In de brief staat tevens: ING is niet verantwoordelijk voor incasso-opdrachten en de juistheid daarvan, om het geld terug te krijgen zult u contact moeten nemen met EDPNET.
1. Ik heb nooit een schriftelijke machtiging afgegeven, alleen via een internet aanmeldingsformulier.
2. Ik krijg wel een melding dat ze gaan incasseren op 01-08 en op 02-08 gaan ze incasseren, hoezo 14 dagen?
Betalingen waarvan je denkt dat die niet kloppen moet je zelf storneren, binnen een paar dagen is het bedrag teruggestort. In punt 1 stelt u geen machtiging af gegeven te hebben maar met het invullen van het aanmeldingsformulier bent u wel met de voorwaarden accoord gegaan, dus ook met de automatische incasso. de ing in dit geval staat compleet buiten het conflict die u met de provider heeft. Storneren heeft in uw geval ook geen enkele zin want u heeft een contract afgesloten waar verplichtingen aan zitten. Eenzijdig de betalingen storneren gaat een bom duiten kosten.
Mk schreef:Even los van het verhaal; als je inlogt op je ing-rekening heb je ergens onder het kopje 'betalen' (onder in het scherm) de optie om 'incasso's' te kiezen. Hier zie je alle uitgevoerde incasso's van de afgelopen maanden. Daar kan je een incasso ook ongedaan maken, daar hoeft EDPNET dus niets voor te doen.
Alleen eenmalige incasso's, incasso's voor loterijen en incasso's van de ING zelf kan je daar niet terugdraaien.
Daar gaat dit verhaal over, EDPnet had eigenhandig de storneringsdagen van 56 naar 5 terug gebracht.