LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] indesit koelkast
indesit koelkast
Hallo,
Indesit zend mij 2 koelkasten die allebei gebreken.
indesit is niet klantvriendelijk genoeg om mijn kant aan te horen.
Ik heb €450,00 betaald en nu zit ik met een 2de koelkast die geluid maakt wat wel weg zou trekken volgens indesit.
Na maanden lang wachten op die 2de koelkast,(eerste was ook niet goed)moet ik maar eens 2 weken geduld hebben omdat het bijgeluid wel weg zou trekken.
Ik heb het gehad met de biaa13fx van indesit en wil gewoon me geld terug,misschien een ander model van indesit maar dan moet dat wel goed wezen.
Zoals het er nu uit ziet zit er niets anders op dan te doen wat indesit zegt.Kan niet meer mailen via hun site of mijn mail want op 1 of andere manier kom ik niet door met me mail.Alsof ik geblokkeerd ben.Heb gebeld en ik moest 8 minuten wachten daarna doorverbonden en toen verbinding verbroken.
Waarom moet ik als klant wachten totdat er geluiden die niet horen bij de koelkast vanzelf weggaan(misschien) terwijl als ik dus 2 weken wacht ik toch een andere koelkast wil ook al lost het probleem zich op.Dit puur door de klantonvriendelijkheid van indesit en het lang moeten wachten op koelkasten die niet eens goed zijn.
Waar voor je geld is dus hier ver te zoeken.
P.s:voor de reacties die eerder geplaatst waren omdat het verhaal te lang zou zijn,sorry......zo kort genoeg?
Indesit zend mij 2 koelkasten die allebei gebreken.
indesit is niet klantvriendelijk genoeg om mijn kant aan te horen.
Ik heb €450,00 betaald en nu zit ik met een 2de koelkast die geluid maakt wat wel weg zou trekken volgens indesit.
Na maanden lang wachten op die 2de koelkast,(eerste was ook niet goed)moet ik maar eens 2 weken geduld hebben omdat het bijgeluid wel weg zou trekken.
Ik heb het gehad met de biaa13fx van indesit en wil gewoon me geld terug,misschien een ander model van indesit maar dan moet dat wel goed wezen.
Zoals het er nu uit ziet zit er niets anders op dan te doen wat indesit zegt.Kan niet meer mailen via hun site of mijn mail want op 1 of andere manier kom ik niet door met me mail.Alsof ik geblokkeerd ben.Heb gebeld en ik moest 8 minuten wachten daarna doorverbonden en toen verbinding verbroken.
Waarom moet ik als klant wachten totdat er geluiden die niet horen bij de koelkast vanzelf weggaan(misschien) terwijl als ik dus 2 weken wacht ik toch een andere koelkast wil ook al lost het probleem zich op.Dit puur door de klantonvriendelijkheid van indesit en het lang moeten wachten op koelkasten die niet eens goed zijn.
Waar voor je geld is dus hier ver te zoeken.
P.s:voor de reacties die eerder geplaatst waren omdat het verhaal te lang zou zijn,sorry......zo kort genoeg?
