LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jiba's prijzen fluctueren NA het boeken van de reis door!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Mieke1968

Jiba's prijzen fluctueren NA het boeken van de reis door!

Ongelezen bericht door Mieke1968 »

Al van andere forumbezoekers vernomen dat Jiba's prijzen in het seizoen nogal fluctueren. Mijn ervaring met Jiba is nog extremer. We boekten een huis in Griekenland voor een week voor € 1925,- en ontvingen keurig een bevestiging met faktuur. Bijna 1 dag later ontvingen we een oppervlakkige e-mail met een vervangende faktuur. Ze hadden een berekeningsfoutje gemaakt enne..nieuwe faktuur zat erbij hoor: € 3025,- voor hetzelfde huisje. Ik heb gebeld en kreeg inderdaad het verhaal van de fluctuerende prijzen te horen. Toch vreemd zou je zeggen, want bij het boeken en ontvangen van een faktuur zou je toch zeggen dat er sprake is van een overeenkomst. Maar nee, de ANVR-regels faciliteren deze vorm van misleiding (we hadden namelijk gereageerd op een actie en kregen keurig binnen 1 dag, volgens de ANVR-voorwaarden, de rekening voor de - naar ons idee - eigenlijke prijs). Je mag natuurlijk annuleren, maar de meesten betalen mopperend bij. Wij niet, we hebben geannulleerd en zullen noch bij Jiba noch bij een andere dochter van Sundio Group ooit nog een reis boeken. Dus wees gewaarschuwd voor un praktijken!

Guardian72
Contacteer:

Re: Jiba's prijzen fluctueren NA het boeken van de reis door!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mieke1968 schreef:Wij niet, we hebben geannulleerd en zullen noch bij Jiba noch bij een andere dochter van Sundio Group ooit nog een reis boeken. Dus wees gewaarschuwd voor un praktijken!
En dat is dus de enige juiste manier om te handelen bij dergelijke "schommelingen".

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

Mieke1968 schreef:Al van andere forumbezoekers vernomen dat Jiba's prijzen in het seizoen nogal fluctueren. Mijn ervaring met Jiba is nog extremer. We boekten een huis in Griekenland voor een week voor € 1925,- en ontvingen keurig een bevestiging met faktuur. Bijna 1 dag later ontvingen we een oppervlakkige e-mail met een vervangende faktuur. Ze hadden een berekeningsfoutje gemaakt enne..nieuwe faktuur zat erbij hoor: € 3025,- voor hetzelfde huisje. Ik heb gebeld en kreeg inderdaad het verhaal van de fluctuerende prijzen te horen. Toch vreemd zou je zeggen, want bij het boeken en ontvangen van een faktuur zou je toch zeggen dat er sprake is van een overeenkomst. Maar nee, de ANVR-regels faciliteren deze vorm van misleiding (we hadden namelijk gereageerd op een actie en kregen keurig binnen 1 dag, volgens de ANVR-voorwaarden, de rekening voor de - naar ons idee - eigenlijke prijs). Je mag natuurlijk annuleren, maar de meesten betalen mopperend bij. Wij niet, we hebben geannulleerd en zullen noch bij Jiba noch bij een andere dochter van Sundio Group ooit nog een reis boeken. Dus wees gewaarschuwd voor un praktijken!
Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Heel vervelend, maar het kan gewoon voorkomen dat door een fout de reis tegen een verkeerde prijs op de site is gezet. En inderdaad, binnen 8 werkuur mag de touroperator hier op terugkomen, daarbuiten zitten ze er aan vast.

Heeft overigens imho niets met fluctuerende prijzen te maken..

Eneco klant

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Waar mensen werken worden fouten gemaakt. Heel vervelend, maar het kan gewoon voorkomen dat door een fout de reis tegen een verkeerde prijs op de site is gezet. En inderdaad, binnen 8 werkuur mag de touroperator hier op terugkomen, daarbuiten zitten ze er aan vast.

Heeft overigens imho niets met fluctuerende prijzen te maken..
Ongelooflijk dat er 'forumbezoekers' zijn die dit misleidende gedrag van Jiba/Sundio nog goed durven te praten...

