| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pearl sloopt mijn bril en ik draai voor de kosten op
Pearl sloopt mijn bril en ik draai voor de kosten op
Hallo Allemaal,
2 weken geleden ging ik langs bij Pearl om nieuwe glazen in mijn bril te zetten, het montuur was nog prima en heeft me 2 jaar geleden veel geld gekost dus dit leek me dan een prima oplossing.
In de winkel werd ik prima geholpen door de opticien, het was geen enkel punt om in het montuur nieuwe glazen te zetten. Wat testjes gedaan en formulieren ingevuld en over een paar weken zou hij me bellen als ze binnen waren dan kon hij in de tijd dat ik even een boodschap ging halen de glazen in de bril zetten.
Ik kreeg zaterdag een belletje dat de glazen binnen waren en afgesproken dat ik de bril dinsdag (gister) zou afgeven. Toen ik na een uurtje weer terug naar de winkel ging vertelde zijn collega dat er een probleempje was. Okay, vertel.... Nou er waren met het inzetten van de glazen stukjes lak van de bril gesprongen en dat niet zo,n beetje ook.
Volgens de man valt dit onder het risico wat ik heb genomen, risico? De bril is nu naar de fabrikant gestuurd om te kijken of dit onder de garantie valt? (lijkt me niet) en anders komen de kosten voor het lakken van de bril voor mijn rekening....
Ik heb contact opgenomen met de servicelijn van Pearl omdat ik er met deze meneer niet uit kwam, deze mevrouw zou contact opnemen met de winkel en winkel zou dan weer contact op nemen met mij.
Vanmiddag werd ik gebeld door de winkel en meneer stelde voor om uit 'coulance' de helft te betalen.
Ik weet nu niet of daar mee akkoord moet gaan, er is mij nooit iets verteld over een risico het was immers geen enkel probleem om er nieuwe glazen in te zetten.
Kunnen jullie daar een oordeel over geven?
2 weken geleden ging ik langs bij Pearl om nieuwe glazen in mijn bril te zetten, het montuur was nog prima en heeft me 2 jaar geleden veel geld gekost dus dit leek me dan een prima oplossing.
In de winkel werd ik prima geholpen door de opticien, het was geen enkel punt om in het montuur nieuwe glazen te zetten. Wat testjes gedaan en formulieren ingevuld en over een paar weken zou hij me bellen als ze binnen waren dan kon hij in de tijd dat ik even een boodschap ging halen de glazen in de bril zetten.
Ik kreeg zaterdag een belletje dat de glazen binnen waren en afgesproken dat ik de bril dinsdag (gister) zou afgeven. Toen ik na een uurtje weer terug naar de winkel ging vertelde zijn collega dat er een probleempje was. Okay, vertel.... Nou er waren met het inzetten van de glazen stukjes lak van de bril gesprongen en dat niet zo,n beetje ook.
Volgens de man valt dit onder het risico wat ik heb genomen, risico? De bril is nu naar de fabrikant gestuurd om te kijken of dit onder de garantie valt? (lijkt me niet) en anders komen de kosten voor het lakken van de bril voor mijn rekening....
Ik heb contact opgenomen met de servicelijn van Pearl omdat ik er met deze meneer niet uit kwam, deze mevrouw zou contact opnemen met de winkel en winkel zou dan weer contact op nemen met mij.
Vanmiddag werd ik gebeld door de winkel en meneer stelde voor om uit 'coulance' de helft te betalen.
Ik weet nu niet of daar mee akkoord moet gaan, er is mij nooit iets verteld over een risico het was immers geen enkel probleem om er nieuwe glazen in te zetten.
Re: Pearl sloopt mijn bril en ik draai voor de kosten op
U levert iets in wat goed en in orde was, door een foutje of wat dan ook is het montuurmireilles schreef:Hallo Allemaal,
zo beschadigd.
Zelf zou ik hiermee niet akkoord gaan met de helft.
Hoop dat er andere leden zijn hier die u duidelijk kunnen vertellen wat hierin u rechten zijn.
hallo mireilles, kan op het net zo gauw niet iets vinden of ze wel of niet een tegemoetkoming moeten geven. Heb wel dezelfde redenatie als Chocomelk: het montuur is pas 2 jaar oud, er konden zonder problemen nieuwe glazen in, dus voor mij zou het niet acceptabel zijn om dan maar voor de helft voor hun fout op te draaien. Was het een moeilijke klus geweest en had men je van te voren gewezen op eventuele beschadigingen die zouden kunnen ontstaan, okay, dan was je ervan op de hoogte geweest. Er is daarover niet gecommuniceerd, m.i. zijn de kosten van beschadiging geheel voor rekening van Pearl. Dus nog maar eens de confrontatie aangaan. Succes.
Laatst gewijzigd door tenormin op 20 sep 2012 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor jullie reacties.
De medewerkers van de winkel houden hun poot stijf, volgens hun heb ik het risico genomen door er andere glazen in te zetten. Belachelijk! Als ze mij hadden verteld dat het mis kon gaan had ik zelf kunnen beslissen of ik dat risico wilde nemen of niet....
Ik zal onder protest betalen, ik moet wel anders krijg ik mijn bril niet terug.
Door hun starheid zijn ze nu in ieder geval een klant kwijt.
De medewerkers van de winkel houden hun poot stijf, volgens hun heb ik het risico genomen door er andere glazen in te zetten. Belachelijk! Als ze mij hadden verteld dat het mis kon gaan had ik zelf kunnen beslissen of ik dat risico wilde nemen of niet....