Laatst gewijzigd door Grooverd op 18 sep 2012 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: indesit koelkast
Grooverd schreef:Hallo,
Sinds 12 februari 2012 heb ik een indesit koelkast aangeschaft.Ik had ooit een wasmachine van indesit die 12 jaar meeging en ik dacht misschien is een koelkast van indesit dan ook wel wat.Jammer genoeg was dat dus niet zo.De koelkast die ik kocht BIAA13fx heeft een ventilator(airflow)is A+ en roestvrijstale look,heeft voldoende ruimte in het koel en vries gedeelte,is zuinig in gebruik,lage decibel (i.v.m. open keuken)en al dat voor een prijs van rond de 450,00.Moet wel even melden dat ik net woon in een nieuwbouw woning die 18 januari 2012 opgeleverd was,dus een nieuwe woning waarvan ik de allereerste bewoner van ben.De koelkast is aangeschaft via witgoedonline.nl,alles netjes geleverd.Tenminste,ik moest wel een week langer wachten dan gepland want de koelkast was niet leverbaar en moest besteld worden bij indesit.Volgens de witgoedonline site was het in voorraad maar goed,ik wachten en eindelijk was de koelkast er.De eerste weken hoorden we de koelkast aanslaan en dat geluid vervaagde in heel zacht gezoem.De ventilator was het meeste hoorbaar maar oke,omdat ik een open keuken heb was dat ff wennen.Dus de koelkast werkte goed,totdat we (vriendin en ik) erachter kwamen dat er af en toe harde knallen te horen waren en we wisten niet wat en waar dat vandaan kwam.Dit gebeurde zo af en toe en later bleek dit bijna elke dag te gebeuren.We dachten eerst dat het lag aan onze nieuwe houten vloer die uitzetten van de warmte of de houten trap.Maar op een dag stond me vriendin in de keuken en toen kwam er een knal en toen kwam ze erachter dat het de koelkast was.Na het in de gaten houden van de koelkast de dagen erna was het inderdaad zo dat op 1 of andere manier de koelkast uitzettings knallen produceerden die volgens witgoedonline niet normaal zouden zijn en dat er een monteur langst moest komen.Na vele verzoeken van mij en de webwinkel aan indesit om mij een monteur te laten langstkomen kwam er een monteur uiteindelijk nadat ik de koelkast dus al 5 maanden had.Ik had de knallen opgenomen omdat de knallen sporadisch gebeuren en dus als de monteur er zou zijn er misschien geen knallen zouden zijn.De monteur kwam langst en vertelde dat alles goed werkte,ik liet de knallen horen die ik had opgenomen en de monteur zei dus gelijk dat dit niet normaal zou zijn en maakte er een notitie van.2 weken later had ik nog geen bericht van indesit,aangezien die mij een andere koelkast zouden gaan leveren volgens de monteur.Ik mailen naar indesit en ik kreeg bericht dat ze het zouden doorgeven,wat dus 2 weken eerder al gedaan had moeten zijn.2 weken later kreeg ik een telefoontje van de persoon die mij een koelkast kwam brengen,omdat die een opdracht van indesit had gekregen.Jammer dat indesit mij niet even had geinformeerd dat er dus daadwerkelijk een andere koelkast zou komen op vrijdag 14-09-2012.Dus de andere nieuwe koelkast word gebracht en netjes uitgepakt en in me keuken gezet,de oude word meegenomen.Ik vraag aan de persoon die hem bracht of ik nog 24 uur moet wachten met aanzetten en die zei mij dat omdat de koelkast rechtop vervoerd was dat dit niet nodig was.Aangezien ik natuurlijk allemaal producten in me vriezer en koeling had staan moest dat dus zo snel mogelijk weer in de ander koelkast kwijt ander kon ik voor heel wat euro's aan eten weggooien.Ik de koelkast bedrijfs klaar maken en schoonmaken,eten en drinken erin en nog een half uur gewacht en toen aangezet.De koelkast slaat aan en het geluid wat normaal na aantal minuten weg zou vervagen in zacht gezoem ging niet weg,sterker nog er kwam een irritant snerpend geluid bij,later kwam er ook nog eens een soort van hard gedrup/klopgeluid uit het zwarte koelrooster wat achterop de koelkast zit.Omdat het aanslaan van het koelen niet vervaagde en dus bleef met snerpend geluid en dat gedrup konden we de ventilator niet eens horen.Aangezien het vrijdag was toen de koelkast geleverd werd moesten we dus wachten dit te melden bij indesit tot de maandag erna.Wij dit melden en we kregen gelijk een telefoontje maandagmiddag van indesit klantenservice.Wel snel aangezien ik eerst maanden moest wachten op monteur en of oordeel van andere koelkast.Deze man van de klantenservice vertelde me dat die geluiden normaal zijn en dat dit na 2 weken weg zou zijn omdat alles moest inwerken.Ik