In februari van dit jaar bood KPN twee maanden gratis Belvrij Altijd abonnement aan voor klanten die een verbintenis van minimaal 18 maanden aangingen. Dat heb ik gedaan, maar die korting, toch een bedrag van zo'n 70 euro, kwam maar niet. Maanden later, op een rappel mijnerzijds, reageerde KPN dat de korting inderdaad niet was verwerkt en dat ik als “tegemoetkoming” op de volgende rekening een korting zou ontvangen. Dat werd de rekening van medio augustus.
Overigens, hoezo tegemoetkoming? Ik ben een overeenkomst met KPN aangegaan en KPN wil het niet nakomen van hun deel van verplichtingen afdoen met de term tegemoetkoming...
Nu wil het geval dat een familielid van mij ook interesse had in genoemde aanbieding en dus ook een contract voor 18 maanden heeft gesloten. Je raadt het al: ook hier geen korting zonder een rappel.
Ik heb e.e.a. gemeld bij de Consumentenbond en tegen die instantie zeiden ze dat het allemaal kwam doordat mijn familielid en ik geen actiecode op de KPN-website hadden ingevuld. “Maar het zou kunnen zijn dat een van onze medewerkers heeft vergeten dat van die actiecode op de site te plaatsen of in een bevestigingsbrief aan te geven” ,aldus de reactie van KPN. Welnu, we hebben nooit een brief of mail van KPN gekregen met een actiecode of zo.
Nu weet ik niet of KPN hun verplichting bewust niet nakomt en dat degenen die niet aan de bel trekken naar hun korting kunnen fluiten. Hoe dan ook, we hebben onze korting inmiddels binnen, maar ik ben benieuwd of er mensen met dezelfde ervaring zijn, of misschien zijn vergeten dat ze die korting nog moeten krijgen.
Moge deze post dan een reminder zijn!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN actie 2 maanden gratis bij 18 maanden Belvrij Altijd
Re: KPN actie 2 maanden gratis bij 18 maanden Belvrij Altijd
De volgende keer kun je aanspraak maken op wettelijke incassokosten door een ingebrekestelling te versturen. Na de hierin genoemde redelijk termijn heb je recht op veertig euro.
Re: KPN actie 2 maanden gratis bij 18 maanden Belvrij Altijd
Heb toevallig bijna hetzelfde meegemaakt. Ik had wel een bevestigingsbrief ontvangen waarin de korting werd vermeld. Kreeg alleen de korting pas uitgekeerd toen ik daarom vroeg. Er werd nergens over een kortingscode geproken. De korting werd gewoon niet uitgekeerd. De medewerker die de fout herstelde gaf toe dat de fout bij KPN lag, "de betaling zou in het systeem zijn blijven hangen". Let daarom goed op je nota`s.