LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo jammer ?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
joke tennis

Ziggo jammer ?

Ongelezen bericht door joke tennis »

Wij hebben al een paar jaar abbo 120/10 van Ziggo tot volle tevredenheid sinds een paar weken stoort het digitale TV beeld op een niet kijkbaar aanzien. Feed back is er niet het ligt aan je TV etc. Onze TV is net 10 maanden oud en de decoder hebben we zelf gekocht een Samsung voor € 300,00. Als je dat niet bij Ziggo koopt krijg je geen service dat begrijpen we wel. Alle coaxkabels zijn nieuw volgens ons jast Ziggo te veel digitale zenders er doorheen.

Het feit dat we ze 2 keer om assistentie hebben gevraagd levert niets op. Ja nu misschien door de webcare maar daar reageren wij niet op. Bij ons ligt al bijna een jaar glasvezel aansluiting in de meter kast dus gaan we dat maar aanvragen.

Zijn er meer problemen met de digitale TV ontvangst ? Ik weet dat volgens de site van Ziggo zij glasvezel hebben aangelegd tot aan de wijkkastjes of zo iets en dat het signaal dan verder gaat door de oude coaxkabel of zo ?

Tegenover ons huis is de glasvezel kast dus weinig verlies qua snelheid volgens mij...mijn vraag is....klopt deze conclusie ?

devious

Re: Ziggo jammer ?

Ongelezen bericht door devious »

nee

maar als je liever een willekeurige reden zoekt om op te zeggen: "ja"

En verder weet ik helemaal niks over digitale televisie. Ik maak er geen gebruik van omdat ik hier in huis nog steeds twee oude beeldbuizen heb uit een goede TV-jaar.

joke tennis

devious schreef:nee

maar als je liever een willekeurige reden zoekt om op te zeggen: "ja"

En verder weet ik helemaal niks over digitale televisie. Ik maak er geen gebruik van omdat ik hier in huis nog steeds twee oude beeldbuizen heb uit een goede TV-jaar.
Dat vroeg ik dus niet :|

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

volgens ons jast Ziggo te veel digitale zenders er doorheen
.
Als dat zo is zouden er een paar miljoen Ziggo abonnee's met het zelfde probleem zitten.
sinds een paar weken stoort het digitale TV beeld op een niet kijkbaar aanzien. Feed back is er niet het ligt aan je TV etc.
Is dit op alle zenders ?
Zijn er meerdere TV's in huis die het zelfde probleem hebben ?
Alle coaxkabels zijn nieuw
Iets verandert de laatste tijd ? Zit er een versterker tussen ? Wat zeggen de signaalwaarde/signaalkwaliteit getallen van de decoder ?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Het heeft niet zoveel te maken met snelheid, aangezien het digitale TV-signaal separaat is van het internet signaal. De 120/10 snelheid bij je internetabonnement zegt dus niks over de kwaliteit van je digitale TV. Het kan trouwens ook aan de decoder liggen, mogelijk dat daar een nieuwe firmware update voor beschikbaar is?

grun

Ongelezen bericht door grun »

joke tennis schreef:Alle coaxkabels zijn nieuw volgens ons jast Ziggo te veel digitale zenders er doorheen.
Nieuwe kabels, ok, maar waar zijn die gekocht? Van de bouwmarkt of echt goede dubbel afgeschermde kabels met metalen connectoren? Dat is een wereld van verschil.

Zie ook http://www.kabelkeur.nl/het-keurmerk/

joke tennis

Is niet meer belangrijk.
Laatst gewijzigd door joke tennis op 08 sep 2012 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

En je TV ?

joke tennis

Het is een alles in-1-pakket De TV ontvangst is nog nooit zo goed geweest !! Scherper dan de ontvangst van Ziggo. Kwestie van voor € 4,00 meer heb je een hogere snelheid en ja de kabel was ik altijd tevreden over maar dit is het summum. Ziggo 120/10 is €67,00 per maand.

joke tennis

bprosman schreef:En je TV ?
Kijk eens wat die provider biedt en vergelijk de telefoontarieven ? Als je tenminste ook glasvezel hebt ?

bprosman

Het lijkt wel of je dr werkt :wink:

Jaaaaaa... ik heb m ook een keer gemaakt !!!!! :D :D :D

joke tennis

Nee hoor ik werk niet meer mijn man verdient genoeg ik ben hoe zal ik het zeggen niet erg gezond, was van mijn beroep psycholoog :oops:

Paljas de eerste

Ongelezen bericht door Paljas de eerste »

@ Joke

Als je blokkerig beeld hebt/had bij Ziggo dan was denk ik de oplossing geweest een nieuwe
antenne kabel kopen. Maar volgens de Consumentenbond is er niet veel verschil in de ontvangst van TV kijken tussen de kabel en glasvezel, althans volgens deze link. Uiteindelijk zal glasvezel wel de toekomst hebben volgens mij.

Geniet van je TV en veel gezondheid gewenst.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/10170/Gla ... kabel.html

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Paljas de eerste schreef:@ Joke

Als je blokkerig beeld hebt/had bij Ziggo dan was denk ik de oplossing geweest een nieuwe
antenne kabel kopen. Maar volgens de Consumentenbond is er niet veel verschil in de ontvangst van TV kijken tussen de kabel en glasvezel, althans volgens deze link. Uiteindelijk zal glasvezel wel de toekomst hebben volgens mij.

Geniet van je TV en veel gezondheid gewenst.

http://www.totaaltv.nl/nieuws/10170/Gla ... kabel.html
Als de Consumentenbond tv over coax en glas heeft vergeleken is dat weer 1 van hun typische klok en klepel onderzoeken geweest. Voor televisie biedt de coaxkabel meer dan genoeg bandbreedte, zelf voor meerdere streams parallel. Maar dat is allemaal downstream. Het grote voordeel van glasvezel is dat je een symmetrische verbinding hebt, d.w.z. up- en downstream kunnen even snel. Bij kabel en adsl is de uplink altijd veel langzamer dan de downlink.

Zodra je gebruik gaat maken van clouddiensten (of gewoon vaak thuis werkt met een verbinding naar het bedrijfsnetwerk) dan is glasvezel duidelijk in het voordeel. Of als je je eigen tv-zender vanuit huis exploiteert ;-)

Gesloten