Beste,
Twee maanden geleden heb ik een abonnement afgesloten bij T-Mobile, waar ik een Samsung Galaxy S2 kreeg.
De telefoon functioneerde prima, en ik ben er uiterst voorzichtig mee omgegaan. Ik had geen klachten, tot na zes weken.
Toen ik op de bank voetbal zat te kijken, pakte ik eventjes mijn telefoon, maar het scherm was helemaal gebarsten. Niet het buitenste scherm, maar binnenin.
Ik wist zeker dat er niet mee gebeurd kon zijn, want ik had hem vijf minuten geleden immers nog gebruikt, en gewoon terug gedaan in het hoesje, en naast me neergelegd.
Kwaad ben ik naar T-Mobile gegaan. Hoe kan zo'n dure telefoon na slechts zes weken opeens barsten? Daar wilden ze echter niet geloven dat ik hem niet had laten vallen of iets dergelijks. Vreemd, want er zit op het hele toestel niet één krasje, en ook qua software had ik de best mogelijke beveiliging. Ze vertelden me dat ze de telefoon op zouden sturen, en dat de fabriek dan zou beslissen of hij onder de garantie viel of niet. Als ik het daar niet mee eens was, moest ik maar contact opnemen met Samsung.
Gister kreeg ik dan een brief waarin stond dat ik de telefoon had laten vallen, en hij niet onder de garantie zou vallen. Reparatiekosten: €205,30. Een heleboel geld voor een student.
Hier over heb ik natuurlijk wel een paar vragen.
- Kan T-Mobile zomaar zeggen ''als je het er niet mee eens bent ga je maar naar Samsung''? Ik ben immers klant bij T-Mobile, en niet bij Samsung.
- Is het verstandig om te betalen voor een second-opinion, en waar kan ik deze dan laten doen?
- Zijn er andere mogelijkheden om te zorgen dat ik de reparatie niet hoef te betalen? Er is absoluut niets mee gebeurd.
Alvast bedankt,
Ruben
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung Galaxy S2
-
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 03 jul 2012 15:27
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Samsung Galaxy S2
Hallo Ruben,
De aankoop gaat via T-mobile, dat betekent dat hun de service moeten bieden. Uiteindelijk heb je garantie bij Samsung. Aan de ene kant klopt het dat ze je doorsturen aan de andere kant is dat raar want hun vertegenwoordigen Samsung hierin.
Het is altijd goed om een second opinion op te vragen. Je kan natuurlijk ook eerst bewijs opvragen bij T-mobile zodat jij zelf kan zien wat ermee is gebeurd (dit zijn foto's met daarop het bewijs van de val/stoot schade). Als ze het niet kunnen aantonen dan kan je het gewoon kosteloos laten repareren. Kunnen ze wel aantonen dat hij gevallen is dan zal ik aanraden om de second opinion uit te voeren!
Je kan hiervoor verschillende reparatie bedrijven benaderen. De dichtsbijzijnde kan je vinden op internet. Als je de opinion bij hetzelfde bedrijf laat doen dan kan dat ook!
Succes!
Groet, Belkostenwijzer
De aankoop gaat via T-mobile, dat betekent dat hun de service moeten bieden. Uiteindelijk heb je garantie bij Samsung. Aan de ene kant klopt het dat ze je doorsturen aan de andere kant is dat raar want hun vertegenwoordigen Samsung hierin.
Het is altijd goed om een second opinion op te vragen. Je kan natuurlijk ook eerst bewijs opvragen bij T-mobile zodat jij zelf kan zien wat ermee is gebeurd (dit zijn foto's met daarop het bewijs van de val/stoot schade). Als ze het niet kunnen aantonen dan kan je het gewoon kosteloos laten repareren. Kunnen ze wel aantonen dat hij gevallen is dan zal ik aanraden om de second opinion uit te voeren!
Je kan hiervoor verschillende reparatie bedrijven benaderen. De dichtsbijzijnde kan je vinden op internet. Als je de opinion bij hetzelfde bedrijf laat doen dan kan dat ook!
Succes!
Groet, Belkostenwijzer