Maart 2009. Onze auto ingeruild bij Carplan Utrecht voor een Dodge Caliber.
Ruime auto (behalve de kofferbak) met veel beenruimte i.v.m. mijn lengte.
Origineel gelaten behalve een chip om de prestaties wat te bevorderen. Wat zeker voor de vakantie en dan met name als je een skibox op het dak hebt geen overbodige luxe is. Resultaat boven verwachting (tip voor medegenoten).
Maar goed, nu de minpunten
Binnen een half jaar waren de remschijven krom wat een "dansend" rem effect gaf.
Remschijven vallen natuurlijk buiten de garantie aangezien het een slijtageonderdeel is. Kan maar binnen een half jaar vindt ik nogal snel. Laten afslijpen zodat hij wat rechter werd. inmiddels doet hij het alweer.
Maar nu ruim een maand geleden bij de apk keuring bleek de draagarm stuk te zijn. onderdeel bij Carplan laten halen om terplekke bij keuring te vervangen.
Dit is volgens mij en nog een aantal andere experts, waaronder een inspecteur van de RDW die toevallig bij de keuring aanwezig was, een onderdeel dat niet stuk mag gaan binnen 4 jaar.
Ook dit wil Carplan niet onder de garantie laten vallen. Ondanks de extra garantie die we bij de koop hebben afgesloten. Hierbij heb ik het alleen over het onderdeel zelf en niet eens over de arbeid.
Ik begrijp dat ze het moeilijk hebben aangezien hun hele assortiment opgedoekt is/wordt en of ondergebracht wordt bij andere importeurs.
Maar de behandeling bij Carplan Utrecht (notabene van een "aftersales manager") is ronduit beschoft.
Ik was benieuwd wat andere hiervan vinden en of ervaring hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Carplan Utrecht
-
- Berichten: 741
- Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04
Re: Carplan Utrecht
Hoeveel had de auto bij aanschaf gelopen? Hoeveel is er mee gereden na aanschaf? Hoe is uw rijstijl? Is het een handbak of een automaat?
Remmen krijgen flink op hun donder bij bv afdalingen waarbij niet op de motor wordt geremd (skibox impliceert een wintersportvakantie, correct me if I'm wrong). Remschijven afdraaien heeft bij geventileerde schijven niet veel zin, het opnieuw zgn. kromtrekken is een kwestie van tijd (vaak heel snel).
Draagarm zelf gaat niet stuk, enkel de rubbers. U heeft de auto niet in onderhoud bij Carplan (APK keuring bij een andere garage), maar u verwacht na 2 jaar wel coulance....
Alles staat en valt echter met de kilometerstand.
v.d.Heyden
Remmen krijgen flink op hun donder bij bv afdalingen waarbij niet op de motor wordt geremd (skibox impliceert een wintersportvakantie, correct me if I'm wrong). Remschijven afdraaien heeft bij geventileerde schijven niet veel zin, het opnieuw zgn. kromtrekken is een kwestie van tijd (vaak heel snel).
Draagarm zelf gaat niet stuk, enkel de rubbers. U heeft de auto niet in onderhoud bij Carplan (APK keuring bij een andere garage), maar u verwacht na 2 jaar wel coulance....
Alles staat en valt echter met de kilometerstand.
v.d.Heyden
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 apr 2011 10:40
Re: Carplan Utrecht
Beste v.d. Heyden,
Om even antwoord te geven op de vragen:
Gekocht met 20.000 km remschijven krom na 3 maanden nog voor de wintersport (inderdaad). Iedereen vindt natuurlijk dat hij goed rijdt, maar berg af remmen tot roodgloeiend, nee dat doen wij niet. En drempels nemen wij dusdanig dat de kinderen in hun stoeltjes blijven zitten.
Inmiddels 50.000 op de teller.
Waarom krijg ik dit niet bij Carplan te horen dat afdraaien weinig zin heeft?
Klopt betreft de rubbers maar Carplan wil of kan alleen een complete draagarm leveren (vervangen).
