LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opnieuw inschrijven Bel mij niet register per 1 oktober

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Frank445

Opnieuw inschrijven Bel mij niet register per 1 oktober

Ongelezen bericht door Frank445 »

Let op. Interessant voor 1,5 miljoen consumenten.

Registratie van het Bel-mij-niet-register loopt 1 oktober af als je in 2009 automatisch vanuit infofilter ben ingevoerd. Zie ook: http://www.consuwijzer.nl/over-ons/same ... infofilter

Je moet dus na 3 jaar opnieuw je inschrijven als je via infofilter bent ingevoerd. Vertel dit dus verder, want vele infofilter-klanten krijgen anders vanaf oktober weer uitgebreid te maken met telefoonterreur.

jermen2

Re: Opnieuw inschrijven Bel mij niet register per 1 oktober

Ongelezen bericht door jermen2 »

Bedankt! Want daar zitten we niet op te wachten :-) die terreur

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goeie tip. Het e-mailadres dat ik 3 jaar geleden hiervoor gebruikte, heb ik al niet meer. Maar een nieuw account aanmaken was slechts 1 minuut werk.

Scheelt weer onverwachte hijgtelefoontjes van o.a. Oxxio en de PostcodeLoterij.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Oh help, vanaf 1 oktober gaan de callcenters weer helemaal los op iedereen die de inschrijving heeft laten verlopen van het toenmalige infofilter. Waarschijnlijk lezen we dit weer terug op het forum in de vorm van klachten.

Een voordeel de (nieuwe) inschrijving in het bel-me-niet verloopt niet meer.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Vreemd dat dit dan vanavond in een aflevering van Recht in de Regio niet werd verteld, omdat dit onderwerp wel aan bod kwam. Uiteraard werd een dame met een klacht doorverwezen naar het bel-me-niet register, maar zo'n belangrijke beslissing als opnieuw inschrijven had dan toch ook aan bod moeten komen.

Emmy75

tenormin schreef:Vreemd dat dit dan vanavond in een aflevering van Recht in de Regio niet werd verteld, omdat dit onderwerp wel aan bod kwam. Uiteraard werd een dame met een klacht doorverwezen naar het bel-me-niet register, maar zo'n belangrijke beslissing als opnieuw inschrijven had dan toch ook aan bod moeten komen.
Eigenlijk zou men dit kunnen weten. Dit is van toepassing voor mensen die zich nog ingeschreven hebben bij Infofilter. Deze inschrijving gold destijds voor 3 jaar. Infofilter is opgeheven en bel-me-niet kwam ervoor in de plaats. De mensen die ingeschreven stonden bij Infofilter zijn automatisch overgezet naar het bel-me-niet maar wel met de inschrijftijd die dus een keer eindigt.

Dit staat namelijk te lezen op Consuwijzer:
Let op

Een inschrijving bij Infofilter was slechts drie jaar geldig. Zo zijn ze ook overgezet naar het Bel-me-niet Register. Dat betekent dat u zich na verloop van tijd opnieuw zult moeten aanmelden. Wanneer u zichzelf aanmeldt, is de inschrijving wel oneindig.

jarre

Ongelezen bericht door jarre »

Ook al heb je een sticker op de deur geplakt...geen colporteurs etc. ze blijven aanbellen.
Het bel me niet register werkt ook niet, gemiddeld deze week 5 telefoontjes om je iets aan te smeren.
De telefoonbeantwoorder staat aan en het geluid is afgezet. allemaal wetjes in dit land misschien wel te veel en niemand die het controleert :lol:

Emmy75

jarre schreef: Het bel me niet register werkt ook niet, gemiddeld deze week 5 telefoontjes om je iets aan te smeren.

Consequent klachten indienen bij Consuwijzer, deze stuurt ze vanzelf door naar de Opta. Ook helpt het om dit in het gesprek te melden dan bent u er zo vanaf. Als iedereen zou klagen zouden ze veel sneller een boete krijgen van de Opta.

jarre

Ongelezen bericht door jarre »

Emmy75 schreef:
jarre schreef: Het bel me niet register werkt ook niet, gemiddeld deze week 5 telefoontjes om je iets aan te smeren.

Consequent klachten indienen bij Consuwijzer, deze stuurt ze vanzelf door naar de Opta. Ook helpt het om dit in het gesprek te melden dan bent u er zo vanaf. Als iedereen zou klagen zouden ze veel sneller een boete krijgen van de Opta.
Ja klopt maar daar gaat het mij niet om het is meer politiek bedoelt er zijn zo veel regeltjes en wetten die niet nageleefd worden....dat ik denk het zal allemaal wel. Maar je hebt gelijk Emmy75.

Frank445

Ongelezen bericht door Frank445 »

Ik heb het gisteravond gemaild aan Kassa, Radar en Consumentenbond en hoop dat zij of in elk geval er even aandacht aan geven.

Emmy75

jarre schreef:
Emmy75 schreef:

Ja klopt maar daar gaat het mij niet om het is meer politiek bedoelt er zijn zo veel regeltjes en wetten die niet nageleefd worden....dat ik denk het zal allemaal wel. Maar je hebt gelijk Emmy75.
Dat kan ik goed begrijpen, zo voelt het af en toe wel inderdaad.

Mbt het bel-me-niet heb ik toch de ervaring dat het vrij aardig werkt sinds wij staan ingeschreven. Zo af en toe is er nog wel eens een verdwaalde beller maar dit gesprek is zo klaar als ik aangeef een klacht in te dienen bij de Opta. Ik denk dat het uiteindelijk wel zal helpen als bedrijven vaker beboet worden voor overtredingen.

Het probleem met het bel-me-niet is wel dat bedrijven (oud)klanten nog een poosje (weet even niet of daar harde regels voor zijn hoe lang) mogen bellen. Voor mensen die ieder jaar hoppen van energieleverancier, provider enz kan dit wel erg lastig zijn aangezien ze een spoor van oudleveranciers achterlaten die wel nog mogen bellen. Persoonlijk vind ik dat het bel-me-niet ook automatisch zou moeten gelden voor dit soort (voormalige) leveranciers of dat de consument bij inschrijving een vinkje kan zetten dat ze ook niet gebeld willen worden door bedrijven waar ze klant geweest zijn.

Gesloten