LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Winterman schreef:
Gedos schreef:Ze geven het duidelijk aan, en mocht je het zeker willen weten dan moet je ze mailen.
Zou dat nog werkelijk nodig zijn als ze het duidelijk aangeven? Duidelijk is het bij het aangeboden toestel vermelden. Doen ze dat?
Ik heb de site bekeken - en er staat niet bij de iPhones (waar het dus om gaat) dat het om refurbished toestellen gaat. Er staat ook niet bij "nieuw" , maar dat zou ook niet hoeven.

http://www.mecero.nl/nl/product/apple-iphone-3g-16gb/
Dit toestel zou dus een refurbished model zijn - daar hoeft niets mis mee te zijn, maar indien je je klant niet VAN TE VOREN meld dat het een refurbished apparaat is, kan de klant zich m.i. terecht beroepen op misleiding, danwel dwaling.

Trouwens, beste Gedos, waar op deze pagina staat duidelijk aangegeven dat het een refurbished model is?
100% apple, ready to go etc. maar niet 'nieuw in doos' of 'refurbished'.

Dat je verwacht dat klanten elders gaan kijken (voorwaarden, of apart mailen) is niet voor de hand liggend - de verkoper dient duidelijk te zijn over hetgeen hij/zij verkoopt. Door dit elders onder te brengen geef je op zijn minst ruimte voor twijffel over je eerlijkheid en in elk geval ben je als handelaar dan niet open en transparant.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Winterman »

Gedos schreef: Zoals ik al zei, het staat onder een aparte paragraaf in de algemene voorwaarden.
Ja, dat is natuurlijk wel heel duidelijk aangeven.
Gedos schreef:Ik neem aan dat TS deze gelezen heeft, zo niet eigen schuld dikke buld.
bult
Gedos schreef:En door een heel simpel mailtje te sturen had hij zeker kunnen zijn of het een refurbished toestel was. Echt, is het nou zo moeilijk mensen?
Dan ga je er dus wel van uit dat je daar eerlijk antwoord op krijgt. Vind ik wel een risico bij een site die onterecht een keurmerk voert. Een keurmerk dat zij nu ineens niet betrouwbaar meer vinden, maar wat ze gek genoeg nog steeds blijven voeren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Winterman schreef:Vind ik wel een risico bij een site die onterecht een keurmerk voert. Een keurmerk dat zij nu ineens niet betrouwbaar meer vinden, maar wat ze gek genoeg nog steeds blijven voeren.
Yep - staat er nu nog steeds.
Dit is voor mij het bewijs dat deze club niet eerlijk handelt, en dit ook nog eens bewust doet.

rp1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2012 12:28

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door rp1979 »

Ook ik ben er vanuit gegaan dat het betrouwbaar was.
Pas op het moment dat ik mijn orderbevestiging kreeg ,waarin ik zag staan dat Ideal niet gelukt was terwijl ik wel degelijk bewijs heb dat het er meteen af is gegaan, ben ik op google gaan zoeken...en ja hoor...genoeg hits om te weten dat het foute boel is.

Ik heb ze meteen gemaild de order te annuleren en het bedrag terug te storten.
Maar reactie blijft tot nu toe uit.

[Persoonlijke gegevens verwijderd door de Moderator]

Hoop voor m dat ie snel is met afhandelen en betalen want ik vind m en zet mijn huis advocaat erop.

Barendv
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2013 13:10

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Barendv »

mecero.nl

Ik heb meer dan 3 maanden geleden twee mobiels besteld maar nog steeds niets ontvangen. zij hebben alle smoesjes gebruikt van vermissing van pakketjes tot beloften van gegarandeerd terug betalen van het bedrag maar nu is het geld wel uiteindelijk gestort op groot verzoek.

Barend Valk
Laatst gewijzigd door Barendv op 08 feb 2013 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Barendv schreef:k ben ook opgelicht door mecero.nl

Ik heb meer dan 3 maanden geleden twee mobiels besteld maar nog steeds niets ontvangen. zij hebben alle smoesjes gebruikt van vermissing van pakketjes tot beloften van gegarandeerd terug betalen van het bedrag .Dit bedrijf heeft geen lang leven om mensen op te lichten.krijg geen antwoord meer heb alle mails netjes beantwoord dus zij hebben geen reden om niet meer te mailen/geen geld retour.
Ik ga nu ook mijn rechtsbijstand inschakelen want dit moet toch echt wel stoppen.
Advies KOOP NOOIT BIJ MECERO.NL Zijn OPLICHTERS

