LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Aniet90
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2012 17:25

Hypotheek

Ongelezen bericht door Aniet90 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, mijn vriend heeft 1,5 jaar geleden zijn relatie beëindigd.
Hun hadden samen een koophuis en 3 kinderen. Voor de rest waren ze niet getrouwd en hadden geen samenlevingscontract. Het huis staat sinds kort te koop. Maar mijn vriend betaald nu voor 100 % de hypotheek.
Daarbij betaald hij ook nog gas water en het stroom. En alle verzekering gemeente heffingen noem
Het maar op. Dat hij voor de kinderen moet betalen logisch maar alimentatie staat natuurlijk nooit gelijk aan dit te belachelijke bedrag. In hoeverre moet hij hier nog voor opdraaien?

Bedankt voor alle reactie's alvast!!
Groetjes

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door manondoris »

woond hij nog in dat huis ? en hoe is het na de verkoop geregeld met de verdeling?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Als hij het altijd betaald heeft, denk ik niet dat het fair is om dat nu stop te zetten. Ik denk dat het wel fair zou zijn als hij na de verkoop alleen nog alimentatie betaald.

omi lila
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mar 2011 17:07

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door omi lila »

als het huis van hen samen is, dan betaalt men samen de hypotheek. de vraag is of zijn ex vriendin een eigen inkomen heeft? zij zal toch een bijstandsinkomen hebben? daar zit ook gas en licht in en gemeentelijke heffingen.
verwachten jullie een overwaarde? zo niet dan zal er een schuld ontstaan die ook door beiden gedragen moet worden.

is uw vriend niet bij een advokaat geweest voor een bezoekregeling voor de kinderen en voor de financieen? dan zou ik daar maar werk van maken.

eigenlijk wel vreemd: wel samen een huis kopen en niets geregeld? klopt dat wel?

niemand kan hem nu-zonder wettelijke regeling-verplichten de hypotheek te betalen!
maar zonder betalen kan het huis ook op de veiling terechtkomen en dan veel minder opbrengen.


veel suc6 verder

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Nicky_The »

omi lila schreef:als het huis van hen samen is, dan betaalt men samen de hypotheek. de vraag is of zijn ex vriendin een eigen inkomen heeft? zij zal toch een bijstandsinkomen hebben? daar zit ook gas en licht in en gemeentelijke heffingen.
verwachten jullie een overwaarde? zo niet dan zal er een schuld ontstaan die ook door beiden gedragen moet worden.

is uw vriend niet bij een advokaat geweest voor een bezoekregeling voor de kinderen en voor de financieen? dan zou ik daar maar werk van maken.

eigenlijk wel vreemd: wel samen een huis kopen en niets geregeld? klopt dat wel?

niemand kan hem nu-zonder wettelijke regeling-verplichten de hypotheek te betalen!
maar zonder betalen kan het huis ook op de veiling terechtkomen en dan veel minder opbrengen.


veel suc6 verder
Ze hebben samen het huis gekocht, dus ga ik er vanuit dat ze samen een hypotheek hebben en dan kan hij dus niet zomaar niets betalen, dan zouden zowel hij als zijn ex in de problemen komen.

Ik zou het wel erg laf vinden als hij die dingen altijd betaald heeft, hij nu zelf de relatie beeindigd heeft en dan ineens stopt met die dingen te betalen terwijl het ook zijn eigen kids betreft en hij zijn ex wel opscheept met de kids en alle bijbehorende kosten en taken..

Aniet90
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2012 17:25

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Aniet90 »

Hij woont er al 1,5 jaar niet meer. Voor de rest is het natuurlijk logisch dat hij moet betalen.. Maar betaald nu 100 % de hypotheek en de kosten die daar nog eens bij komen. Verder heeft zij ook gewoon een inkomen en werkt fulltime.Het is veel geld. En grote kans dat het zonder overwaarde verkocht word hoog waarschijnlijk zelfs nog onder de vraagprijs.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Tja, ik zelf denk eigenlijk dat dit een ongeschreven situatie is. Er zijn geen regels, behalve dan dat alles betaald moet worden. Maar wie wat betaald zal waarschijnlijk gewoon in onderling overleg moeten gebeuren. Dat betekend dat jouw vriend naar zijn ex zal moeten gaan om te overleggen..

