Vraag: Volgens mij is het wettelijk geregeld (dacht ik) dat wanneer je een product koopt -laten we zeggen een camera of telefoon - bij een winkel en het product gaat bv binnen 2 weken kapot zonder jouw schuld dat de winkelier dan zorg moet dragen voor de reparatie. Dus verzending aan reparatiebedrijf enz. en dat de winkel dan contact met je opneemt als het product weer terug is van reparatie.
klopt dat?
Volgende vraag: hoe zit dat dan met webwinkels? Zoals bij mij bv nu gebeurt met Belsimpel die mijn één week oude telefoon niet terug nemen en mij opzadelen met al het gedoe van verzenden (en de kosten ervan) naar het reparatiebedrijf Dynafix.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verantwoording van winkelier bij reparatie binnen garantie
Re: Verantwoording van winkelier bij reparatie binnen garantie
Dat klopt inderdaad, ook bij webwinkels. Maar er zijn idd veel webwinkels die de klant vragen om het rechtstreeks naar het reparatie bedrijf te verzenden omdat dit sneller voor de klant is (in werkelijkheid doen ze dit vooral omdat het de webwinkel een hoop werk, tijd en kosten scheelt).kyra58 schreef:Vraag: Volgens mij is het wettelijk geregeld (dacht ik) dat wanneer je een product koopt -laten we zeggen een camera of telefoon - bij een winkel en het product gaat bv binnen 2 weken kapot zonder jouw schuld dat de winkelier dan zorg moet dragen voor de reparatie. Dus verzending aan reparatiebedrijf enz. en dat de winkel dan contact met je opneemt als het product weer terug is van reparatie.
klopt dat?
Volgende vraag: hoe zit dat dan met webwinkels? Zoals bij mij bv nu gebeurt met Belsimpel die mijn één week oude telefoon niet terug nemen en mij opzadelen met al het gedoe van verzenden (en de kosten ervan) naar het reparatiebedrijf Dynafix.
Dit is een van de redenen waarom ik spullen het liefste in een winkel koop en dus niet via internet.
Wat is "niet door je eigen schuld"? Art. 7:17 lid 2 BW bepaalt dat een product over de eigenschappen moet beschikken die de koper redelijkerwijs mocht verwachten. Is het product iets anders dan een plastic speeltje van €0,50 dan mag het natuurlijk niet 'zomaar' kapot gaan (laten vallen ed. is uiteraard niet 'zomaar'). Gebeurt dat wel en ook binnen 6 maanden, dan wordt er bij consumenten vermoed dat het gebrek er ook was bij aankoop, maar zich dus nog niet had geopenbaard (art. 7:18 lid 2 BW). De kosten voor reparatie of vervanging (naar keuze van de koper) is dan uiteraard voor rekening van de verkoper, met i.c. Dynafix heb je niets te maken dit is de verkoper immers niet.
-
F.Scholten
Wij hebben 2 Samsung Note telefoons gekocht bij Belsimpel.nl
1 van deze toestellen is niet hoorbaar door de ontvanger
Toestel retour gestuurd en nu word er beweerd dat wij
( opa en oma van 5 klein kinderen )
het toestel hebben laten vallen en daarmee stuk hebben gemaakt
Dit is pertinent NIET WAAR !!
Echter ook hier,… nul op rekest.
Ik zou mensen die net als ons financieel
gedupeerd zijn ( wij spreken hier alleen al over 420,- euro )
willen oproepen om ons hier te verzamelen
ik wil via juridische weg “ GEZAMENLIJK”
belsimpel.nl - tot de orde laten roepen en te laten doen waartoe ze verplicht zijn.
(juridische kosten – neem ik op me !! )
Wie wil zijn verhaal naar mij toe mailen?? – [email protected]
Ik heb het bedrijf ( belsimpel.nl ) op de hoogte gebracht van mijn missie
Echter - er werd nog net niet om gelachen
Laten we de klachten bundelen en kijken wat er vanaf hier te doen is
vr.gr.
Ferdinand Scholten
1 van deze toestellen is niet hoorbaar door de ontvanger
Toestel retour gestuurd en nu word er beweerd dat wij
( opa en oma van 5 klein kinderen )
het toestel hebben laten vallen en daarmee stuk hebben gemaakt
Dit is pertinent NIET WAAR !!
Echter ook hier,… nul op rekest.
Ik zou mensen die net als ons financieel
gedupeerd zijn ( wij spreken hier alleen al over 420,- euro )
willen oproepen om ons hier te verzamelen
ik wil via juridische weg “ GEZAMENLIJK”
belsimpel.nl - tot de orde laten roepen en te laten doen waartoe ze verplicht zijn.
(juridische kosten – neem ik op me !! )
Wie wil zijn verhaal naar mij toe mailen?? – [email protected]
Ik heb het bedrijf ( belsimpel.nl ) op de hoogte gebracht van mijn missie
Echter - er werd nog net niet om gelachen
Laten we de klachten bundelen en kijken wat er vanaf hier te doen is
vr.gr.
Ferdinand Scholten