LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belstra.com Scooteraktie (Gsmwarenhuis,Rinkel.nl/com )

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
spronk1966

Belstra.com Scooteraktie (Gsmwarenhuis,Rinkel.nl/com )

Ongelezen bericht door spronk1966 »

Er is een nieuwe scooteraktie
nu door Belstra.com
Ik weet nu al dat wachttijden 4 tot 8 weken zijn ik
ben benieuwd naar andere ervaringen.
Belstra is een onderdeel van Gsmwarenhuis en Rinkel.nl
Ik zelf heb de eerste keer weinig problemen gehad maar
lees dat dat wel anders is bij velen.(o.a. onderhouden service)

De vragen zijn vaak over levertijd ,garantie ,en waar moet je deze scooter in onderhoud laten doen.
Veel bromfietszaken beginnen er niet aanof zijn geen dealer en kunnen dus weinig doen)

Vooral dit stukje in de voorwaarden stoort me ene beetje..

4.2 Belstra.com zal een leveringstermijn van maximaal 30 dagen overeenkomen, tenzij nadrukkelijk anders vermeld. Wanneer de overeengekomen leveringstermijn om welke reden dan ook wordt overschreden dan heeft de Opdrachtgever het recht de Overeenkomst te ontbinden en worden eventuele gedane betalingen binnen 14 dagen aan de Opdrachtgever terugbetaald. De gesloten overeenkomst met de Provider kan niet worden ontbonden.

Dus men zit ten alle tijden vast aan een contract van 2 jaar als door één of andere reden de scooter niet of geleverd kan worden of men niet de afgebeelde scooter kan leveren!

In mijn ogen is het eerst contractje afsluiten en dan zit men goed de scooter is maar een bijzaak geworden dan en men verschuild zich achter de kleine regels.

....maar zoek het één en ander nog wel ff uit!

Belstra

Re: Belstra.com Scooteraktie (Gsmwarenhuis,Rinkel.nl/com )

Ongelezen bericht door Belstra »

@spronk 1966

Wij hebben reeds meerdere malen contact met u gehad.
Wij hebben u tijdens dit contact ook aangegeven dat Belstra géén onderdeel is van gsmwarenhuis en rinkel.
Het overkoepelende bedrijf DBCN heeft meerdere domeinnamen, waarvan Belstra.com er 1 is. Wij staan los van deze andere 2 websites, en hebben eigen acties, aanbiedingen en leveranciers. Tevens heeft DBCN de domeinnamen van gsmwarenhuis en rinkel eind 2011 overgenomen van de oude eigenaar, en zodoende ook niets te maken met problemen uit het verleden.

Nogmaals een antwoord op uw vragen over de garantie, service en levering van de scooter:

- De service verloopt via scooterleverancier IVA. Deze verzorgen onderhoud en garantie aan huis indien er geen aangesloten dealer in de buurt is. Bij aflevering van de scooter ontvangt u hier alle benodigde informatie over.

- De scooter wordt zonder meer geleverd. Het gaat om het type zoals afgebeeld op onze website, de IVA Retro Roma, tijdelijk incl. gratis sierbeugel en windscherm. Wij bieden alleen producten aan die leverbaar zijn. Hierover zijn duidelijke afspraken met de leverancier. U kunt er dus vanuit gaan dat u altijd de bestelde scooter ontvangt.

De scooterleverancier, IVA, weet binnen 8 werkdagen wat de levertijd van de scooter ongeveer gaat worden. Indien u hier op dat moment niet mee akkoord gaat, kunt u uw complete aanvraag nog annuleren. Dit kan wettelijk gezien binnen 8 dagen. Indien u hier wel mee akkoord gaat, dan is het inderdaad niet meer mogelijk achteraf te annuleren.

Wij hopen dat het een en ander hiermee duidelijk is, en dat wij eventuele achterdocht weg hebben kunnen nemen.

Met vriendelijke groet,
Belstra.com

spronk1966

Leuk en netjes dat U hier op dit forum reageerd

Het gaat mij om de contract regel dat wanneer er niet geleverd kan volgens klant zijn wens de het contract met provider ook niet opgezegt kan worden.
Dat heb ik U ook uitgelegt via mijn mail.
En U geeft aan dat scooter en telefoon niet op hetzelfde tijdstip
geleverd kan worden ivm met allemaal registratie's .
Dat kan dus wel!

Maar goed we wachten eerst wel af wat en hoe het allemaal verloopt bij andere klanten die hier hun berichten neer zetten.

Maar nogmaals vind ik het netjes dat U toch reageerd op het forum hier.

