Wat is een drainage:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Drainage
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Olie in drainage doordat gemeente drainage afdicht.
Re: Olie in drainage doordat gemeente drainage afdicht.
Een verlate reactie van mijn kant door een korte vakantie. Onderstaand mijn reactie op eerder opmerkingen, bedankt voor het meedenken.
We vermoeden dat deze ooit toen het huis gebouwd werd, niet aangevraagd is bij de gemeente of dat er bij de gemeente een fout is gemaakt (we weten dus nog niets zeker).
Het herstellen van 'alle' schade en bijbehorende kosten zijn reeds uitgevoerd. Mijn vraag had een andere scope, maar toch bedankt voor het meedenken.
p.s. er bestaat geen milieupolitie, wel is er een afdeling milieu bij de politie en zijn er milieurechercheurs, maar die houden zich niet bezig met dergelijke huiselijke millieu zaken. Over het algemeen heb je als burger meer aan de milieudienst van de gemeente.
De garage is volgelopen waardoor er water in de smeerkuil is gekomen. Deze smeerkuil betreft een afgesloten geheel, met enkele voorzieningen eromheen. Normaal gesproken is dit een schone omgeving, maar door het laten staan van jerrycan zonder dop is de tijdens vollopen omgevallen. Het is juist buiten de smeerkuil fout gegaan.
De vraag waar ik antwoord op probeer te krijgen is wie aansprakelijk is voor de schadekosten.
Ik probeer er nog achter te komen waar de fout is gemaakt qua officiele status van de drainage, maar dit blijkt lastig.
Zoals het nu lijkt nemen wij de kosten voor onze rekening.
Wat is een drainage: http://nl.wikipedia.org/wiki/Drainagewitte angora schreef:Wat bedoel je nu precies met een drainage? Waarom was de gemeente daarvan niet op de hoogte gesteld?
We vermoeden dat deze ooit toen het huis gebouwd werd, niet aangevraagd is bij de gemeente of dat er bij de gemeente een fout is gemaakt (we weten dus nog niets zeker).
Je doet onjuiste aannames. De smeerkuil is volgens de geldende regels aangelegd door een aannemer en niet aangesloten op de drainage.nevermind schreef:Dus de smeerkuil had/heeft verbinding met de drainage?(Illegaal aangelegd?)Door het per ongeluk afsluiten van deze drainage is bij een van de woningen een smeerkuil volgelopen, waardoor de drainage nu verstopt zit met olie.
In een smeerkuil, moet een afscheider geplaatst zijn, om dit soort zaken te voorkomen.
Ik denk, dat je misschien nog de milieupolitie op de nek krijgt, als de gemeente er werk van maakt!
Het herstellen van 'alle' schade en bijbehorende kosten zijn reeds uitgevoerd. Mijn vraag had een andere scope, maar toch bedankt voor het meedenken.
p.s. er bestaat geen milieupolitie, wel is er een afdeling milieu bij de politie en zijn er milieurechercheurs, maar die houden zich niet bezig met dergelijke huiselijke millieu zaken. Over het algemeen heb je als burger meer aan de milieudienst van de gemeente.
We zijn inderdaad aan het uitzoeken welke drainage mogelijkheden er zijn, aangezien een onrechtmatige drainage voor ons niet acceptabel is.Nicky_The schreef:Als de gemeente de drainage als het ware stuk heeft gemaakt, zullen zij het moeten vergoeden. Aan de andere kant.. Als de drainage inderdaad illegaal is, kan de gemeente u wellicht sommeren om de drainage te verwijderen. In dat geval schiet u niets op met een herstel door de gemeente
Je aanname m.b.t. het afvoeren van hemelwater is juist.Leo The Emperor schreef:Ik neem aan dat het hier de lozing betreft van hemelwatervan de daken naar de naarbijgelegen vijver, en dat deze verstopt is geraakt door werkzaamheden van de Gemeente. Het lijkt me niet dat het hier vuilwater, zoals van de keuken, toilet en douche betreft, naar deze vijver worden gevoerd. Mocht dat wel zo zijn dan is dit in ieder geval een ongewenste situatie.
Het is me dan niet duidelijk hoe de olie uit de smeerkuil in de drainage leidingen komt ?
