LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] een leescursus voor postbodes ?
een leescursus voor postbodes ?
Daarmee heb ik nu maar weer eens naar TPG post gebeld, of ze de postbodes niet eens een cursus lezen wilden geven. Nu zal ik de laatste zijn die iedereen over een kam wil scheren, ik weet zeker dat er ook postbodes zijn die erg hun best doen om de post op het juiste adres bezorgd te krijgen. Echter is het wel frapant dat al maanden achter elkaar bij mij post niet bezorgd wordt, of maar ten dele (getuige de aanmaningen van nooit ontvangen rekeningen, telefoontjes van mensen: heb je dat dan niet gekregen ? en zelfs een gemist sollicitatiegesprek) Ook ontvang ik post in mijn bus van mensen enkele straten verder op. En het is dan weer ik zei de gek die het nog gaat bezorgen ook. Tot nu toe heb ik zelf 1 opgescheurde envelop terug gekregen met daarop een excuus dat het verkeerd bezorgd. En als je dan voor de zoveelste keer weer eens belt om een klacht hierover door te geven gaan ze er altijd wat aan doen en het doorgeven, maar nooit en te nimmer hoor je hier wat van terug Ik vraag me af wat hier nou aan te doen is ???? En of iemand dezelfde ervaringen heeft. (behalve mijn buren die ik hier ook regelmatig over spreek en de post terug bezorg)
Re: een leescursus voor postbodes ?
Misschien kunt u beter een keer de postbode zelf aanspreken? Ipv klantenservice bellen.
Dat heeft weinig nut. Bij ons zijn het steeds andere postbode's.
-
dat probleem ken ik ja. Ik weet heus wel dat die straatnamen bij ons misschien wat op elkaar lijken, maar ze (de niet goed lezende postbode) schijnen te vergeten dat de post van cruciaal belang kan zijn. Die ander (de verzendende partij) gelooft er op een gegeven moment niks meer van als jij voor de zoveelste keer aangeeft niks ontvangen te hebben, met alle gevolgen van dien....
ben het helemaal mee eens dat TPG Post zeer slordig is, want mijn post verdwijnt regelmatig in de brievenbus van de buren en krijg het ook nooit meer terug( Zeer vervelend) Terwijl wij toch nr 20 hebben en geen 18.
TPG heeft of postbode`s in dienst die niet kunnen lezen of zijn echt dom, want het zijn altijd dezelfde die de post verkeerd bezorgen.
ook ik heb last van dit gedoe
ik krijg al maanden elke keer de post van een andere straat nr 45 is ook wel in deze wijk maar toch een end hiervandaan en lijkt ook niet op mijn straatnaam
ik stuur het elke keer terug de laatste keer waren het papieren van de bank dus ik vind dat toch wel bizar
groetjes rahma
ik krijg al maanden elke keer de post van een andere straat nr 45 is ook wel in deze wijk maar toch een end hiervandaan en lijkt ook niet op mijn straatnaam
ik stuur het elke keer terug de laatste keer waren het papieren van de bank dus ik vind dat toch wel bizar
groetjes rahma
Even een tussenberichtje: Heb de tpg gebeld en gevraagd wat ze er nou eens daadwerkelijk aan gaan doen. Het (standaard) antwoord was dat ze het twee weken in de gaten zouden houden hoe het ging. En waarempel, ik krijg nu ineens zoveel post als ik nog nooit bij elkaar heb gezien, en ook niet meer van de buren in mijn bus. Maar eerder is dit ook gedaan, en kon ik binnen de kortste keren weer terug bellen dat ik weer poststukken miste. Ben benieuwd hoe lang dit keer het feest duurd......
-
Ik werk zelf bij de TPG en ik kan jullie vertellen dat als er iets mis gaat en er klachten komen dat we dit echt wel te horen krijgen. Heb je veel klachten binnen een bepaalde tijd dan moet je op functioneringsgesprek, is het daarna niet beter kan je ontslagen worden, dus zeg niet dat de TPG er niet op hamerd om je werk goed te doen.
En ik kan me trouwens echt niet voorstellen dat de post zo vaak verkeerd bezorgd word als jullie beweren, bovendien, heb je nog nooit een kaartje of brief gehad zonder huisnummer, verkeerdhuisnummer of foute postcode??
En ik kan me trouwens echt niet voorstellen dat de post zo vaak verkeerd bezorgd word als jullie beweren, bovendien, heb je nog nooit een kaartje of brief gehad zonder huisnummer, verkeerdhuisnummer of foute postcode??
