| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
-
van Blaaderen
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 aug 2012 13:35
Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Hallo,
Sinds dag 1 dat ik bij Vodafone zit heb ik geen tot zeer slecht bereik in en om mijn huis in Zoetermeer, hartje Randstad. Na maandenlang geneuzel van test het toestel, test de sim kaart etc etc. komt eindelijk de onderstaande mail van de technische dienst ... de dienst waarnaar ze verwijzen voor een oplossing hanteert echter tot 30 dagen om te reageren. Dat wordt dus minimaal 29 dagen en dan nog de oplossing. Tot die tijd zit ik met een duur abonnement zonder dat ik rond mijn eigen huis kan bellen.
Mijn vraag, wie heeft een telefoonnummer van de dienst S.S.V special services vodafone. Wie weet kan ik dan eea bespoedigen. Voor mij is de enige denkbare oplossing de beeindiging van het contract en terugbetaling van de abonnementskosten zover.
Verder de les - woon je in Zoetermeer - pas dan op met Vodafone en check het bereik voordat je een contract tekend. Je komt er niet meer vanaf.
Date: Mon, 13 Aug 2012 14:07:44 +0200
From: [email protected]
To:
Subject: Vodafone Customer Services
Beste Meneer Van Blaaderen, Wij hebben de dekking op u adres nagekeken en het klopt dat er zeer slechte dekking is op het moment. Helaas gaat dit verlopig ook niet verbeteren. Ik zou u willen adviseren om schriftelijk een brief te sturen naar onze S.S.V special services vodafone afdeling. Deze afdeling gaat kijken voor een andere oplossing met u. Hopend u voldoende te hebben geinfomeerd. Met vriendelijke groet,
Sinds dag 1 dat ik bij Vodafone zit heb ik geen tot zeer slecht bereik in en om mijn huis in Zoetermeer, hartje Randstad. Na maandenlang geneuzel van test het toestel, test de sim kaart etc etc. komt eindelijk de onderstaande mail van de technische dienst ... de dienst waarnaar ze verwijzen voor een oplossing hanteert echter tot 30 dagen om te reageren. Dat wordt dus minimaal 29 dagen en dan nog de oplossing. Tot die tijd zit ik met een duur abonnement zonder dat ik rond mijn eigen huis kan bellen.
Mijn vraag, wie heeft een telefoonnummer van de dienst S.S.V special services vodafone. Wie weet kan ik dan eea bespoedigen. Voor mij is de enige denkbare oplossing de beeindiging van het contract en terugbetaling van de abonnementskosten zover.
Verder de les - woon je in Zoetermeer - pas dan op met Vodafone en check het bereik voordat je een contract tekend. Je komt er niet meer vanaf.
Date: Mon, 13 Aug 2012 14:07:44 +0200
From: [email protected]
To:
Subject: Vodafone Customer Services
Beste Meneer Van Blaaderen, Wij hebben de dekking op u adres nagekeken en het klopt dat er zeer slechte dekking is op het moment. Helaas gaat dit verlopig ook niet verbeteren. Ik zou u willen adviseren om schriftelijk een brief te sturen naar onze S.S.V special services vodafone afdeling. Deze afdeling gaat kijken voor een andere oplossing met u. Hopend u voldoende te hebben geinfomeerd. Met vriendelijke groet,
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Meestal wordt n.a.v. slechte dekking het abonnement wel ontbonden. Stuur gewoon de brief en kijk vanaf daar verder.
Overigens zal ik er niet op rekenen dat je je abonnementskosten terug krijgt. Maar goed, dat is verder aan Vodafone.
Overigens zal ik er niet op rekenen dat je je abonnementskosten terug krijgt. Maar goed, dat is verder aan Vodafone.
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Even een aantal checks:
- Heb je het ook met een andere telefoon geprobeerd?
- Is het bij de buren ook slecht?
