Hallo,
Mijn zoontje staat onder toezicht van BJZ en woont momenteel bij pleegouders (de ouders van mijn ex). Begin juni zou mijn ex een bericht via Facebook hebben ontvangen waarin ik gedreigd zou hebben mijn zoontje neer te willen steken. Daarop heeft BJZ aangifte tegen mij gedaan en de omgang met mijn zoon verboden. Ondertussen zijn er al meer dan 2 en halve maand verstreken zonder dat de politie ook maar iets heeft ondernomen. Op mailtjes en terugbel-verzoeken werd lange tijd niet gereageerd. De agent die met het onderzoek belast is heeft pas anderhalve week geleden contact met mij gezocht en gaf de indruk geen vaart achter het onderzoek te willen zetten.
Zolang het onderzoek loopt weigert BJZ de omgang tussen mij en mijn zoon.
Ik heb ook al een klacht ingediend bij de korpsbeheerder en omdat ik geen ontvangstbevestiging heb gekregen heb ik de klacht ook al ingediend bij de nationale ombudsman. Ook heb ik contact met het OM gezocht, hetgeen niets opleverde. Allemaal procedures waar veel tijd in gaat zitten.
Is er een manier om meer druk op de politie uit te oefenen?
Kijk, als iemand een dreigmail naar de Koningin of Wilders stuurt staat de politie binnen een uur op de stoep. Goed, zoiets heeft prioriteit, dat begrijp ik, maar het moet toch eenvoudig zijn te achterhalen van wie dat bericht komt?
Bovendien heeft mijn ex beweerd dat de politie haar IP had gecheckt, wat echter tegengesproken werd door de politie.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Politie doet niets met Aangifte van Jeugdzorg
-
Antibedrieger
Re: Politie doet niets met Aangifte van Jeugdzorg
Heb je aangifte gedaan tegen BJZ van valse beschuldiging ?Antibedrieger schreef:Hallo,
Mijn zoontje staat onder toezicht van BJZ en woont momenteel bij pleegouders (de ouders van mijn ex). Begin juni zou mijn ex een bericht via Facebook hebben ontvangen waarin ik gedreigd zou hebben mijn zoontje neer te willen steken. Daarop heeft BJZ aangifte tegen mij gedaan en de omgang met mijn zoon verboden. Ondertussen zijn er al meer dan 2 en halve maand verstreken zonder dat de politie ook maar iets heeft ondernomen. Op mailtjes en terugbel-verzoeken werd lange tijd niet gereageerd. De agent die met het onderzoek belast is heeft pas anderhalve week geleden contact met mij gezocht en gaf de indruk geen vaart achter het onderzoek te willen zetten.
Zolang het onderzoek loopt weigert BJZ de omgang tussen mij en mijn zoon.
Ik heb ook al een klacht ingediend bij de korpsbeheerder en omdat ik geen ontvangstbevestiging heb gekregen heb ik de klacht ook al ingediend bij de nationale ombudsman. Ook heb ik contact met het OM gezocht, hetgeen niets opleverde. Allemaal procedures waar veel tijd in gaat zitten.
Is er een manier om meer druk op de politie uit te oefenen?
Kijk, als iemand een dreigmail naar de Koningin of Wilders stuurt staat de politie binnen een uur op de stoep. Goed, zoiets heeft prioriteit, dat begrijp ik, maar het moet toch eenvoudig zijn te achterhalen van wie dat bericht komt?
Bovendien heeft mijn ex beweerd dat de politie haar IP had gecheckt, wat echter tegengesproken werd door de politie.
-
Antibedrieger
Nee, ik heb (nog) geen aangifte gedaan tegen BJZ. Ik vraag me ook af of het zin heeft aangifte tegen hen te doen. Ik heb onlangs wel aangifte tegen BJZ willen doen omdat ze mijn zoon opzettelijk in levensgevaar gebracht hebben en nog steeds in gevaar brengen, hetgeen geweigerd werd door de politie.Chocomelk schreef: Heb je aangifte gedaan tegen BJZ van valse beschuldiging ?
In ieder geval zou ik aangifte doen voor het Facebook verhaal, een agent mag trouwens niet weigeren een aangifte op te nemen. Of ze er iets mee doen is helaas een tweede natuurlijk.hetgeen geweigerd werd door de politie.
De politie is op grond van artikel 163 lid 5 en artikel 165 lid 1 Sv verplicht de aangifte of klacht in ontvangst te nemen.
Artikel 163 lid 5 Sv luidt (tav de aangifte):
"Tot het ontvangen van aangiften bedoeld in de artikelen 160 en 161 zijn de opsporingsambtenaren, en tot ontvangen van de aangiften bedoeld in artikel 162 Sv de daarbij genoemde ambtenaren verplicht."
en artikel 165 lid 1 Sv (tav de klacht):
"Tot het ontvangen der klachte is elke officier van justitioe en elke hulpofficier van justitie bevoegd en verplicht"
Je zoontje was al uit huis geplaatst, je had wel omgangsrecht met hem zoals ik
begrijp uit je verhaal waarom stap je niet naar een advokaat vanwege je omgangsrecht ?
begrijp uit je verhaal waarom stap je niet naar een advokaat vanwege je omgangsrecht ?