LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hollansnieuwe geen 3G
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 sep 2012 15:23
Hollansnieuwe geen 3G
Sinds twee maanden heb ik en mijn dochter een HTC Desire c met een 275 min/mb abonnement incl gratis 500 MB internet gekocht bij Hollandsnieuwe.
Vanaf het begin echter Heb ik zwaar problemen met internet. Alles werkt prima op wifi maar als ik via 3G wil werken heb ik maar zeer zelden internet. Soms lukt een e-mail of whatsapp nog wel . Iets opzoeken op googel of YouTube is totaal niet mogelijk. Hij heeft contact maar is veel veel te traag waardoor er een time-out of ander probleem ontstaat.
Er zijn diverse mailtje over en weer gegaan maar kreeg telkens weer een vragenlijst en de instellingen voor het toestel.
De instellingen voor het toestel waren zelfs niet goed en na Holandsnieuwe daarop geattendeerd te hebben kreeg ik prompt een mailtje met u moet w toestel zo... instellen.
Na elk mailtje is het weer dagen wachten op een antwoord.
Uiteindelijk heeft de technische dienst van Hollansnieuwe er naar gekeken. Het antwoord was;
Aan uw instellinge kan het niet liggen
U bent niet tevreden over het internet. Onze technische dienst kan hier niets aan doen.
Met andere woorden pech en zoek het maar uit.
Ik kan echt niets met mijn gratis 500 mb internet, buiten sporadisch een mailtje wat binnendruppelt.
Ik ben erover aan het denken om mijn betaling per maand te halveren omdat Hollandsnieuwe niet levert wat ik betaal.
Zijn er meer met deze ervaringen?
Vanaf het begin echter Heb ik zwaar problemen met internet. Alles werkt prima op wifi maar als ik via 3G wil werken heb ik maar zeer zelden internet. Soms lukt een e-mail of whatsapp nog wel . Iets opzoeken op googel of YouTube is totaal niet mogelijk. Hij heeft contact maar is veel veel te traag waardoor er een time-out of ander probleem ontstaat.
Er zijn diverse mailtje over en weer gegaan maar kreeg telkens weer een vragenlijst en de instellingen voor het toestel.
De instellingen voor het toestel waren zelfs niet goed en na Holandsnieuwe daarop geattendeerd te hebben kreeg ik prompt een mailtje met u moet w toestel zo... instellen.
Na elk mailtje is het weer dagen wachten op een antwoord.
Uiteindelijk heeft de technische dienst van Hollansnieuwe er naar gekeken. Het antwoord was;
Aan uw instellinge kan het niet liggen
U bent niet tevreden over het internet. Onze technische dienst kan hier niets aan doen.
Met andere woorden pech en zoek het maar uit.
Ik kan echt niets met mijn gratis 500 mb internet, buiten sporadisch een mailtje wat binnendruppelt.
Ik ben erover aan het denken om mijn betaling per maand te halveren omdat Hollandsnieuwe niet levert wat ik betaal.
Zijn er meer met deze ervaringen?
Re: Hollansnieuwe geen 3G
U weet zeker dat uw telefoon ingesteld staat op 3G (en niet op de spaarstand..2G)?
Dan kan het ook nog aan de ontvangst van de telefoon liggen (bij minder 3G ontvangst gaan telefoons vanzelf over op de wat sterkere 2G).
U kunt altijd proberen de simkaart in een andere telefoon te stoppen (welke normaal wel goed 3G heeft), dan kunt u zien of het aan de sim (dus HN) ligt of aan uw eigen telefoon.
Dan kan het ook nog aan de ontvangst van de telefoon liggen (bij minder 3G ontvangst gaan telefoons vanzelf over op de wat sterkere 2G).