Had ik ergens vermeld dat de auto niet in onderhoud is bij Carplan. Klopt wel maar vroeg me af hoe je dat wist. Auto wordt prima onderhouden maar inderdaad niet bij Carplan maar door monteurs binnen de familie.
Ben ik benieuwd of het volgens u "staat of valt" bij de 50.000 op de teller.
Groeten,
Michel
Om even antwoord te geven op de vragen:
Gekocht met 20.000 km remschijven krom na 3 maanden nog voor de wintersport (inderdaad). Iedereen vindt natuurlijk dat hij goed rijdt, maar berg af remmen tot roodgloeiend, nee dat doen wij niet. En drempels nemen wij dusdanig dat de kinderen in hun stoeltjes blijven zitten.
Inmiddels 50.000 op de teller.
Waarom krijg ik dit niet bij Carplan te horen dat afdraaien weinig zin heeft?
Klopt betreft de rubbers maar Carplan wil of kan alleen een complete draagarm leveren (vervangen).
Had ik ergens vermeld dat de auto niet in onderhoud is bij Carplan. Klopt wel maar vroeg me af hoe je dat wist. Auto wordt prima onderhouden maar inderdaad niet bij Carplan maar door monteurs binnen de familie.
Ben ik benieuwd of het volgens u "staat of valt" bij de 50.000 op de teller.
Groeten,
Michel
Re: Carplan Utrecht
Dodge Caliber, Jeep Patriot, allemaal hebben ze binnen een paar jaar problemen met de draagarmen, niet alleen de rubbers maar ook vaak de fuseekogel vertoond snel slijtage en word bij een APK afgekeurd
Er zijn zelfs auto's die binnen 2 jaar al problemen hebben gehad.
Als je de draagarm bekijkt zie je dat de fuseekogel en de rubbers in de arm geperst zitten waardoor deze niet eenvoudig als los onderdeel verwisseld kunnen worden.Via de dealer is de arm dan ook alleen als kompleet onderdeel verkrijgbaar.
De draagarmen hebben een vrij lichte constructie voor een relatief zware wagen
Indien je tijdens je dagelijkse routes veel over verkeers drempels rijd zal dit de levensduur ook erg bekorten
Er valt dus eigenlijk in de praktijk weinig aan te doen en je kunt er vanuit gaan dat je om de paar jaar de armen moet vervangen
Een voordeel de prijzen van de armen zijn een stuk naar beneden gegaan sinds januari 2012..............
Er zijn zelfs auto's die binnen 2 jaar al problemen hebben gehad.
Als je de draagarm bekijkt zie je dat de fuseekogel en de rubbers in de arm geperst zitten waardoor deze niet eenvoudig als los onderdeel verwisseld kunnen worden.Via de dealer is de arm dan ook alleen als kompleet onderdeel verkrijgbaar.
De draagarmen hebben een vrij lichte constructie voor een relatief zware wagen
Indien je tijdens je dagelijkse routes veel over verkeers drempels rijd zal dit de levensduur ook erg bekorten
Er valt dus eigenlijk in de praktijk weinig aan te doen en je kunt er vanuit gaan dat je om de paar jaar de armen moet vervangen
Een voordeel de prijzen van de armen zijn een stuk naar beneden gegaan sinds januari 2012..............
Re: Carplan Utrecht
Ik kan niet meepraten over de techniek bij auto's, maar wel over Carplan. Ik heb nog nooit zo'n onprofessioneel en onbeschoft bedrijf meegemaakt. Ze zijn uit op snelle winst, tot en met de verkoop verloopt vlot. Daarna is het een en al ellende. Niet terugbellen, meerdere keren laten terugkomen voor eenzelfde reparatie, auto niet volgens specificaties en met enkele tekortkomingen opleveren, nooit excuses aanbieden, de klant het gevoel geven debiel te zijn en interne communicatie is ronduit slecht. Echt waardeloos. Gerechtelijke stappen zijn nodig om dit bedrijf in beweging te krijgen. Ik wens u succes!