LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Discussieer hier over kinderopvang.
zalmmetwijn

Re: Gastouderbureau Bebegim te Haarlem

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

asterix346 schreef:
jose0508 schreef:
Aantonen dat ik kosten heb gemaakt is lastig (contante betalingen). Het enige bewijs dat ik kan leveren is dat de gastouder aangifte heeft gedaan van de inkomsten bij het indienen van de Aangifte Inkomstenbelasting over 2008 en 2009.
Heeft de gastouder aangifte gedaan van de inkomsten vanuit het kob EN de door jou gedane contante betalingen? Dan heb je een sterk argument naar de belastingdienst. Maar als de gastouder alleen de inkomsten vanuit het kob heeft opgegeven dan is het natuurlijk erg ongeloofwaardig dat jij een contante bijdrage hebt betaald.

Asterix.
Dit argument is al tot aan de Raad van State toe aangevoerd. En door diezelfde Raad van State verworpen. Opvallend daarbij is dat het ook geld waarmee contant betaald is blijkbaar uit de lucht is komen vallen want niemand kon aantonen dat het eerder van de bank was gehaald.

Abby

Ongelezen bericht door Abby »

Alle gedupeerden, ook degenen die mij inmiddels hebben benaderd met een berichtje, graag melden bij Oranje79. Bij voorbaat dank!

Alblasserdamse

Ongelezen bericht door Alblasserdamse »

Goedenavond Abby,

Wij in ALBLASSERDAM zijn ook gedupeerden van gastouderbureau Bebegim. İk mijn zus haar schoonzus en kenissen. Wij moeten over de jaren dat we dus lid zijn geweest van Bebegim alles terugbetalen ik heb het hier over tientallen duizenden euros. İkzelf heb nu het probleem dat de Belastingdienst dit bedrag al aan het verrekenen is van de kinderopvangtoeslag 2012 dit zorgt ervoor dat ik meer uit eigen zak moet betalen aan de opvang. Heb nu al 1 jaar een enorme slechte financiele situatie hierdoor. Ze dreigen de kinderopvang te stoppen omdat we achterlopen met betalen. Wij werken beiden fulltime. İk heb al 4 bezwaarschriften gestuurd nog steeds is er geen beslissing na 1 jaar. Nu moet ik bewijsstukken opsturen dat mijn kinderen oppas hebben gehad via Bebegim en dat ik mijn gastouder betaald heb. Overeenkomst heb ik en de facturen het geld maakte de Belastingdienst over aan Bebegim zij haalden hier hun geld vanaf de rest maakten ze over aan de gastouder. İk heb dus gern bewijs dat ik de gastouder betaald heb dit deden zij. Ook hadden ze mijn digid inlog om voor ons kinderopvangtoeslag aantevragen. İk weet er geen raad meer mee vreselijk wat ze ons hebben aangedaan. Mijn zus die heeft het meteen aan een advocaat gegeven die gaat het voor haar proberen te regelen. Bebegim is failliet verklaard en ze werken nu allemaal bij Dadim gastouderbureau vreselijk!! İk heb alle email comunnixatie bewaard dit ga ik nu ook meesturen hopen dat het helpt. Volgens het inspectierapport van het Ggd zijn er 131 vraagouders lid geweest van Bebegim. İk hoop dat je hier wat mee kan. Als je vragen hebt kan ik je proberen te helpen. Gr. H

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ook hadden ze mijn digid inlog om voor ons kinderopvangtoeslag aantevragen.
<Hele diepe zucht>

Ayfer57190

Ongelezen bericht door Ayfer57190 »

Hallo,

Ik heb ook bericht ontvangen dat ik de toeslag moet terug betalen. Ik liep ook bij Bebegim
Begin dit jaar heb k het hele dossier van hun retour ontvangen omdat ze zijn gestopt met het bureau
Hier zaten contracten tussen die helemaal niet bekend was bj de belastingdienst. Ik ga het hele set opsturen met een bezwaarschrift en afwachten maar.
Echt vreselijk zo een bureau, je neemt bij hun de volle vertrouwen en krijg je hiermee te maken.

Robert8

Ongelezen bericht door Robert8 »

Abby, je hebt dit goed verwoord. In dit geval ben je "schuldig totdat je onschuld is bewezen."
In strafzaken is het net andersom, dan geldt: "Je bent onschuldig totdat je schuld is bewezen." Vandaar dat veel criminelen vrij rondlopen omdat hun schuld niet bewezen kon worden.

bprosman

@Robert8,

Daar ben ik het niet mee eens en is door "Zwabbertje" prima verwoord :
Er is hier geen sprake van omgekeerde bewijslast of schuldig tot je onschuldig hebt aangetoond. Als je beroep doet op een regeling / toeslag moet je kunnen aantonen daar recht op gehad te hebben, dat is met iedere subsidie zo. Ook wanneer je aftrekposten opvoert voor de inkomstenbelasting moet je op verzoek kunnen bewijzen deze kosten te hebben gehad. Niets vreemds aan, toch?