U kunt altijd proberen de simkaart in een andere telefoon te stoppen (welke normaal wel goed 3G heeft), dan kunt u zien of het aan de sim (dus HN) ligt of aan uw eigen telefoon.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 27 mei 2011 17:43
Re: Hollansnieuwe geen 3G
Controleren of je 3G wel aan staat doe je via Hoofdmenu > Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel netwerk > Netwerkmodus. Deze moet niet alleen op GSM maar op GSM/WCDMA staan.
HN maakt gebruik van het Supersnelle Vodafone netwerk en als je het op bepaalde locaties dit probleem hebt dan zou je op de pagina Geplande werkzaamheden aan ons netwerk kunnen nakijken of er werkzaamheden zijn.
Heb je het overal dan moet je het probleem in je toestel of simkaart zoeken en dan is de tip van Brainless de tip om hier achter te komen.
HN maakt gebruik van het Supersnelle Vodafone netwerk en als je het op bepaalde locaties dit probleem hebt dan zou je op de pagina Geplande werkzaamheden aan ons netwerk kunnen nakijken of er werkzaamheden zijn.
Heb je het overal dan moet je het probleem in je toestel of simkaart zoeken en dan is de tip van Brainless de tip om hier achter te komen.
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46
Re: Hollansnieuwe geen 3G
Hollansnieuwe levert op basis van overcapaciteit en is daarom de goedkoopste provider. Het betekent wel dat als er teveel Vodafone gebruikers in uw buurt zijn, dan is er geen overcapaciteit en dat gaat dan ten koste van uw verbinding, tenslotte betalen Vodafone gebruikers niet voor niets meer dan Hollandsnieuwe klanten.
Leer er voorlopig mee leven of neem een andere provider. Gezien het geringe bedrag zijn de griffiekosten hoger dan het jaarabonnement, dus je recht halen heeft geen zin.
Leer er voorlopig mee leven of neem een andere provider. Gezien het geringe bedrag zijn de griffiekosten hoger dan het jaarabonnement, dus je recht halen heeft geen zin.
-
- Berichten: 277
- Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15
Re: Hollansnieuwe geen 3G
Heb je de instructies op onderstaande website gevolgt?
http://www.hollandsnieuwe.nl/toestelinstellen
MVG,
Henk
http://www.hollandsnieuwe.nl/toestelinstellen
MVG,
Henk
Re: Hollansnieuwe geen 3G
hallo,
ik heb een soortgelijk probleem, ik heb sinds april een ook een abonnement bij hollandsnieuwe met 500mb, het heeft het altijd wel goed gedaan, alleen sinds 18 augustus heb ik geen 3g verbinding meer, wifi doet het wel.
ik heb al 10 keer de instellingen helemaal opnieuw ingesteld maar niets helpt, uiteindelijk heb ik mijn htc willdfire op fabrieksinstellingen teruggezet ( ben dus alles wat ik er ooit heb opgezet kwijt) maar nog steeds geen g3 verbinding,
afgelopen weekend heb ik een mail gestuurd maar nog steeds geen antwoord,
waarschijnlijk komen ze dan met een dooddoener als "alle stappen om internet in te stellen opnieuw doorlopen" terwijl ik in mijn mail aan hun duidelijk heb geschreven dat ik dat al diverse keren heb gedaan.
de mb's blijven niet onbeperdt geldig , maar ik kan er geen gebruik van maken .... echt heel schandalig ... ik wil eigenlijk van ze af wegens wanprestatie!!!
ik heb de simkaart in een andere telefoon geprobeeerd en dan werkt hij wel, de htc van hollandsnieuwe kan wel interneteen via wifi dus waar zit het dan in, de instellingen heb ik ook allemaal volgens het stappenplan van de website uitgevoerd.
wordt vervolgd
marlies
ik heb een soortgelijk probleem, ik heb sinds april een ook een abonnement bij hollandsnieuwe met 500mb, het heeft het altijd wel goed gedaan, alleen sinds 18 augustus heb ik geen 3g verbinding meer, wifi doet het wel.