Het lijkt me dat er eisen aan een dergelijke smeerkuil gesteld dienen te worden die juist dit soort vervuiling voorkomen. Veeleer dient de eigenaar van de smeerkuil dan de gemeente aangeschreven te worden voor de gevolgen
De garage is volgelopen waardoor er water in de smeerkuil is gekomen. Deze smeerkuil betreft een afgesloten geheel, met enkele voorzieningen eromheen. Normaal gesproken is dit een schone omgeving, maar door het laten staan van jerrycan zonder dop is de tijdens vollopen omgevallen. Het is juist buiten de smeerkuil fout gegaan.
Geen ideewitte angora schreef:Het is me ook onduidelijk hoe het kan dat die 'drainage' in de vijver uitkomt, als het tenminste een openbare vijver is. Als het een vijver op eigen grond is, en die hele 'drainage' door de eigen tuin loopt, dan heeft de gemeente er niets mee te schaften.
Aangezien de gemeente over het algemeen alleen in gemeentegrond zit te wroeten lijkt het er op dat die 'drainage' op een of andere manier door gemeentegrond heen gaat, en naar een openbare vijver gaat. Als daar geen toestemming voor is gegeven door de gemeente, hoe is dat dan op een onopvallende manier aangelegd???
Het vergt een speciaal soort mens om zo met het milieu om te gaan of aan te nemen dat iemand dat zou doen...nevermind schreef:Jouw redenatie kan wel kloppen, dat het hier om HWA gaat.Het is me dan niet duidelijk hoe de olie uit de smeerkuil in de drainage leidingen komt ?
Ik denk dan, dat een afvoer, zoals ik al eerder gesteld heb,zonder afscheider , in verbinding staat met deze smeerput en op het HW afvoer aangesloten is.
Ben een paar dagen afwezig geweest. Ik geloof dat je vragen in bovenstaande stukjes beantwoord zijn.nevermind schreef:Vroeger mocht het Hemelwater ook gewoon via de afvoer op gemeentegrond lopen.Zoals TS al aangeeft is dit 27 jaar geleden aangelegd, en het feit dat dit nu niet bij de gemeente bekend is , kan ook aan de gemeente liggen
Dit is al jaren niet meer toegestaan,en moet op de riolering worden aangesloten.
Of bij TS de Gemeente anders werkt, kan hier niet gezegd worden, mede omdat TS niet meer reageert.
De drainage is niet bewust afgesloten, maar per ongeluk. De drainage is inmiddels weer hersteld.witte angora schreef:Als 'men' zelf de 'drainage' aan de afvoer van de gemeente heeft gekoppeld is dit inderdaad niet bekend bij de gemeente. Dan heeft de gemeente de 'drainage' niet per ongeluk afgesloten, maar gewoon de T/Y verbinding vervangen door een gesloten stuk.Enige tijd terug heeft de gemeente werkzaamheden uitgevoerd waardoor er per ongeluk een drainage afgedicht is.
Sja, het lijkt me dat de gemeente dan toch echt in haar recht staat.
De vraag waar ik antwoord op probeer te krijgen is wie aansprakelijk is voor de schadekosten.
De gemeente heeft niet bewust de drainage dicht gedaan, maar per ongeluk.wiseger schreef:Na zeventwintig jaar kan je vraagtekens zetten of de koppeling illegaal is of niet. Zeker als het huis in die tussentijd verkocht is, en de huidige bewoners van een van de drie huizen gewoon ter goeder trouw zijn. Heeft de gemeente in 27 jaar nooit eerder gemerkt dat er een drainage liep? En de werklui die aan het werk waren, hebben die de drainage tijdens de werkzaamheden dan niet geconstateerd? Lijkt me dat bewust de drainage afsluiten zonder de bewoners in te lichten ook als laakbaar aangemerkt kan worden.
Ik zie eerlijk gezegd ook niet hoe je uberhaupt na 27 jaar kan aantonen dat een bepaalde situatie legaal is of niet? Wellicht kan het gemeente archief uitkomst bieden maar of die zover in detail teruggaat?
Ik probeer er nog achter te komen waar de fout is gemaakt qua officiele status van de drainage, maar dit blijkt lastig.
Zoals het nu lijkt nemen wij de kosten voor onze rekening.