Aniet90
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2012 17:25

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Aniet90 »

En eigenlijk zeg ik het ook verkeerd en hebben ze het eigenlijk samen beëindigd en heeft zij hem zelfs zijn eigen huis uitgezet... Maar goed dat doet er verder niet toe.. We willen graag samen gaan wonen maar kopen is geen optie en huren is geen geld voor omdat ze loon opgaat aan dat huis..

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Aniet90 schreef:En eigenlijk zeg ik het ook verkeerd en hebben ze het eigenlijk samen beëindigd en heeft zij hem zelfs zijn eigen huis uitgezet... Maar goed dat doet er verder niet toe.. We willen graag samen gaan wonen maar kopen is geen optie en huren is geen geld voor omdat ze loon opgaat aan dat huis..
Als ze het samen uit gemaakt hebben, hebben ze dan niets afgesproken?

Ze hebben in deze situatie beiden een fulltime salaris, dan zou je denken dat het 50-50 zou moeten kunnen (indien beide salarissen ongeveer even hoog zijn) voor alle lasten die zij bij een huurhuis niet zou hebben. Een koophuis is natuurlijk duurder als een huurhuis, maar ik vind dat zij de kosten die ze ook heeft als ze zou huren zelf moet betalen (moet ze straks immers ook). Wat er dan over blijft zou je moeten delen.

Daarbij zal hij dan wel een deel (in ieder geval 50%) van de kosten van de kids moeten betalen.

Maar het blijft lastig omdat er dus niets op papier staat.. Het is echt een kwestie van dat die 2 met elkaar moeten gaan overleggen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door bprosman »

@Soldaatje, je <post> knop blijft regelmatig hangen mocht het je nog niet opgevallen zijn.

Aniet90
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2012 17:25

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Aniet90 »

Ze zijn toen naar een mediator geweest en hebben ze dingen op papier gezet. Ook bezoeksregeling en de ze gas water en elektriciteit zou betalen. Maar tot op heden verrot ze dat gewoon. Maar gaat wel op vakantie en koopt dure boodschappen. En dat is gewoon niet eerlijk. Me vriend werkt er hard genoeg voor en houd gewoon niks over, en moet soms bij mij lenen. Het is gewoon te hopen dat het snel verkocht word maar ja in deze tijd!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door manondoris »

is het een optie dat jullie in het huis gaan wonen ?

Aniet90
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2012 17:25

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Aniet90 »

Toevallig zijn we dar al een keer mee bezig geweest, alleen kregen we het niet rond.
Maar gaan het toch weer laten herbereken heb er een baantje bijgenomen. En nu maar hopen dat het gaat lukken het zou namelijk wel alles oplossen..:)

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Hypotheek

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Aniet90 schreef:Ze zijn toen naar een mediator geweest en hebben ze dingen op papier gezet. Ook bezoeksregeling en de ze gas water en elektriciteit zou betalen. Maar tot op heden verrot ze dat gewoon. Maar gaat wel op vakantie en koopt dure boodschappen. En dat is gewoon niet eerlijk. Me vriend werkt er hard genoeg voor en houd gewoon niks over, en moet soms bij mij lenen. Het is gewoon te hopen dat het snel verkocht word maar ja in deze tijd!
Als er op papier met handtekeningen staat dat zij het gwl zou betalen, dan hoeft je partner geen rekeningen meer te betalen.. Laat ze maar lekker afsluiten! Jullie hebben geen verantwoordelijkheid en er geen last van...

Laat je partner zijn naam wel uitschrijven van het gwl en ook bij de gemeente op het adres van het koophuis..

Stuur voor de zekerheid ook een mail naar zijn ex om aan te geven dat er met de mediation overeengekomen is dat zij zelf het gwl zou betalen en dat jullie daarom de gwl facturen niet meer zullen betalen per (de datum).

Gesloten