LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Marktplaats en cookies

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
johantrommelen

Marktplaats en cookies

Ongelezen bericht door johantrommelen »

Hoi Iedereen,

Ik wil een advertentie op marktplaats zetten, en moet dan betalen, en dat gaat niet. Vervolgens krijg ik een error, en meldt dit bij marktplaats. Dan komt er een melding van marktplaats en die geven aan: ik moet altijd cookies toestaan. Dat dus nooit!!!!!!!!!! Volgens mij is er een nieuwe regel of wet van kracht die bepaalt dat websites niet zomaar cookies mogen plaatsen op je computer. Ze moeten dit vragen, maar Marktplaats vindt dat wij dat maar moeten toestaan. Wie heeft hier ook slechte ervaringen mee? En is er iets te doen tegen websites als Marktplaats?? Kunnen deze sites wellicht geblokkeerd worden, of gedwongen worden zich volgens de regels te gedragen??

witte angora

Re: Marktplaats en cookies

Ongelezen bericht door witte angora »

Joh, ze doen keurig wat ze moeten doen: ze vragen of ze cookies mogen plaatsen. Wil je dat niet? Daar ben je vrij in. Kun je dan niet adverteren? Jammer dan. Dat is het gevolg van de keuze die je maakt.
En is er iets te doen tegen websites als Marktplaats?? Kunnen deze sites wellicht geblokkeerd worden, of gedwongen worden zich volgens de regels te gedragen?
Nee, daar is niets tegen te doen, en Marktplaats gedraagt zich volgens de regels, dus waartoe wil je ze dwingen?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

witte angora schreef:Joh, ze doen keurig wat ze moeten doen: ze vragen of ze cookies mogen plaatsen. Wil je dat niet? Daar ben je vrij in. Kun je dan niet adverteren? Jammer dan. Dat is het gevolg van de keuze die je maakt.
En is er iets te doen tegen websites als Marktplaats?? Kunnen deze sites wellicht geblokkeerd worden, of gedwongen worden zich volgens de regels te gedragen?
Nee, daar is niets tegen te doen, en Marktplaats gedraagt zich volgens de regels, dus waartoe wil je ze dwingen?

Ik sluit mij bij WA aan, wat een gezeur zeg, het is een verkoop site, bevalt die je niet ga je toch naar speurders.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

johantrommelen schreef:Hoi Iedereen,

Ik wil een advertentie op marktplaats zetten, en moet dan betalen, en dat gaat niet. Vervolgens krijg ik een error, en meldt dit bij marktplaats. Dan komt er een melding van marktplaats en die geven aan: ik moet altijd cookies toestaan. Dat dus nooit!!!!!!!!!! Volgens mij is er een nieuwe regel of wet van kracht die bepaalt dat websites niet zomaar cookies mogen plaatsen op je computer. Ze moeten dit vragen, maar Marktplaats vindt dat wij dat maar moeten toestaan. Wie heeft hier ook slechte ervaringen mee? En is er iets te doen tegen websites als Marktplaats?? Kunnen deze sites wellicht geblokkeerd worden, of gedwongen worden zich volgens de regels te gedragen??
Ik sluit me ook bij WA aan.

Wat is nu eigenlijk het hele probleem? U kunt de cookies toch gewoon weer verwijderen als u klaar bent.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

het wordt tijd voor een browser die alle cookies voor je verwijdert zo gauw je van site verandert of uitlogt

just*me

Ongelezen bericht door just*me »

met de meeste browsers kun je gewoon instellen dat alle cookies verwijderd worden zodra je je browser sluit...

ruud_a

just*me schreef:met de meeste browsers kun je gewoon instellen dat alle cookies verwijderd worden zodra je je browser sluit...
dat klopt, maar dan moet je wel na iedere site eerst je browser sluiten
het zou prettiger zijn als dit verwijderen gebeurt als je na trosradar de volkskrant wil lezen
dan hoef je er niet steeds aan te denken

witte angora

just*me schreef:met de meeste browsers kun je gewoon instellen dat alle cookies verwijderd worden zodra je je browser sluit...
Die kende ik nog niet - hoe werkt dat dan (ik werk met Firefox)?

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

ruud_a schreef:
dat klopt, maar dan moet je wel na iedere site eerst je browser sluiten
het zou prettiger zijn als dit verwijderen gebeurt als je na trosradar de volkskrant wil lezen
dan hoef je er niet steeds aan te denken
Nee hoor, in FireFox 15 kan je dit gewoon instellen.Als je dan stopt worden de cookies van alle bezochte websites gewoon verwijder, hoef je op 1 maal na instellen niets voor te doen. IE 9 heeft het ook.