vertelde dat mijn vorige koelkast dit niet had en die man zei dat deze koelkast de nieuwe eisen heeft die koelkasten moeten hebben vanwege het milieu,dus geen freon en dergelijke.Ik vertelde dat ik weet van die nieuwe eisen en dat is heel lang al zo en dat de vorige koelkast waar ik over sprak een koelkast was van hetzelfde model en dat ik die koelkast een half jaar geleden had ontvangen.Opeens zei die man dat het ligt aan het feit dat alle koelkasten (van hetzelfde model want daar gaat het hier om)andere geluiden maken en dat dit dus weg zou gaan na 2 weken.Dus ik als klant moet zo een reden geloven die plotsklaps veranderd naar een andere reden en ook maar 2 weken naar erg doordringend irritant snerpend geluid luisteren met de bij komende harde drup/klopgeluiden.Ik vertelde aan die man die mij uitleg blijkbaar niet wilde horen,hoe vaak ik ook probeerde dat ik dan wel 2 weken zou wachten maar wel met tegenzin.Deze man wilde blijkbaar niets weten van de klant zijn mening.Hij bleef ook doorhameren dat ik moet wachten en ook steeds andere redenen gaf om mij te overtuigen.Wat ik dus erg raar vindt.Ik dus overleggen met me vriendin die een uur later na het telefoontje terug kwam van haar werk en die zei me dat we dat dus niet gaan doen,2 weken dat irritante geluid aanhoren waar je echt gek van wordt op den duur.Ik dus weer een mail sturen naar indesit en het rare,al me mails worden terug gestuurd omdat er een verzend fout zou zijn,ook als ik via hun site een mail zend krijg ik opeens een melding dat het niet verzonden kan worden.Lijkt wel alsof ik geblokkeerd ben.Nu moet ik dus als indesit klant dat dure nummer van indesit bellen.Ik bellen en ik wachten en wachten en ik word doorgeschakeld na 8 minuten en vervolgens hoor ik niets en gepiep en de verbinding is verbroken.Erg raar allemaal en kost me gelijk weer geld.Nu zit ik dus met een koelkast die ik gewoonweg niet meer wil en ook kwamen we tot de ontdekking dat er 2 deuken zitten in de koeldeur die alleen zichtbaar zijn vanuit een bepaalde hoek en de rubber ontbreekt van het flessenhoudervak en ook de info sticker die normaal op of in je koelkast zit ontbreekt,ook op het stickervel niet te vinden(is de geleverde koelkast wel zo nieuw,het zag er nieuw uit).Dus ik zou graag een ander model van indesit willen(al heb ik daar een hard hoofd in) of me geld terug zodat ik een echte koelkast kan kopen die het gewoon doet zonder rare bijgeluiden.Ik weet dat koelkasten geluiden maken en zeker als ze nieuw zijn maar als de eerste koelkast die ik heb gewoon aanslaat en overgaat in zacht gezoem(zoals het hoort) en de andere koelkast heeft een orkest aan geluiden dan is er toch iets mis.Sorry voor het lange verhaal maar het is helaas niet anders uit te leggen.
Sorry hoor, maar ik haakte al af bij de 2e zin. Uw tekst is te lang. Hoop dat er andere lezers u wel een nuttig advies kunnen geven.
Sorry ik haak ook af. Dat de tekst lang is, is nog daaraantoe maar het is ook helemaal aan elkaar geplakt zonder alinea's of spatie tussen de zinnen.
-
Moet je nagaan hoe lang de tekst zou zijn als er wél enters, spaties en regeleinden in acht waren genomen....
En dan nog iemand die het hele verhaal quote,... Ook onzin.
Ik haakte na zin 4 af, daarin zaten wat mij betreft al teveel bijzaken!
Ik wens TS succes met zijn/haar probleem.
En dan nog iemand die het hele verhaal quote,... Ook onzin.
Ik haakte na zin 4 af, daarin zaten wat mij betreft al teveel bijzaken!
Ik wens TS succes met zijn/haar probleem.
Ben ook afgehaakt na een paar zinnen, dit is idd niet te doen.
Kort het verhaal aub in to the point
Kort het verhaal aub in to the point
Probeer eens te mailen met ze via een ander mailadres , zoiets als hotmail of yahoo.Zoals het er nu uit ziet zit er niets anders op dan te doen wat indesit zegt.Kan niet meer mailen via hun site of mijn mail want op 1 of andere manier kom ik niet door met me mail.Alsof ik geblokkeerd ben.Heb gebeld en ik moest 8 minuten wachten daarna doorverbonden en toen verbinding verbroken.
Lukt dat niet dan effe op een pc bij een ander mailen.
Geen idee wat voor geluid je hoort, maar je hebt toch garantie? dan moeten ze ook iets doen.Waarom moet ik als klant wachten totdat er geluiden die niet horen bij de koelkast vanzelf weggaan(misschien) terwijl als ik dus 2 weken wacht ik toch een andere koelkast wil ook al lost het probleem zich op
Ik heb geprobeerd via hotmail en dergelijke maar kom er niet door.
