LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV regels

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
cecileke
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011 10:40

UWV regels

Ongelezen bericht door cecileke »

Ik heb een WAO uitkering. Jaren geleden heb ik een scooter gekocht, maar ik heb nu dringend geld nodig en kan de scooter terug verkopen aan de winkel waar ik hem gekocht heb. Ze bieden 500 euro, ik zou daar erg mee geholpen zijn. Maar ik vraag me af of het UWV dit als inkomen ziet en het van mij zal gaan vorderen. Ik heb er natuurlijk niets aan om mijn scooter kwijt te raken en nog steeds geen geld te hebben. Is er iemand die weet hoe dit zit?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja hoor mag gewoon!
gebeurd niks....wao is anders als bijstand..

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door dhc »

Uhh, dit gaat toch buiten het UWV om? waarom zouden die ervan af moeten weten?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door ciske »

Het is geen vermogen wat je er voor krijgt, gewoon verkopen gaat UWV niks aan.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door Chocomelk »

cecileke schreef:Ik heb een WAO uitkering. Jaren geleden heb ik een scooter gekocht, maar ik heb nu dringend geld nodig en kan de scooter terug verkopen aan de winkel waar ik hem gekocht heb. Ze bieden 500 euro, ik zou daar erg mee geholpen zijn. Maar ik vraag me af of het UWV dit als inkomen ziet en het van mij zal gaan vorderen. Ik heb er natuurlijk niets aan om mijn scooter kwijt te raken en nog steeds geen geld te hebben. Is er iemand die weet hoe dit zit?
Heeft het UWV niets mee te maken met wat jij verkoopt
van je persoonlijke spullen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nee maar ts heeft geoof ik eerder propblemen gehad met uwv? Hoop terug moeten betalen?.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door ciske »

rozemarijntje schreef:Nee maar ts heeft geoof ik eerder propblemen gehad met uwv? Hoop terug moeten betalen?.

Lees jij meer dan mij, ik lees dat nergens.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »


cecileke
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 jul 2011 10:40

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door cecileke »

Wat Rozemarijntje schrijft klopt, ik heb heel veel terugbetaald, omdat het UWV mij verkeerde informatie had gegeven en door die terugvordering zit ik nu flink in de problemen. Ik durf het UWV niet te vragen of ik het moet opgeven als ik wat verkoop, want ik vertrouw hun antwoorden niet meer. Vorige keer hebben ze me ook hele verkeerde antwoorden gegeven en dat heeft me heel veel geld gekost. Ik weet gewoon niet meer hoe ik er achter kan komen wat de regels nu precies zijn en op hoeveel manieren die uitgelegd kunnen worden.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja maar daar heeft dit niks mee te maken hoor! mag gewoon!

staat gewoon los van alles!!

behalve als je gaat werken,maar dat is ander verhaal,dus je kan hem gewoon lekker verkopen! gewoon doen. :wink:

witte angora
Berichten: 31956
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Cecileke, ik snap je zorg. Als je af en toe iets verkoopt, is dat niet zo'n probleem. Het wordt een ander verhaal als je aan de lopende band gaat verkopen, en zelfs gaat handelen. Dan kan dat gezien worden als werk, en dus inkomsten. Maar af en toe je eigen spullen verkopen, dat is gewoon toegestaan.

Ik neem aan dat die brommer op je naam staat? Dan kun je dus bewijzen dat hij echt van jou is geweest. De reden van verkoop is mijns inziens ook nog eens heel plausibel.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UWV regels

Ongelezen bericht door ciske »


Gesloten