LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] loterij 100 deelnemers?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos

Re: loterij 100 deelnemers?

Ongelezen bericht door kuklos »

Uhm ja, sorry hoor, maar waarom zou je zo'n bedrijf geloven?

buiter123

Ongelezen bericht door buiter123 »

ik geloof niet direct dat bedrijf.maar kan altijd een poging wagen wanneer ik naar de gemeente bel.misschien is het wel zo,misschien niet.maar proberen kan geen kwaad.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

een gemeente mag niet eens de persoonsgegevens uit het GBA (gemeentelijke basis administratie) verkopen of weggeven en dat zal een gemeente ook nooit doen. Er zijn bedrijven/instellingen die toegang krijgen tot het GBA, maar alleen onder zeer strikte voorwaarden. En voor commercieel gebruik is daar niet bij.

Dus als het bedrijf vertelt dat ze die informatie van de gemeente hebben gekregen, wordt het voor mij al erg twijfelachtig.

Daarnaast wordt de constructie waarin ze meedoen ook steeds vreemder naar mijn idee. 300 loten per persoon en 100 deelnemers, wat voor loterij is het dan? bij de meeste loterijen kost een lot meerdere euro's. Maar als ik al uitga van een lotprijs van maar 1 euro per lot, dan kost dit 300 euro per persoon, per groep 100x300 = 30.000 euro. Betaal je dan als deelnemer per keer ook die 300 euro? Zelf ken ik niet zo heel veel mensen die zoveel geld per maand aan loterijen betalen. En het bedrijf zal het ook zeker niet sponsoren, die willen alleen maar geld binnenhalen, niet weggeven.

Wat je denk ik zelf het beste kan doen is het hele telefoontje vergeten en dat bedrijf is gewoon oplichterij...

buiter123

elnuar schreef:een gemeente mag niet eens de persoonsgegevens uit het GBA (gemeentelijke basis administratie) verkopen of weggeven en dat zal een gemeente ook nooit doen. Er zijn bedrijven/instellingen die toegang krijgen tot het GBA, maar alleen onder zeer strikte voorwaarden. En voor commercieel gebruik is daar niet bij.

Dus als het bedrijf vertelt dat ze die informatie van de gemeente hebben gekregen, wordt het voor mij al erg twijfelachtig.

Daarnaast wordt de constructie waarin ze meedoen ook steeds vreemder naar mijn idee. 300 loten per persoon en 100 deelnemers, wat voor loterij is het dan? bij de meeste loterijen kost een lot meerdere euro's. Maar als ik al uitga van een lotprijs van maar 1 euro per lot, dan kost dit 300 euro per persoon, per groep 100x300 = 30.000 euro. Betaal je dan als deelnemer per keer ook die 300 euro? Zelf ken ik niet zo heel veel mensen die zoveel geld per maand aan loterijen betalen. En het bedrijf zal het ook zeker niet sponsoren, die willen alleen maar geld binnenhalen, niet weggeven.

Wat je denk ik zelf het beste kan doen is het hele telefoontje vergeten en dat bedrijf is gewoon oplichterij...
inderdaad als je het zo beschrijft,is het niet pluis.en de gemeente wist inderdaad nergens iets van af.ik laat het hier dan ook bij.maar zodra ze weer contact zoeken met mij.laat ik het weten :mrgreen:

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

buiter123 schreef:inderdaad als je het zo beschrijft,is het niet pluis.
Toch eens tijd voor een wat minder aardige reactie. Zo ongeveer iedereen heeft hiet continu al gezegd dat het niet pluis is en je dit zo snel mogelijk naast je neer diende te leggen. Maar elke keer kwam je toch weer met een vraag of het misschien toch nog goed was. Wat wilde je nu eigenlijk bereiken daarmee?

buiter123

wat ik wilde bereiken is:

dat ik het heel vreemd vind dat een bedrijf al mijn persoonlijke gegevens in zijn bezit heeft.en of er meerdere mensen zo ook benaderd zijn.
verder niets.maar goed je kan het wel zo naast je neer leggen.ik vraag mij gewoon af hoe het zo kan.ik ben altijd heel voorzichtig met mijn gegevens vrij te geven.en dan is het ook echt vreemd dat een bedrijf zo alles van je weet.verder wil ik er niets mee bereiken.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

zo vreemd is het (helaas) vaak niet... Veel gegevens zijn via internet te achterhalen, daarnaast als je wel eens meedoet aan een online enquete oid. en daar wat gegevens hebt achtergelaten... Ga maar eens googlen op je naam en kijk wat er te vinden is, doe dat ook eens op nicknames die je vaker gebruikt...

En als je gegevens ergens een keer op een adres lijst komen, gaan die vaak ook rond bij diverse bedrijven, er is een behoorlijke handel in adreslijsten...

britgemini

Ongelezen bericht door britgemini »

Ik had een vraagje. Ik ben ook gebeld door dat bedrijf. Ik wou vragen af je al iets meer weet en of je misschien geprobeerd hebt om mee te doen?

Ik heb wel toezegging gedaan om mee te doen. Ik zou een mail krijgen maar ik heb nog niks ontvangen, er is verder nog niks van mijn rekening gehaald.

Ik zou graag in contact willen komen met dat bedrijf. Via email of telefoon. Kan iemand mij iets vertellen daarover? Ik kan verder niks vinden over dat bedrijf dus ik maak me wel een beetje zorgen.

Ik hoor graag van iemand.