Nou ja zeg, je hebt dus geen keuze, je word gedwongen want je bril heb jemireilles schreef:Bedankt voor jullie reacties.
nu eenmaal nodig.
Niet netjes van Pearl !
-
Linda van Pearle
- Contacteer:
Beste Mireilles,
Over deze kwestie is vanuit onze klantenservice reeds contact met jou geweest. Wij betreuren het ten zeerste dat er een discussie in de winkel is ontstaan. Normaliter is het zo dat wanneer wij reparaties uitvoeren of bijvoorbeeld glazen overzetten in een bestaand montuur dit op risico van de consument geschiedt. Uiteraard dient dit wel op voorhand gemeld te worden.
Naar nu blijkt is dit in deze situatie helaas niet gebeurd. Gezien dit feit zijn wij als organisatie dan ook geheel aansprakelijk voor de schade die is ontstaan. Zoals reeds aan jou gemeld wordt het montuur kosteloos vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar. Er zal in eerste instantie via de leverancier getracht worden om hetzelfde montuur geleverd te krijgen. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren dan kunt u een montuur van gelijke waarde in de winkel uitzoeken.
Wij gaan ervan uit dat de kwestie op deze wijze alsnog correct is opgelost en wij wensen je alvast veel kijkplezier toe met de bril.
Met vriendelijke groet,
Linda
Pearle Webcare
Over deze kwestie is vanuit onze klantenservice reeds contact met jou geweest. Wij betreuren het ten zeerste dat er een discussie in de winkel is ontstaan. Normaliter is het zo dat wanneer wij reparaties uitvoeren of bijvoorbeeld glazen overzetten in een bestaand montuur dit op risico van de consument geschiedt. Uiteraard dient dit wel op voorhand gemeld te worden.
Naar nu blijkt is dit in deze situatie helaas niet gebeurd. Gezien dit feit zijn wij als organisatie dan ook geheel aansprakelijk voor de schade die is ontstaan. Zoals reeds aan jou gemeld wordt het montuur kosteloos vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar. Er zal in eerste instantie via de leverancier getracht worden om hetzelfde montuur geleverd te krijgen. Mocht dit niet tot de mogelijkheden behoren dan kunt u een montuur van gelijke waarde in de winkel uitzoeken.
Wij gaan ervan uit dat de kwestie op deze wijze alsnog correct is opgelost en wij wensen je alvast veel kijkplezier toe met de bril.
Met vriendelijke groet,
Linda
Pearle Webcare
Ik wilde nog even melden dat het uiteindelijk allemaal opgelost is.
Bedankt voor jullie bijdrage!
Bedankt voor jullie bijdrage!
Dan vind ik het wel zo elegant om Pearl voor hun verontschuldigingen en het aanbod van een ander montuur een "Gouden Parel" te geven. Het is echter wel jammer dat dit op zo'n manier moest gaan, want ik denk dat onze TS het ook niet prettig heeft gevonden om dit openbaar te maken. Maar gelukkig: eind goed, al goed.Linda van Pearle schreef:Beste Mireilles,
Met vriendelijke groet,
Linda
Pearle Webcare
Zonder goede waarschuwing vooraf staan ze niet zo sterk. Het is wel zo dat het geen nieuwe bril betreft.mireilles schreef: De medewerkers van de winkel houden hun poot stijf, volgens hun heb ik het risico genomen door er andere glazen in te zetten. Belachelijk! Als ze mij hadden verteld dat het mis kon gaan had ik zelf kunnen beslissen of ik dat risico wilde nemen of niet....
Afhankelijk van hoe de schade moet worden hersteld (vervanging?) kan het redelijk zijn om een afschrijving te hanteren. (Zie het als total-loss bij een auto, dan krijg je niet meer dan de dagwaarde)
creazyme, 't Is nu toch opgelost?
-
witte angora
Mee eens. Het probleem is keurig opgelost, een verdere discussie heeft geen enkel nut. Niet voor de huidige TS, en niet voor toekomstige vragenstellers. Immers, de manier waarop het opgelost is, zou voor hen voldoende moeten zijn om de winkel aan te spreken. Dit moet mijns inziens niet bedolven worden onder een eindeloze discussie waar we hier zo goed in zijn...tenormin schreef:creazyme, 't Is nu toch opgelost?
Nou, daar wil ik nog wel even over discussiëren hoor !witte angora schreef:Mee eens. Het probleem is keurig opgelost, een verdere discussie heeft geen enkel nut. Niet voor de huidige TS, en niet voor toekomstige vragenstellers. Immers, de manier waarop het opgelost is, zou voor hen voldoende moeten zijn om de winkel aan te spreken. Dit moet mijns inziens niet bedolven worden onder een eindeloze discussie waar we hier zo goed in zijn...tenormin schreef:creazyme, 't Is nu toch opgelost?
Zo hebben wij geen idee HOE het is opgelost. Dat zou best interessant kunnen zijn voor toekomstige lezers.
-
witte angora
*Zucht*... je hebt de enig juiste nicknaam gekozen. Lees het bericht van Pearle zelf, dan zie je het. Een compleet nieuw montuur, dezelfde of een andere van gelijke waarde, dat is toch duidelijk? Misschien ben je zelf ook aan een andere bril toe?crazyme schreef: Zo hebben wij geen idee HOE het is opgelost. Dat zou best interessant kunnen zijn voor toekomstige lezers.
Oeperdepoeps, je hebt gelijk. Sorry !witte angora schreef:*Zucht*... je hebt de enig juiste nicknaam gekozen.