- Zijn er speciale bouwmaterialen gebruikt in jouw woning? (bijvoorbeeld veel metaal of gecoate ramen)
- Is het op straat wel goed?
- Zijn er bezwaren door de buurtbewoners ingediend om zendmasten uit de buurt te weren?
- Heb je het ook met een andere telefoon geprobeerd?
- Is het bij de buren ook slecht?
- Zijn er speciale bouwmaterialen gebruikt in jouw woning? (bijvoorbeeld veel metaal of gecoate ramen)
- Is het op straat wel goed?
- Zijn er bezwaren door de buurtbewoners ingediend om zendmasten uit de buurt te weren?
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
ssv is telefonisch niet bereikbaar.
ik herken dit helemaal omdat ik in hartje ridderkerk precies hetzelfde probleem heb. helaas ben ik telefonisch accoord gegaan met een deal en zit ik daardoor nog 15 1/2 maand vast aan een abonnement met slecht bereik.
wel heb ik radar hier een email over gestuurd, kijken of zij kunnen helpen.
vodafone heeft ook bij mij toegegeven dat het klopt maar t.z.t. komt er wel een nieuwe mast waardoor dit probleem verholpen zou moeten zijn.
ik herken dit helemaal omdat ik in hartje ridderkerk precies hetzelfde probleem heb. helaas ben ik telefonisch accoord gegaan met een deal en zit ik daardoor nog 15 1/2 maand vast aan een abonnement met slecht bereik.
wel heb ik radar hier een email over gestuurd, kijken of zij kunnen helpen.
vodafone heeft ook bij mij toegegeven dat het klopt maar t.z.t. komt er wel een nieuwe mast waardoor dit probleem verholpen zou moeten zijn.
-
van Blaaderen
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 aug 2012 13:35
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Dank voor de racties. Ik had eigenlijk gehoopt dat Vodafone Elf zou reageren. Voor PR houden ze fora in de gaten lijkt mij. Blijkbaar niet. De brief is de deur uit. Ik ben benieuwd. En ja, ik heb alle suggesties meerdere malen moeten proberen en/of checken voordat de technische dienst toe gaf dat het bereik in mijn omgeving erg slecht is.
Mvg, Oscar
Mvg, Oscar
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
nee het lijkt wel of vodafone hier zelf niet te vinden is.
maar ik heb de bevestiging van slecht bereik niet op papier staan dat heeft een medewerker mij verteld toen hij mij de korting gaf voor de rest van het contract.
afdeling ssv ontkent dat er iets aan de hand is.
succes!
maar ik heb de bevestiging van slecht bereik niet op papier staan dat heeft een medewerker mij verteld toen hij mij de korting gaf voor de rest van het contract.
afdeling ssv ontkent dat er iets aan de hand is.
succes!
-
rozemarijntje
- Berichten: 6892
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
toch moet ik zeggen,als wij in zoetermeer,leiden,leidschedam zitten is het bereik iets minder..maar ik heb het wel..(vodafone)
ik zou het ook niet aanvaarden en al helemaal als ze zelf zeggen,wij weten het...
zou contract ontbinden..
bel juridisch loket eens,kijken wat die zeggen...
ik zou het ook niet aanvaarden en al helemaal als ze zelf zeggen,wij weten het...
zou contract ontbinden..
bel juridisch loket eens,kijken wat die zeggen...
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Dit is een vervelend, maar simpel probleem.
Doordat Vodafone niet kan voldoen aan uw vraag (goede netwerkverbinding), kunt u het contract laten ontbinden en uw geld terugeisen.
U kunt het beste via uw persoonlijke site, in een contactformulier kenbaar maken, waarom u het contract wilt ontbinden.
Eventueel kunt u op www.klacht.nl ook uw probleem deponeren. Succeds ermee!
Doordat Vodafone niet kan voldoen aan uw vraag (goede netwerkverbinding), kunt u het contract laten ontbinden en uw geld terugeisen.