Mieke1968

Ongelezen bericht door Mieke1968 »

Beste eneco klant,

Ik heb al meerdere reacties van jou op het forum gezien. Moet jouw naam eigenlijk niet 'het reisbureau' zijn. Want daar werk jij toch voor ipv voor Eneco? Als je de schade voor je bedrijf via social networks wil beperken, doe dat dan gewoon door met de billen bloot te gaan en eens een keer sorry te zeggen OF door je werkwijze aan te passen. maar in dit soort zgn NEUTRALISERENDE messages trapt echt niemand hoor!

En ja, je hebt hartstikke gelijk. Volgens de ANVR-reisvoorwaarden mag dit. En daar wordt ook gebruik van gemaakt. Maar zeg nou zelf, die ANVR-reiswoorwaarden zijn er niet om de klant te beschermen ook al worden ze gepresenteerd alsof ze voor de reiziger heeel belangrijk zijn. Die zijn er vooral voor het reisbureau. Als de klant de ANVR-reisvoorwaarden vooraf heel goed zou doorlezen, zouden ze onmiddellijk op zoek gaan naar een reisbureau wat niet is aangesloten. Want dan is de kans dat je krijgt wat je geboekt hebt vele malen groter!

En mensenfouten kunnen gemaakt worden, maar wanneer er een foutje te vaak gemaakt wordt, heb je of Slecht Personeel, of goed personeel wat slechte werkwijzes krijgt opgelegd. ik hou het op het laatste en ben na je commentaar nog meer overtuigd van de belachelijke werkwijze van JIBA.

Even goede vrienden hoor!

SuzanneQ

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Mieke1968 schreef:Beste eneco klant,

Ik heb al meerdere reacties van jou op het forum gezien. Moet jouw naam eigenlijk niet 'het reisbureau' zijn. Want daar werk jij toch voor ipv voor Eneco? Als je de schade voor je bedrijf via social networks wil beperken, doe dat dan gewoon door met de billen bloot te gaan en eens een keer sorry te zeggen OF door je werkwijze aan te passen. maar in dit soort zgn NEUTRALISERENDE messages trapt echt niemand hoor!

En ja, je hebt hartstikke gelijk. Volgens de ANVR-reisvoorwaarden mag dit. En daar wordt ook gebruik van gemaakt. Maar zeg nou zelf, die ANVR-reiswoorwaarden zijn er niet om de klant te beschermen ook al worden ze gepresenteerd alsof ze voor de reiziger heeel belangrijk zijn. Die zijn er vooral voor het reisbureau. Als de klant de ANVR-reisvoorwaarden vooraf heel goed zou doorlezen, zouden ze onmiddellijk op zoek gaan naar een reisbureau wat niet is aangesloten. Want dan is de kans dat je krijgt wat je geboekt hebt vele malen groter!

En mensenfouten kunnen gemaakt worden, maar wanneer er een foutje te vaak gemaakt wordt, heb je of Slecht Personeel, of goed personeel wat slechte werkwijzes krijgt opgelegd. ik hou het op het laatste en ben na je commentaar nog meer overtuigd van de belachelijke werkwijze van JIBA.

Heb je niet de verkeerde te pakken? Eneco klant zegt helemaal niets over menselijk zijn of het goed praten van Jiba. Hij zegt juist dat het niet te begrijpen is dat mensen het gedrag goed praten?

Of ik mis het compleet hier.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nou mieke,

ik ben het met je eens hoor, maar jij kunt wel een partij beleefd reageren zeg.

isabel

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Mieke1968 schreef:
Maar zeg nou zelf, die ANVR-reiswoorwaarden zijn er niet om de klant te beschermen ook al worden ze gepresenteerd alsof ze voor de reiziger heeel belangrijk zijn. Die zijn er vooral voor het reisbureau. Als de klant de ANVR-reisvoorwaarden vooraf heel goed zou doorlezen, zouden ze onmiddellijk op zoek gaan naar een reisbureau wat niet is aangesloten. Want dan is de kans dat je krijgt wat je geboekt hebt vele malen groter!
Ik begrijp dat u kwaad bent, maar deze uitspraak slaat werkelijk nergens op. De ANVR voorwaarden zijn oa door de Consumentenbond opgesteld en goedgekeurd. Om door één negatieve ervaring (die u overigens geen nadeel heeft opgeleverd) mensen proberen over te halen om bij een beunhaas hun vakantie te regelen, is toch echt wat ver gezocht.

