LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
village

Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract

Ongelezen bericht door village »

in 2011 heb ik een 2 jarig abonnement afgesloten bij Hollandsnieuwe. Vorige week ontving ik een mail dat het maandelijkse bedrag verhoogd gaat worden ivm de btw verhoging van 1 okt.

Dit leek mij een goede rede om het contract op te zeggen want ik baal zo vaak van de storingen en smsjes die niet aankomen.

Maar helaas, hollandsnieuwe / vodafone zegt:
Nee, hollandsnieuwe past het btw-tarief op zijn tarieven aan naar aanleiding van een wetswijziging. Je kunt je abonnement daarom alleen opzeggen indien de einddatum van je contract is verstreken.
bron: http://www.hollandsnieuwe.nl/btw

Dit terwijl in de algemene voorwaarden staat:
9.5.hollandsnieuwe heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal hollandsnieuwe Klant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Klant wijzen op het recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging. De opzegging dient uiterlijk voor de inwerkingtreding van de wijziging door hollandsnieuwe ontvangen te zijn. In geval van opzegging zijn partijen elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd, dan de op dat moment openstaande betalingsverplichtingen.
bron: http://www.hollandsnieuwe.nl/voorwaarden

wat een schurkenbedrijf...

riddert

Re: Hollandsnieuwe btw vehoging 2 jarig contract

Ongelezen bericht door riddert »

Hollandse Nieuwe wijzigt haar tarieven toch niet? Alléén de BTW, de belasting die over die tarieven van HN geheven word wijzigt. En dus is dit geen reden om op te zeggen. Lijkt me niet zo'n ingewikkeld verhaal.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Precies. Lijkt me een logisch verhaal. opzegging door BTW verhoging is bij geen enkel product mogelijk.

En om het bedrijf dan gelijk een schurkenbedrijf te noemen. Wat een niveau.

irritantje

Ongelezen bericht door irritantje »

De Nederlandse overheid heeft besloten tot een btw verhoging. Bedrijven kunnen hier niets aan doen en moeten de verhoging doorvoeren naar hun klanten.

Als je ontevreden bent over de diensten dan kun je dit het beste kenbaar maken aan het bedrijf. Doe dat maar eerst voor je een topic als dit aanmaak. :evil:

Als hun geen oplossing kunnen bieden dan kun je ze schriftelijk in gebreke stellen.

village

Ongelezen bericht door village »

Als je ontevreden bent over de diensten dan kun je dit het beste kenbaar maken aan het bedrijf. Doe dat maar eerst voor je een topic als dit aanmaak. :evil:
Dat had ik dus gedaan, zoals je had kunnen lezen.

Het punt is dat in de algemene voorwaarden staat dat, wanneer een prijs omhoog gaat door een wetswijziging, de klant het contract kan beëindigen.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schrijft:
Het punt is dat in de algemene voorwaarden staat dat, wanneer een prijs omhoog gaat door een wetswijziging, de klant het contract kan beëindigen.
Er staat
Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal hollandsnieuwe Klant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren
Dus jouw punt is geen punt.

Je vergeet volgende artikel in overeenkomst

9.2.De te betalen tarieven worden met BTW en andere van overheidswege opgelegde heffingen verhoogd, tenzij anders vermeld.

De tarieven veranderen niet alleen de de door overheidswege opgelegde heffingen

gr Henk
Laatst gewijzigd door henk51 op 02 sep 2012 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

@Village,

Met alle respect, maar u leest de tekst in paragraaf 9.5 van de algemene voorwaarden niet goed.

a: er is geen sprake van een prijswijziging. Het tarief voor de diensten blijven hetzelfde, alleen de BTW die hierover betaald moet worden worden verhoogd.

b: in de voorwaarden staat te lezen, hollandsnieuwe heeft het recht tarieven eenzijdig te wijzigen. Indien dit op grond van de toepasselijke wettelijke bepalingen vereist is zal hollandsnieuwe Klant voorafgaande aan de inwerkingtreding van de wijziging informeren en indien van toepassing Klant wijzen op het recht (het relevante deel van) de Overeenkomst op te zeggen met ingang van de datum van inwerkingtreding van de wijziging.

In het vet staat dus, voorafgaand aan de tariefswijziging zal de klant geinformeerd worden, indien nodig door wettelijke bepalingen. In uw geval is er geen sprake van tariefswijziging. Dus hoeft u niet geinformeerd te worden, en heeft u ook geen mogelijkheid om op basis van de BTW verhoging de overeenkomst te ontbinden.

Hatertje

Ongelezen bericht door Hatertje »

Schurkenbedrijf.. Pffff, laat me niet lachen. Het lijkt me eerder dat jij een schurkklant bent die onrechtmatig zijn contract wil ontbinden.

Schurk dat je er bent :mrgreen: :mrgreen:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

topic is er ook al geweest voor vodafone...
mag gewoon...kreeg vd week bericht, upc gaat ook omhoog,alles gaat omhoog....

mag gewoon zoals de andere zeggen...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan zeg je je abonnement bij dit schurkenbedrijf, dat zomaar zonder jouw toestemming de schurkenbtw, die door de schurkenoverheid is opgelegd, doorberekent, op. En bij welke schurkenprovider ga je dan bellen?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Simyo gaat overigens niet omhoog....

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Hatertje schreef:Schurkenbedrijf.. Pffff, laat me niet lachen. Het lijkt me eerder dat jij een schurkklant bent die onrechtmatig zijn contract wil ontbinden.