U kunt het beste via uw persoonlijke site, in een contactformulier kenbaar maken, waarom u het contract wilt ontbinden.
Eventueel kunt u op www.klacht.nl ook uw probleem deponeren. Succeds ermee!
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Dit verhaal herken ik. Het ergelijke is dat V.. het slechte bereik niet eens ontkend. Maar er vervolgens erg weinig tegen onderneemt. De datum dat ik mijn macht kan uitoefenen nadert dan ben ik als klant aan zet en kies niet meer voor V. Succes verder.... 
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
ik heb zelf klacht.nl gebruikt maar moet zeggen dat mijn ervaring daar niet goed mee is.
zelf heb ik uiteindelijk de geschillencommissie ingeschakeld, moest wel gelijk 50 euro betalen, maar uiteindelijk is vodafone door de geschillencommissie wel overstag gegaan. En ik krijg zelfs mijn 50 euro terug. Zodra mijn nieuwe provider mijn nummer overneemt, ben ik van Vodafone af.
Dus soms is het een moeilijker gevecht en moet je even investeren, maar wil je er vanaf dan lukt het dus wel.
zelf heb ik uiteindelijk de geschillencommissie ingeschakeld, moest wel gelijk 50 euro betalen, maar uiteindelijk is vodafone door de geschillencommissie wel overstag gegaan. En ik krijg zelfs mijn 50 euro terug. Zodra mijn nieuwe provider mijn nummer overneemt, ben ik van Vodafone af.
Dus soms is het een moeilijker gevecht en moet je even investeren, maar wil je er vanaf dan lukt het dus wel.
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Helaas is hartje Randstad niet de enige plaats waar je geen bereik hebt.
Ik ben al jaren trouwe klant bij Vodafone (Boxtel, NB) maar sinds enkele maanden heb ik in en om mijn huis (waar ik toch al jaren woon) 0,0 bereik!
Klagen bij Vodafone levert niet veel op, na wisselen van toestel, aanrommelen met de batterij etc is het antwoord dat ik dan een kastje moet aanschaffen wat je in huis plaatst waardoor je meer bereik krijgt. Werkelijk belachelijk nu moet ik zo'n ding gaan kopen terwijl zij iets wijzigen (signaalsterkte verlagen om juist meer van deze kastjes te kunnen verkopen?!?!) waardoor ik deze problemen krijg.
Heb aangegeven dat dit werkelijk onacceptabel is voor ons (het geld voor mijn prive telefoon, zakelijke telefoon en die van mijn vriend), en dat ze met wat beters moeten komen.
Heel benieuwd wat het antwoord hierop zal zijn maar eerlijk gezegd heb ik daar niet heel veel vertrouwen in...
Ik ben al jaren trouwe klant bij Vodafone (Boxtel, NB) maar sinds enkele maanden heb ik in en om mijn huis (waar ik toch al jaren woon) 0,0 bereik!
Klagen bij Vodafone levert niet veel op, na wisselen van toestel, aanrommelen met de batterij etc is het antwoord dat ik dan een kastje moet aanschaffen wat je in huis plaatst waardoor je meer bereik krijgt. Werkelijk belachelijk nu moet ik zo'n ding gaan kopen terwijl zij iets wijzigen (signaalsterkte verlagen om juist meer van deze kastjes te kunnen verkopen?!?!) waardoor ik deze problemen krijg.
Heb aangegeven dat dit werkelijk onacceptabel is voor ons (het geld voor mijn prive telefoon, zakelijke telefoon en die van mijn vriend), en dat ze met wat beters moeten komen.
Heel benieuwd wat het antwoord hierop zal zijn maar eerlijk gezegd heb ik daar niet heel veel vertrouwen in...
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Ik heb een aantal weken geleden een iPhone 5 16GB abonnement bij Vodafone genomen, hiervoor betaal ik het eerste jaar 35 en het tweede jaar 48.
