LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tele2 databundel waarschuwings sms veel te laat

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
tom84

Tele2 databundel waarschuwings sms veel te laat

Ongelezen bericht door tom84 »

Ik heb een mobiel abbonement bij Tele2. Ik heb een databundel van 1.5GB omdat ik veel weg ben en op plekken ben waar geen Wifi beschikbaar is.

Tele2 levert een mooie dienst (naar wat ik dacht), om een sms te sturen wanneer je de helft van je databundel hebt verbruikt, wanneer je 90% van je databundel hebt verbruikt, en wanneer je 100% van je databundel hebt verbruikt.

Nu kreeg ik een week geleden de volgende SMS: “Let op: u nadert het einde van uw databundel. Tele2 zal na het verbruik van de databundel het buiten de bundel tarief in rekening brengen. Groet, Tele2″
Ik dacht: ik ga eens even via de online klantenservice vragen hoeveel er nog beschikbaar is binnen mijn databundel. Dat levert het volgende gesprek op:

——-
Boudje zegt:U heeft nog 57 minuten/SMSjes, maar geen MB meer. Uw nieuwe bundel gaat de eerste van de maand in.

U zegt:helemaal niks meer qua data? want ik kreeg net een sms dat ik het einde van mn databundel nader. Maar dat is dus al volledig op?

Boudje zegt:U heeft geen Data meer. Er is verbruik van 68.50 euro buiten de bundel.

U zegt:Wat!? Waarom krijg ik dat smsje dan zo laat? Die krijg ik een kwartier geleden, en daar staat dat ik het einde nader, niet dat ik er overheen ben.

Boudje zegt:Dan heeft er vertraging in het systeem gezeten. Het spijt me.
——-

Hierna heb ik de klantenservice gebeld, en mijn probleem voorgelegd. Het enige wat er als antwoord werd gegeven was dat er geen rechten aan de smsjes konden worden ontleend, en dat ik zelf verantwoordelijke ben voor het in de gaten houden van mijn dataverbruik.

Ik vind dit nogal kort door de bocht van Tele2. Ze hebben dus een service die voor schijnveiligheid zorgt, waardoor je als klant denkt dat je daar op aan kan, maar dit dus niet het geval is.

Nu heb ik deze klacht al op klacht.nl gezet, waar ik de volgende "oplossing" kreeg van Tele2:

"Lastig dat er onduidelijkheid is ontstaan over verbruikskosten voor data. Klanten zijn zelf verantwoordelijk voor alle (data)verbruik van het mobiele telefonie toestel. Volgens onze gegevens is al contact met de klantenservice opgenomen over de verbruikskosten en er is uitleg gegeven over dataverbruik. Indien hier nog vragen over zijn kunnen we bij de klantenservice verder informeren: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel.html"

Dus kort gezegt: Tele2 levert een dienst die niet functioneert, en dat kost mij 68 euro.

Kan ik hier nog wat tegen doen? En zijn misschien meer mensen hier tegen aan gelopen?

GJvdZ

Re: Tele2 databundel waarschuwings sms veel te laat

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Men kan inderdaad geen garantie geven op het op tijd aankomen van een SMS. Daarvoor zijn er teveel factoren waar een provider geen invloed op heeft.

tom84

Dat snap ik volkomen. Maar in dit geval was ik al bijna 4 dagen over m'n limiet heen, en toen kreeg ik pas dat smsje dat ik mijn datalimiet "nader". Ik vind dat in dit geval ik gewoon kan aantonen dat er bij Tele2 iets mis is gegaan. Ik had gewoon bereik die dag. Dat SMSje is gewoon veels te laat verstuurd door hun systeem.

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

Zelfs als dat al zo is, staat in de voorwaarden vast dat dit een service is waaraan geen rechten ontleend kunnen worden.

tom84

Dus theoretisch kan/mag Tele2 deze service aanbieden, expres te laat smsjes sturen, en klanten op hoge kosten jagen omdat klanten vertrouwen op deze service?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ja. Je verbruik blijft je eigen verantwoordelijkheid. Vroeger, vroeger had ik geen mobiel en miste ik niets. Nu maak je je druk om dingen waar je best zonder kunt.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

tom84 schreef:Dus theoretisch kan/mag Tele2 deze service aanbieden, expres te laat smsjes sturen, en klanten op hoge kosten jagen omdat klanten vertrouwen op deze service?
Draai de vraag eens om. Moet je als klant vertrouwen op een dienst waaraan geen rechten te ontlenen zijn?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Berndv. :mrgreen:

tom84

berndv schreef:
tom84 schreef:Dus theoretisch kan/mag Tele2 deze service aanbieden, expres te laat smsjes sturen, en klanten op hoge kosten jagen omdat klanten vertrouwen op deze service?
Draai de vraag eens om. Moet je als klant vertrouwen op een dienst waaraan geen rechten te ontlenen zijn?
Heb je gelijk in. Dure les. Maar toch blijft het krom.

Bij deze waarschuw ik iedereen in ieder geval om deze zogenaamde dienst niet te vertrouwen :)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Kan ik hier nog wat tegen doen? En zijn misschien meer mensen hier tegen aan gelopen?
Er zijn tientallen apps die realtime je verbruik in de gaten houden, dan ben je niet afhankelijk van de SMS.

masterddt

Ongelezen bericht door masterddt »

bprosman schreef:
Er zijn tientallen apps die realtime je verbruik in de gaten houden, dan ben je niet afhankelijk van de SMS.
Probeer die van telfort eens;)
Geeft aan je nog 125 minuten Hebt.

Terwijl je eigenlijk alles al verbruikt hebt.
Mooi systeem wat mensen die er de dupe van zijn een hoop geld kost.

tom84

Deze maand even zelf m'n dataverbruik goed gemonitord. Ik kreeg vandaag een smsje van Tele2 dat ik op de helft van m'n databundel zit. Dit terwijl ik al 70% van m'n databundel heb verbruikt. Loopt dus (structureel) enorm achter!

HTCHenk007

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

masterddt schreef:
bprosman schreef:
Probeer die van telfort eens;)
Geeft aan je nog 125 minuten Hebt.

Terwijl je eigenlijk alles al verbruikt hebt.
Mooi systeem wat mensen die er de dupe van zijn een hoop geld kost.
Gelukkig zijn aan deze apps ook geen rechten te ontlenen!

MVG,

Henk

Gesloten