Zal het eens via iemand anders zijn pc proberen(goed idee)want misschien hebben ze me ip adres geblokkeerd wat dus wel heel raar zou wezen.Als dat zo zou zijn dan is dat wel een hele rare manier van klanten negeren.
Het is een hard snerpend geluid wat uit de koelkast komt(motor)als de koelkast aanslaat,dan tien minuten later komt er nog een hard drup/klop achtig geluid bij wat uit het zwarte rooster komt wat achterop de koelkast zit.
Dit gebeurd elke keer als de koelkast aanslaat en dit had de vorige koelkast niet terwijl de vorige koelkast hetzelfde model was alleen die had dan weer hele harde krimp en uitzettings knallen.
Het snerpend geluid is erg irritant en werkt op je oren en zenuwen,niet normaal maar indesit zegt dat ik moet wachten want het trekt wel weg.Volgens indesit moet er geen monteur komen,want dan zou die voor niets komen en dat zou mij €60,00 gaan kosten.
Nu moet ik 2 weken wachten en als het dan nog is (ik weet eigenlijk wel zeker dat het zal blijven)dan laten ze waarschijnlijk nog een monteur komen.
Ik wil dat ding niet eens meer in huis,word er niet goed van die onvriendelijke klantenservice en die geluiden.
Dat terwijl ik ook nog eens 5 maanden moest wachten zodat indesit de eerste koelkast ging nakijken en moest omruilen voor deze die ik nu heb omdat die ander dus knallen gaf.Dit alles vanaf 19-01-2012.Heb alles betaald maar krijg gebreken ervoor terug.
Zal het eens via iemand anders zijn pc proberen(goed idee)want misschien hebben ze me ip adres geblokkeerd wat dus wel heel raar zou wezen.Als dat zo zou zijn dan is dat wel een hele rare manier van klanten negeren.
Het is een hard snerpend geluid wat uit de koelkast komt(motor)als de koelkast aanslaat,dan tien minuten later komt er nog een hard drup/klop achtig geluid bij wat uit het zwarte rooster komt wat achterop de koelkast zit.
Dit gebeurd elke keer als de koelkast aanslaat en dit had de vorige koelkast niet terwijl de vorige koelkast hetzelfde model was alleen die had dan weer hele harde krimp en uitzettings knallen.
Het snerpend geluid is erg irritant en werkt op je oren en zenuwen,niet normaal maar indesit zegt dat ik moet wachten want het trekt wel weg.Volgens indesit moet er geen monteur komen,want dan zou die voor niets komen en dat zou mij €60,00 gaan kosten.
Nu moet ik 2 weken wachten en als het dan nog is (ik weet eigenlijk wel zeker dat het zal blijven)dan laten ze waarschijnlijk nog een monteur komen.
Ik wil dat ding niet eens meer in huis,word er niet goed van die onvriendelijke klantenservice en die geluiden.
Dat terwijl ik ook nog eens 5 maanden moest wachten zodat indesit de eerste koelkast ging nakijken en moest omruilen voor deze die ik nu heb omdat die ander dus knallen gaf.Dit alles vanaf 19-01-2012.Heb alles betaald maar krijg gebreken ervoor terug.
Toch zou ik dit effe afwachten, al kan ik mij voorstellen na de klantonvriendelijkheid dat je baalt.Nu moet ik 2 weken wachten en als het dan nog is (ik weet eigenlijk wel zeker dat het zal blijven)dan laten ze waarschijnlijk nog een monteur komen
Ik persoonlijk heb niet echt verstand van dit, misschien dat Plumber(forumlid) hier nog komt of iemand anders.
succes.
Waar heb je die koelkast gekocht ?
Toch denk ik dat dit boete het normaal is, Maarja djati's mijn mening.
U kunt eens advies inwinnen bij een juridisch loket waar een eerste advies doorgaans gratis is. U kunt overwegen om een ingebrekestelling te sturen met een laatste kans tot herstel binnen een te specificeren tijd of zelfs aansturen op ontbinding van de overeenkomst. Ze hebben toch aardig wat kansen en tijd gehad om het op te lossen. Op internet zijn voldoende voorbeeldbrieven te vinden of u kunt het juridisch loket laten helpen bij het opstellen van de brief.