Ook hier strooit de bezorger van TPG de post kwistig om zich heen. We krijgen op de gekste tijden nog post, 's avonds laat of op zondag, dit komt omdat de mensen de post dan zelf nabrengen die bij hun verkeert is bezorgd. Mensen doe dit niet, want dan wordt er nooit iets aan gedaan, want er zijn dan geen klachten. Bel de landelijke klantenservice dat er verkeerde post is bezorgd, en laat ze het ophalen. Dan wordt er ruchtbaarheid aan gegeven, de bezorgers houden het namelijk het liefst onder de pet. Ook niet ergens in een rode bus gooien, je bent niet in dienst van TPG en wordt ook niet voor je diensten betaald. Trouwens rouwbrieven zou ik eventueel zelf wel nabrengen, maar onder geen voorwaarde andere post.
gaan jullie ff lekker zelf de brieven in de bus doen die jullie willen versturen, gaat er nooit meer iets fout
sorry dat postbodes menselijk zijn
Geplaatst op 10 Jun 2004 23:34 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
gaan jullie ff lekker zelf de brieven in de bus doen die jullie willen versturen, gaat er nooit meer iets fout
Ook bij ons gaat het vaak mis, het is zelfs zo erg dat wij belangrijke zaken niet meer per post laten opsturen. Maar niet alleen TPG maakt fouten, zo krijgen we ook vaak pakketjes van diverse koeriersdiensten die niet aan ons geaddresseerd zijn
Hier nog een ( zaterdag ) postbode..
Als het vaak fout gaat bij een bepaald adres komt er een kaart bij die wijk te liggen, waarop staat dat je bij dat bepaalde huis extra aandacht moet besteden..
Als het vaak fout gaat bij een bepaald adres komt er een kaart bij die wijk te liggen, waarop staat dat je bij dat bepaalde huis extra aandacht moet besteden..
Post die buiten de gebruikelijke uren wordt (na)bezorgd wordt vaak verspreid door van die particuliere bedrijfjes. Ga dus niet meteen denken dat half nederland 's avonds over straat loopt om verkeerd bezorgde post te bezorgen.
Post die buiten de gebruikelijke uren wordt (na)bezorgd wordt vaak verspreid door van die particuliere bedrijfjes. Ga dus niet meteen denken dat half nederland 's avonds over straat loopt om verkeerd bezorgde post te bezorgen.
________________________________________________________________________________
Ja hoor post van de Girodienst tegenwoordig Postbank, wordt door willekeurige particulieren geopend en wel ook op zondag nabezorgd.
Ook andere post, waar in de rechterbovenhoek staat
Port betaald TPG Post. Je gelooft het zelf.
________________________________________________________________________________
Ja hoor post van de Girodienst tegenwoordig Postbank, wordt door willekeurige particulieren geopend en wel ook op zondag nabezorgd.
Ook andere post, waar in de rechterbovenhoek staat
Port betaald TPG Post. Je gelooft het zelf.
let op het woord vaak. natuurlijk gaat het wel eens mis als er miljoenen poststukken per dag bezorgd worden maar waar praten we eigenlijk over.
Zal 1 of 2 procent fout gaan. Jonge jonge, wat een gezeur.
Zal 1 of 2 procent fout gaan. Jonge jonge, wat een gezeur.
Nou gast, die een of twee procent valt dus dik tegen. Zoals ik al geschreven had werd een tijdje mijn post in de gaten gehouden. Zoveel post had ik nog nooit bij elkaar gezien. Nu is dat " in de gaten houden" voorbij, en raad eens: ik heb weer post ontvangen van mensen een paar straten verder op. Ik denk dus dat het niet die een of twee procent zijn die mis gaan, maar gewoon structureel iemand die er toch geen zin in heeft maar wat aanrommeld. Sorry, maar ik word er nu echt boos over, kon weer bellen en kreeg hetzelfde standaard antwoord. Dit is nu al de tigste keer dat ik bel, en nog gaat er daar geen belletje rinkelen, van goh, er wordt wel erg vaak gebeld dat post niet goed bezorgd wordt.
Knetter wordt je er van. Misschien iets voor radar om eens aandacht aan te besteden ? Misschien dat ze dan wakker worden !
Knetter wordt je er van. Misschien iets voor radar om eens aandacht aan te besteden ? Misschien dat ze dan wakker worden !
En ja hoor !!!! Dit is geen geintje, wederom verkeerde post ontvangen, van de buren die toch echt een huis verderop wonen. Heb gevraagd of ik de rayonmanager te spreken kan krijgen omdat ik dat "we houden het twee weken in de gaten" nu toch echt niet meer geloof. Meneer zou terug bellen binnen nu en 5 werkdagen. Tja, hij zal het wel te druk hebben met alle klachtafhandelingen !!
Toch wel dom van die postbode want hij krijgt nu echt op zijn lazer.
Als er een attentie kaart er in zit dan moet je zeker wel opletten.
Persoonlijk naar het rayonkantoor gaan is moeilijk wel naar de vestingmanager (want die moet scoren met kwaliteit )
Ik neem aan dat er geen rare nummering is in de straat.
En eventuele subnummers (A,B,C.D) er wel er op staan .
Als er een attentie kaart er in zit dan moet je zeker wel opletten.
Persoonlijk naar het rayonkantoor gaan is moeilijk wel naar de vestingmanager (want die moet scoren met kwaliteit )
Ik neem aan dat er geen rare nummering is in de straat.
En eventuele subnummers (A,B,C.D) er wel er op staan .