LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LOI of NCOI

Problemen met jouw opleiding of ervaringen? Bespreek ze hier.
MAXIEM

Re: LOI of NCOI

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Jaenee

Laat je de kaas niet van het brood eten. In de praktijk blijkt juist, dat er momenteel (en naar mijn inschatting ook in de toekomst) veel vraag is naar dit soort vakmensen.

Maxiem.

WillemLW

Ongelezen bericht door WillemLW »

Nope. Het recht is zo veel meer dan de regeltjes in de wetboeken, die HBO'ers primair bestuderen. Als het recht zo duidelijk was zou er nooit geprocedeerd worden. Juist de inherente vaagheid in regels zorgt er voor dat je academici wilt, die verder kijken dan hun neus lang is.

Jaenee

Ongelezen bericht door Jaenee »

WillemLW schreef:Nope. Het recht is zo veel meer dan de regeltjes in de wetboeken, die HBO'ers primair bestuderen. Als het recht zo duidelijk was zou er nooit geprocedeerd worden. Juist de inherente vaagheid in regels zorgt er voor dat je academici wilt, die verder kijken dan hun neus lang is.
Je praat heel erg denigrerend over HBO-ers maar toch moet ik nog steeds van jou kant argumenten zien waarom het niet verstandig is HBO-rechten te doen, of waarom een HBO-jurist onder zou doen voor een Universitair-jurist. Bovenstaande laat tevens opnieuw zien dat jij niet verder denkt dan je neus lang is wat betreft de beroepen.

Volgensmij loop jij de boel hier gewoon vreselijk te trollen, dit forum zit er in ieder geval vol mee. Of je hebt zelf ooit het HBO geprobeerd maar het is je niet gelukt.
Laatst gewijzigd door Jaenee op 10 jul 2012 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

WillemLW

Het taalgebrek, i.c. 'jou kant', toont opnieuw aan waarom die HBO'ers niet zo slim zijn......
Laatst gewijzigd door WillemLW op 10 jul 2012 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaenee

WillemLW schreef:Het taalgebrek, i.c. 'jou kant' toont opnieuw aan waarom die HBO'ers niet zo slim zijn......
Dus omdat mijn grammaticale kennis beneden niveau is (wat overigens inderdaad zo is, dat ontken ik niet), zijn automatische alle HBO'ers niet zo slim?
Opnieuw slaat de redenatie kant noch wal.

WillemLW

Ik zei niet 'alle' HBO'ers, ik zei 'die HBO'ers'. Goed lezen is ook een belangrijke vaardigheid voor juristen toch ?

Jaenee

Ik heb betere dingen te doen dan iemand die toch niet wilt luisteren proberen te overtuigen, dan kan ik mijn energie veel beter besteden.
Zolang ik van jou kant geen argumenten zie waarom een hbo-jurist onder doet voor een universitair jurist // waarom het niet verstandig is om hbo-rechten te gaan doen, hoef je van mijn kant geen antwoorden meer te verwachten.

WillemLW

Gelukkig maar.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jaenee schreef:Je praat heel erg denigrerend over HBO-ers maar toch moet ik nog steeds van jou kant argumenten zien waarom het niet verstandig is HBO-rechten te doen, of waarom een HBO-jurist onder zou doen voor een Universitair-jurist. Bovenstaande laat tevens opnieuw zien dat jij niet verder denkt dan je neus lang is wat betreft de beroepen.
Het enige wat het laat zien is onbegrip van jouw kant. Er is een reden dat het een hbo is en het ander wo.
We kunnen de vraag ook omdraaien, heb jij wel eens een universitaire opleiding gevolgd en voltooid?

hettie38

Ongelezen bericht door hettie38 »

een ding waar je bij de LOI rekening mee moet houden...
geloof de praatjes over de kosten totaal niet !
Collegegeld klopt wel, maar examenkosten zijn veel hoger dan ze je van te voor spiegelen !
Ze hebben het op de site en aan de telefoon voor ongeveer 2100 euro voor de gehele opleiding (450 voor propedeuse fase, 1300 voor hoofdfase en 350 voor afstudeerfase)

maar alleen al voor propedeuse en hoofdfase ben je ruim 3300 euro kwijt (1 examen weet ik het bedrag nog niet van dus wordt nog hoger totaal) Pas op het moment dat je een tijdje bezig bent en je eerste examens wilt boeken kom je hier achter ! Dus let goed op wat je doet...

mavise

Ongelezen bericht door mavise »

Beste Allemaal:))

Ik wil mijn ervaring met LOI met jullie delen.
Ik raad LOI zeker AF. Wat ik meemaak met ze is niet meer in woorden te brengen. Alles leer je wanneer je met loi in een bootje stapt. Ten eerste je bent ontzettend veel duurder uit. Ten tweede examen geld is 47,50 +50 euro voor boeking.
Derde geen herkansingen. Je mag gewoon hetzelfde bedrag weer betalen als je het over moet doen. Ten vierde, Je eigen examen mag je pas inkijken als je inkijkgeld hebt betaald. Ten vijfde, Uitslagen van je gemaakte examens krijg je na 8 weken. ook al beweren ze tussen 6-8 weken. Ik kreeg ze pas na 10 weken. Ik wist niet eens meer wat voor examen ik had gedaan, zo veel tijd zitten er tussen.Wat ze beweren is dat de examens door twee examinatoren worden gecontroleerd. Ik zou zeggen neem een derde en ga mindere reclame maken als je geen geld hebt. Al die reklamespotjes op de tv op de kranten en bladen zijn gewoon om je te trekken en daarna mag je het zelf uitzoeken. Ten zesde, je mag maar twee keer per jaar examen afleggen waarvan de datum heel laat op de site wordt gezet. Meestal kiezen dan ook nog de vakanties. Voor mij niet erg handig omdat ik dan met mijn kinderen zat. Ten zevende, Ze geven echt een antwoord op je vraag die voor nergens slaat. Ten achtste, als er een verandering plaatsvindt in je opleiding, veranderen ze zonder overleg met jouw je boeken, je stageboeken enz. Ten negende, Er staat bijna bij alle opleidingen dat je flexibele examentijden hebt en dat je zelf kan boeken maar dat is inde meeste gevallen niet zo. Ten tiende, mijn zus heeft nti gedaan ik loi. Mijn zus is al afgestudeerd en ik nog steeds rotzooien met loi. Ik hoop dat ik met deze hoofd nog door kan gaan. Ik heb echt spijt dat ik loi deed.
Ik raad het echt af.
Ga deeltijd of duale studeren dan loi die beweert dat je al de tijd hebt.

Petra-1969

Ongelezen bericht door Petra-1969 »

Ik zou het niet bij de LOI doen, ik ben daar bekend met studie, het is erg slecht geregeld, mocht je er toch voor kiezen hou er dan rekening mee dat je veel tijd kwijt bent aan klachten in dienen die niet binnen 3 mnd worden beantwoord en examen uitslagen duren ook veel langer dan de toe gezegde 6-8 weken. lesstof komt niet overeen tijdens examens een groot drama de LOI.

lawyer2002

Ongelezen bericht door lawyer2002 »

Het is zo typisch dat HBO-ers veelal zo verontwaardigd reageren als WO-ers laten weten dat Rechtsgeleerdheid op WO-niveau een hoger niveau dan HBO-recht heeft. Een HBO-er vind toch net zo goed dat een MBO-er op lager niveau studeert? De HAVO geeft geen toegang tot WO, wel tot HBO. Zo simpel is het. Wie uiteindelijk op levensniveau het slimste en/of intelligentste is, is van een geheel andere orde.

Gesloten