LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avan autobedrijf te Zaandam, slechte auto gekocht

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
sophie87

Avan autobedrijf te Zaandam, slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door sophie87 »

Wij hebben afgelopen maand een auto gekocht bij Avan autobedrijf te Zaandam. Ons oog is op deze auto gevallen via een advertentie op Marktplaats. Na een aantal proefritjes gemaakt te hebben, hebben wij besloten de auto te kopen. Eenmaal aangeschaft hoorden we na een dag een vreemd geluid, aangezien de garage op een uur rijden ligt. Besloten we naar onze 'huis'garage te gaan. Deze constateerde dat de auto dusdanig slecht onderhouden is dat er niet eens mee gereden mag worden. En absoluut de weg niet op mag. We kregen een rekeningen van boven de 1000,- gepresenteerd.
De verkoper/garagehouder had ons beloofd de auto na te kijken en alles te maken wat niet in orde was. Nav de APkeuringslijst. Dit is dus niet gebeurd. Wij zijn er met de verkoper niet uitgekomen, hij gaf zijn fouten niet toe en wilde ons niet tegemoetkomen/ de koop terugdraaien.
Daarom willen wij nu melding maken van een verkoper die zijn afspraken niet na komt en ons een slecht en gevaarlijk product heeft geleverd.

fredfrankling

Re: Avan autobedrijf te Zaandam, slechte auto gekocht

Ongelezen bericht door fredfrankling »

sophie87
Een auto met slecht of weinig onderhoud is na 10 a12 jaar wel afgeschreven.
Toeval wil dat het carosserie en vaak kunstof bumpers en spatborden er de laatste jaren beter uitzien. Het technische gedeelte is er vaak veel slechter aan toe. Met andere woorden de auto is op. Heb je er geen verstand van of technisch inzicht, KOOP dan NIET zo'n auto , niet uit Zaandam of waar
dan ook in Nederland. Het APK papiertje stelt vaak NIETS voor.
En ......ook hier uitzonderingen bevestigen de regel !!!! Maar PAS OP!!!!!!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

In het pand van voorheen Beeks de Mitsubishi en Deawoo dealer zit nu een handelaar die tussen de €390 en €40.000,- voertuigen aanbied maar ondanks de beloofde APK en Onderhoud, ik weet het niet, het blijven handelaren en ze zitten er nog niet zo lang.

De sleepauto voor inkoop en ik hoor nu al meerdere berichten......
Ze beloven alles en wat ze werkelijk doen?

ronald g

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik begrijp dat de auto wel een apk keuring heeft ondergaan en ook is goedgekeurd. De apk keuring is minimaal en bied geen garantie voor de toekomst.

Ronald van der Lubbe

Ongelezen bericht door Ronald van der Lubbe »

<<na te kijken en alles te maken wat niet in orde was. Nav de APkeuringslijst. >>
Lees ik dat goed ?
Dan heeft de man toch gedaan wat hij gezegd heeft ? Naar aanleiding van de apk keuringslijst alles te maken ? dwz de auto heeft z'n apk gekregen en de reparaties die voor die apk nodig waren die heeft ie gedaan
ff tussendoor natuurlijk dat een apk een wassen neus is , is een momentopname .
Je kan bv je uitlaad dichtplakken met tape , op dat moment is die dicht. apk goed

mvgr Ronald

sloesepoes

Ongelezen bericht door sloesepoes »

Inmiddels is ons probleem met autobedrijf Avan netjes opgelost. Het bleek een misverstand en de auto wordt gewoon gemaakt door Avan.
Laatst gewijzigd door sloesepoes op 26 aug 2011 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

peteroo

Ongelezen bericht door peteroo »

