Zakelijk, kort en duidelijk.handelaar schreef:Inderdaad, kennis kunnen nemen van je brief. Prima. Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Hopelijk kun je op korte termijn genieten van een goed werkende airco.Serge Fonville schreef:Op de volgende link zou deze ook moeten staan
https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... list?pli=1
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen garantie op vier weken oude airco
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Het is al weer enige tijd geleden.
Helaas is er niets veranderd
4launch geeft aan niets te kunnen doen en blijft herhalen dat zij niets kunnen doen als hun leverancier niet mee werkt.
Wat ik nu zou willen is de koop ontbinden (een airco heeft nog maar weinig toegevoegde waarde, zonder warm weer)
Ik denk dat de volgende stappen zijn:
* Een review op kieskeurig.nl (hier zijn ze eerder gevoelig voor gebleken)
* Een mail sturen naar de tros radar redactie (niet zeker hoe ik dit moet invullen
* Uitzoeken welke mogelijkheden er zijn voor het benaderen van de 'keurmerken'
* Verder zoeken naar eventuele middelen om ze de wet te laten volgen
Alle hulp wordt enorm gewaardeerd.
Helaas is er niets veranderd
4launch geeft aan niets te kunnen doen en blijft herhalen dat zij niets kunnen doen als hun leverancier niet mee werkt.
Wat ik nu zou willen is de koop ontbinden (een airco heeft nog maar weinig toegevoegde waarde, zonder warm weer)
Ik denk dat de volgende stappen zijn:
* Een review op kieskeurig.nl (hier zijn ze eerder gevoelig voor gebleken)
* Een mail sturen naar de tros radar redactie (niet zeker hoe ik dit moet invullen
* Uitzoeken welke mogelijkheden er zijn voor het benaderen van de 'keurmerken'
* Verder zoeken naar eventuele middelen om ze de wet te laten volgen
Alle hulp wordt enorm gewaardeerd.
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
U heeft een overeenkomst met 4Lauch zij moeten zorgen voor een deugdelijk product. Hoe zij het met hun leverancier oplossen is hun pakkie an en heeft u bot gezegd geen barst mee te maken.Serge Fonville schreef:
4launch geeft aan niets te kunnen doen en blijft herhalen dat zij niets kunnen doen als hun leverancier niet mee werkt.
Dan doet u dat toch. Maar ik mis wel het belangrijkste traject in het stappenplan.Serge Fonville schreef: Wat ik nu zou willen is de koop ontbinden (een airco heeft nog maar weinig toegevoegde waarde, zonder warm weer)
Ik denk dat de volgende stappen zijn:
* Een review op kieskeurig.nl (hier zijn ze eerder gevoelig voor gebleken)
* Een mail sturen naar de tros radar redactie (niet zeker hoe ik dit moet invullen
* Uitzoeken welke mogelijkheden er zijn voor het benaderen van de 'keurmerken'
* Verder zoeken naar eventuele middelen om ze de wet te laten volgen
Alle hulp wordt enorm gewaardeerd.
Schrijf nog een brief en stuur deze zowel per mail als per (aangetekende) post zodat er tenminste wel een aankomt. Daarin schrijft u dat u de koop eenzijdig ontbindt aangezien u hen ruim voldoende kansen en tijd heeft gegeven (data van communicatie ed even benoemen) om alsnog een conform product te leveren en dus te voldoen aan de koopovereenkomst. Tevens geeft u aan dat u voor dd-mm-jjjj (specifieke en redelijke termijn) het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Verder vermeldt u dat u anders andere stappen zult gaan ondernemen om uw vordering te innen waarbij de gemaakte kosten ook verhaald zullen worden.
Voorbeeldbrieven van een ontbinding zijn op internet legio te vinden bv op deze site en op consuwijzer e.d.
U kunt ook eens langs een juridisch loket gaan, zij kunnen helpen bij het opstellen van een dergelijke brief (mocht dat nodig zijn). Een eerste advies is doorgaans gratis. Of eventueel uw rechtsbijstandverzekering inschakelen.
Als hier niet of afwijzend op gereageerd wordt, kunt u er ook een zaak van maken. Het juridisch loket kan u ook verwijzen naar juridische bijstand.
Het argument dat het toch geen warm weer meer wordt en u nu geen airco meer nodig heeft, kunt u beter achterwege laten en niet opnemen in uw argumentatie. Als er wel een goed product geleverd was, zou u de koop ook niet kunnen ontbinden omdat de zomer om is.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Op https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... hkSnM/list staat nu ook de brief tot ontbinding van de koop.
