LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunstofkozijnen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Huisman35

Kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door Huisman35 »

Hoi lezers,

Ik ben op zoek naar kunstof kozijnen.
IK ben sinds korte tijd offertes aan het aanvragen en vergelijken.
En zoals al vaker vermeld verschillen de prijzen enorm.
Nu viel mijn oog op een offerte van HP Bouwmateriaal uit zelhem.

"Wij leveren vlakke/stompe profielen
De profieldikte van onze kozijnen is 70 mm
Onze kunststof producten hebben een 5 kamer profiel met een stalen kern ( Aluplast)
Het hang en sluit werk is van maco.
De ruimte tussen de glasplaten is opgevuld met argon edelgas en hebben een isolatiewaarde van 1.1"

De kozijnen worden uit duitsland betrokken.
Ik heb dus al eens op http://www.skg.nl/ zitten neuzen en het beslag en de profielen zouden een keurmerk moeten hebben.

Wat vinden de kenners hiervan of e.v.t. mensen met ervaringen met het bedrijf met http://www.hpbouwmateriaal.nl/nl/index.php ?

alvast bedankt voor de e.v.t reacties

riddert

Re: Kunstofkozijnen

Ongelezen bericht door riddert »

Ligt eraan wat het kost, waar het voor is (voor 't schuurtje of voor de woning), wat je budget is, wat je ervoor over hebt, of je het mooi vind of juist niet, of je vrouw ermee akkoord gaat, wanneer je moet afrekenen, vooraf of achteraf? en zo zijn er nog tig andere vragen te bedenken die uzelf eerst eens moet beantwoorden.

Voor ervaringen kun je een aantal referentiewoningen bij de firma vragen, waar je kunt kijken en met de eigenaren kunt spreken over de dienstverlening van de firma.

Huisman35

bedankt voor je reactie riddert,

Het is voor een hefschuifpui in een aanbouw.Het betreft hier wel een huurwoning maar dat mag voor mij niets uitmaken het moet goed zijn.
Mijn kozijnen in het bestaande gedeelte (woonhuis) zijn al van kunststof maar leverancier is mij onbekend.
Vandaar dat ik hetzelfde(kunstof) wilde plaatsen in de aanbouw.
Het is overigens ook wel zelf (laten)plaatsen.

40jaar

Ongelezen bericht door 40jaar »

Ik zou hier nooit kopen. Als er een geschil is dan verwijst men naar de producent maar daar koop je niet! De voorwaarden zijn onacceptabel voor mij als consument. Snel iemand anders zoeken

Huisman35

Bedankt voor je reactie 40jaar.

Dat lijkt me duidelijk.
Jammer de prijs was aantrekkelijk maar dat heeft dus blijkbaar zijn reden.

40jaar

Succes met het zoeken naar een betrouwbare leverancier. Lees altijd goed de Algemene Voorwaarden door. Zijn die er niet, dan niet met de partij in zee gaan. Nederlands recht moet altijd van toepassing zijn en je moet ergens je beklag kunnen doen. Niet zo dat een slager zijn eigen vlees gaat keuren.

Sandra 1964

Ongelezen bericht door Sandra 1964 »

Hallo Lezers van dit forum.
Ik reageer even op HP Bouwmateriaal uit Zelhem. In 2010 hebben wij bij dit bedrijf een kunststof schuifpui gekocht, Na verloop van tijd was er een handgreep afgebroken ( ondeskundig gebruik van onszelf ) Dit bedrijf gebeld en het uitgelegd en we kregen keurig een nieuwe opgestuurd en het mooiste was , het was gewoon service. Inmiddels hebben we veel meer ramen in ons huis vervangen door kunststof en de ervaringen met dit bedrijf zijn buitengewoon goed, Zeer goede kwaliteit voor weinig geld en het bedrijf houd zich keurig aan de afspraken. Een aanrader dus voor degenen die zelf willen ( kunnen ) plaatsen en niet teveel geld willen uitgeven

Huisman35

@ sandra 1964,

heb je foto`s van de kozijnen gemaakt toevallig ?

referenties zijn nog altijd welkom.

40jaar

Ik blijf bij mijn eerdere standpunt dat de voorwaarden waaronder men levert nadelig zijn voor de consument. Als alles goed gaat is er geen vuiltje aan de lucht, maar als dat niet het geval is dan heb je geen poot om op te staan.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Let wel op: bij het zelfplaatsen vervalt eigenlijk altijd de garantie...

Sandra 1964

40 jaar je bent wel erg negatief ,terwijl ik juist aangeef hoe dit bedrijf ( belangeloos) zijn best doet voor mij. Ik heb destijds een aantal namen en adressen gekregen bij mij in de buurt waar ik kon gaan kijken en informeren. Ook ben ik bij het bedrijf gaan kijken en dat gaf me een goed gevoel,waarna we hebben besteld. Natuurlijk heb ik me ook afgevraagd of dit wel goed zou gaan voor zulke lage prijzen,maar nogmaals,ben heel positief verrast. Het is goedkoop en toch een zeer goede kwaliteit. Plm 2 weken na afhalen ( bezorging was ook mogelijk) heeft iemand van HP mij gebeld of alles naar wens was en of de plaatsing goed gelukt was . Keurig toch ? Men heeft mij ook uitgelegd waarom de garantie zo word omschreven. Het bedrijf koopt haar producten in Duitsland en laat het dan vervolgens elders in elkaar zetten. Dus als er iets mis zou gaan komt de servicedienst van het bedrijf een en ander op lossen. Kijk het was voor mij heel simpel. Mijn schuifpui koste bij andere bedrijven ongeveer 4 x zo veel en dan had ik niks meer dan ik nu heb. Tuurlijk heb je dan zoals gezegd je twijfels ( je hoort zo veel rare verhalen ) maar wat dit bedrijf betreft totaal ongegrond. Vriendelijke aardige mensen die meedenken en je helpen bij het laden,vastzetten etc etc van hetgeen je gekocht hebt.

Sandra 1964

O ja. De garantie blijft bestaan als je zelf plaatst, tenzij je het product uit elkaar haalt,maar dat vind ik logisch aangezien de producent niet kan zien of je deskundig bent of niet

Nicky_The

Sandra 1964 schreef:O ja. De garantie blijft bestaan als je zelf plaatst, tenzij je het product uit elkaar haalt,maar dat vind ik logisch aangezien de producent niet kan zien of je deskundig bent of niet
Elk bedrijf dat ik recent gesproken heb, wilde ik ook een offerte waarbij wij het zelfstandig zouden gaan plaatsen. Helaas bleek bij elk bedrijf (heb er best veel over de vloer gehad) de garantie te vervallen.

Maar uiteindelijk bleek het 500 euro te kosten bij de meeste bedrijven om ze met 2 man een hele dag aan het werk te hebben. Dat was in onze ogen niet de moeite waard om het zelf te plaatsen en daarmee je garantie mis te lopen.

Sandra 1964

Tja Nicky, Dat is appels met peren vergelijken. Allereerst wilde ik niet al die mensen over de vloer, Wij zijn redelijk handig en hebben daarom voor een bedrijf gekozen die gewoon on line een offerte gaf. Dit hebben we bij meerdere bedrijven gedaan en ik vond het bijzonder vervelend dat sommige bedrijven maar bleven bellen en zeuren of wel al een beslissing hadden genomen en dat men graag wilde langskomen voor een persoonlijk gesprek. HP deed dat gelukkig niet en gaf ons bovendien de goedkoopste offerte. Bij hen verviel de garantie niet.Alleen mag je bv de schuifpui niet uit elkaar halen ( bv rollers verwijderen of de geleiders) Maar zoals eerder gezegd dit vind ik ook wel logisch.

Nicky_The

Sandra 1964 schreef:Tja Nicky, Dat is appels met peren vergelijken. Allereerst wilde ik niet al die mensen over de vloer, Wij zijn redelijk handig en hebben daarom voor een bedrijf gekozen die gewoon on line een offerte gaf. Dit hebben we bij meerdere bedrijven gedaan en ik vond het bijzonder vervelend dat sommige bedrijven maar bleven bellen en zeuren of wel al een beslissing hadden genomen en dat men graag wilde langskomen voor een persoonlijk gesprek. HP deed dat gelukkig niet en gaf ons bovendien de goedkoopste offerte. Bij hen verviel de garantie niet.Alleen mag je bv de schuifpui niet uit elkaar halen ( bv rollers verwijderen of de geleiders) Maar zoals eerder gezegd dit vind ik ook wel logisch.
Kozijn = kozijn.

Mijn partner heeft in de bouw gewerkt, net als de meeste mensen om ons heen. Wij zijn dus niet onhandig.

De bedrijven die bleven bellen vielen bij ons overigens ook als eerste af. Ik zag het als teken dat ze niet veel te doen hadden en dus werk nodig hadden. Ik wilde geen bedrijf waarbij ik het gevoel had dat hij/zij snel failliet zou gaan ivm de garantie.

Huisman35

ik heb inmiddles een kozijn erin staan.
een hardhouten welliswaar dat vonden we toch mooier.
gekocht bij http://www.vanecktrappenenkozijnen.nl/ zeer goede service en mooie aantrekkelijke prijs gekregen.

besteld opgehaald geplaatst en daarna pas betaald :wink:

Gesloten