Zie eerder antwoorden.witte angora schreef:Ja, en? Misschien dat die afvoer van de gemeente inderdaad in die vijver uitkomt? Het is inhakend op het verhaal van nevermind.Leo The Emperor schreef:Dit slaat nergens op het gaat over open water (vijver)witte angora schreef:Als 'men' zelf de 'drainage' aan de afvoer van de gemeente heeft gekoppeld is dit inderdaad niet bekend bij de gemeente. Dan heeft de gemeente de 'drainage' niet per ongeluk afgesloten, maar gewoon de T/Y verbinding vervangen door een gesloten stuk.
Het is één mogelijkheid, een andere is dat iemand indertijd een flink aantal meters gemeentegrond om heeft zitten woelen om bij die vijver te komen. Maar dat lijkt me toch niet waarschijnlijk.
Een derde mogelijkheid is dat de vijver aan de achtertuin van de TS grenst, en dat niet de gemeente, maar een aannemer met de vijver bezig is geweest. Uitdiepen of zo.
Aangezien TS niet meer reageert zullen we het ook niet te weten komen.
Daarvoor is het ook een vraag geweest, en geen aanname!Je doet onjuiste aannames. De smeerkuil is volgens de geldende regels aangelegd door een aannemer en niet aangesloten op de drainage.
Als in de openingspost het verhaal duidelijker was vermeld, waren niet zo veel vragen geweest, en niemand hoeft te gissen.Dus de smeerkuil had/heeft verbinding met de drainage?(Illegaal aangelegd?)
Dat is dan duidelijk:
-
Je had even wat te antwoorden, maar netjes gedaan .
Had de smeerkuil dan geen vloeistofdichte vloer , zodat het met olie vervuilde water met een tankwagen kan worden afgevoerd, of is het water zo hoog gekomen dat het over de rand is gelopen ?
Ik snap wat je zegt, maar toch ben ik niet zeker van dat daardoor de gemeente (alleen) aansprakelijk is.johnzend schreef:De garage is volgelopen waardoor er water in de smeerkuil is gekomen. Deze smeerkuil betreft een afgesloten geheel, met enkele voorzieningen eromheen. Normaal gesproken is dit een schone omgeving, maar door het laten staan van jerrycan zonder dop is de tijdens vollopen omgevallen. Het is juist buiten de smeerkuil fout gegaan.
Had de smeerkuil dan geen vloeistofdichte vloer , zodat het met olie vervuilde water met een tankwagen kan worden afgevoerd, of is het water zo hoog gekomen dat het over de rand is gelopen ?
Je was in je eerder posts behoorlijk stellig, waardoor het niet opviel dat je een vraag stelde. Maar fijn te lezen dat je hier constructief mee omgaat. Wat betreft de vele vragen denk ik deze inmiddels beantwoord te hebben, ben benieuwd naar je mening.nevermind schreef: Daarvoor is het ook een vraag geweest, en geen aanname!
Als in de openingspost het verhaal duidelijker was vermeld, waren niet zo veel vragen geweest, en niemand hoeft te gissen.
Dat is dan duidelijk:De garage is volgelopen waardoor er water in de smeerkuil is gekomen. Deze smeerkuil betreft een afgesloten geheel, met enkele voorzieningen eromheen. Normaal gesproken is dit een schone omgeving, maar door het laten staan van jerrycan zonder dop is de tijdens vollopen omgevallen. Het is juist buiten de smeerkuil fout gegaan.
Dankje... er waren meer reacties dan voorzien.Leo The Emperor schreef:Je had even wat te antwoorden, maar netjes gedaan .
Ik snap wat je zegt, maar toch ben ik niet zeker van dat daardoor de gemeente (alleen) aansprakelijk is.johnzend schreef:De garage is volgelopen waardoor er water in de smeerkuil is gekomen. Deze smeerkuil betreft een afgesloten geheel, met enkele voorzieningen eromheen. Normaal gesproken is dit een schone omgeving, maar door het laten staan van jerrycan zonder dop is de tijdens vollopen omgevallen. Het is juist buiten de smeerkuil fout gegaan.
De smeerkuil heeft zowel een vloeistof dichte vloer als wanden, het probleem is dat hij volgelopen is en dat op den duur de garage is volgelopen en dat dit op een laag punt buiten de garage is weggelopen.