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Prima gedaan!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Ik heb contact gehad met 4launch en zij gaven aan dat ik de airco naar hun antwoordnummer kon opsturen en dat ze er dan naar zouden kijken.
Toen ik deze wilde versturen gaf PostNL aan dat zijn slechts tot 30KG verzenden.
Hierop reageerde 4launch dat ik het dan zelf maar moet regelen.
Na het juridisch loket gesproken te hebben heb ik besloten de stappen die in de brief tot ontbinding staan uit te voeren.
De meest recente brief die ik naar 4launch gestuurd heb staat nu ook op https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... hkSnM/list
Toen ik deze wilde versturen gaf PostNL aan dat zijn slechts tot 30KG verzenden.
Hierop reageerde 4launch dat ik het dan zelf maar moet regelen.
Na het juridisch loket gesproken te hebben heb ik besloten de stappen die in de brief tot ontbinding staan uit te voeren.
De meest recente brief die ik naar 4launch gestuurd heb staat nu ook op https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... hkSnM/list
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Ze hebben gereageerd met dat ze niet tegemoet hoeven komen in de verzendkosten, daar non-conformiteit niet is vastgesteld.
Wat betekent dit?
Dat ik zelf een deskundigenrapport moet aanleveren of hebben ze simpelweg ongelijk.
Er wordt wel geopperd dat ze mogelijk een servicemonteur langs kunnen sturen, maar die kan dan vanuit hen komen en concluderen dat het m'n eigen schuld is, toch?
Wat kan ik verder doen zodat ik mijn recht wel krijg?
Dank tot dusver
Wat betekent dit?
Dat ik zelf een deskundigenrapport moet aanleveren of hebben ze simpelweg ongelijk.
Er wordt wel geopperd dat ze mogelijk een servicemonteur langs kunnen sturen, maar die kan dan vanuit hen komen en concluderen dat het m'n eigen schuld is, toch?
Wat kan ik verder doen zodat ik mijn recht wel krijg?
Dank tot dusver
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Met het langs laten komen van die service-monteur lijkt mij niets mis. Als dat maar niet op jouw kosten is. Het doet volgens mij niets af aan het recht de koopovereenkomst te ontbinden indien niet tot overeenstemming gekomen wordt. Tegelijkertijd bied je wel alle medewerking om tot een oplossing van de kwestie te komen. Ik zeg doen.
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Puntlassen? het zijn plastic lamellen.plumber schreef:Foto bekeken puntlassen zijn niet goed.Gebeurd meer.Heb het zelfsSerge Fonville schreef:Op de volgende link zou deze ook moeten staan
https://docs.google.com/folder/d/0B3zUj ... hkSnM/edit
bij airco's van een half miljoen mee gemaakt.
Als er iets ingevallen zou zijn zouden alle lamellen beschadigd zijn
omdat de motor nog wel draaid.
In principe doet het er ook niet toe, de verkoper zal verkeerd gebruik moeten kunnen bewijzen.
wat je wel zou kunnen voorstellen is een onafhankelijke expert laten kijken op kosten van ongelijk.
Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zullen zij de kosten voor deze expert in eerste instantie op zich nemen.
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Hun reactie is wat kort door de bocht, maar dat de schade door iets van buitenaf is gekomen is niet geheel ondenkbaar!
Vraag gewoon of ze een Centrifugaalwaaier opsturen en zet hem er zelf even in, paar tellen werk en iedereen blij.
Vraag gewoon of ze een Centrifugaalwaaier opsturen en zet hem er zelf even in, paar tellen werk en iedereen blij.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Ze hebben als laatste gezegd dat ze die mogelijk langs willen sturen, echter wel tegen betaling.handelaar schreef:Met het langs laten komen van die service-monteur lijkt mij niets mis. Als dat maar niet op jouw kosten is. Het doet volgens mij niets af aan het recht de koopovereenkomst te ontbinden indien niet tot overeenstemming gekomen wordt. Tegelijkertijd bied je wel alle medewerking om tot een oplossing van de kwestie te komen. Ik zeg doen.
Daar zat ik ook al aan te denken, echter waar vind ik een onafhankelijke expert?kokka schreef:In principe doet het er ook niet toe, de verkoper zal verkeerd gebruik moeten kunnen bewijzen.
wat je wel zou kunnen voorstellen is een onafhankelijke expert laten kijken op kosten van ongelijk.
Zou dat niet net zo goed ten koste van de garantie gaan?Johan3 schreef:Hun reactie is wat kort door de bocht, maar dat de schade door iets van buitenaf is gekomen is niet geheel ondenkbaar!
Vraag gewoon of ze een Centrifugaalwaaier opsturen en zet hem er zelf even in, paar tellen werk en iedereen blij.