Gr

willem0911

Ongelezen bericht door willem0911 »

Helaas ben ik er ook ingetrapt, ze belden me op `smorgens vroeg en mogelijk omdat ik nog niet helemaal wakker was, ben ik er mee ingestemd. Later op de dag besefte ik me dat dit mogelijk niet zo`n goed idee was dus wilde ik het ook uitzoeken. Mij is ook verteld dat ik twee weken moest wachten op informatie per post, en dat ik informatie via de mail zou krijgen. Er is tot op heden nog geen geld ingehouden op mijn rekening, maar ik ben bang dat dit wel gaat gebeuren (en niet eenmalig). Als dit oplichting is, moet ik dan naar de politie stappen, en hoe kan ik het hele gebeuren stilzetten? Bankrekening blokkeren? Hopelijk kan iemand mij wat hierover vertellen. Mocht het geen directe oplichting zijn en blijkt dat je je ervoor kunt uitschrijven, wil ik het ook graag weten!

willem0911

Ongelezen bericht door willem0911 »

buiter123 schreef:.schijnbaar is het iets van de gemeente uit.maar toch,het is vreemd en vaag.

Hoe weet je dit???????

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Lees verder...gebeld gemeente ,weten van niks...bedrijf had gezegd,we nemn elke keer een andere gemeente.
Lees even hele topic,makkelijker..

Anja00001

Ongelezen bericht door Anja00001 »

Je snapt natuurlijk wel dat ze je proberen te belazeren. Ik zou het al gek vinden als iemand ook maar 1% van deze grap gelooft. Meteen die hoorn op de haak gooien!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Helaas ben ik er ook ingetrapt,
:shock:

Geen wonder dat die bedrijven het maar blijven proberen. Heb je al iets op papier? Nee? Dan kun je weinig. Als er geld wordt afgeschreven kun je het laten storneren door de bank, en dan het nummer selectief laten blokkeren. Niet met een heel verhaal bij de bank komen dat je ingestemd hebt en blablabla, gewoon: ik ken dat bedrijf niet, ik wil mijn geld terug.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik snap echt daadwerkelijk niet waarom mensen hier in trappen..

zolang er dus dit soort mensen in dit soort dingen 'geloven' blijven die lui bezig.
die lachen zich een ongeluk..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

rozemarijntje schreef: die lachen zich een ongeluk..
En brengen nog een keer een toast uit...

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

goed idee voor een kleine loterij?
1 prijs per trekking.
verloot je maandsalaris.
hiervoor moet je wel bij een redelijk groot bedrijf werken.

nettosalaris is bv. € 2000.
maak 200 lootjes van €20 euro per stuk.
de trekking is nadat alle 200 lootjes zijn verkocht.

macadamia

Ongelezen bericht door macadamia »

Echt ik ben net ook gebeld door Winners. Kan het bedrijf dat zichzelf een servicebureau vind niet vinden op internet. Eerst belde een meisje en deze las het hele rideltje zo snel op dat ik niet eens hoorde wie ze was en wat ze nu eindelijk wilde.
Beleefd gebleven prettige dag gewenst maar wel bedankt.
Werd ik door de leidinggevende gebeld.
Deze was heel volhardend. pfff werd er moe van.
Efin ze wilde vanalles weten. Bij de geboorte datum bleef ze maar aandringen om deze te geven. Want ik was 1 van de honderd mensen die ze belden en die waren uitgelood (Ik geloof niet dat je van 100 mensen kunt leven om deze te bellen) Daarna wilde ze mijn bankrekeningnummer.
Ik weigerde en zei duidelijk dat ik niet mee wilde doen. De leidinggevende dame bleef doorgaan. Door deze dominante houding ben ik bang dat er veel mensen toestemming gaan geven.
Ik heb opgehangen daar mijn woorden niet binnen kwamen bij mevrouw.
Kan ook bijna niet daar ze zichzelf heel graag hoorde praten.

Jasper2012

Ongelezen bericht door Jasper2012 »

Mij is dit vanmorgen overkomen.
Ik vraag me af of dit echt gaat gebeuren of dat het oplichters zijn.
Bij mij kwamen ze met hetzelfde verhaal wat hier al veel omschreven staat.
Ik zei eerst dat het voor mij geen zin had, maar de mevrouw bleef aandringen.

Nu heb ik geen flauw idee waarom, maar ik ging er toch in mee omdat ze niet van plan was op te geven.

En nu baal ik er toch wel flink van, en kan ik deze mensen op geen enkele manier bereiken.

Ze hebben geen website of telefoonnummer om ze te bereiken.
Ik heb ook al met de bank gebeld en aangifte gedaan maar beide kunnen niet echt iets doen omdat je nagenoeg geen info van ze hebt.

Wat moet ik doen?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het gaat waarschijnlijk om Winnerz (.nl of .nu) - er is daar al een topic over.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=108852

Daar vind je ook tips, zoals deze:
Rekening in de gaten houden, en als men iets afschrijft storneren en laten blokkeren.
onder dwang een overeenkomst is geen overeenkomst.

Jasper2012

Ongelezen bericht door Jasper2012 »

Hartstikke bedankt!

Ik heb het rekeningnummer door het andere topic waarnaar je mij verwees kunnen traceren en deze direct geblokkeerd en ik heb een mail gestuurd naar de mensen van de loterij.

Ik hoop dat ik nu van deze idiote actie van mezelf verlost ben.

Hartstikke bedankt voor de hulp!

Gesloten