LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijzigingen basispakket 2013

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door bprosman »

januari 2013
Ach zoals de Engelsen zeggen, "Let's cross that bridge when we get there".

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door Emmy75 »

bprosman schreef: Ach zoals de Engelsen zeggen, "Let's cross that bridge when we get there".
Precies, want dat is nu nog zoveel koffiedik kijken, na de verkiezingen kan ineens ook weer alles anders zijn.

Ik weet nog wel een bespaartip als men een grotere aanschaf in de planning heeft: doe dat gauw nog even voordat de BTW stijgt binnenkort.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door Jefdus »

Aan de andere kant; is het dan onredelijk dat een rollator uit het pakket wordt gehaald? Iedereen heeft bijvoorbeeld ook schoeisel 'nodig' om buiten te kunnen lopen. Dat wordt toch ook niet vergoed? En waarom zou mijn auto of fiets niet vergoed worden, maar een scootmobiel opeens weer wel? Dit zijn allemaal kosten die niks te maken hebben met ziekte, maar met het natuurlijke proces van ouder worden. Wat mij betreft horen die dus niet in een ziektekostenverzekering thuis.

Uiteraard is het altijd jammer als je opeens voor iets moet betalen. Maar als je vindt dat dit alles in de verzekering moet blijven, zou je ook niet mogen klagen over stijgende zorgkosten en hoger wordende verzekeringspremies.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door bianca82 »

vogels schreef:
Patiënten moeten een eigen bijdrage van 7,50 euro per ligdag gaan betalen voor het verblijf in ziekenhuizen. Voeding is daarbij inbegrepen.

Volledig artikel: http://www.telegraaf.nl/overgeld/zorgve ... 013__.html
fijn :S

nu maar hopen dat ik een paar weekjes te vroeg beval.. moet namelijk in ziekenhuis bevallen

overigens niet leuk voor mensen die niet veel geld hebben en bv door een ongeluk ofzo weken a maanden in het ziekenhuis liggen.. kan je gelijk terug vanwege een hartstilstand als je de rekening krijgt

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door sephora30 »

Wellicht kunnen de laagste inkomens voor de eigen bijdrage ziekenhuis bijzondere bijstand krijgen. Want met een inkomen op bijstandsniveau is dat niet te doen.

Dat de rollator eruit gaat vind ik logisch. Snap sowieso niet waarom dat ding erin zat.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door bprosman »

overigens niet leuk voor mensen die niet veel geld hebben en bv door een ongeluk ofzo weken a maanden in het ziekenhuis liggen.. kan je gelijk terug vanwege een hartstilstand als je de rekening krijgt
Als je niet thuis bent eet je ook niet, douche je niet etc, dus daar bespaar je weer :wink:

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door bianca82 »

ja maar je blijft huur betalen en je verzekering en je andere vaste lasten... ;)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik wilde ook niet beweren dat je er financieel op vooruit gaat.

discovery
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 mei 2010 19:19

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door discovery »

Jefdus schreef: En waarom zou mijn auto of fiets niet vergoed worden, maar een scootmobiel opeens weer wel? Dit zijn allemaal kosten die niks te maken hebben met ziekte, maar met het natuurlijke proces van ouder worden.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik maak gebruik van een scootmobiel en dat heeft niets te maken met mijn ouderdom. Dit heeft wel degelijk met ziekte te maken. Ik zou dolgraag 1 dag willen ruilen om normaal te kunnen winkelen, fietsen of autorijden.

Ik weet dat er hier meedere zijn die een scootmobiel hebben ivm ziekte en niet voor ouderdom.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door sephora30 »

Scootmobile hoeft idd niks met ouderdom te maken te hebben. Jonge mensen met een handicap of ziekte kunnen daar ook gebruik van maken. Die vergoeding mag wat mij betreft gewoon blijven.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

idd mee eens,ken heel veel mensen die er al eentje nodig hebben,helaas...

als we zo gaan beginnen dan kan je wel doorgaan...speciaal bed?waarom,je hebt toch een bed nodig?
etc etc etc..

sommige dingen....

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Tja, IVF zit ook in het basispakket.
Hoezo?
En dyslexie-therapie.
En luiers.

Zo zit er een heleboel in het pakket waar de een wel wat aan heeft en de ander niet. Dat is nu eenmaal zo omdat het blijkbaar anders onbetaalbaar wordt, als iedereen een 'pakket op maat wil'.

