LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opmaak website

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora

Re: opmaak website

Ongelezen bericht door witte angora »

Punt is natuurlijk dat de meeste fora op vrijwilligers draaien. Dan kun je er tijd insteken wanneer je wilt, en ben je ook niet aan 9-5 gebonden. De moderator hier wordt betaald voor zijn job, maar die heeft natuurlijk meer te doen dan als een schoolmeester de ruziezoekers uit elkaar te halen. Vandaar dat het forum een beetje een ondergeschoven kindje is, denk ik.

De oplossing is al eerder door meerderen aangedragen, al jaren geleden, stel een aantal (vrijwillige) hulpmoderators aan, met beperkte rechten. Dan worden de ergste uitwassen in ieder geval bestreden. Helaas gaat de Tros daar tot de dag van vandaag niet in mee.

witte angora

Skillz95 schreef:
door witte angora » 24 aug 2012 09:50
De beheerders zijn inderdaad lastig te vinden. Eigenlijk helemaal niet.
zo geprobeerd :P ff kijken of die hem zo pakt.

Maar inderdaad Aleen Trosradar is te vinden op Forumoverzicht...

En aangezien 1 persoon niet 120.000 + accounts aan kan moeten er meerdere moderators zijn.
Die dus totaal niet te vinden zijn.
Heel goed. Dan weer een tip, als je de quote perfect wil hebben moet je wel wat extra actie ondernemen.

Als je een bericht quote, dan staat er:
Skillz95 schreef:tekst
Als je het op de manier doet die ik je net aangeef staat dat er niet. Je kunt dat toevoegen door, als je de tekst tussen de [ quote][ /quote] hebt gezet, het volgende toe te voegen: ="Skillz95". Dan wordt het dus: [ quote="Skillz95"]tekst[ /quote]. Uiteraard gebruik je de gebruikersnaam van degene waar je op reageert.

Skillz95

Ongelezen bericht door Skillz95 »

door witte angora » 24 aug 2012 09:57
Punt is natuurlijk dat de meeste fora op vrijwilligers draaien. Dan kun je er tijd insteken wanneer je wilt, en ben je ook niet aan 9-5 gebonden. De moderator hier wordt betaald voor zijn job, maar die heeft natuurlijk meer te doen dan als een schoolmeester de ruziezoekers uit elkaar te halen. Vandaar dat het forum een beetje een ondergeschoven kindje is, denk ik.

De oplossing is al eerder door meerderen aangedragen, al jaren geleden, stel een aantal (vrijwillige) hulpmoderators aan, met beperkte rechten. Dan worden de ergste uitwassen in ieder geval bestreden. Helaas gaat de Tros daar tot de dag van vandaag niet in mee.
Ik ben ook geen moeilijk persoon.
En wil ze best een handje helpen.
Kan de vragenlijst maken die ingevuld moet worden als hij/zij een rank wilt.
Dan worden daar de aantal dat de Tros Radar persoon wilt gekozen.
En eventueele dubbele gekozen voor geval Tros radar het er niet mee eens is, zodat je reserve hebt.

En als hun er handje hulp bij nodig hebben ik meld me geheel aan stuur een persoonlijk bericht ( zie ik wat sneller ).
en ik hoef ook geen geld er voor.
anders wil ik ze ook niet ( Helpen ).

120.000 accounts zijn er zoals ik al zei.
Nou ongeveer 50 % reageert al niet.

en meestal 100 man continu online.

Zet 2 a 6 ervaren forum moderators / mensen die ervaring hebben/verstand van dingen er in.

Regel elke week een backup van hoe het gegaan is bans uitgedeeld etc ( kleine moeite om dat bij te houden ).

En stuur dat op naar Tros radar.

Ook zet je in die bestand wat de meest vertelde / gevraagde problemen zijn.
+ eventueele oplosing er bij scheelt Tros radar ook meer werk...

Probleem opgelost.

witte angora

Zelfs bans hoeven hulpmoderators niet eens uit te delen. Als ze alleen al buiten kantooruren berichten kunnen verwijderen/onzichtbaar maken, zou het al een heel stuk schelen. De moderator kan dan later kijken of het terecht is, en als van een bepaald account wel heel veel berichten verwijderd worden, kan de moderator zelf een waarschuwing c.q. ban uitdelen.

