LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verificatie verhuurder vakantiewoning

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
shamrock

Verificatie verhuurder vakantiewoning

Ongelezen bericht door shamrock »

Via Marktplaats heb ik een huurovereenkomst gesloten voor een vakantiewoning in Spanje.
De "thuisbasis" van de adverteerder is een plaats in Nederland; de woning in Spanje is zijn eigen woning, ik moet een aanbetaling doen op een Duitse bankrekening en de woonplaatsgegevens van de begunstigde geven een Duitse woonplaats aan. Op Google kan ik totaal niks over deze man/vrouw vinden.

In de huurovereenkomst staat geen adres vermeld van de vakantiewoning, enkel de plaats in Spanje.
Hoewel de e-mail uitwisseling heel vriendelijk en soepel is verlopen, zou ik toch graag deze verhuurder op een of andere manier willen verifiëren. Zowel het Nederlandse als het Duitse telefoonboek geeft geen vermelding van de naam in de betreffende plaatsen.....
Heb ik het recht om een kopie van een identiteitsbewijs van de verhuurder te vragen (hoewel ik dan al meteen een basis van wantrouwen schep)?
Het gaat, in totaal, om een bedrag van ruim € 4000,- waarvan ik de helft binnen twee weken moet aanbetalen. :?

Jolijn

Re: Verificatie verhuurder vakantiewoning

Ongelezen bericht door Jolijn »

Geen adres van de huurwoning, geen adres van de huurder, een gammel ? huurcontract, graag €2000 euro binnen 2 weken.
Waarom zou je dat willen verifiëren?

shamrock

Jolijn schreef:Geen adres van de huurwoning, geen adres van de huurder, een gammel ? huurcontract, graag €2000 euro binnen 2 weken.
Waarom zou je dat willen verifiëren?
Nou ja, ik heb wel een adres van de verhuurder. Hij/zij woont in Duitsland, maar in de Duitse telefoonboeken is niks te vinden over dat specifieke adres. Hij/zij is wel al 6 jaar actief op Marktplaats, dus dan zou je toch enige informatie via Google kunnen verwachten.
Een SMSje naar zijn/haar Nederlands GSMnummer heeft vooralsnog geen reactie opgeleverd. :?
Vreemd vind ik dat ie steeds mailt via zijn ******@mail.marktplaats.nl
Het lijkt alsof die persoon zich ergens achter verschuilt. Zelf zou ik, in dit stadium van handelen, via mijn persoonlijk e-mailadres de tegenpartij benaderen.

Vorig jaar heb ik een huis gehuurd via een Spaanse vakantieparkorganisatie en dat biedt toch meer zekerheid in een overeenkomst.....................
Laatst gewijzigd door shamrock op 21 sep 2012 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Je geeft zelf het antwoord al... :mrgreen:

pieterenien

Ongelezen bericht door pieterenien »

Een aanbetaling van 50% binnen twee weken op een niet nader te checken adres lijkt me een levensgroot geval van oplichting. Zeker omdat dit via het oplichtersparadijs Marktplaats loopt. NOOIT DOEN!!! Veel succes met het zoeken van een ander goed en betrouwbaar adres!

shamrock

Tja, ik heb er gewoon geen vertrouwen in. Na twee verzoeken (via SMS en email) om mij het adres van de vakantiewoning te laten weten, reageert hij, via e-mail, dat hij me dat vandaag, in de loop van de dag zal gaan mededelen.....dit had ie toch al kunnen doen in zijn reactie, tenzij het adres zo gecompliceerd is dat ie het zelf moet opzoeken :wink:
In mijn enthousiasme heb ik weliswaar de huurovereenkomst al getekend en verstuurd, maar deze is pas definitief als ik de helft van de totale huurprijs binnen 14 dagen heb voldaan. Onze eerste "voor-vakantiepret" heeft al een behoorlijke douw gekregen. :( We gaan maar eens op zoek naar een alternatieve vakantiebestemming/woning....................

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Miepje1 schreef:Je geeft zelf het antwoord al... :mrgreen:
Nou kijk eens wat ik al zei...

shamrock

De persoon in kwestie heeft niks meer van zich laten horen, nadat ik gevraagd had naar het adres van de vakantiewoning en en kopie van zijn identiteitsbewijs...... :evil:
We hebben inmiddels al een andere woning gevonden, via een organisatie die particuliere woningen verhuurd voor vakanties. :wink: Dit weekend effe de informatie bestuderen en dan kunnen we een reservering maken.
Alweer een lesje geleerd via Marktplaats.nl :!:

Gesloten