LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoon kopen bij Belsimpel - nooit doen!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kyra58

Telefoon kopen bij Belsimpel - nooit doen!

Ongelezen bericht door kyra58 »

Op 5 augustus jl heb ik bij Belsimpel (zoals ze zichzelf noemen 'de sympathieke webshop uit Groningen") een telefoon gekocht (Samsung Galaxy S plus) voor 270 euro - die ik op 11 augustus heb ontvangen - hoewel de leveringstijd volgens de website 24 uur zou zijn. Aangezien ik ernstig ziek ben heb ik de telefoon pas een week later in gebruik genomen, in het weekend van 18 augustus dus. Toen bleek de wifi verbinding niet te werken. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn instellingen lag maar omdat ik er zelf niet uitkwam ben ik op maandag 20 augustus naar de telefoonwinkel hier in de buurt gegaan om te vragen of zij mij konden helpen hiermee. Toen bleek al snel dat het niet aan mijn instellingen over verbinding lag maar aan de telefoon zelf. Ik heb direct Belsimpel gebeld en kreeg daar te horen dat ik de telefoon maar voor reparatie naar Dynafix moest opsturen. De reparatietermijn zou ca. 2 weken zijn. Had ik 2 dagen eerder gebeld, de door Belsimpel gestelde termijn van 7 dagen na ontvangst, dan had ik direct een nieuwe telefoon gekregen. Ik heb uitgelegd dat ik door ziekte de telefoon niet eerder heb kunnen nakijken op mogelijke defecten maar helaas, ze moesten zich houden aan procedures en gingen daar niet van afwijken. Er zat dus niets anders op dan de telefoon naar Dynafix te sturen (10 euro aangetekend verzendkosten!).
Op 31 augustus kreeg ik de telefoon terug van Dynafix en alles scheen te werken, dus ik was erg blij. Helaas maar van korte duur want 3 dagen later ging de telefoon uit zichzelf uit om vervolgens nooit meer aan te gaan. Wéér Belsimpel gebeld - 2 uur aan de telefoon gehangen voordat ik iemand aan de lijn kreeg - en weer bot gevangen. Sorry mevrouw, u moet de telefoon gewoon weer opsturen naar Dynafix!!!
Dus weer 10 euro verzendkosten, weer 2 weken geen telefoon en maar afwachten of hij het dan wel gaat doen, en blijft doen. Ik heb er in ieder geval geen vertrouwen meer in.
Ik heb een klacht ingediend bij Belsimpel en krijg alleen maar mailtjes terug met 'wij vinden het vervelend maar kunnen niets voor u doen' - en daarmee is voor hun de zaak afgehandeld.
Op hun facebook site kun je alleen maar 'aanbevelingen' doen, andere opmerkingen willen ze blijkbaar niet horen. Dus bij deze: koop maar beter niet bij Belsimpel!!!

kyra58

Re: Telefoon kopen bij Belsimpel - nooit doen!

Ongelezen bericht door kyra58 »

Oh, en even ter aanvulling: volgens Dynafix was de eerste reparatie (het niet werken van de wifi) slechts een 'software update'. Wel raar dat de telefoon dan 3 dagen na de reparatie ineens 'dood' is!

F.Scholten

Re: Telefoon kopen bij Belsimpel - nooit doen!

Ongelezen bericht door F.Scholten »

ook ik heb een probleem met BELSIMPEL.NL

maar ik heb het advies gekregen om de telefoon naar de " VERKOPENDE PARTIJ " terug te sturen
en NIET !!! naar een reparatie service - ook al zou het langer duren -

ik zit er nog VOL OP IN

dus dit word vervolgt

ze hebben nu net even een verkeerde persoon opgelicht.

:-)

maar ik ben het met je eens !!

KOOP NOOIT BIJ -------->> " BELSIMPEL.NL " < ---------------

Gesloten