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Helemaal met jou een bprosman!

Het is wel heel makkelijk om te zeggen: ik geef mijn Digi d af, ik laat alles door het buro doen , en nu is het hun schuld dat ik deze situatie zit, ik kan er zelf helemaal niets aan doen!!

Ik vind dat als je 10.000den euro's van belasting krijgt, je toch op zijn minst eens gaat uitzoeken of dit allemaal wel terrecht is, of alles wel klopt. En zeker als je zelf geen eigen bijdrage doet al die tijd moet er toch wel ergens een lampje gaan branden.

Ik bedoel als ik iemand inhuur om AL mijn finacieen te doen, ik geef die mijn bankpassen , alles en ik kijk er jaren totaal niet naar om, tot er allemaal deurwaarders aan de deur staan, dan kan ik toch ook niet zeggen het is niet mijn schuld, ik wist van niets. Het blijft toch altijd MIJN verantwoording.

omejan

Ongelezen bericht door omejan »

ter uwe informatie:

de eigenaar/eigenaresse van Bebegim hebben volgens mij de met Bebegim verdiende centjes geinvesteerd in hun nieuwe onderneming Lara's Beautysalon. Hun eerste filiaal in Haarlem was namelijk ook in hetzelfde pand als die van Bebegim.

Binnen een mum van tijd hadden ze nog 4 van die high-tec filialen geopend!
ik heb nog nooit een beauty salon zo snel zien uitbreiden, hiet zit toch een vreemd luchtje aan heren FIOD??

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

De FIOD weet echt wel raad met dit soort lieden. Binnenkort zijn al die luchtjes te koop bij de domeinen.

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

omejan schreef:ter uwe informatie:

de eigenaar/eigenaresse van Bebegim hebben volgens mij de met Bebegim verdiende centjes geinvesteerd in hun nieuwe onderneming Lara's Beautysalon. Hun eerste filiaal in Haarlem was namelijk ook in hetzelfde pand als die van Bebegim.

Binnen een mum van tijd hadden ze nog 4 van die high-tec filialen geopend!
ik heb nog nooit een beauty salon zo snel zien uitbreiden, hiet zit toch een vreemd luchtje aan heren FIOD??
Fikse verdachtmaking. Heb je (bijvoorbeeld via kvk.nl) wel onderzocht of deze dezelfde eigenaren heeft? Zou zomaar kunnen dat het een huurpand is en deze beautysalon de nieuwe huurder is.

mouheddine

Ongelezen bericht door mouheddine »

Ik ben ook gedupeerd door gob bebegim. wat moeten we nu doen? is het niet een idee om gezamenlijk een advocaat in de armen te nemen en een zaak te beginnen tegen dit frauduleuze gastouderbureau?
mijn emailadres is: [email protected]. Ik hoor graag van jullie

ZeynepGun

Ongelezen bericht door ZeynepGun »

Dag lotgenoten,

Ook ik ben de dupe geworden van de werkwijze van bebegim.
Ik heb het er niet bij laten zitten en heb een advocaat in de arm genomen.
Aangezien ik weinig inkomen heb betaalt de overheid mijn advocaatkosten.

Mijn advocaat heeft ervaring met deze zaken. Misschien kan ze jullie ook helpen.
[commerciële link verwijderd door moderator]

Fatmaatje

Ongelezen bericht door Fatmaatje »

Beste gedupeerden van GOB Bebegim,

Ik ben ook een gedupeerde door de lakse werkwijze van GOB Bebegim.

Van het jaar 2010 en 2011 moet ik KOT terugbetalen, omdat mijn contract niet voldoet aan de voorwaarden en dat ik niet kan aantonen dat ik daadwerkelijk kosten heb gemaakt.

Ik wil iedere gedupeerde van GOB Bebegim via deze weg uitnodigen om samen alsnog eigenaresse
T. Akgul van Bebegim.nl aansprakelijk te stellen van het feit dat wij verkeerd zijn ingelicht en dat ze heeft gefraudeerd met zeer grote bedragen.

Wellicht heb ik een aantal vragen aan vraagouders van GOB Bebegim:

Hebben jullie daadwerkelijk buiten de kosten van de toeslag nog 1 euro p.u. aan bureaukosten/eigenbijdrage betaald aan GOB Bebegim?
Wat stond er in de brief van belastingdienst geschreven?

