LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Machtiging

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
cocinero2007

Machtiging

Ongelezen bericht door cocinero2007 »

Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!

nevermind

Re: Machtiging

Ongelezen bericht door nevermind »

cocinero2007 schreef:Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
Dan laat lezen, waar dit staat?

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!
Waar u over praat zijn doorlopende incasso's bedrijven,is niet van toepassing op consumenten.
Consumenten 8 weken oftewel 56 dagen

gr Henk

cocinero2007

nevermind schreef:
cocinero2007 schreef:Wist u dat wanneer u een incassomachtiging geeft de incasseerder de storneringsdagen die normaal 56 dagen zijn, zonder toestemming van de bank en zonder u daarvan in kennis te stellen hier 5 dagen van kan maken. Let dus op!!!!!

ING zou mij de voorwaarden waarin dit staat toezenden.

nevermind

cocinero2007 schreef:
nevermind schreef:

ING zou mij de voorwaarden waarin dit staat toezenden.
Ben je dan particulier of heb je een bedrijf, dan is het van toepassing wat henk geschreven heeft.

cocinero2007

henk51 schreef:
Waar u over praat zijn doorlopende incasso's bedrijven,is niet van toepassing op consumenten.
Consumenten 8 weken oftewel 56 dagen

gr Henk
Niet bij de ING. De voorwaarden waarin dit staat ontvang ik morgen. (volgens ING)
Ik ben particulier.

henk51

TS schreef:
Niet bij de ING. De voorwaarden waarin dit staat ontvang ik morgen. (volgens ING)
Ik ben particulier.
Voorwaarden staan gewoon op internetsite ING heb ik het ook vandaan,ze hanteren dezelfde regels als bij andere banken zijn gewoon standaard regels.Staan zelfs in mijn oude cursus boek welke ik ooit bij de bank gevolgd heb.

Terugboekingtermijn debiteur 56 kalenderdagen incasso algemeen
5 werkdagen incasso zakelijk
(of 0 dagen bij bederfelijke goederen) 0 dagen

gr Henk

nevermind

Heb het gevonden, dank aan Henk!

Afbeelding

cocinero2007

Ik ben gewoon particulier en toch zeggen ze bij ING dat het aan de incassant is hoeveel storneringsdagen zij willen hanteren. Ben nog steeds bezig met ING, zodra ik iets hoor van hun laat ik het weten.

nevermind

cocinero2007 schreef:Ik ben gewoon particulier en toch zeggen ze bij ING dat het aan de incassant is hoeveel storneringsdagen zij willen hanteren. Ben nog steeds bezig met ING, zodra ik iets hoor van hun laat ik het weten.
Als hun gegevens op de website niet kloppen, moet zij het veranderen.
Misschien kan je bij de verhandelingen, dit inbrengen. :shock:

cocinero2007

Vandaag de voorwaarden en overige regelingen ontvangen, maar er staat nergens dat de storneringsdagen door de gemachtigde veranderd kunnen worden, ING belooft binnen 5 werkdagen contact op te nemen.
Afwachten dus maar.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Maar bent u in dezen al benadeeld? Aangezien u er toch wel behoorlijk in bent gedoken?

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

cocinero2007 schreef:Vandaag de voorwaarden en overige regelingen ontvangen, maar er staat nergens dat de storneringsdagen door de gemachtigde veranderd kunnen worden, ING belooft binnen 5 werkdagen contact op te nemen.
Afwachten dus maar.
Dat kan ook niet. 56 dagen stornering (voor particulieren!) is een wettelijke termijn.

henk51

MK schreef;
Dat kan ook niet. 56 dagen stornering (voor particulieren!) is een wettelijke termijn.