Afbeelding

trail46

@ WA Ga naar Linksboven en klik op puntje naast Firefox, dan op Opties en vervolgens op Privacy. Daar kan je dit instellen.

Emmy75

trail46 schreef:Nee hoor, in FireFox 15 kan je dit gewoon instellen.Als je dan stopt worden de cookies van alle bezochte websites gewoon verwijder, hoef je op 1 maal na instellen niets voor te doen. IE 9 heeft het ook.
Dan moet men nog steeds de browser afsluiten. Ruud zou juist willen dat het verwijderd wordt als je tussen websites switcht zonder de browser te hoeven afsluiten. Ach ik zou het eerder zien als een kleine moeite als ik zoveel moeite zou hebben met cookies.

witte angora

Gevonden, en er is meer mogelijk dan ik dacht wbt instellingen. Zoveel dat ik even rustig na moet denken wat ik wil. Wachtwoorden onthouden, ja, en het is ook wel makkelijk als ik in de url-balk (of hoe dat heet) alleen een T hoef in te vullen, en dan komt Trosradar meteen te voorschijn, om één ding te noemen.

Of een keertje even alles laten wissen en opnieuw beginnen, hoeft ook geen ramp te zijn.

ruud_a

Emmy75 schreef:
trail46 schreef:Nee hoor, in FireFox 15 kan je dit gewoon instellen.Als je dan stopt worden de cookies van alle bezochte websites gewoon verwijder, hoef je op 1 maal na instellen niets voor te doen. IE 9 heeft het ook.
Dan moet men nog steeds de browser afsluiten. Ruud zou juist willen dat het verwijderd wordt als je tussen websites switcht zonder de browser te hoeven afsluiten. Ach ik zou het eerder zien als een kleine moeite als ik zoveel moeite zou hebben met cookies.
het is op zich niet zoveel moeite, maar je moet er wel steeds aan denken

trail46

Emmy75 schreef: Dan moet men nog steeds de browser afsluiten. Ruud zou juist willen dat het verwijderd wordt als je tussen websites switcht zonder de browser te hoeven afsluiten. Ach ik zou het eerder zien als een kleine moeite als ik zoveel moeite zou hebben met cookies.
Eerlijk gezegd zie ik daar helemaal geen voordeel of extra veiligheid in,maar goed. Zelf maak ik me niet druk over cookies.

trail46

ruud_a schreef: het is op zich niet zoveel moeite, maar je moet er wel steeds aan denken
Je hoeft er maar 1 maal over te denken, voor de rest gaat het vanzelf. Je stopt met het internet en op dat moment worden alle cookies geheel vanzelf verwijderd. :wink:

Emmy75

witte angora schreef:Gevonden, en er is meer mogelijk dan ik dacht wbt instellingen.
Da's een vrij bekend gegeven. Veruit de meeste mensen gebruiken vaak nog geen 10% van de mogelijkheden van een programma.
trail46 schreef:Eerlijk gezegd zie ik daar helemaal geen voordeel of extra veiligheid in,maar goed. Zelf maak ik me niet druk over cookies.
Ik ook niet.

ciske

Emmy75 schreef:
witte angora schreef:Gevonden, en er is meer mogelijk dan ik dacht wbt instellingen.
Da's een vrij bekend gegeven. Veruit de meeste mensen gebruiken vaak nog geen 10% van de mogelijkheden van een programma.
trail46 schreef:Eerlijk gezegd zie ik daar helemaal geen voordeel of extra veiligheid in,maar goed. Zelf maak ik me niet druk over cookies.
Ik ook niet.

Denk dat je daar toch erg mis mee zit, dat zijn er veel meer die de mogelijkheden gebruiken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

In plaats van spastisch te reageren op het fenomeen cookies, weet TS wel WAAROM hij ze niet wil ?
Of is dit weer gebaseerd op "privacy vooroordelen" en de melk wel horen klotsen maar niet weten waar de tepel hangt ?

Emmy75

ciske schreef:Denk dat je daar toch erg mis mee zit, dat zijn er veel meer die de mogelijkheden gebruiken.
Ik had het hier even niet over dat specifieke feature, maar meer in algemeenheid. Als men kijk naar diverse softwareprogramma's gebruiken heel veel mensen heel veel mogelijkheden van een willekeurig programma niet.

ciske

bprosman schreef:In plaats van spastisch te reageren op het fenomeen cookies, weet TS wel WAAROM hij ze niet wil ?
Of is dit weer gebaseerd op "privacy vooroordelen" en de melk wel horen klotsen maar niet weten waar de tepel hangt ?

Mee eens.

Gesloten