| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Machtiging
-
cocinero2007
Machtiging
Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
Re: Machtiging
Dan laat lezen, waar dit staat?cocinero2007 schreef:Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
Waar u over praat zijn doorlopende incasso's bedrijven,is niet van toepassing op consumenten.Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
Consumenten 8 weken oftewel 56 dagen
gr Henk
-
cocinero2007
nevermind schreef:Dan laat lezen, waar dit staat?cocinero2007 schreef:Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
ING zou mij de voorwaarden waarin dit staat toezenden.
Ben je dan particulier of heb je een bedrijf, dan is het van toepassing wat henk geschreven heeft.cocinero2007 schreef:nevermind schreef:Dan laat lezen, waar dit staat?cocinero2007 schreef:Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
ING zou mij de voorwaarden waarin dit staat toezenden.
-
cocinero2007
Niet bij de ING. De voorwaarden waarin dit staat ontvang ik morgen. (volgens ING)henk51 schreef:Waar u over praat zijn doorlopende incasso's bedrijven,is niet van toepassing op consumenten.Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
Consumenten 8 weken oftewel 56 dagen
gr Henk
Ik ben particulier.
TS schreef:
Terugboekingtermijn debiteur 56 kalenderdagen incasso algemeen
5 werkdagen incasso zakelijk
(of 0 dagen bij bederfelijke goederen) 0 dagen
gr Henk
Voorwaarden staan gewoon op internetsite ING heb ik het ook vandaan,ze hanteren dezelfde regels als bij andere banken zijn gewoon standaard regels.Staan zelfs in mijn oude cursus boek welke ik ooit bij de bank gevolgd heb.Niet bij de ING. De voorwaarden waarin dit staat ontvang ik morgen. (volgens ING)
Ik ben particulier.
Terugboekingtermijn debiteur 56 kalenderdagen incasso algemeen
5 werkdagen incasso zakelijk
(of 0 dagen bij bederfelijke goederen) 0 dagen
gr Henk
Heb het gevonden, dank aan Henk!

-
cocinero2007
Ik ben gewoon particulier en toch zeggen ze bij ING dat het aan de incassant is hoeveel storneringsdagen zij willen hanteren. Ben nog steeds bezig met ING, zodra ik iets hoor van hun laat ik het weten.
Als hun gegevens op de website niet kloppen, moet zij het veranderen.cocinero2007 schreef:Ik ben gewoon particulier en toch zeggen ze bij ING dat het aan de incassant is hoeveel storneringsdagen zij willen hanteren. Ben nog steeds bezig met ING, zodra ik iets hoor van hun laat ik het weten.
Misschien kan je bij de verhandelingen, dit inbrengen.
-
cocinero2007
Vandaag de voorwaarden en overige regelingen ontvangen, maar er staat nergens dat de storneringsdagen door de gemachtigde veranderd kunnen worden, ING belooft binnen 5 werkdagen contact op te nemen.
Afwachten dus maar.
Afwachten dus maar.
Maar bent u in dezen al benadeeld? Aangezien u er toch wel behoorlijk in bent gedoken?
Dat kan ook niet. 56 dagen stornering (voor particulieren!) is een wettelijke termijn.cocinero2007 schreef:Vandaag de voorwaarden en overige regelingen ontvangen, maar er staat nergens dat de storneringsdagen door de gemachtigde veranderd kunnen worden, ING belooft binnen 5 werkdagen contact op te nemen.
Afwachten dus maar.
MK schreef;
Klopt maar TS wil maar steeds zijn antwoord te horen krijgen,hij heeft iets verkeerd begrepen/gehoord en al wordt hij 1000 maal tegengesproken/geattendeerd d.m.v. voorwaarden en zelfs wettelijke voorwaarden hij wil het toch niet aannemen.
ING sterkte hoop dat het lukt hem te overtuigen het is hier niet gelukt ondanks alle aanwijzingen.
gr Henk
Dat kan ook niet. 56 dagen stornering (voor particulieren!) is een wettelijke termijn.
Klopt maar TS wil maar steeds zijn antwoord te horen krijgen,hij heeft iets verkeerd begrepen/gehoord en al wordt hij 1000 maal tegengesproken/geattendeerd d.m.v. voorwaarden en zelfs wettelijke voorwaarden hij wil het toch niet aannemen.