Klopt maar TS wil maar steeds zijn antwoord te horen krijgen,hij heeft iets verkeerd begrepen/gehoord en al wordt hij 1000 maal tegengesproken/geattendeerd d.m.v. voorwaarden en zelfs wettelijke voorwaarden hij wil het toch niet aannemen.
ING sterkte hoop dat het lukt hem te overtuigen het is hier niet gelukt ondanks alle aanwijzingen.

gr Henk

cocinero2007

Gisteren 07-09 uitvoerig gesproken met een medewerker van ING, zij vertelde dat wanneer ik een machtiging geef aan een instantie zij "de bank" er verder niets aan kunnen doen als de gemachtigde de storneringsdagen veranderd van 56 naar 5 dagen. De gemachtigde moet mij daarvan wel in kennis stellen, en wanneer hij dit niet doet is dat een zaak tussen mij en de gemachtigde. Alleen wanneer een bedrag ten onrechte is afgeschreven heb je 13 maanden de tijd om daar schriftelijk via je eigen bank bezwaar te maken, zij gaan dan met de andere bank na of er fouten zijn gemaakt. Ik heb haar verteld dat het nergens staat in de voorwaarden voor particulieren en mij moet laten zien waar dat dan staat. Daar wist ze geen antwoord op en zou het gaan uitzoeken en het mij laten weten.
Het gaat hier niet om de knikkers, maar om het spel. Mijn internetprovider (EDPNET) heeft een maandbedrag ten onrechte geincasseerd en beloofd al een maand dat ze het terug zullen storten maar dar is nog steeds niet gebeurd.

cocinero2007

Mk schreef:
cocinero2007 schreef:Vandaag de voorwaarden en overige regelingen ontvangen, maar er staat nergens dat de storneringsdagen door de gemachtigde veranderd kunnen worden, ING belooft binnen 5 werkdagen contact op te nemen.
Afwachten dus maar.
Als je het zo goed weet, kun je dan even zeggen WAAR en WELKE wet dit staat, alvast bedankt.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Dat staat hier (midden van de pagina).

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... casso.html

henk51

Het gaat hier niet om de knikkers, maar om het spel. Mijn internetprovider (EDPNET) heeft een maandbedrag ten onrechte geincasseerd en beloofd al een maand dat ze het terug zullen storten maar dar is nog steeds niet gebeurd.
Een incasso opdracht kan je zelf terug halen met telebankieren of dmv.1 telefoontje door je bank en niet aan de diegene vragen om het terug te boeken.Ik denk dat je de begrippen incasso en stornering niet geheel snapt gezien je acties.

gr Henk

cocinero2007

Vandaag een brief gehad van ING met uitleg. Bij artikel 40 van de algemene voorwaarden particulieren staat er zijn 2 incassoproducten, een nederl. en europ. incasso. De eerste is alleen voor nederl. bankrekeningen. De 2e voor EER-landen enz., deze machtiging moet schriftelijk u geven en bij deze moet de incassant 14 dagen van te voren melden dat het bedrag zal worden afgeschreven. Maar art. 41.4 zegt: Als u een nerderl. incassomachtiging afgeeft dan is uw machtiging ook geldig als de incassant het bedrag volgens de regels van de europese gaat incasseren. Hoewel uw machtiging in dat geval niet voldoet aan alle eisen die aan de europese incassomachtiging worden gesteld, is dat geen reden voor een melding onterechte europese incasso.
In de brief staat tevens: ING is niet verantwoordelijk voor incasso-opdrachten en de juistheid daarvan, om het geld terug te krijgen zult u contact moeten nemen met EDPNET.
1. Ik heb nooit een schriftelijke machtiging afgegeven, alleen via een internet aanmeldingsformulier.
2. Ik krijg wel een melding dat ze gaan incasseren op 01-08 en op 02-08 gaan ze incasseren, hoezo 14 dagen?
Wie het nu nog weet mag het zeggen. Ik ga NOG een keer bellen.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Even los van het verhaal; als je inlogt op je ing-rekening heb je ergens onder het kopje 'betalen' (onder in het scherm) de optie om 'incasso's' te kiezen. Hier zie je alle uitgevoerde incasso's van de afgelopen maanden. Daar kan je een incasso ook ongedaan maken, daar hoeft EDPNET dus niets voor te doen.

Alleen eenmalige incasso's, incasso's voor loterijen en incasso's van de ING zelf kan je daar niet terugdraaien.

Gesloten