LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] philips 37inch lcd tv

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
villagl
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 nov 2010 00:56

philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door villagl »

deze tv is net 3 jaar oud en nu is de kleurendecoder stuk. bomen zijn sneeuwwit en mensen zilverkleurig.
Philips biedt aan om een nieuwe te kopen van dezelfde prijs, ong 650 euro. ik krijg dan een korting van 150 euro.
zelf vind ik dit een mager bod, zeker gezien het feit dat een tv toch wel langer mee mag gaan dan 3 jaar.
of wil ik teveel?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Wij hebben hier 2 philips TV's gehad (de ouderwetse nog) en die hadden hetzelfde probleem. Ik zou gewoon een nieuwe TV kopen van een ander merk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door bprosman »

de ouderwetse nog
Met beeldbuis nog of welke bedoel je ?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door boef530 »

37 inch zal wel een lcd scherm zijn. De coulance van 150 euro is gangbaar u betaald dan feitelijk minder voor een toestel met de huidige mogelijkheden. Ik vindt het aanbod zo gek nog niet maar is het toestel niet meer te herstellen of zijn de onderdelen niet meer leverbaar?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door ciske »

Ik zou geen philips meer nemen , is niet echt een goed merk.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door bprosman »

37 inch zal wel een lcd scherm zijn.
Ja dat had ik al aan het onderwerp gezien. Ik wist alleen niet wat ik me voor moest stellen bij "de ouderwetse nog".

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik zou geen philips meer nemen , is niet echt een goed merk
.
Waarop baseer je dat ?
Ze kunnen (en gaan) allemaal kapot, Philips, Samsung, Panasonic, LG, Sony...

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
Ik zou geen philips meer nemen , is niet echt een goed merk
.
Waarop baseer je dat ?
Ze kunnen (en gaan) allemaal kapot, Philips, Samsung, Panasonic, LG, Sony...

Eigen ervaring, 2 keer een philips gehad, 2 keer niks dan problemen, daarna een goedkoop merk en die draaide prima.

Nu een LCD , maar echt geen philips. Die komt er bij ons niet meer in.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door boef530 »

Philips is op zich geen slecht merk, het goedkopere segment kan Chinees zijn maar het merendeel wordt in het oostblok geassembleerd door nevenvestigingen van TPV Eindhoven. Een lcd tv van 2009 met een scherm van 37 inch is voor een echte Philips geen gangbaar beeld formaat, de aanschafprijs van toen der tijd 650 euro wijst wel op een toestel in het lagere segment.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door ciske »

Alsnog blijf ik philips geen goed merk vinden, zijn al genoeg mensen die klachten over philips hebben.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door boef530 »

En over alle andere merken ook, toch lees ik meer problemen over andere merken dan over Philips, Samsung staat bovenaan als het gaat om problemen. Ik neem voor het gemak de Z merken die bij de kijkshop of een drogisterij/huishoudartikelen winkel verkocht worden niet mee. Elke waar is naar zijn geld maar ook de nieuwe generatie lcd/plasma schermen zijn na 3 jaar wel afgeschreven.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door HCMV »

Philips lijkt idd flink achteruit te gaan als het gaat om levensduur, net als hun klantenservice en webcare team blijkbaar.

Welke merken staan eigenlijk bovenaan als het gaat om kwaliteit en levensduur?

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door boef530 »

Het online webcare team heeft mij tot nu toe goed geholpen, je kan chatten met een medewerker die je goed op weg helpt. Garantie claims dat weet ik niet maar wat je vooral leest in de klachten dat de garantie van 2 jaar al voorbij is en de klant toch aanspraak op garantie wil maken. Ts heeft toch enige coulance gekregen die m.i. netjes is. Heel lang geleden accepteerde we dat een apparaat na de garantie wel eens kaduuk zou kunnen gaan en we voor reparatie moesten dokken. Nu willen we dat de fabrikant er voor op draait. Is dit terecht nee, want we gebruiken het apparaat wel en die slijt dus ook, maar die slijtage wil er in ons koppie niet in.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door HCMV »

Garantie periode is één ding
Verwachte levensduur een ander.