Vooralsnog kunnen we er op rekenen dat het basispakket steeds meer uitgekleed gaat worden en de aanvullende verzekeringen duurder. Marktwerking, heet dat :evil:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja en meer betalen voor Av en daar gaat ook steeds meer uit :( :D

ik vind dat zo en zo goed boven die leeftijd IVf,zal wel een hoop tegenspraak krijgen misschien,maar iedereen weet dat boven je 40ste er meer gevaar komt,dus dat je uberhaupt dan nog door gaat...
maar dat zal wel aan mij liggen

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door puma73 »

Jefdus schreef:Aan de andere kant; is het dan onredelijk dat een rollator uit het pakket wordt gehaald? Iedereen heeft bijvoorbeeld ook schoeisel 'nodig' om buiten te kunnen lopen. Dat wordt toch ook niet vergoed? En waarom zou mijn auto of fiets niet vergoed worden, maar een scootmobiel opeens weer wel? Dit zijn allemaal kosten die niks te maken hebben met ziekte, maar met het natuurlijke proces van ouder worden. Wat mij betreft horen die dus niet in een ziektekostenverzekering thuis.

Uiteraard is het altijd jammer als je opeens voor iets moet betalen. Maar als je vindt dat dit alles in de verzekering moet blijven, zou je ook niet mogen klagen over stijgende zorgkosten en hoger wordende verzekeringspremies.
Een scootmobiel zit niet in het basispakket zorgverzekeringen, maar wordt verstrekt via de WMO. Daarnaast maken niet alleen ouderen gebruik van een rollator, ook mensen met een ziekte of handicap moeten hier in sommige gevallen noodzakelijk gebruik van maken.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door ciske »

Iedereen heeft bijvoorbeeld ook schoeisel 'nodig' om buiten te kunnen lopen. Dat wordt toch ook niet vergoed?[
Ik denk dat heel wat mensen die nu in een scootmobiel zitten , dolgraag schoeisel willen betalen, dan zijn ze namelijk niet afhankelijk van zo'n ding.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

CISKE juist!!!! :wink:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door sephora30 »

Er zou een regeling moeten komen dat mensen die door ziekte of handicap een rollator nodig hebben, deze wel uit de basis wordt betaald.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja ,dan krijg je weer die grens...

hoe is het met jou schoeisel.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: je snapt me vast wel...je nieuwe

maar even,dan krijg je weer,oke wat mankeert u..en waar leg je de grens?

het feit blijft dat er van de rollator misbruik is gemaakt,er ligt 60% van die dingen ongebruikt in de schuur of bij de kringloop...

en daar komt nu deze regel voor,hebben de mensen daar mede aan te danken
het is moeilijk om een grens op alles te stellen..

stel jij krijgt toeslag als je in het ziekenhuis ligt,ik niet..
maar ik ben misschien nog zieker als jij :shock: maar alleen omdat ik een man heb die werkt ,wordt ik gestraft?
nou ja hij,zijn vrouw ligt in het ziekenhuis en hij kan voor me dokken...het eind is zoek..
(nou ja betalen doet ie toch wel,maar heb het liever voor leukere dingen :mrgreen: )maar snap je wat ik bedoel?

waar ga je die grenzen leggen...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door ciske »

discovery schreef:
Jefdus schreef: En waarom zou mijn auto of fiets niet vergoed worden, maar een scootmobiel opeens weer wel? Dit zijn allemaal kosten die niks te maken hebben met ziekte, maar met het natuurlijke proces van ouder worden.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik maak gebruik van een scootmobiel en dat heeft niets te maken met mijn ouderdom. Dit heeft wel degelijk met ziekte te maken. Ik zou dolgraag 1 dag willen ruilen om normaal te kunnen winkelen, fietsen of autorijden.

Ik weet dat er hier meedere zijn die een scootmobiel hebben ivm ziekte en niet voor ouderdom.

Als ik dit van discovery lees, dan vraag ik mij af hoe iemand een fiets of auto of schoeisel , kan vergelijken met een scootmobiel.

Dan heb je totaal geen begrip voor mensen met een beperking.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Wijzigingen basispakket 2013

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

hebben sommige mensen ook niet,die snappen totaal niet wat ziek zijn inhoud...
hebben zelf nooit wat gehad of ja oh ja eens verkouden geweest en lopen soms even het ziekenhuis in voor een wratje..

nou dat is al heel wat... :shock:
maar weten wat gehandicapt zijn is in welke vorm dan ook,of ziek zijn in welke vorm dan ook,hebben ze een mening over van heb je jou daar...

heb ik het niet over alle mensen die gezond zijn,maar die gelijk een mening klaar hebben en totaal niet weten wat het inhoud...

Gesloten