Schurk dat je er bent :mrgreen: :mrgreen:
Ik vraag me af hoe TS zou reageren als hij/zij zou worden ontslagen door zijn/haar werkgever omdat de loonkosten hoger worden door een aangepaste wet.... Is immers precies hetzelfde.

Hatertje

GJvdZ schreef:Simyo gaat overigens niet omhoog....
Er was ook een provider (misschien wel simyo, ben de naam even kwijt) die zijn abonnementsprijzen omlaag deed waardoor de netto abonnementskosten incl. btw-verhoging hetzelfde bleven.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De Nederlandse overheid heeft besloten tot een btw verhoging. Bedrijven kunnen hier niets aan doen en moeten de verhoging doorvoeren naar hun klanten.
Ik zou gewoon mn abonnement bij de overheid opzeggen.

Hatertje

bprosman schreef:
Ik zou gewoon mn abonnement bij de overheid opzeggen.
Dat is eigenlijk wel het beste advies wat gegeven is.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Jawel hoor......zie kopie van de email en de link voor meer details

Informatie verhoging BTW-tarief

Beste xxxxxxxxxxxxx,

De overheid heeft besloten het BTW-tarief in Nederland per 1 oktober 2012 te verhogen van 19% naar 21%. Als gevolg van deze verhoging zou ook Simyo alle tarieven moeten verhogen.

Goed nieuws!
Ondanks de BTW verhoging blijven onderstaande tarieven ongewijzigd:

Bellen naar mobiele nummers, vaste nummers en voicemail
Internetbundels en onderling bellen bundel
Starttarief

Welke tarieven wijzigen?
De tarieven voor bellen naar Servicenummers en Bellen in en naar het Buitenland worden verhoogd conform de BTW verhoging.

Klik hier voor een overzicht van alle huidige tarieven en de tarieven na 1 oktober 2012.

Vragen?
Kijk op http://www.simyo.nl/btw voor meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.

Je kunt ons uiteraard bereiken via het Simyo Forum of Twitter (@simyoNL) indien je nog vragen hebt. We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Het Simyo Team

http://www.simyo.nl/tarieven

Hatertje

Teunbosseman schreef:

Jawel hoor......zie kopie van de email en de link voor meer details

Informatie verhoging BTW-tarief

Beste xxxxxxxxxxxxx,

De overheid heeft besloten het BTW-tarief in Nederland per 1 oktober 2012 te verhogen van 19% naar 21%. Als gevolg van deze verhoging zou ook Simyo alle tarieven moeten verhogen.

Goed nieuws!
Ondanks de BTW verhoging blijven onderstaande tarieven ongewijzigd:

Bellen naar mobiele nummers, vaste nummers en voicemail
Internetbundels en onderling bellen bundel
Starttarief

Welke tarieven wijzigen?
De tarieven voor bellen naar Servicenummers en Bellen in en naar het Buitenland worden verhoogd conform de BTW verhoging.

Klik hier voor een overzicht van alle huidige tarieven en de tarieven na 1 oktober 2012.

Vragen?
Kijk op http://www.simyo.nl/btw voor meer informatie en antwoorden op veelgestelde vragen.

Je kunt ons uiteraard bereiken via het Simyo Forum of Twitter (@simyoNL) indien je nog vragen hebt. We helpen je graag verder.

Met vriendelijke groet,

Het Simyo Team

http://www.simyo.nl/tarieven
Maar hun verhoging is wel netter gedaan dan de andere providers. Bij simyo worden dus de abonnementskosten verlaagd waardoor de netto prijzen inclusief de btw verhoging hetzelfde blijven. Als je dus niet buiten je bundel gebruikt zullen de tarieven maandelijks hetzelfde blijven.

Bellen naar servicenummers en het buitenland zijn al aparte diensten waarvoor je extra moet betalen. Ik vind het een mooi gebaar voor simyo dat ze de abonnementskosten niet omhoog gooien waar ze dat wel kunnen doen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Hatertje schreef:Maar hun verhoging is wel netter gedaan dan de andere providers. Bij simyo worden dus de abonnementskosten verlaagd waardoor de netto prijzen inclusief de btw verhoging hetzelfde blijven. Als je dus niet buiten je bundel gebruikt zullen de tarieven maandelijks hetzelfde blijven.

Bellen naar servicenummers en het buitenland zijn al aparte diensten waarvoor je extra moet betalen. Ik vind het een mooi gebaar voor simyo dat ze de abonnementskosten niet omhoog gooien waar ze dat wel kunnen doen.

Ik kan niet oordelen of netter is gedaan dan andere providers, ben net overgegaan van HI naar Simyo.
Mijn bericht betrof trouwens niet de abo versie van Simyo maar de gerigistreerde pre-paid versie. Simyo heeft meerder soorten pakketen.

Bellen naar service en buitenland hoeft niet altijd extra betaald te worden, kan ook in je bundel zitten.

Hatertje

Maar doorgaans betaal je naar het buitenland en servicenummers altijd buiten je bundel. Ik ken geen een provider waarbij servicenummers binnen je bundel vallen. Naar het buitenland overigens ook niet. In het buitenland wel..

Vele andere providers, waaronder de andere kpn dochters, verhogen de btw maar laten de abonnementskosten gelijk. Uiteindelijk ga je in die situatie 2% meer per maand betalen.

Gesloten