LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende boekingssite Transavia.com
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10
Misleidende boekingssite Transavia.com
In de herft vakantie waren we van plan om een paar dagen naar Lissabon te gaan. Via Transavia.com zagen we een leuke aanbeiding voor een vlucht voor 4 personen. Echter het boeken wilde alsmaar niet lukken. Telkens weer helemaal op het einde van het boekingsproces kregen we een foutmelding met service not available or sold out. Ik en mijn partner hebben er allebei een halve dag aan besteed en wel 15 x proberen te boeken met iedere keer dezelfde foutmelding. Dus in totaal zijn we er met zijn tweeen 8 uur mee bezig geweest. Ik heb daarom maar een mail gestuurd met de vraag waarom we niet konden boeken en mijn partner heeft zelfs het call centre gebeld die zeiden dat er niets geboekt was en ze nog maar een paar keer moest proberen. Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven en hebben we eind van de dag maar een duurder ticket gekocht bij TAP. Onze verbazing was echter erg groot toen we 's avonds de mail opende en dat er doodleuk een boeking was gedaan bij Transavia en er 696 was afgeschreven van de creditcard. Nu hebben we dus het dubbel aantal tickets en wordt het een dure vakantie. Ik ben echter van mening dat je een vliegticket toch in een kwartiertje zou moeten kunnen boeken en dat je er niet een dag werk aan hebt. Dit lijdt tot verwarring/onzekerheid en noem maar op. Transavia laat het echter afweten en beantwoordt de mails niet en laat je lekker bellen voor 35 cent per minuut waarbij je nog eens doodleuk een half uur in de wacht wordt gezet. Iemand een soortgelijke ervaring en tips hoe we het geld van Transavia eventueel terug kunnen krijgen? We hebben geen annuleringsverzekering en we hebben met creditcard betaald bij Transavia.
We horen graag jullie tips.
We horen graag jullie tips.
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Dat is erg vervelend voor jullie,kun je niet gewoon anuleren.Ik weet niet hoe het werkt maar heb je geen recht om je aankoop binnen 8 dagen te herzien.Mischien weet een ander hier meer van of even zoeken bij transavia.In ieder geval zou ik toch eens kijken wat je mogelijkheden zijn.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Heb inderdaad Transavia gesproken en annuleren kan niet met deze tickets. Ja kan wel maar je bent je geld kwijt. Bij TAP het zelfde verhaal. Transavia heeft inderdaad wel telefonisch aangegeven dat ze problemen hadden met hun boeking site en dat ze clearance hebben gegeven op al hun boekingen om 14 uur. Dat terwijl de foutmeldingen gewoon doorgingen. Ze gaven eveneens aan dat ze konden zien hoeveel keer iemand geprobeerd heeft te boeken. Dus dat is na te gaan. Enige wat we kunnen doen is een klachten formulier insturen met een kopie van de tickets van TAP. Misschien halen zij hun hand over hun hart voor hun eigen fouten die ze zelf toegeven.
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Of u wel of geen annuleringsverzekering heeft is even niet relevant in deze. Een annuleringsverzekering is niet voor dit soort gevallen zoals ik annuleer omdat ik het niet meer nodig heb / geen zin in heb enz. Een annuleringsverzekering is alleen omdat u wegens bepaade (in de voorwaarden genoemde) omstandigheden niet op reis zou kunnen gaan. Maar dit even terzijde.Michelvanes schreef:In de herft vakantie waren we van plan om een paar dagen naar Lissabon te gaan. Via Transavia.com zagen we een leuke aanbeiding voor een vlucht voor 4 personen. Echter het boeken wilde alsmaar niet lukken. Telkens weer helemaal op het einde van het boekingsproces kregen we een foutmelding met service not available or sold out. Ik en mijn partner hebben er allebei een halve dag aan besteed en wel 15 x proberen te boeken met iedere keer dezelfde foutmelding. Dus in totaal zijn we er met zijn tweeen 8 uur mee bezig geweest. Ik heb daarom maar een mail gestuurd met de vraag waarom we niet konden boeken en mijn partner heeft zelfs het call centre gebeld die zeiden dat er niets geboekt was en ze nog maar een paar keer moest proberen. Uiteindelijk hebben we het maar opgegeven en hebben we eind van de dag maar een duurder ticket gekocht bij TAP. Onze verbazing was echter erg groot toen we 's avonds de mail opende en dat er doodleuk een boeking was gedaan bij Transavia en er 696 was afgeschreven van de creditcard. Nu hebben we dus het dubbel aantal tickets en wordt het een dure vakantie. Ik ben echter van mening dat je een vliegticket toch in een kwartiertje zou moeten kunnen boeken en dat je er niet een dag werk aan hebt. Dit lijdt tot verwarring/onzekerheid en noem maar op. Transavia laat het echter afweten en beantwoordt de mails niet en laat je lekker bellen voor 35 cent per minuut waarbij je nog eens doodleuk een half uur in de wacht wordt gezet. Iemand een soortgelijke ervaring en tips hoe we het geld van Transavia eventueel terug kunnen krijgen? We hebben geen annuleringsverzekering en we hebben met creditcard betaald bij Transavia.