LEES inderdaad eens de voorwaarden en kijk bijvoorbeeld hoe een touroperator aansprakelijk is als u van een balkon valt dat een gebrek heeft. U bent voor miljoenen gratis verzekerd, een beunhaas kan dan enkel sorry zeggen. Kijk ook wat voor een mogelijkheden u heeft om gefundeerde klachten neer te leggen. Die zijn er ook legio.

Ik zelf kijk meer naar het ANVR label, dan naar de SGR. Immers als je ANVR ziet weet je ook dat SGR geregeld is en nog veel meer. We moeten blij zijn dat sommige branches het gewoon goed en eerlijk voor elkaar hebben.

Dat u dan de dupe bent voor (waarschijnlijk) een typefout in een aanbieding doet daar niets aan af. Maar goed, daarbij begrijp ik wel dat u kwaad bent, zou ik ook zijn!

Regggy

Ongelezen bericht door Regggy »

Mieke1968 schreef:Beste eneco klant,

Geloof dat je mij moet hebben hier dus toch nog even een reactie:

Laten we even realistisch zijn. Een reisorganisatie moet miljoenen prijzen inlezen op hun website. Deze moeten allemaal gecheckt worden op aantal personen, vertrekperiode, kinderkorting, beschikbaarheid, etc etc.

Dit is een bijna volledig geautomatiseerd proces, omdat dit met de hand niet meer te doen is. Marges in de reiswereld liggen zo laag dat dit ook wel moet. Vervolgens wordt er een reis aangeboden voor een bedrag, wat later niet blijkt te kloppen en véél meer blijkt te zijn.

Is dat leuk? Nee, absoluut niet. Is het toegestaan voor de touroperator om hier op terug te komen? Absoluut. Om de simpele reden dat het weleens voor kan komen bij uitzondering dat iets mis gaat.

Is het logisch dat jij hier zo op reageert? Wellicht wel, maar denk even over het volgende. Wat schiet een organisatie ermee op om jou eerst een reis te laten boeken en vervolgens voor zo'n beetje het dubbele bedrag de reis later aan te bieden? Ben jij er blij mee dat dit gebeurd? Nee. Ga je de reis alsnog boeken voor de ruime meerprijs? Hoogstwaarschijnlijk niet. Staat bij jou deze organisatie nog als betrouwbaar bekend? Neen. Dus waarom zou men dit in godsnaam bewust doen?

Dit soort dingen komen helaas bij alle reisorganisaties voor. Sundio is 1 van de grootste spelers in de markt en over het algemeen erg betrouwbaar. Dat je er niet meer wilt boeken is begrijpelijk, maar niet echt op logica gebaseerd. Accepteer dat er weleens dingen mis gaan in het leven, adem een paar keer in en uit, en ga verder.

Overigens, ik werk niet voor Jiba / Sunweb, nog voor een andere reisorganisatie.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik moet reggy volledig gelijk geven...

natuurlijk snap ik dat je denkt ,wat is dat dan!
maar er worden fouten gemaakt....en ze geven je de kans wil je nog ja of nee?
het feit dat het zo goedkoop was,gingen misschien ook geen alarmbellen rinkelen?

nou denk dat je wel blij moet wezen dat je dan aangesloten bent bij de anvr..stel je boekt een reis en die tent gaat failliet en je hebt betaald,dan ben je dus alles kwijt.
dus anvr beschermd ook wel degelijk de consument,maar snap je boosheid,maar wel even goed weten waar je het over hebt...

het is ook

de algemeene nederlandse vereniging van reisondernemingen,dus zegt het al..

maar ze behartigen de belangen in de branche..dus voor de buro's en to...
maar geven dus ook garanties aan reizigers al er iets mis gaat met faillissementen...

het staat je natuurlijk vrij om te boeken bij een buro zonder anvr..maar kom dan straks niet huilen als je je geld kwijt bent,in deze tijd zou ik dat zeer zeker afraden...

hoop dat je een andere accommodatie hebt kunnen vinden en idd laat het van je afglijden en geniet van de vakantie,het gebeurd nu eenmaal...

Eneco klant

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Nou Mieke, ik zal 't nog eens voor je opnemen... :wink: Groetjes, Eneco klant.

Gesloten