Dan gaat dat niet op basis van één bericht, of op basis van een naam, maar op basis van een patroon dat duidelijk zichtbaar wordt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

:wink:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 24 aug 2012 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

De bedoeling van het forum is: praten over consumentenzaken. Hoe gezellig en hoe welkom ook, dat soort topics, wat mij betreft, dat is dus de reden dat de moderator ze weg heeft gehaald. Tenminste, dat denk ik. :wink:

Maar dat heeft natuurlijk niet zoveel te maken met de opmaak van de website, want daar gaat het topic over.

witte angora

De communicatie zou inderdaad een stuk beter kunnen. Aan de andere kant: een forum kost een hoop geld, en de gebruikers kunnen er gratis en voor niks gebruik van maken. Dus een verplichting tot communicatie is er niet, hoe wenselijk het ook zou zijn.

Off-topic: Een paar keer per jaar wordt er trouwens een stageloper gevraagd op de redactie, iets voor jou of voor soldaatje? Levert je per maand 300 euro stagevergoeding op.

En nu ga ik even wat anders doen. :wink:

rozemarijntje

idd ze hadden van de week ook even kunnen zeggen,wat was het woensdag?
gaan we over op een ander forum,sommige dingen hebben even tijd nodig etc...

nou denk dat het forum onder de tros valt en dus van de belasting centen betaald wordt :wink:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

witte angora schreef:De beheerders zijn inderdaad lastig te vinden. Eigenlijk helemaal niet.
.
Ik heb gisteren al via plaatjesdump de lijst van de beheerders en moderators geplaatst.
Scroll naar beneden, daar staat: Het team, en daar staan ook de beheerders bij! :wink:

witte angora

nevermind schreef:
witte angora schreef:De beheerders zijn inderdaad lastig te vinden. Eigenlijk helemaal niet.
.
Ik heb gisteren al via plaatjesdump de lijst van de beheerders en moderators geplaatst.
Scroll naar beneden, daar staat: Het team, en daar staan ook de beheerders bij! :wink:
Ik heb even gekeken. Er zijn twee kaders: Beheerders en Moderators.

Heb je gezien wat er in het kader Moderators staat? :lol: :lol:
Het is nog een account ook. :lol: :lol:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dus nu maar weer on-topic verder, over de opmaak van de site
Die heeft nog steeds een rotkleur en slecht leesbaar.

soldaatje-1995

Ongelezen bericht door soldaatje-1995 »

ciske schreef:
Dus nu maar weer on-topic verder, over de opmaak van de site
Die heeft nog steeds een rotkleur en slecht leesbaar.
boven in de site staan een antal aaa tjes die woren steeds groter drukt u maar eens op de grootste a dan worden de leters groter dan is hij minder slecht leesbaar en die rotkleur effe het beeldscherm resolutie aan passen dan word hij wat donkerder

mvg soldaatje

rozemarijntje

nou kort maar krachtig ciske :D

wat soldaatje zegt boven in ,kan je het vergroten heb ik ook gedaan..wordt het beter leesbaar..

Skillz95

maar nou weer on topicc...

Die smileys werken nog niet allenmaal bij mij :(

witte angora

@ Generaal:

Sourcecode? :roll:

Wat zijn dingen die volgens jou hier ontbreken of overbodig zijn? Zijn er ook normen wat kleurgebruik betreft, waar een website aan moet voldoen? Want ik blijf het zeggen, hier heb je een sneeuwbril nodig om geen koppijn te krijgen.

Generaal_Geert

Ongelezen bericht door Generaal_Geert »

witte angora schreef:@ Generaal:

Sourcecode? :roll:

Wat zijn dingen die volgens jou hier ontbreken of overbodig zijn? Zijn er ook normen wat kleurgebruik betreft, waar een website aan moet voldoen? Want ik blijf het zeggen, hier heb je een sneeuwbril nodig om geen koppijn te krijgen.
Inderdaad als je hier een paar uur naar zou kijken zou je blind zijn.
ook is de TROS je op dit moment ook even een klap in het gezicht aan het geven >
Een witte lay-out verbruikt tot 50x stroom dan zwart. dus is de rekening een aardig streepje hoger.
oei oei dat word dus niet met de kinderen naar het restaurant.
ach ja jammer dan ik heb tenminste een paar uur kunnen zeuren over mijn problemen op het TROS forum.
dat is dus een ding dat ik aan zou passen.

Skillz95

maar aan de kleur qua te vel irriteer ik me niet aan van dat witte geen last

aleen dat lichtblauw op wit...

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zou ik staar hebben, dat ik 't met de felheid van de kleur wel mee vind vallen?

soldaatje-1995

Ongelezen bericht door soldaatje-1995 »

Jolijn schreef:Zou ik staar hebben, dat ik 't met de felheid van de kleur wel mee vind vallen?
nee nee het valt opzicht ook wel mee vind ook maar ik heb ook geen staar ik zot gewoon buiten :p

rozemarijntje

ik zie het ook niet...

Gesloten