Uw aanspreekpunt is wel de winkel waar u de koelkast gekocht heeft. Hoe deze het oplost met de fabrikant is eigenlijk niet uw probleem.
U kunt eens advies inwinnen bij een juridisch loket waar een eerste advies doorgaans gratis is. U kunt overwegen om een ingebrekestelling te sturen met een laatste kans tot herstel binnen een te specificeren tijd of zelfs aansturen op ontbinding van de overeenkomst. Ze hebben toch aardig wat kansen en tijd gehad om het op te lossen. Op internet zijn voldoende voorbeeldbrieven te vinden of u kunt het juridisch loket laten helpen bij het opstellen van de brief.
Uw aanspreekpunt is wel de winkel waar u de koelkast gekocht heeft. Hoe deze het oplost met de fabrikant is eigenlijk niet uw probleem.
Moet eerlijk toegeven, door deze hele brij kom ik niet heen. Heb gelezen over knallen van vorige koelkast en uiteindelijk nieuwe koelkast. Hoop dat ik het goed hen geintepreteerd. De nieuwe koelkasten brommen vaker dan de oudere modellen maar is een gewoon verschijnsel. De mijne is op tijden een "steunbeer" voor een minuut of 10 en dan is ie weer kalm. Veelvuldig dit probleem op fora gelezen. Kan geen kwaad, hoogstens geeft het je ergernis. Ook hoef je koelkasten tegenwoordig niet meer 24 uur te laten staan alvoren de stekker in het stopcontact te steken. Dus ik hoop dat je de bijgeluiden voor lief neemt. Herinner me nog de reclame van Indesit (wasmachine): hup, alles wat je ziet, in de Indesit. Met een beetje variatie:
hup, alles in de koeling: dan hou je verse voeding.
hup, alles in de koeling: dan hou je verse voeding.
Bedankt voor de reacties.
Gekocht bij witgoedonline.nl
Het vorige model met de knallen had het snerpend geluid en de harde drup/klop geluiden niet.
De vorige koelkast sloeg aan en na 2 minuten vervaagde het koelgeluid naar heel zacht gebrom wat werd overtreft door de ventilator(airflow).
De vorige koelkast was van 12-januari-2012 en deze is van 14-september-2012 en zijn exact hetzelfde model,alleen de eerste werkte prima maar veroorzaakte hele harde uitzettings knallen(kat zat op het plafond vast genageld van schrik als het waren).
De 2de koelkast werkt ook prima en laat af en toe wat licht gekraak horen wat niet echt storend is maar heeft dat erg irritante snerpende koelgeluid 20 minuten lang en na 12 minuten komt daar dus een hard drup/klop geluid bij tot de koelkast afslaat.Dan na 10 minuten begint het hele orkest weer.Niet fijn als je een open keuken heb en je zit tv te kijken terwijl de koelkast dus 4 meter van je afstaat.
De reden van deze koelkast aanschaf was de 44 decibel aan geluid,je hoort vaag de ventilator waar je aan kan wennen.
De eerste koelkast was prima en als die geen loeiharde knallen gaf dan was ik niet op dit forum en was er niets aan de hand.
thnx
Gekocht bij witgoedonline.nl
Het vorige model met de knallen had het snerpend geluid en de harde drup/klop geluiden niet.
De vorige koelkast sloeg aan en na 2 minuten vervaagde het koelgeluid naar heel zacht gebrom wat werd overtreft door de ventilator(airflow).
De vorige koelkast was van 12-januari-2012 en deze is van 14-september-2012 en zijn exact hetzelfde model,alleen de eerste werkte prima maar veroorzaakte hele harde uitzettings knallen(kat zat op het plafond vast genageld van schrik als het waren).
De 2de koelkast werkt ook prima en laat af en toe wat licht gekraak horen wat niet echt storend is maar heeft dat erg irritante snerpende koelgeluid 20 minuten lang en na 12 minuten komt daar dus een hard drup/klop geluid bij tot de koelkast afslaat.Dan na 10 minuten begint het hele orkest weer.Niet fijn als je een open keuken heb en je zit tv te kijken terwijl de koelkast dus 4 meter van je afstaat.
De reden van deze koelkast aanschaf was de 44 decibel aan geluid,je hoort vaag de ventilator waar je aan kan wennen.
De eerste koelkast was prima en als die geen loeiharde knallen gaf dan was ik niet op dit forum en was er niets aan de hand.
thnx