LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Liggen onze gegevens op straat?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
majans
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2012 09:09

Liggen onze gegevens op straat?

Ongelezen bericht door majans »

Wij hebben een levensverzekering bij ASR met recht op winstdeling.
Deze is ooit afgesloten door mijn vader en na zijn overlijden zijn de kinderen zelf de premie gaan betalen.
Nu wordt mijn moeder (al enkele keren) gebeld door Concordia / Nijmegen. Zij vragen naar het telefoonnummer van een van de kinderen, die wordt vervolgens benaderd met het verhaal dat het misschien wel een woekerpolis zou zijn etc. etc.
Dat is het dus niet maar mijn vraag is eigenlijk : hoe komen ze aan deze gegevens? Liggen die dan maar gewoon op straat??
Laatst gewijzigd door majans op 21 sep 2012 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Liggen onze gegevens op straat?

Ongelezen bericht door sjohie »

majans schreef:Wij hebben een levensverzekering bij ASR met recht op winstdeling.
Deze is ooit afgesloten door mijn vader en na zijn overlijden zijn de kinderen zelf de premie gaan betalen.
Nu wordt mijn moeder (al enkele keren) gebeld door Concordia / Nijmegen. Zij vragen naar het telefoonnummer van een van de kinderen, die wordt vervolgens benaderd met het verhaal dat het misschien wel een woekerpolis zou zijn etc. etc.
Dat is het dus niet maar mijn vraag is eigenlijk : hoe komen ze aan deze gegevens? Liggen die dan maar gewoon op straat??

Als ik het nummer bel wat is doorgegeven om terug te bellen in Nijmegen kom ik uit bij VDZ Klantenservice in Nijmegen - een callcenter volgens Google!!
Ik ga ze vanmiddag zelf maar eens terugbellen met deze vraag, zijn alleen vanaf half 4 bereikbaar!
Deze gegevens komen van de gemeente (GBA), waar dat soort bedrijven voor het uitvoeren van wettelijke taken uit mogen putten. Denk aan het opsporen van mensen voor het kunnen uitkeren van pensioenen etc Deze info mogen ze expliciet niét gebruiken voor commerciële doeleinden.

majans
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2012 09:09

Re: Liggen onze gegevens op straat?

Ongelezen bericht door majans »

Doen ze dus wel blijkbaar, vind dit heel storend eigenlijk.

Lisare
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:33

Re: Liggen onze gegevens op straat?

Ongelezen bericht door Lisare »

@sjohie

Wat een onzin opmerking. Deze gegevens komen helemaal niet uit de GBA maar rechtstreeks van de verzekeraar. ASR heeft zoveel polissen in eigen beheer (zonder tussenpersoon) dat ze die nooit allemaal zelf af kunnen handelen.

Waarschijnlijk hebben zij een aantal callcenters in de arm genomen om voor hun deze zaak op te pakken.

Op zich niet verboden maar het was beter geweest dit in ieder geval aan de klanten te melden.

Je gegevens liggen dus niet op straat want ze zijn alleen voor deze callcenters beschikbaar.

majans
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2012 09:09

Re: Liggen onze gegevens op straat?

Ongelezen bericht door majans »

Het bedrijf wat ons benaderd staat helemaal los van ASR (tussenpersoon Verzekeringsunie).
Ik heb ze zojuist ook benaderd en ze zeggen er niets van te snappen dat deze gegevens bij dit bedrijf bekend zijn.
Het is een gewone langlopende polis waar niets mee aan de hand is.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Liggen onze gegevens op straat?

Ongelezen bericht door sjohie »

Lisare schreef:@sjohie

Wat een onzin opmerking. Deze gegevens komen helemaal niet uit de GBA maar rechtstreeks van de verzekeraar. ASR heeft zoveel polissen in eigen beheer (zonder tussenpersoon) dat ze die nooit allemaal zelf af kunnen handelen.

Waarschijnlijk hebben zij een aantal callcenters in de arm genomen om voor hun deze zaak op te pakken.

Op zich niet verboden maar het was beter geweest dit in ieder geval aan de klanten te melden.

Je gegevens liggen dus niet op straat want ze zijn alleen voor deze callcenters beschikbaar.
Niks onzin, dat mogen verzekeraars doen, en is ook zo bij wet geregeld.

In dit geval bellen ze de partner van de overledene, de moeder, en die geeft misschien de gegevens van de kinderen door aan Concordia?

Overigens is de stichting Concordia geen al te rare club zo te zien, en kwijten zij zich slechts van hun zorgtaak?

majans
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 sep 2012 09:09

Re: Liggen onze gegevens op straat?

Ongelezen bericht door majans »

het is opgelost, heb gebeld met de betreffende firma en het blijkt niet om een ASR polis te gaan maar een andere, waarvan we van het bestaan niet afwisten.
Langs elkaar heen gepraat maar het is nu duidelijk.
Het is opgelost!

Gesloten