Wachtende op jullie antwoord..
Laatst gewijzigd door Fatmaatje op 22 sep 2012 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

gedupeerde bebegim

Ongelezen bericht door gedupeerde bebegim »

hallo mensen, ook ik ben een gedupeerde van bebegim!
Ik lees hier dat sommige mensen bezig zijn met een advocaat, is het niet handig om er 1 zaak van te maken ipv ieder voorzich??

Fatmaatje

Ongelezen bericht door Fatmaatje »

vogels schreef:
aras1976 schreef:Ik word er moe van,mij is duidelijk gezegd dat in 2009 dat eigen bijdrage niet verplicht is dat ik met mijn oppas onderling kon regelen. Als je oppas geen eigenbijdrage wilt, hoeft het niet dat is aan julie.
Als een gastouderbureau zo zegt ga ik aannemen dat ik goed informatie krijg. Ik heb geen seconde bij stil gestaan dat het niet zo is. Ik was gelukkig niet alleen bij die gesprek.
Conclusie: je betaalt niks, maar wel incasseren. Hoe noem je dat ook alweer???
Wie zegt dat de gedupeerden niets hebben betaald. Voor vele net als jou is het makkelijk om een keiharde conclusie te trekken terwijl de reilen en zeilen niet bekend is bij jullie.
Deze menen hebben wel kosten gemaakt aan bureaukosten en hebben zich verkeerd laten informeren door de GOB. Hoe hadden ze kunnen weten dat na 3 jaar GOB zal frauderen. Door hun fraudatie zijn de VO als fraudeerders gezien door de belastingdienst.

Als de Bebegim gefraudeerden voorheen een ander GOB hadden genomen hadden ze maar 25 euro aan bureaukosten hoeven te betalen en de rest aan aanvullen tot 5 euro aan gastouder. Maar GOB was erg duur, hun bureaukosten waren al 1 euro p.u. waarbij de gastouder ook weinig heeft verdiend.

Ik word helemaal moe van zulke reacties, hopelijk maak je ook zoiets mee, dan kan je meeleven met deze situatie.

bprosman

Wie zegt dat de gedupeerden niets hebben betaald
In ieder geval te weinig anders laat de belastingdienst je het niet terugbetalen.
Ik word helemaal moe van zulke reacties, hopelijk maak je ook zoiets mee, dan kan je meeleven met deze situatie
Ik wordt helemaal moe van zulke reacties, al neem je 100 (vage) GOB's en/of belastingadviseurs in dienst :
Aangifte inkomstenbelastingVoor de aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen en inkomensafhankelijke bijdrage zorgverzekeringswet geldt dat u zelf verantwoordelijk bent voor een juiste aangifte.
Nooit afgevraagd waarom als dit DE constructie is waarom niet alle GOB's dit doen ?

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Ik vraag me af op welke wijze het gob heeft gefraudeerd? Dit kan ik niet opmaken uit de berichten hier. Wel begrijp ik dat in veel gevallen ouders alleen de kinderopvangtoeslag hebben gebruikt om gob en gastouder te betalen en niet daarnaast nog zelf geld hebben uitgegeven aan de kinderopvang.
Als je in de aanvraag kinderopvangtoeslag aangeeft dat je 100 uur opvang hebt en dit 6,10 per uur kost, dus 610 euro per maand inclusief kosten van het gob, en je krijgt van de belastingdienst een beschikking dat je 510 euro per maand aan kinderopvangtoeslag krijgt, dan weet je dus dat je zelf ook nog 100 euro per maand moet betalen. Ik vraag me af waarom dit dan niet is gedaan door die ouders? Als de ouder wel elke maand zelf ook nog 100 euro heeft overgemaakt is dit toch niet zo moeilijk aan te tonen?

Abby

Ongelezen bericht door Abby »

Contante uitbetalingen kun je dus niet bewijzen en kwitanties gelden evenmin als bewijs. Alsof alle betalingen die via de bank zijn verlopen altijd zo eerlijk zijn.. Iemand kan een bepaald bedrag bijvoorbeeld via de bank hebben overgeboekt en contant terug hebben gekregen.
Ik ben zo langzamerhand erg moe aan het worden van deze kwestie. Sinds vandaag heb ik de beschikking binnen. Ik weet nog steeds niet wat nou beter is, bezwaar indienen of een zaak tegen het gastouderbureau beginnen? Bij de belastingdienst weet ik dat mijn kans nihil is. Heeft er iemand ervaring met het beginnen van een zaak tegen een gob?

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

heb je wel eens aan de belastingdienst gevraagd waarom je moet terugbetalen?
op welke gronden heeft het GOB gefraudeerd? en waarom moeten de 'klanten' daarvoor boeten? dat snap ik eerlijk gezegd niet.
Kon je als 'afnemer' van kinderopvang redelijkerwijs vermoeden dat er gefraudeerd werdt?

Gesloten