We horen graag jullie tips.
U kunt bijvoorbeeld eens informatie inwinnen bij een juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis. Ik denk dat u er vanuit mocht gaan dat er geen boeking gedaan was, dit kunt u bijvoorbeeld ook aantonen middels de mail die u verzonden heeft over het niet tot stand komen van de boeking. U kunt ook eens contact opnemen met de creditcard maatschappij en vragen of u een melding kunt maken van een onterechte betaling op de creditcard. Maar ik zou u wel adviseren het eerst even na te vragen bij een juridisch loket of consuwijzer.
Nee dat geldt niet voor reizen.sprookje schreef:Ik weet niet hoe het werkt maar heb je geen recht om je aankoop binnen 8 dagen te herzien.
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Als jullie 15x geboekt hebben en er is maar eenmaal een bedrag afgeschreven
dan klopt er iets niet bij Transavia.Zou het dus daarop gooien.
Die 15x moet toch op de PC te zien zijn?
dan klopt er iets niet bij Transavia.Zou het dus daarop gooien.
Die 15x moet toch op de PC te zien zijn?
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Ja moet inderdaad te achterhalen zijn. Alle boekingen zijn aan het einde van het boekingsproces afgebroken bij het betalen met melding service not available or sold out. Dus ja de mevrouw van het call centre zij ons net ook al dat er inderdaad een storing was en dat het inderdaad een beetje raar zou zijn dat je meerdere tickets koopt voor een reisdatum. trouwens uiteindelijk geboekt bij TAP. Die boeking hebben we in ieder geval bijgevoegd bij de klacht zodat ze kunnen zien dat het reisgezelschap maar 1 keer op die datum wenst te reizen.
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Als je 15x hebt geprobeerd tickets te boeken, dan zal dit waarschijnlijk ook ( voor de creditcardverstrekker en Transavia ) te zien zijn op de creditcard. Bovendien hoor je na boeking binnen een paar minuten een bevestiging te ontvangen. Zit er een paar uur tussen, dan ligt er duidelijk een fout of in ieder geval een vertraging in hun boekingsysteem. Wacht gewoon de klachtenprocedure af, de kans is groot dat je uiteindelijk al je geld netjes zult terug krijgen. Zo niet, neem even contact op met je creditcardverzekering. Je hebt namelijk ook nog een aankoopverzekering die via je creditcardmaatschappij loopt.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Bedankt voor je reactie. Alle keren dat we boekten kregen we de foutmelding. En waarschijnlijk eenmaal doorgevoerd door Transavia. Via de gewone klachtenprocedure is dit geen reden om te annuleren. Zelfs niet als je aan kunt tonen dat je een duurder ticket hebt gekocht bij een andere maatschappij. Transavia heeft wel aangegeven dat ze problemen hadden met de site en dat ze het begrepen dat je niet zomaar voor een duurder ticket gaat met een verschil van 300,-. Onze klacht is nu doorgezet naar een andere afdeling en daar zouden we voor woensdag een reactie op ontvangen. We gaan in ieder geval de creditcard afschrijving annuleren.
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Wellicht is het verstandig de term "annuleren" helemaal niet te gebruiken in de communicatie. Als ze het woord annuleren horen, gaan de haren al rechtop staan en zitten ze al helemaal in de richting van de voorwaarden te denken. Het is bijna net het hondje van Pavlov dat begint te kwijlen bij het horen van het belletje. Ergens is er helemaal geen overeenkomst tot stand gekomen, dan is er ook geen sprake van annulering.Michelvanes schreef:Via de gewone klachtenprocedure is dit geen reden om te annuleren.
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Precies wat Emmy zegt: NIET op die manier doen!!!
Je kan wel de betaling betwisten bij de creditcardmaatschappij, maar pas achteraf als je bij HV niet meer verder komt.
Waarschijnlijk hebben meerdere mensen deze problemen, waardoor alles wordt door gezet naar een andere afdeling ( tweede of derde lijn ). Wacht het even af tot donderdag. Dan heeft HV tot woensdag de tijd en kan je donderdag contact opnemen met je creditcardverstrekker.
Je kan wel de betaling betwisten bij de creditcardmaatschappij, maar pas achteraf als je bij HV niet meer verder komt.
Waarschijnlijk hebben meerdere mensen deze problemen, waardoor alles wordt door gezet naar een andere afdeling ( tweede of derde lijn ). Wacht het even af tot donderdag. Dan heeft HV tot woensdag de tijd en kan je donderdag contact opnemen met je creditcardverstrekker.
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 28 mar 2011 12:10
Re: Misleidende boekingssite Transavia.com
Probleem opgelost. Transavia heeft netjes de vluchten geannulleerd en retourneerd het betaalde bedrag.
Transavia vriendelijk bedankt.
Transavia vriendelijk bedankt.