LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade, wat word er vergoed?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
astridcoufreur
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2012 11:32

Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door astridcoufreur »

Hallo,

Mijn thermostaat knop van de vloerverwarming is kapot gegaan, waardoor de vloerverwarming over verhit is geraakt. Nu zijn een aantal tegels omhoog komen zetten en een aantal zijn daardoor gebroken. Volgens verzekering valt dit niet onder de verzekering, terwijl er in de algemene voorwaarde staat "Schroeien, zengen, verkolen, broeien en smelten als gevolg van hitte uitstraling van een ander brandend, gloeiend of heet voorwerp of de aanraking daarmede". De medewerker deelde mij mede dat ik dit zo interpreteer dit klopt toch niet..
Ik ben verzekerd bij Nationale Nederlanden en woon in een huurhuis. Met de goed keuring van de woningbouw is dit toen aangelegd door een erkend bedrijf.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door Winterman »

Dat het met goedkeuring van de woningbouw en door een erkend bedrijf is gedaan doet er niet toe. Dat hoeft voor de verzekering geen reden tot uitbetalen te zijn. Het gaat er puur om wat in jouw verzekering staat.

Jouw "oververhitting " verhaal vind ik wel zeer vreemd. Zelfs met een kapotte thermostaatknop levert dat systeem slechts de maximaal mogelijke warmte en dat moet het gewoon aankunnen. Anders zou je hem op koude dagen ook niet voluit aan kunnen zetten.

Volgens mij zal je eerder dat installatiebedrijf aansprakelijk moeten stellen.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door Rense »

@Astrid

Het verhaal van de verzekeraar klopt. Jij hebt waarschijnlijk een extra uitgebreide dekking en hierop is dit niet verzekerd. Er is namelijk geen sprake van "Schroeien, zengen, verkolen, broeien en smelten als gevolg van hitte uitstraling van een ander brandend, gloeiend of heet voorwerp of de aanraking daarmede". De tegels zijn namelijk gewoon uit de voeg geknapt.

Bij een all risk dekking was deze schade overigens wel gedekt.

Is de vloer overigens in opdracht van de woningbouw gelegd of valt het onder het huurdersbelang (verbeteringen die je zelf hebt aangebracht)?

Macca61
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2012 22:28

Re: Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door Macca61 »

wat een 'waardeloze behandeling' bij unigarant. gesprongen waterleiding van de stadsverwarming. paar duizend liter heet (!) water onder en over mijn vloer. Kortom vloer naar de filistijnen. je mag vooral niet te veel doen voordat de expert is geweest. Een spoed geval? Na 5 dagen komen we eens kijken.
Actie al ondernomen om te voorkomen dat water blijft stromen, het water weg laten pompen. Mijn spullen (vooral apparatuur en meubels, foto's etc) veilig stellen. Veel foto's gemaakt en alles genoteerd. facturen overlegd.
Een zeer goede erkende vloeren-zaak een rapport op laten stellen. Vloer eruit, nieuwe vloer (houten vloer he, dus geen laminaat) bijkomende kosten, zoals wegpompen, spullen erin/eruit, leggen van de nieuwe vloer. Totaalbedrag 5800 schade. Heb ik het niet over de week verlof die ik op moest nemen voor al die 'mannetjes' die alleen maar kunnen als het hen uitkomt. Die week ben ik kwijt. Wil ik ook vergoed hebben om een nieuwe week te kopen bij mijn werkgever voor geplande vakantie van de zomer. No way. dat lukt niet.
Krijg 4500 uitgekeerd. Wat is dit voor raar asociaal gedrag. Waarom ben ik dan verzekerd voor een megabedrag als ik niet volledig schadeloos gesteld wordt??? Ik wil er niet beter van worden. ik zit nu al 6 weken te kamperen vanuit mijn slaapkamer. dus laten we het maar niet hebben over emotionele schade. Ik moet een nieuwe vloer aanschaffen en die moet opnieuw professioneel door dat bedrijf gelegd worden. Ik kan de vloer niet onder mijn arm nemen en hem zelf leggen. Dan zou ik wel naar de Gamma gaan. kortom het ziet er naar uit dat ik me zuurverdiende spaargeld moet bijleggen om het op orde te krijgen. ja, gaat u maar proberen bij de Nuon. Zij zijn de leverancier van de stadsverwarming en dus verantwoordelijk. NEEEEN, ik ben verzekerd en Unigarant hoort dan de 'strijd' aan te gaan met de Nuon. ruim 30 jaar verzekerd en nooit iets gedeclareerd. Ik geloof onderhand dat je beter kunt sparen en als er iets gebeurt.... dan heb je tenminste je geld. En nog rente ontvangen ook, al is het niet veel. Vind je het gek dat steeds meer mensen zich niet meer verzekeren. Waarom zouden ze?!!! Ik ben een zeer boze klant van Unigarant. Ik denk erover er een jurist op te zetten. En natuurlijk over naar een andere verzekeringsmaatschappij.

Rense
Berichten: 285
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:23

Re: Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door Rense »

@Macca

Conform de polisvoorwaarden heeft u waarschijnlijk recht op een contra expertise ( lees hiervoor uw polisvoorwaarden eens na). Geef bij Unigarant aan dat u deze in gaat schakelen om een secon opinion van de schade te laten maken. De door u besteedde uren opgeven en declareren ad € 15,00 per uur als eigen werk.

Succes....

Leojes30
Berichten: 600
Lid geworden op: 19 feb 2010 14:57

Re: Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Inderdaad, als u het er niet mee eens bent , is er altijd Contra- Exepertise

Maar hebt u in het berekenen van het schadebedrag ook rekening gehouden met eventuele afschrijvingen? Of zou het wellicht kunnen dat u nog een deel krijgt NA herstel omdat er herstelplicht op zit?

En zo zijn er wel meer dingen te bedenken, ik zou eerst eens gaan uitzoeken waar het verschil inzit en dan gaan kijken of uw klacht terrecht is , en er dan iets mee doen....

ContraExpertise
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2012 17:26

Re: Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door ContraExpertise »

Nationale Nederlanden = Wat er ook gebeurt

ContraExpertise
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2012 17:26

Re: Schade, wat word er vergoed?

Ongelezen bericht door ContraExpertise »

In iedere polis dus ook van die van Unigarant zijn de kosten van contra expertise volledig meeverzekerd.

U kunt een contra expert vinden op Google met zoekwoord contra expertise.
Pas echter op met wie u in zee gaat voor het uitvoeren van de contra expertise.
Laat u zich goed informeren over de kostenverdeling.

Gesloten