Nu heb ik op de dekkingskaart voor mij in de buurt gekeken en daar zou ik gewoon 3G moeten hebben.
Ik heb echter helemaal geen internet, ik kan niet eens Whatsappen enzo.
Hier zit ik nog bijna 2 jaar aan vast terwijl ik niks kan in me eigen buurt, de hele buurt dus niet alleen thuis. (Omgeving Venhuizen en Wijdenes)
Hiervoor had ik KPN en hiermee had ik wel gewoon bereik en kon ik wel Whatsapp berichten enzo. sturen.
Ik heb geen zin om volgend jaar 48 euro te betalen terwijl ik helemaal niks kan.
Kan ik hier iets aan doen?
Nu heb ik op de dekkingskaart voor mij in de buurt gekeken en daar zou ik gewoon 3G moeten hebben.
Ik heb echter helemaal geen internet, ik kan niet eens Whatsappen enzo.
Hier zit ik nog bijna 2 jaar aan vast terwijl ik niks kan in me eigen buurt, de hele buurt dus niet alleen thuis. (Omgeving Venhuizen en Wijdenes)
Hiervoor had ik KPN en hiermee had ik wel gewoon bereik en kon ik wel Whatsapp berichten enzo. sturen.
Ik heb geen zin om volgend jaar 48 euro te betalen terwijl ik helemaal niks kan.
Kan ik hier iets aan doen?
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Ik heb het nagevraagd toen ik overstapte naar mijn nieuwe provider.
Elke telefoonmaatschappij waar jij een nieuw abonnement mee afsluit en blijkt dat je geen bereik hebt, kan je het abonnement annuleren.
Elke telefoonmaatschappij waar jij een nieuw abonnement mee afsluit en blijkt dat je geen bereik hebt, kan je het abonnement annuleren.
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Dit soort dingen zijn niet "zomaar" op te lossen. Als je in een woongebied een extra GSM mast neer wil zetten ben je maanden, zo niet langer, bezig om een site te vinden en de vergunningen te regelen. Denk alleen al aan alle mogelijk inspraak- en bezwaarrondes waar je mee te maken krijgt. Verder is het ook een kwestie van een goede business case. Als de kosten hoger zijn dan de baten is het geen slimme beslissing om de dekking te verbeteren. Zeker op een locatie waar het hier over gaat is het behoorlijk duur om de capaciteit te verbeteren (de totale investering zit al gauw boven de 150.000 euro plus de jaarlijkse kosten zoals huur van de site, energie, etc).Jors schreef:Dit verhaal herken ik. Het ergelijke is dat V.. het slechte bereik niet eens ontkend. Maar er vervolgens erg weinig tegen onderneemt.
Re: Vodafone - Nul bereik in hartje Randstad (Zoetermeer)
Iets gelezen van wat er hier voor geschreven is? Wat mensen met dezelfde problemen hebben gedaan. Deze zijn tot een oplossing gekomen, wellicht als jij die stappen volgt ook.Gardinio schreef:Ik heb een aantal weken geleden een iPhone 5 16GB abonnement bij Vodafone genomen, hiervoor betaal ik het eerste jaar 35 en het tweede jaar 48.
Nu heb ik op de dekkingskaart voor mij in de buurt gekeken en daar zou ik gewoon 3G moeten hebben.
Ik heb echter helemaal geen internet, ik kan niet eens Whatsappen enzo.
Hier zit ik nog bijna 2 jaar aan vast terwijl ik niks kan in me eigen buurt, de hele buurt dus niet alleen thuis. (Omgeving Venhuizen en Wijdenes)
Hiervoor had ik KPN en hiermee had ik wel gewoon bereik en kon ik wel Whatsapp berichten enzo. sturen.
Ik heb geen zin om volgend jaar 48 euro te betalen terwijl ik helemaal niks kan.
Kan ik hier iets aan doen?