ik heb al 10 keer de instellingen helemaal opnieuw ingesteld maar niets helpt, uiteindelijk heb ik mijn htc willdfire op fabrieksinstellingen teruggezet ( ben dus alles wat ik er ooit heb opgezet kwijt) maar nog steeds geen g3 verbinding,
afgelopen weekend heb ik een mail gestuurd maar nog steeds geen antwoord,
waarschijnlijk komen ze dan met een dooddoener als "alle stappen om internet in te stellen opnieuw doorlopen" terwijl ik in mijn mail aan hun duidelijk heb geschreven dat ik dat al diverse keren heb gedaan.
de mb's blijven niet onbeperdt geldig , maar ik kan er geen gebruik van maken .... echt heel schandalig ... ik wil eigenlijk van ze af wegens wanprestatie!!!
ik heb de simkaart in een andere telefoon geprobeeerd en dan werkt hij wel, de htc van hollandsnieuwe kan wel interneteen via wifi dus waar zit het dan in, de instellingen heb ik ook allemaal volgens het stappenplan van de website uitgevoerd.
wordt vervolgd
marlies
Re: Hollansnieuwe geen 3G
Harrie, heb jij nu al wel internet?
Re: Hollansnieuwe geen 3G
Heel hartelijk bedankt voor al jullie antwoorden en interesse speciaal jij harrie,fijn dat je ook updates plaatst hoe het nu verder is gegaan, samen staan we sterk! (dus niet)
Re: Hollansnieuwe geen 3G
Ik heb al vanaf 28-07-2012 geen mobiel internet meer en al diverse email's gestuurd. Ik heb alle instellingen en "oplossingen" geprobeerd maar niks werkt. Na een email verstuurd te hebben op 25-09-2012 alleen nog maar een ontvangstbevestiging gekregen. Daarna niks meer vernomen van Hollandsnieuwe!! Het is nu ondertussen al 13 november!! Ik zit nu al bijna 4 maanden zonder mobiel internet. De telefoon is een HTC Desire C met android 4.0
Ik wacht nog steeds af. Misschien een nieuwe simkaart?
Iemand nog ideeën?
C. Guliker
Ik wacht nog steeds af. Misschien een nieuwe simkaart?
Iemand nog ideeën?
C. Guliker
Re: Hollansnieuwe geen 3G
Na nog eens een mailte te hebben gestuurd met verzoek om nieuwe simkaart te proberen een nieuwe kaart gekregen. In de telefoon gestopt en "whala" het werkt in 1 keer.
Probleem opgelost.
Probleem opgelost.
Re: Hollansnieuwe geen 3G
heb sinds oktober hollands nieuwe abonnement,maar vanaf 19 november ineens geen netwerk verbinding meer.
Geprobeerd telefonisch te bereiken,maar wordt niet op gereageerd. Ook na mail gestuurd te hebben ,alleen een automatisch bericht
terug gehad dat er aan het probleem wordt gewerkt,daarna niets meer vernomen.Vandaag (23-11-2012)nogmaals bericht gestuurd,
maar daar wordt helemaal niet op gereageerd. Wat kunnen we gezamelijk hiertegen ondernemen?is het wettelijk toegestaan om het te betalen maandelijkse bedrag tijdelijk te stoppen of te halveren?Weet iemand hier een oplossing voor?
Geprobeerd telefonisch te bereiken,maar wordt niet op gereageerd. Ook na mail gestuurd te hebben ,alleen een automatisch bericht
terug gehad dat er aan het probleem wordt gewerkt,daarna niets meer vernomen.Vandaag (23-11-2012)nogmaals bericht gestuurd,
maar daar wordt helemaal niet op gereageerd. Wat kunnen we gezamelijk hiertegen ondernemen?is het wettelijk toegestaan om het te betalen maandelijkse bedrag tijdelijk te stoppen of te halveren?Weet iemand hier een oplossing voor?