Barend Valk

Ik zou ook aangifte doen - niet alleen de RB inschakelen.
Neem dit topic mee (printen) en kijk bij opgeletopinternet.nl of daar ook zo`n topic staat.
Hiermee kan je aantonen dat het het 'bedrijfsmodel' is om betalingen te innen en niet te leveren.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gedos schreef:
Winterman schreef:
Gedos schreef:Ze geven het duidelijk aan, en mocht je het zeker willen weten dan moet je ze mailen.
Zou dat nog werkelijk nodig zijn als ze het duidelijk aangeven? Duidelijk is het bij het aangeboden toestel vermelden. Doen ze dat?
Zoals ik al zei, het staat onder een aparte paragraaf in de algemene voorwaarden. De algemene voorwarden moeten worden gelezen voordat je een bestelling plaats. TS was dus op de hoogte dat deze site onder andere refurbished producten verkocht. Ik neem aan dat TS deze gelezen heeft, zo niet eigen schuld dikke buld. En door een heel simpel mailtje te sturen had hij zeker kunnen zijn of het een refurbished toestel was. Echt, is het nou zo moeilijk mensen?
Mecero weet het zelf niet want het toestel is nieuw refurbished. Alle onderdelen zijn nieuw, maar toch referbished. Ze snappen zelf niet wat ze leveren, maar de klant moet het wel snappen.
Overigens vind ik niet dat je van een gemiddelde Nederlandse consument mag verwachten dat hij een moeilijk engels woord als refurbished snapt (zonder dit uit te leggen).

De wet is heel duidelijk. Alle belangrijke product eigenschappen dienen bij het product vermeldt te worden voordat de koop gesloten wordt. Het feit dat een product referbished is, is een belangrijk product kenmerk. Daarvoor volstaat de av niet.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door devious »

refurbished... da's dus de buitenkant schoonmaken en de binnenkant eruit halen/schoonblazen en vervangen wat kapot is en er weer terug in. Maar... Mercero is nog briljanter...Zij kunnen een printplaat reviseren. Reviseren is eigenlijk na-maken met ori-onderdelen. In de praktijk wordt dat na-maken met imitatie-onderdelen. Maar euh...bij een iPhone is namaken euhm....Nou, laat ik het er maar op houden dat het in China gebeurt met hele fijne handjes. Want als Apple erachter komt dat het in Europa gebeurt dan ondernemen ze echt aktie...En daar is Mercero mee bezig? Vreemd.

De hele site is vreemd, ik snap ook echt niet dat iemand daar wat bestelt. En dan heb ik nog niet eens de fouten in de AlgemenVoorwaarden aangehaald.

rosuri
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2013 22:59

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door rosuri »

hoi ,
ik heb ook ongeveer zoiets gahad,
had ongeveer een jaar terug een iphone 4 besteld , en kreeg twee dagen later een iphone twee, wel 450 euro betaald.
contact opnemen met hun lukt niet want er staat geen telefoon nummer of een geldig adres .
1000x gemaild en bij de laatste mail had ik aangifte al gedaan en eindelijk gereageerd . pas na een week of twee hebben we de telefooon gehad,
na vele irritatie en dergelijken,
dit bedrijf wordt gerund door meerdere studenten , die ergens een pandje hebben gehuurd.
vandaar hun postbus adres en geen telefoon nummer te bekennen,
juiste naam en inschrijf adres heb ik al kunnen achterhalen via belasting dienst .
magoed probleem is inmiddels al opgelost ,
maar wil iedereen hierbij waarschuwen om even twee keer na te denken voordat ze iets hier bestellen

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door devious »

rosuri schreef:...
juiste naam en inschrijf adres heb ik al kunnen achterhalen via belasting dienst...
Natuurlijk...

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Mecero verkoopt gebruikte telefoons alsof ze nieuw zijn

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb eens even op de site van Macero gekeken,

Je moet dan echt niet veel verstand van telefoons hebben wil je bij dit bedrijf een telefoon kopen, het is allemaal ouwe meuk wat je hier aantreft, echter betaal je er wel " moderne " prijzen voor,
De toestellen zijn economisch al lang af geschreven en vrijwel onbruikbaar door het ontbreken van geheugen,

De site is ongeloofwaardig en niet meer van deze tijd,

Afhouden die boot dus!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten