LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
ikbenhappy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:07

Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door ikbenhappy »

Iemand enig idee wat er aan de hand is bij van Dijk educatie te Kampen. Onze zoon gaat de VeVa doen. De benodidheden hiervoor dienen besteld te worden bij van Dijk. Wij dit braaf doen, geld overmaken (€ 399,00). In de orderbevestiging die wij krijgen staat dat wij een voucher met code gaan krijgen opdat wij via rocflevolandsportkleding.nl de kleding kunnen bestellen. Deze bestelling is vorige week gedaan. Vandaag maar eens met vann Dijk gebeld (30 min. 0900 nummer) en daar is werkelijkwaar iedereen de weg kwijt. De voucher word naar school gestuurd (?) en zij bestellen....(hebben de maten van onze niet eens) en ik moet me geen zorgen maken. Als ik de medewerker vertel dat zowel in de brief en op hun eigen site en de orderbevestiging vermeld staat dat ik via van Dijk de voucher toegestuurd krijg wordt ik voor gek verklaard. Ik leg het hun nogmaals uit, lees de brief met bestelprocedure die wij hebben ontvangen voor....... en.....nee, u ziet dat verkeerd. Ik moet maar een mail sturen met mijn klacht en of ik gelijk maar even een kopie van de bestelprocedure bij wil voegen en de orderbevestiging. En oh ja meneer, de voucher heeft u al hoor... nee, meneertje van de klantenservice, die is voor rekenblokken jaarlicentie. Oh....., sorry klant. Stuur nu maar de mail en maak u vooral geen zorgen. Via school komt het wel goed. (en ik maar uitleggen dat het vakantie is). Krijg ik uiteindelijk ook nog de vraag waarvoor die € 100,00 euro eigenlijk is die zij ook op de rekening zien staan. Dat vroeg ik mij dus ook al af. Zal wel het volgende struikelblok met van Dijk worden.
Ik ben nog nooit zo slecht behandeld door een klantenservice of is dit de service zoals de firma van Dijk het ziet.
Kortom: iemand ook dezelfde ervaring met van Dijk Educatie. Ik ben eens gaan googelen en zag dat er wel "vaker" problemem zijn met van Dijk, maar dit is toch al een tijdje geleden, blijkt zelfs dat ze al een keer in de uitzending zijn geweest.
Ik zou graag de bestelprocedure bijvoegen als bestand maar dat lukt niet

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het is ook niet makkelijk natuurlijk ! Probleem is dat je al betaald hebt en nu hebben ze geen haast.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Je moet vragen naar meneer van Dijk zelf. Senior bij voorkeur.

ikbenhappy
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2012 19:07

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door ikbenhappy »

Hierbij de update. Heb gistermiddag nog maar weer eens gebeld, wordt niet meer doorverbonden. Gebeld via 038 nummer, gevraagd of zij mij willen doorverbinden met klantenservce. Nee, meneer, daar doen wij niet aan, bel maar met het 0900 nummer. Ik uitleggen dat het mij alleen maar geld kost en of zij mij dan niet wil doorverbinden met het 0900 nummer. De dame kon wel een terugbelverzoek naar de klantenservice sturen, dit heeft zij gedaan en ik ben vanochtend terug gebeld zowaar.
De "leidinggevende" mevr L. had nog niet eens mijn mail gelezen, op mijn verzoek deze er bijgepakt en begint gelijk weer hetzelfde verhaal af te steken dat ik de voucher via school krijg en niet via hun. Ik vraag haar om de orderbevesting en de bestelprocedure die als bijlage zijn meegestuurd zijn in mail te open en te lezen. M.n. punt 3 waarin staat dat van Dijk.nl het voucher naar ons opstuurd opdat wij kunnen bestellen via internet. Of ze het wel of niet gelezen heeft, ik weet het niet. Ik krijg weer te horen dat school het verder regeld. Uiteindelijk wordt ik ook nog maar bestempeld als vervelende klant die niet wil luisteren en dat zij het een naar gesprek vindt en zo niert verdermet mij wil praten. Ik heb verzocht dat zij de uitspreken per mail aan mij willen gaan bevestigen en antwoorden te geven op mijn gestelde vragen dat ik deze weer ga replyen dat zij dan vernantwoordelijk en aansprakelijk zijn voor eventuele verdere gevolgen uit deze manier van service verlenen en goederen (niet) leveren.
Teneinde raad toch maar geprobeerd school te berieken en zowaar daar was iemand. Hier kreeg ik te horen dat ik niet de 1e was die al gebeld had over Van Dijk en dat er zelfs een afdelingshoofd haar 06-nummer heeft aangezet om de problemen te inventariseren. School bevestigd wederom dat van Dijk het voucher naar ons moet opsturen.

Na deze informatie wederom gebeld met van dijk klantenservice, gevraagd of ik doorverbonden kan worden met mevr L. U raad het al...... ze zijn het aan het uitzoeken en ze waren toch bezig met een mail....... en ik mag niet doorverbonden worden.

Krijgt vast nog wel vervolg, ik laat mij weer horen

jacqduut
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2012 16:33

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door jacqduut »

Van Dijk Educatie. Een organisatie waar niet gecommuniceerd wordt, zeer slechte klantenservice en klachtenregeling. Je hebt als klant totaal niets in te brengen.

Mijn dochter heeft voor haar MBO opleiding boeken gehuurd van dit bedrijf. Voor het komende jaar is ze dezelfde boeken nodig en had op school begrepen de boeken nog een jaar te kunnen huren. In de vakantie ontving ze een brief dat ze de gehuurde boeken alsnog moest terugsturen. Dus op 9 augustus stuurt ze de boeken alsnog terug. Op 13 augustus otvangt ze een brief met een factuur van 280.20 euro: reden boeken niet ingeleverd/ geaccepteerd.
Vele telefoontjes en een mailwisseling volgt. Het einig wat ze te horen krijgt is: Boeken zijn niet op tijd ingeleverd, had voor 1 augustus gemoeten. GEWOON BETALEN!! Resultaat, boete = nieuwprijs van de boeken, + 5.70 extra boete per boek + nog eens 25 euro boete. Klantenservice kan alleen maar procedures volgen, ze weten verder helemaal niets en kunnen je ook niet doorverwijzen naar iemand die de zaken op een rijtje heeft. Boeken zijn dus niet meer in ons bezit. Moeten we ook nog weer huren voor het komende jaar..... Weer minimaal 100 euro. Op de vraag of we alsjeblieft iemand kunnen spreken die ons wel te woord kan staan wordt niet gereageerd, meerdere keren ons telefoonnummer gegeven, geen reaktie, alleen maar standaard mails worden verzonden. We voelen ons machteloos.
Inmiddels geeft men (via de mail) toe dat de boeken wel ingeleverd zijn, nadat we bewijzen van TNT hebben opgestuurd want we krijgen een mail dat de 4 boeken nog ong. 11 euro per stuk waard zijn en 2 boeken waardeloos, door hen getaxeerd.... Jaja, de ingeleverde boeken zagen er nog als nieuw uit, maar bewijs dat maar eens.
De betalingsherinnering voor de boete van ruim 280 euro heb ik inmiddels alweer binnen, ....

Begonnen met een misverstand, een foutje onzerzijds. Geen schade voor Van Dijk, want dezelfde boeken moeten we weer huren, wat overblijft is een dikke boete.

*missy*
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 apr 2006 16:33

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door *missy* »

Ik heb vanmorgen Van Dijk aan de telefoon gehad, wat een vreselijke bende is het daar geworden zeg :evil:
Of was het dat al? :P
26 seconden wachttijd , ik dacht dat valt mee, a 10 cent per minuut uiteindelijk 7 minuten in de wacht gestaan.
Gisteren waren ze helemaal niet te bereiken
Wat is het probleem?
Extra inlogcodes worden veel te laat verstuurd die bij je bestelde boeken horen!
Voor dochter een boek besteld a 64,69. Denk je een nieuw boek [wat je wel mag verwachten voor dat geld] te krijgen krijg je een vies oud vuil boek, vol met verhuur en verkoop stickers en koffievlekken :roll: Dus daar is flink winst opgemaakt! Nog geen 10 euro waard.
Ik vanmorgen maar weer eens bellen naar van Dijk. Krijg ik een vrouw aan de telefoon toen ik deze klacht vertelde die zei dat dit heel gebruikelijk is, staat in de kleine lettertjes blijkbaar. Mooi is dat dan zeg, je krijgt een lijst van school. Besteld te goede trouw je kind haar boeken en krijgt oude meuk :|
Ik vind dit echt te schofterig voor woorden en bij andere boekhandels bv voor onze andere dochter staat er onder aan de bestellijst: indien u gebruikte boeken wilt, verrekenen wij dit in de prijs. Zo kan het dus ook schijnbaar.
Ik zou vanmiddag teruggebeld worden maar daar geloof ik helemaal niet in, temeer omdat ik steeds meer klachten hoor en zie op internet.
Indien dit niet goed afgehandeld word is het voor ons geen van Dijk meer :cry:

edit: Het gaat niet om een huurpakket ofzo maar echt boeken die je nieuw aanschaft, dus ook echt van jezelf blijven. In de rest van het pakket kregen wij gewoon nieuwe boeken de afgelopen jaren!

franklin44
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 sep 2012 00:03

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door franklin44 »

is inderdaad een eigenaardige club aan het worden, en het vervelende is dat je als ouder geen keuze hebt en gedwongen bent met ze in zee te gaan. ik heb twee zoons op de middelbare school, krijg nu omdat ik niet binnen 14 dagen hebt betaald gelijk een verhoging van 2 x 40 euro voor een rekening dit is meer dan het dubbele van de oorspronkelijke rekening. en ik kan er niets tegen doen, normaal zou ik met dergelijke onvriendelijke bedrijven geen zaken meer doen, maar dat kan niet, kortom lijkt mij een monopolie op studie boeken... :(

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat ik nooit zo goed begrijp is het volgende:

Om een probleem op te lossen gaan mensen een half uur aan de telefoon hangen door te bellen naar een duur 0900-nummer. Terwijl een mailtje sturen (schijnt kosteloos te zijn) ook kan. Je hebt dan afspraken zwart op wit. Aan telefonische toezeggingen heb je helemaal niets.

En dan vervolgens wel het hele verhaal op dit forum uittypen?

Verder valt die monopoliepositie van Van Dijk wel mee. Een willekeurig studieboek: met ISBN 9789001765415

https://www.google.nl/search?q=97890017 ... =firefox-a

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door kiz »

Bob Schurkjens schreef:Wat ik nooit zo goed begrijp is het volgende:

Om een probleem op te lossen gaan mensen een half uur aan de telefoon hangen door te bellen naar een duur 0900-nummer. Terwijl een mailtje sturen (schijnt kosteloos te zijn) ook kan. Je hebt dan afspraken zwart op wit. Aan telefonische toezeggingen heb je helemaal niets.

En dan vervolgens wel het hele verhaal op dit forum uittypen?

Verder valt die monopoliepositie van Van Dijk wel mee. Een willekeurig studieboek: met ISBN 9789001765415

https://www.google.nl/search?q=97890017 ... =firefox-a
Waarschijnlijk ken je de procedure ook niet...
Je zou een punt hebben als de school een lijstje met ISBN nummers verstrekt, maar dat is niet zo.
Je krijgt een formuliertje met een code en instructies om in te loggen bij Van Dijk (dan wel eerst een account aan te maken). Met die code krijg je het pakket dat voor jouw schooltype en klas van toepassing is. Inclusief een aantal zaken die "namens de school" worden gefactureerd (zaken als kluishuur en diverse bijdragen). Het enige dat je zelf invult is of je huur- of koopboeken wenst en op welke wijze je de factuur wenst te voldoen.
Een e-mailadres staat niet op de website van Van Dijk, wel een "contactformulier" (wat overigens ook dienst moet doen als klachtenformulier, aangezien "klachten" en "contact" bij exact hetzelfde formulier uitkomen). Een bewijs van verzending krijg je dus niet.
En aan de bevestiging van je bestelling via e-mail heb je ook niet zo veel, aangezien dat vanaf een "noreply" adres van Van Dijk komt.
Van Dijk wil blijkbaar zélf graag dat je het 0900 belt.
Hoewel het bij ons altijd goed is gegaan, kan ik me wel voorstellen dat mensen op deze wijze stoom willen afblazen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik vraag me af hoe het komt dat je alleen bij Van Dijk je schoolboeken kan/mag kopen/huren? Een opleiding zou toch alle informatie moeten verstrekken die nodig is om op eigen initiatief boeken te bestellen. Dit is toch gedwongen winkelnering? Wat voor monopoliepositie heeft dit bedrijf in Nederland? Je moet toch helemaal zelf weten waar je je studieboeken vandaan scharrelt? Is ook een leuke opdracht voor je kind:

Koop zelf je studieboeken ergens anders dan bij Van Dijk. Wat je aan geld overhoudt, mag je zelf houden. Leuk, leerzaam en extra zakgeld.

En hier ook al een hele sleur aan klachten over deze firma, die ik ook nog ken uit mijn middelbareschooltijd: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=65610

Maar goed: Ik lees nu dat het te maken heeft met een wet uit 2008*. Van Dijk heeft 1 concurrent:
https://www.iddink.nl/shop/?subApp=webs ... gina=start

Omdat Van Dijk er ongestraft een potje van kan maken, zullen er nog wel meer klachten over dit bedrijf verschijnen iop dit forum.


*) http://erookies.wordpress.com/2011/07/1 ... boekenwet/

cbbo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2012 15:14

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door cbbo »

Ook ik heb slechte ervaring met van Dijk.
Bestelde boeken pakket voor mijn dochter, en betaalde keurig de rekening.
Kreeg het pakket binnen,en 1 boek was duidelijk 2e hands,smoezelig en met stickers beplakt.
Bellen naar het 0900 nummer. Nee,kon haast niet bestaan,deze fout wordt zelden gemaakt.
Ik heb duidelijk een 2e hands boek en heb nieuw betaald,dan wil ik ook een nieuw.
Reductie kon ik krijgen,was makkelijker,als het boek bruikbaar was,prima!
Later die middag werd ik terug gebeld, mocht niet moest omgeruild.
Moet ik het boek nu eerst terug sturen?
Nee,u krijgt eerst een nieuw,dan kunt u het oude in dezelfde doos retouneren en op de brievenbus doen.
Boek kwam binnen,met een adres kaartje: denk erom voldoende franceren!
Weer bellen met 0900, ik frnceer niets,is niet mijn fout geweest?
Krijg een antwoord nummer,gewoon op de doos vermelden,boek erin en op de brievenbus.
Zo gezegt zo gedaan (achteraf bleek,dat ik het boek op postkantoor had moeten afgeven, en aangeven van wie het retour kwam, stom. Maar heb gewoon klakkeloos het gegeven advies opgevolgt,die fout bleek)
Enkele weken later,krijg ik een engels boek binnen,die mijn dochter al heeft?
Weer 0900 bellen,wij zouden dit besteld hebben? Hij zat in het pakket.
Graag antwoord nummer,stuur ik hem retour. Nee u krijgt een kaartje toegestuurd.
Kaartje nooit gekregen,diverse malen gebeld met 0900. Ik heb de fout niet gemaakt,dus franceren doe ik niet ( principe kwestie)
Er volgt een brief,het engels boek van mijn dochter moet terug,school heeft het uit pakket gehaald en krijg als het boek binnen is,mijn geld terug?
Mijn dochter gebruikt het boek en bel de school voor informatie.
Nee, deze informatie klopt niet,wij werken uit het boek,is niet aan de orde.
Weer gebeld met 0900, uw informatie klopt niet en wacht nog steeds op antwoord nummer, u kunt het toch noemen,kan ik eindelijk het engels boek terug sturen. Nee,kaartje is overzichtelijker.
Kaartje moet ik nog steeds krijgen.
En tot mijn grote verbasing komen er aanmaningen met verhogingen, omdat er 2 boeken nog niet betaald zouden zijn??
U raad het al weer bellen met 0900,en niemand begrijpt het probleem!
Ik heb de boeken besteld nog niet betaald. Nu een leidinggevende graag.
Mevr.L zoekt het uit, en op de afgesproken tijd dat zij terug zou bellen,belt zij niet.
Mevr.is in bespreking.
Later die middag belt zij terug, uit coulance vervallen de rekeningen.
En betreft mijn telefoonkosten, die opgelopen zijn tot boven de 30 euro?
Ik moet blij zijn met de coulance!

Ik heb zelden zo'n slechte service meegemaakt.
En als ik google,kom ik veel dezelfde klachten tegen.

Van Dijk is niet de enige die school boeken levert.
Volgend school seizoen, bestel ik de boeken elders.
Er staan genoeg goede resenties van andere bedrijven op google.

davesontheroad
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2012 10:31

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door davesontheroad »

ik heb ook zeer slechte ervaring met van dijk:
de bestelde boeken van mijn dochter zijn betaald (99,07 eur) in mei, echter ik maakte een typefout en kwam op een verkeerd rekeningnummer, wat ik niet wist.
na drie aanmaningen van van dijk, stuur ik een afschrift van mijn rekening waarin staat dat het bedrag af is gehaald van mijn rekening. (dit was in juni) verder heb ik niets vernomen van van dijk, dus ik ga ervan uit dat alles goed is.

nu in november krijg ik van een incassoburo namens van dijk, dat ik 139,36 moet betalen voor de boeken. ik heb van dijk weer gebeld (0900 nummer) en uitgelegd dat ik betaald had in juni, ik stuur nu mijn hele prive rekening afschrift weer voor de zoveelste keer naar van dijk.
volgende dag kreeg ik een brief van van dijk waarin staat dat het naar een verkeerd rek.nummer was verstuurd. diezelfde dag nog heb ik het bedrag 99,07 eur overgemaakt naar het juiste rek.nummer.
waarom hoor ik 5 maanden niets van van dijk, mij in de waan laten dat het zo goed is. en nu dreigen met incassoburo

vanochtend weer gebeld met van dijk (0900 nummer), ik moest weer een bewijs opsturen dat ik betaald had (ik wordt hier niet goed van).
op mijn vraag of van dijk het incassoburo opdracht kan geven om de betaling in te trekken, helaas zei de juffrouw kan niet...
zo behandel je je klanten toch niet.
mensen NOOIT naar van dijk gaan voor boeken, leer hiervan

okkies1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2013 14:57

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door okkies1970 »

Wie kan mij uit ervaring vertellen in hoeverre ik, juridisch gezien, de aanmaningen en incasso verhogingen moet betalen? Het gaat om een nieuw boek wat vooruit betaald is, als breuk geleverd, retour gestuurd is en vervolgens een nieuwe ontvangen. Van Dijk wil dat ik nu ook het als tweede geleverde boek volledig betaal. Met alle incasso dreiging daarbij...
Als ik kan bewijzen dat zij de breuk ontvangen hebben storten ze het bedrag van het tweede boek weer terug. Ik weiger om te betalen. Hoe loopt dit af bij een eventuele rechtzaak?

Alvast dank voor nuttige reacties...

Marc





Beste klantenservice,

Nogmaals de situatie. Wij bestellen een boek wat door van Dijk vanwege ondeugdelijke verpakking niet aangetekend wordt geleverd en daardoor breuk veroorzaakt. De fout begint dus bij van Dijk waardoor wij als klant een probleem hebben.
Het complete pakket boeken is door ons netjes voldaan voor levering.

Wij maken hier melding van en ons wordt gezegd dat een nieuwe exemplaar wordt verstuurd en dat de breuk retour mag. Geen probleem. Wij hoeven dit niet te betalen volgens de klantenservice die de bestelling verwerkt.

Vervolgens krijgen wij weken later het beloofde boek en is de breuk door ons zoals afgesproken op jullie verzoek retour gestuurd. Van Dijk geeft aan niets te hebben ontvangen en wij zorgen voor een vermissingsformulier bij PTT post.

Vervolgens zegt van Dijk dat er een factuur openstaat.

Wat ik merk dat van Dijk alle consequenties bij mij als klant legt en niet mee werkt aan een klantvriendelijk oplossing. Zij legt het risico volledig bij de klant en blijft star in haar procedure. Ik zie dit niet als klantenservice maar voel me slachtoffer van tegenwerking. Alle reacties n.a.v. het probleem geven mij als klant een gevoel van machteloosheid en niet gehoord worden. Daar heb ik als klant last van en volgens mij is dat niet de opzet van jullie "klantenservice"

Kortom, van Dijk veroorzaakt een probleem en de klant wordt bij van Dijk de dupe.

Omdat dit door van Dijk tot nu toe niet naar redelijkheid wordt opgelost en ik mijn vertrouwen als klant verlies heb ik inmiddels ervoor gekozen om met dit verhaal naar de klachtencommissie van een bekende consumentenbond (KASSA) te stappen. Het gaat mij puur om het principe dat ik als klant de dupe ben geworden van nalatigheid en onduidelijke communicatie.

Ik verwacht als reactie op deze mail alsnog een oplossing en geen standaard antwoord die vasthoud aan een openstaande factuur met dreigende incasso verhoging. Lukt dat?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik verwacht als reactie op deze mail alsnog een oplossing en geen standaard antwoord die vasthoud aan een openstaande factuur met dreigende incasso verhoging. Lukt dat?

Je hebt gedaan wat Van Dijk opdroeg, dus kun jij niet aansprakelijk gesteld worden voor de vermissing van het teruggestuurde boek.
Als je maar zorgt dat dit duidelijk schriftelijk (mail) bekend is bij van Dijk, met data van telefoongesprekken en namen van medewerkers e.d. Bij sommige bedrijven kun je het beste nooit bellen, maar meteen mailen of telefoongesprekken direct samenvatten en doormailen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Van Dijk educatie, wat is daar aan de hand?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste reageerders op dit onderwerp. Gelezen het voorgaande blijft over van Dijk een oude uitspraak hangen die nog steeds actueel is. Gereformeerde rotstreken, vat dit alles samen. En die kun je inderdaad daar uit Kampen verwachten. En reken maar dat de verantwoordelijken voor dit wanbeleid op de zondagen één of meerdere malen in de voorste banken van hun kerken zitten. Maar dit terzijde.

Hoe pak je dit bedrijf aan? Door ze simpelweg te boycotten, door 1) er niet meer kopen en 2) ze te pakken in hun portemonnee als ze het fout doen. Reken erop dat ze daar gevoelig voor zijn. Allereerst, bij fouten, nooit bellen (0900 nummer). Behalve dat u slecht geholpen wordt bewijst u achteraf niets wat afgesproken is. Dus altijd schrijven, per email of per brief. Daarnaast, bewijs verzamelen. Breuk of gebruikte boeken ontvangen, leg het fotografisch vast. Zorg dat op die foto's poststempels of data op de begeleidende papieren zichtbaar zijn. Daar zijn die hoge resoluties op camera's goed voor. Maak van alles foto's en/of bewaar kopieën!

Van Dijk is erg snel met het sturen van incasso's (bureaus), i.p.v. zelf hun fouten op te lossen. Een schrikreactie opwekken bij de klant heet dat. Staat u echter in uw recht en sterk door uw verzamelde bewijsmateriaal en correspondentie, laat het dan maar op u afkomen. Incassobureaus, deurwaarders en uiteindelijk de kantonrechter. Die luistert wel naar beide partijen. Als u goede bewijzen in handen heeft wint u dat gemakkelijk en de kosten zijn voor Van Dijk. Als ze dat een paar keer overkomen is, en de rechterlijke macht ook weet met wie ze van doen hebben, dan verandert dat heel snel bij Van Dijk. Hun gereformeerde rotstreken behoren dan snel tot het verleden.

Gesloten