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Serge,
In principe kan het elk service bedrijf van airconditioners zijn, het is alleen wel aan te bevelen om dat vooraf met 4launch te overleggen. Het schiet natuurlijk niet op als jij er eentje uitzoekt en, als hij in jou voordeel oordeelt, 4launch ineens besluit om deze niet te erkennen.
Het mooiste is natuurlijk iemand die ook royal souvereign verkoopt/repareert.
In principe kan het elk service bedrijf van airconditioners zijn, het is alleen wel aan te bevelen om dat vooraf met 4launch te overleggen. Het schiet natuurlijk niet op als jij er eentje uitzoekt en, als hij in jou voordeel oordeelt, 4launch ineens besluit om deze niet te erkennen.
Het mooiste is natuurlijk iemand die ook royal souvereign verkoopt/repareert.
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Het komt wel veel vaker voor:
Zoek maar even op Google onder Royal Sovereign blower wheel broke
Altijd goed om wat doorverwijzingen te hebben naar soort gelijke gevallen
Welk type is het?
Zoek maar even op Google onder Royal Sovereign blower wheel broke
Altijd goed om wat doorverwijzingen te hebben naar soort gelijke gevallen
Welk type is het?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Dank voor de reacties
Het is een Royal Sovereign ARP-1400WWjohan13 schreef:Het komt wel veel vaker voor:
Zoek maar even op Google onder Royal Sovereign blower wheel broke
Altijd goed om wat doorverwijzingen te hebben naar soort gelijke gevallen
Welk type is het?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Er lijkt eindelijk een einde te komen aan het hele traject.
Het laatste voorstel is om een nieuwe te sturen, tegen alleen verzendkosten à 25 euro.
Niet helemaal waar ik op gehoopt heb, maar dan is het in wel afgesloten.
Ze beweren 'coulance te hebben bedongen' bij de fabrikant (het is me niet helemaal duidelijk wat dat betekent)
Ergens wil ik een schuldbekentenis en een excuus, maar die krijg ik niet vrees ik.
Ze noemen het een meningsverschil...
Het laatste voorstel is om een nieuwe te sturen, tegen alleen verzendkosten à 25 euro.
Niet helemaal waar ik op gehoopt heb, maar dan is het in wel afgesloten.
Ze beweren 'coulance te hebben bedongen' bij de fabrikant (het is me niet helemaal duidelijk wat dat betekent)
Ergens wil ik een schuldbekentenis en een excuus, maar die krijg ik niet vrees ik.
Ze noemen het een meningsverschil...
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Nieuwe ontwikkeling....
Ze schijnen een factuur gestuurd te hebben, en verzoeken of ik deze wil betalen.
De datum die hierin staat zou als garantiedatum gelden, dit is echter 2 maanden in het verleden.
Dit klopt volgens mij niet.
Wat kan ik nu het beste doen?
Ze schijnen een factuur gestuurd te hebben, en verzoeken of ik deze wil betalen.
De datum die hierin staat zou als garantiedatum gelden, dit is echter 2 maanden in het verleden.
Dit klopt volgens mij niet.
Wat kan ik nu het beste doen?
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
waar hebben ze je dan precies een factuur voor gestuurd? voor die vervangende airco?
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
Dank voor je reactie.
De factuur die ze hebben gestuurd is voor de verzendkosten van de vervanging.
Dit was de enige manier om het product te laten vervangen, anders moest ik maar een zaak aanspannen.
De factuur die ze hebben gestuurd is voor de verzendkosten van de vervanging.
Dit was de enige manier om het product te laten vervangen, anders moest ik maar een zaak aanspannen.
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
in principe is het al ruim een maand geleden dat je deze kreeg toch? en als je hier dan de volledige garantie termijn op krijgt, is het altijd nog langer als dat je op de eerste had.
blijft wel merkwaardig.
Ik zou ze vertellen dat ik geen probleem hebt met het betalen van deze factuur, maar dat je wel een factuur wilt ontvangen met de juiste datum erop.
blijft wel merkwaardig.
Ik zou ze vertellen dat ik geen probleem hebt met het betalen van deze factuur, maar dat je wel een factuur wilt ontvangen met de juiste datum erop.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 23 jul 2012 13:23
Re: Geen garantie op vier weken oude airco
De betaling is gedaan en ze hebben een nieuwe gestuurd.
Echter is het wel een veel minder model (hier hebben ze niets over gezegd)
Daarentegen heb ik er nu twee...
Het blijft erg apart allemaal.
Echter is het wel een veel minder model (hier hebben ze niets over gezegd)
Daarentegen heb ik er nu twee...
Het blijft erg apart allemaal.