In principe is het altijd verstandig om je in de basisprincipes van auto's te verdiepen voordat je iets aanneemt van een garagist of handelaar. Oliedop weg en koelvloeistof ook hoort natuurlijk niet, maar zelf checken is erg belangrijk. Mijn auto is nog enkele jaren ouder en ik heb 'm voor de zekerheid al snel na aanschaf een grote beurt laten geven bij mijn vaste garagist, ook om te weten te komen wat er mogelijk aan schortte. Auto's in het goedkope segment kunnen vaak nog jaren mee gaan, maar de kans op verborgen gebreken is natuurlijk groter omdat de garage er weinig meer aan kan verdienen. Rekening houden met kosten voor achterstallig onderhoud en een vertrouwde garage in je eigen woonplaats zoeken zijn belangrijke zaken. Laat je dat doen, dan heb je wellicht een auto waarin je nog jaren goedkoop en comfortabel kunt rijden. Auto's uit de late jaren tachtig en jaren negentig zijn doorgaans vrij eenvoudig qua techniek en best al zuinig.
Aan de andere kant mag je er van uit gaan dat zulke zaken in orde zijn gemaakt door de garage en daar is duidelijk geen sprake van. Punt is: hoe bewijs je dat deze gang van zaken daadwerkelijk heeft plaats gevonden?

milene1980

Ongelezen bericht door milene1980 »

Ik wou even zeggen dat ik wel een hele goeie ervaring heb met deze dealer.
Ik en twee van mijn vrienden hebben hier al een auto gekocht,
en allen auto s zijn in 1 woord in goede staat verkocht.
De service en klantvriendelijkheid is bij deze dealer gewoon zeer goed !!!

ellenstomp

Ongelezen bericht door ellenstomp »

Hierbij laat ik weten dat ik 2 maanden geleden een auto heb gekocht bij Avan auto´s.
Tot nu toe doet de auto het perfect. Ik ben erg blij met de auto.
De auto heb ik gekoocht voor een redelijke prijs. Ook heb ik mijn oude auto tegen een goede prijs ingeruild.
De mensen daar waren erg vriendelijk.

JERSEY

Ongelezen bericht door JERSEY »

Nou helaas ook ik moet een melding maken over dit onbeschofte :twisted: bedrijf AVAN AUTOBEDRIJF TE ZAANDAM.

Begin van dit jaar heb ik een Golf gekocht via hun, belde hen op de auto was er nog en ik ging kijken. Het bouwjaar en de prijs viel wel mee, vandaar het ritje daarnaartoe. Eenmaal daar, een proefritje gemaakt, en heb de auto aangeschaft, wel geld eraf gekletst :mrgreen: .

Eenmaal thuis aangekomen (stom van mij achteraf) kreeg ik de deur niet afgesloten met het alarm. Had daar niet getest, deur afsluiten en deur open. Ik bel hun direct op, ik moest terug komen rijden, om het probleem op te lossen, dat was wel netjes.

Doordat ik al de hele dag met de aankoop bezig was, het was inmiddels al laat. Ben ik naar de auto garage bij mij naast geweest. Daar werd geconstateerd dat de centrale-deurvergrendeling kapot was. En kreeg een tijdelijk oplossing mee, knopje dicht aan de bestuurders kant en vervolgens via de bijrijderskant de auto uit.

Toen ik daar de volgende dag AVAN hierover belde, werd er erg agressief en geïrriteerd gereageerd, hoe ik dat wist. Ze geloofden me niet. Die discussie ging ik niet aan. Ik wilde alleen een afspraak maken, om het te laten maken. De medewerker zou me terug bellen, die dag. Hij moest onderdelen bestellen, beetje vreemd als je toch niet gelooft dat dát het probleem is...En je raad het al, ik word niet terug gebeld.

Vervolgens weer teruggebeld, en ik kreeg een medewerker aan de telefoon en maakte een afspraak op zaterdag 13.00 uur.
Om 13.02 werd ik terug gebeld door die zelfde geïrriteerde eigenaar van AVAN die mij in de eerste instantie niet geloofde en zou terug bellen. Ik moest niet zoveel verwachten omdat ik niet al te veel had betaald voor die auto!! Ik zou weer teruggebeld worden, want hij was co-eigenaar en moest overleggen...kortom afschepen.... Het leek mij niet zo'n moeilijk verhaal. Maar bij hem ontstond er drama en irritatie.
Heb daarna nog een mailtje gestuurd met betrekking tot het delen van de kosten. Maar niets meer van gehoord.
Qua service drie keer NIETS, ONBESCHOFT, GEEN POSITIEVE REVIEUW voor dit AKELIG autodealertje...

Gesloten