ING sterkte hoop dat het lukt hem te overtuigen het is hier niet gelukt ondanks alle aanwijzingen.
gr Henk
-
cocinero2007
Gisteren 07-09 uitvoerig gesproken met een medewerker van ING, zij vertelde dat wanneer ik een machtiging geef aan een instantie zij "de bank" er verder niets aan kunnen doen als de gemachtigde de storneringsdagen veranderd van 56 naar 5 dagen. De gemachtigde moet mij daarvan wel in kennis stellen, en wanneer hij dit niet doet is dat een zaak tussen mij en de gemachtigde. Alleen wanneer een bedrag ten onrechte is afgeschreven heb je 13 maanden de tijd om daar schriftelijk via je eigen bank bezwaar te maken, zij gaan dan met de andere bank na of er fouten zijn gemaakt. Ik heb haar verteld dat het nergens staat in de voorwaarden voor particulieren en mij moet laten zien waar dat dan staat. Daar wist ze geen antwoord op en zou het gaan uitzoeken en het mij laten weten.
Het gaat hier niet om de knikkers, maar om het spel. Mijn internetprovider (EDPNET) heeft een maandbedrag ten onrechte geincasseerd en beloofd al een maand dat ze het terug zullen storten maar dar is nog steeds niet gebeurd.
Het gaat hier niet om de knikkers, maar om het spel. Mijn internetprovider (EDPNET) heeft een maandbedrag ten onrechte geincasseerd en beloofd al een maand dat ze het terug zullen storten maar dar is nog steeds niet gebeurd.
-
cocinero2007
Als je het zo goed weet, kun je dan even zeggen WAAR en WELKE wet dit staat, alvast bedankt.Mk schreef:Dat kan ook niet. 56 dagen stornering (voor particulieren!) is een wettelijke termijn.cocinero2007 schreef:Vandaag de voorwaarden en overige regelingen ontvangen, maar er staat nergens dat de storneringsdagen door de gemachtigde veranderd kunnen worden, ING belooft binnen 5 werkdagen contact op te nemen.
Afwachten dus maar.
Een incasso opdracht kan je zelf terug halen met telebankieren of dmv.1 telefoontje door je bank en niet aan de diegene vragen om het terug te boeken.Ik denk dat je de begrippen incasso en stornering niet geheel snapt gezien je acties.Het gaat hier niet om de knikkers, maar om het spel. Mijn internetprovider (EDPNET) heeft een maandbedrag ten onrechte geincasseerd en beloofd al een maand dat ze het terug zullen storten maar dar is nog steeds niet gebeurd.
gr Henk
-
cocinero2007
Vandaag een brief gehad van ING met uitleg. Bij artikel 40 van de algemene voorwaarden particulieren staat er zijn 2 incassoproducten, een nederl. en europ. incasso. De eerste is alleen voor nederl. bankrekeningen. De 2e voor EER-landen enz., deze machtiging moet schriftelijk u geven en bij deze moet de incassant 14 dagen van te voren melden dat het bedrag zal worden afgeschreven. Maar art. 41.4 zegt: Als u een nerderl. incassomachtiging afgeeft dan is uw machtiging ook geldig als de incassant het bedrag volgens de regels van de europese gaat incasseren. Hoewel uw machtiging in dat geval niet voldoet aan alle eisen die aan de europese incassomachtiging worden gesteld, is dat geen reden voor een melding onterechte europese incasso.
In de brief staat tevens: ING is niet verantwoordelijk voor incasso-opdrachten en de juistheid daarvan, om het geld terug te krijgen zult u contact moeten nemen met EDPNET.
1. Ik heb nooit een schriftelijke machtiging afgegeven, alleen via een internet aanmeldingsformulier.
2. Ik krijg wel een melding dat ze gaan incasseren op 01-08 en op 02-08 gaan ze incasseren, hoezo 14 dagen?
Wie het nu nog weet mag het zeggen. Ik ga NOG een keer bellen.
In de brief staat tevens: ING is niet verantwoordelijk voor incasso-opdrachten en de juistheid daarvan, om het geld terug te krijgen zult u contact moeten nemen met EDPNET.
1. Ik heb nooit een schriftelijke machtiging afgegeven, alleen via een internet aanmeldingsformulier.
2. Ik krijg wel een melding dat ze gaan incasseren op 01-08 en op 02-08 gaan ze incasseren, hoezo 14 dagen?
Wie het nu nog weet mag het zeggen. Ik ga NOG een keer bellen.
Even los van het verhaal; als je inlogt op je ing-rekening heb je ergens onder het kopje 'betalen' (onder in het scherm) de optie om 'incasso's' te kiezen. Hier zie je alle uitgevoerde incasso's van de afgelopen maanden. Daar kan je een incasso ook ongedaan maken, daar hoeft EDPNET dus niets voor te doen.
Alleen eenmalige incasso's, incasso's voor loterijen en incasso's van de ING zelf kan je daar niet terugdraaien.
Alleen eenmalige incasso's, incasso's voor loterijen en incasso's van de ING zelf kan je daar niet terugdraaien.