LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung Neoforte Airco probleem

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Ik heb een probleem met de Samsung Neoforte split unit airco, dus wie heeft tips om verder te komen.

Wat er aan vooraf ging:
Mijn vriendin en ik kunnen beiden slecht tegen de warmte en we hebben een erg warm huis met plat dak.
Mijn vriendin heeft er ook nog een longprobleem en zware astma bij.
Dus besloten een airco te laten installeren en we hebben dit laten doen door een erkende installateur in Arnhem van wie ik de naam nu nog even weg laat.

Probleem:
Ging prima en vlot en de installatie werd werkend opgeleverd maar de airco valt meermalen per keer(nacht) uit en geeft daarbij een alarmbel te horen wat duid op een storing.
Hierdoor word je bij elke storing wakker.
Het systeem is dan uit te schakelen en weer in te schakelen en werkt vervolgens tot de volgende storingsalarm met 4 harde pieptonen en uitvallen van het systeem!

Afhandeling:
Bedrijf kan alleen zaterdags langskomen voor de storing....het is niet anders.
We blijven op 2 zaterdagen tevergeefs thuis omdat het bedrijf een grotere storing tussendoor krijgt(bij een beterbetalend bedrijf waarschijnlijk) of omdat meneer de verkeerde tijd in zijn agenda heeft gezet....kan gebeuren.
Op de 4 zaterdagen waarop meneer wel is gekomen is hij 2x meer dan een uur te vroeg gekomen waardoor we nog in bed lagen en hij al voor de deur stond te bellen.
Totaal dus 6x geweest maar de storing blijft.

De 7e keer komt er - na veel aandringen van mij - eindelijk iemand van Samsung mee.
Die kijkt, ziet dat het stopcontact niet geaard is en zegt "dat is de oorzaak" en gaat weer.
Ik laat een erkende electriciën een aardedraad bijplaatsen en het stopcontact aanpassen en jawel......de storing blijft.

Ik leg een klacht bij Samsung neer maar die verwijst mij naar de dealer.
Ik wordt boos en zeg dat ik een nieuwe airco aan de muur wil.
Na wat over en weer gemail komt de monteur op de 8e zaterdag een nieuwe binnen unit plaatsen.
En je raadt het al......de storing blijft.

De monteur geeft niet meer thuis en zegt voor werkzaamheden 6 maanden op Kreta te zitten. Of dit waar is laat ik in het midden want mijn vertrouwen in de mens is er af en toe nog teveel.

Samsung zegt dat het waarschijnlijk geen storing betreft maar dat het systeem vanwege beveiliging onder de 10 graden buitentemperatuur uitvalt.
Maar ook dan moet ik kunnen ontvochtigen en het systeem valt ook bij 20 graden en hoger op storing.
Tevens is bij aanschaf niets verteld over een eventueel bereik waarbinnen de airco wel of niet werkt, want dan hadden we het systeem misschien niet gekocht.

Samsung verwijst naar de dealer en is bereid een andere dealer aan te wijzen als onze monteur in het buitenland zit en weet hier schijnbaar ook niets vanaf.
Maar ik weet hoe dat gaat. Die dealer kan de storing niet vinden.

Wat zijn jullie adviezen/tips om dit tot een goed einde te brengen.
We hebben de airco nu 1,5 jaar maar is niet te gebruiken omdat het niet meer dan een ongecontroleerde wekker is!!!
Kan Samsung mij afschepen met de dealer zodat wij nog meer zaterdagen moeten opofferen of moeten zij nu in actie komen?
Wanneer kan ik van het systeem af en mijn geld terugvorderen en bij wie?

SAMSUNG / AMBRAVA...wat kunnen jullie betekenen?
Na een Samsung TV, Samsung tablets, Samsung S3 telefoons en Samsung airco, had ik toch meer verwacht dan een verwijzing naar de dealer op Kreta!

Zijn er mensen met een soortgelijke storing en weet u de mogelijke oorzaak?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik zou het aanbod aannemen van samsung om een andere dealer te laten komen,die heeft misschien toch een andere visie en misschien ziet die wel wat het probleem is..

je kan even voor raad en dat je dan weet wat je rechten zijn bellen met de jurofoon en het jurisch loket ,deze geven gratis eenmalig advies ,
dan weet je in elk geval wat je rechten nu zijn.

succes

ik mag hier geen tel neerzetten dus even googlen :wink:

kan me heel goed voorstellen dat je het nu wel even gehad hebt!

nog toevoeging,heel veel bedrijven hebben een webcare en die zie je hier vaak verschijnen ,misschien dat samsung zich ook nog meld?

even in de gaten houden dus. :wink:

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Ik vind dat we niet alleen moeten klagen maar ook mededelen als een probleem alsnog tot een goed einde wordt gebracht.
Dit tweede lijkt nu het geval te zijn.

Ondanks de problemen en de duur ervan kan ik gelukkig mededelen dat SAMSUNG ons tegemoet is gekomen.
Vandaag kreeg ik van Samsung de mededeling dat de complete airco wordt vervangen door een vergelijkbaar nieuw systeem.

Ik ga er niet vanuit dat mijn berichtgeving op TROS Radar hiertoe heeft bijgedragen, maar daar ga ik uiteraard niet vanuit. Mede omdat ik naast het bericht hier ook Samsung opnieuw had aangeschreven.
Het belangrijkste is dat we van de storing af komen.

Samsung bedankt!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

goed te horen!

nou hopelijk is deze nu goed!

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Op woensdag 25 juli is een compleet nieuw airco systeem geplaatst.

We zijn nu 5 dagen verder en het systeem werkt perfect en storingsvrij.
Het is uiteindelijk zelfs een fijner en zuiniger systeem, alleen wat lomper maar dat mag de pret niet drukken.

Kortom , zaak toch nog naar tevredenheid opgelost!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kijk toch nog goed gekomen! het heeft even geduurd :wink: maar eind goed al goed..
nou je kan er al van genieten..soms is het al lekker warm ... :D

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door ArneLH »

Is dit nu uiteindelijk gedaan door de andere installateur? En op kosten van Samsung?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Volgens mij wel,op 10 juli schreef hij dat...en nu dat het goed en naar behoren werkt en nog beter syssteem is.

Rik1970
Berichten: 25
Lid geworden op: 12 nov 2008 22:28

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door Rik1970 »

Een beetje late reactie aangezien het probleem is opgelost.

De airco is door Samsung kostenloos vervangen door een nieuwe.
Het is een ander type airco maar deze is stiller, zuiniger, krachtiger en dus sneller dus dat is nooit erg.
Als ik de slaapkamerdeur openzet krijgt deze zelf de huiskamer koeler.

Het is door dezelfde installateur gedaan.
Deze vertelde er ook nog bij dat er inmiddels meer storingen waren binnengekomen van dat type airco.
Onze defecte airco is bij Samsung in een proefopstelling geplaatst om de storing te kunnen achterhalen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Samsung Neoforte Airco probleem

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou dan heb jij het afgelopen weekend een lekker koel huis gehad? :D :twisted: :D

mooi dat het opgelost is!
ik zweer ook bij het merk hoor..kan er niks aan doen...heb er van alles van...
men zegt is goedkoper,slaat nergens op...

mooi dat je het even laat weten zo weten anderen wat ze kunnen doen...toch?

Gesloten