Deze twee komen vaak niet overeen waardoor mensen, terecht, gaan klagen bij de fabrikant.
Niemand koopt een televisie van een gerenommeerd merk met de verwachting binnen 3 jaar een nieuwe te moeten kopen lijkt mij.

Als een behoorlijk geprijsde televisie binnen de 4-5 jaar kaduuk gaat vind ik dat het apparaat niet voldoet aan de verwachtingen

TS heeft idd een redelijke coulance gekregen in mijn ogen.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door boef530 »

Levensduur aan een apparaat koppelen kan gewoonweg niet. De mens, neem een dwarsstraat heeft een levensduur van 75 jaar, dat wil nog niet zeggen dat die levensduur wordt gegarandeerd. Raar dat we dat van een apparaat wel verwachten. Verkooppraatjes als, och meneertje deze tv kan jaren mee worden als waarheid aangenomen, dat gelooft toch niemand.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door ciske »

boef530 schreef:. Ik neem voor het gemak de Z merken die bij de kijkshop of een drogisterij/huishoudartikelen winkel verkocht worden niet mee. Elke waar is naar zijn geld maar ook de nieuwe generatie lcd/plasma schermen zijn na 3 jaar wel afgeschreven.

Dat is niet waar, wij hebben een tijd een tv van de kijkshop gehad, die niet duur was maar nu nog bij iemand anders draait. Je moet gewoon geluk hebben, maar met philips gaan wij dus nooit meer in zee.

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik neem voor het gemak de Z merken die bij de kijkshop of een drogisterij/huishoudartikelen winkel verkocht worden niet mee
Heb ik gemeld dat die toestellen slecht zijn!!, ik heb ze buiten beschouwing gelaten, je kan er geluk mee hebben.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door ciske »

boef530 schreef:
Ik neem voor het gemak de Z merken die bij de kijkshop of een drogisterij/huishoudartikelen winkel verkocht worden niet mee
Heb ik gemeld dat die toestellen slecht zijn!!, ik heb ze buiten beschouwing gelaten, je kan er geluk mee hebben.

Jij zegt ...elk waar naar zijn geld, dat klopt niet.

HCMV
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 aug 2010 11:08

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door HCMV »

@boefje530
Ben ik toch niet helemaal met je eens hoor.

Koop je een televisie van laten we zeggen 2000 euro of meer en die overlijdt binnen 3 jaar dat vind ik dat je wel mag spreken van een apparaat dat niet deugdelijk is of was ten tijde van de aankoop.
Koop je een televisie van 200 euro dan kan je er redelijkerwijs wel van uitgaan dat die kwalitatief minder is.
Vandaar dat ik ook vind dat TS een redelijke coulance heeft gekregen voor zijn televisie ( prijs/leeftijd van zijn toestel)

Je kan een levend wezen niet vergelijken met een stuk techniek.

Ik vind wel dat je de prijs en het merk van een apparaat mag koppelen aan de te verwachten kwaliteit en ook levensduur.
Dit heeft niets te maken met verkooppraatjes of wat je gelooft. Een nieuw A-merk apparaat moet simpelweg een aantal jaar probleemloos kunnen meegaan.

Om een andere dwarsstraat te openen: Kia geeft 7 jaar garantie op een nieuwe auto en die worden ook zeer intensief gebruikt. Waarom kan op een product als een televisie dan niet meer dan 2 jaar garantie worden gegeven?

Zelfs de televisies van rond de 4000 euro krijgen maar 2 jaar garantie mee, ik vind dit echt wel laag hoor.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: philips 37inch lcd tv

Ongelezen bericht door ciske »

Zelfs de televisies van rond de 4000 euro krijgen maar 2 jaar garantie mee, ik vind dit echt wel laag hoor
Volgens mij ben je niet helemaal wijs als je zo'n duur bedrag voor een tv uitgeeft.

Gesloten