Misschien dat ik dan toch overga op het proberen te bestellen van de scooter en dat ik iedereen dan maar hier vertel van mijn ervaringen.

p.s

De scooterleverancier, IVA, weet binnen 8 werkdagen wat de levertijd van de scooter ongeveer gaat worden. Indien u hier op dat moment niet mee akkoord gaat, kunt u uw complete aanvraag nog annuleren. Dit kan wettelijk gezien binnen 8 dagen. Indien u hier wel mee akkoord gaat, dan is het inderdaad niet meer mogelijk achteraf te annuleren.

U vergeet er bij te zetten dat wanneer door welke reden dan ook niet geleverd kan worden of men he model je niet aanstaat(die men te vervanging wel in voorraad heeft) Of men gewoon geen scooter meer wilt en men annuleerd men wel aan de contract van vodafoon vast zit ...die is dus niet te anneleren!en dit is een zeer duur contract dan van 55 euro en voor alleen zo'n lullig nokia telefoontje.

securitypiet

Ongelezen bericht door securitypiet »

Ik ben benieuwd of de scooter al geleverd is, sta zelf ook op het punt een bestelling te doen maar de levertijde van de scooter roept vraagtekens op :D

dazsires

Ongelezen bericht door dazsires »

Je weet dat je als je zo'n contract afsluit je die scooter dubbel betaald?
€55 per maand / €1320 voor 2 jr, als je binnen de bundel blijft, is trouwens ook nog zonder aansluit kosten en eventuele kosten buiten de bundel.

Voor 17,50 / €420 voor 2 jr kan je bij sommige providers al een telefoon uitzoeken, en heb je nog bijna 850 euro om een scooter te kopen :)

spronk1966

Ik heb het toch maar niet gedaan alleen al om het feit dat wanneer er geen scooter geleverd kan worden je dan toch aan een duur abbo zit bij Vodafoon
van min 55 euro en dan heb je alleen zo'n lullig telefoontje erbij.
Het verhaal dat Belstra zegt gegarandeerd dat scooter wordt geleverd zegt mij niks want dat hebben we vaker gehoord van zulk soort bedrijfjes.
Als ze eenmaal failliet zijn is er toch niks te halen.!
Ik raad mensen dan ook af om hier mee in zee te gaan zolang ze niet direkt tel en scooter tegelijk kunnen leveren.

Misschien zou Belstra er goed aan doen om in de voorwaarden te vermelden dat wanneer om welke reden dan ook (afgebeelde)scooter niet geleverd kan worden binnen 4 weken ,zij er voor zorg dragen dat alles incl abbo bij vodafoon,geannuleerd wordt. DAT IS DAN PAS een goede garantie!!

sdazsires

Niet iedereen heeft het geld er voor liggen om zo een scooter te kopen
de meeste sluiten toch ook een abbo af om een dure telefoon te nemen?

Deze scooter koop je nergens voor 850 euro
met garantie(nou ja garantie) en met scherm en beugel
De goedkoopste scooter koop je op internet vanaf 1099 excl afleveringskosten
en scherm.
Dus zo gek is de aanbieding niet mits het gaat zo als het moet gaan.
En het ook eerlijk gedaan wordt!
Ik moet er bij vertellen dat ik ook nog niet klachten heb gezien omtrent deze aanbieding.Maar zoals eerder vermeld zijn de voorwaarden alleen maar gunstig voor de tegenpartij.

Goedkoopste scooter komt op 700 en dan is die in krat en moet je
hem zelf opbouwen.
De leverancier van Scooter deze aanbieder neemt niet eens de moeite om mensen terug te mailen dus ik doe het niet ..wat een ander wilt doen moeten ze zelf weten.Ik heb hier in ieder geval GEEN goed gevoel over.
Laatst gewijzigd door spronk1966 op 29 aug 2012 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

spronk1966

securitypiet

Graag zou ik willen weten wanneer je de keuze maakt om wel
gebruik te maken van deze aanbieding hoe het afgelopen is en of alles is gegaan zoals je wilde.(ook wat betreft leverancier van scooter en garantie en dergelijke.)
Op die manier kunnen andere de boel in de gaten houden en meldingen maken op consumenten forums...zoals ik dat bijv overal nu doe en ga doen.
Bedankt alvast namens vele consumenten

spronk1966

Staat Belstra garant voor de levering van de (afgebeelde)scooter en neemt zij de kosten over van abbo(kosten van 2 jaar abbo) wanneer er niet of niet juist geleverd wordt?

Dat zou ik wel eens willen weten.....

Gesloten