LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
KSH
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2012 21:02

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door KSH »

tenormin schreef:DHC heeft volledig gelijk. Als je een schade claimt en die word (uiteindelijk) tegemoet gekomen is het beschadigde object niet meer jouw eigendom.
Ik zeg niet dat het niet waar is wat je beweert, maar waar kan ik dat dan vinden?

Ik kom (op internet) nergens tegen dat het eigendom over gaat. Ik kom overigens ook niet tegen dat het eigendom NIET over gaat en bij mij blijft. Vandaar mijn vraag op dit forum.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door tenormin »

Hoezo kan je het niet vinden? DHC schrijft duidelijk artikel 960. Toets dat even in en je leest dat je er niet beter van mag worden, duidelijk toch? Of kon je het colbert op de een of andere manier toch nog gebruiken, anders begrijp ik je doorvragen niet.

KSH
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 sep 2012 21:02

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door KSH »

tenormin schreef:Hoezo kan je het niet vinden? DHC schrijft duidelijk artikel 960. Toets dat even in en je leest dat je er niet beter van mag worden, duidelijk toch? Of kon je het colbert op de een of andere manier toch nog gebruiken, anders begrijp ik je doorvragen niet.

Dat artikel gaat over verzekerden die een verzekeringsovereenkomst zijn aangegaan. Ik ben dus GEEN (verzekerings)overeenkomst aangegaan, waardoor dit artikel dus NIET toegespitst kan worden op mijn situatie. Er is dus een duidelijk verschil tussen verzekerden en consumenten zonder verzekering. Met dat in het achterhoofd ontbreekt dus de juridische basis om dit artikel te gebruiken.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door tenormin »

Wel, informeer dan bij het http://www.juridischloket.nl en vraag daar wat te doen of wat je kunt verwachten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door ciske »

tenormin schreef:Wel, informeer dan bij het http://www.juridischloket.nl en vraag daar wat te doen of wat je kunt verwachten.
:lol: Hetzelfde antwoord als die hier zal krijgen.

@TS in plaats van dat je nou blij bent dat ze het vergoeden, zeur je gewoon een eind weg.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ja goed idee, bel het juridisch loket, dat was nog niet eerder gezegd :lol:

witte angora
Berichten: 31207
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door witte angora »

Waar hebben we het over? Een colbertje van maar liefst 50 euro dat onbruikbaar is geworden. Hebben we het wel over een colbertje dan? Of gewoon een flodderjasje? Een fatsoenlijk colbert is aanzienlijk duurder namelijk. Zelfs in de opruiming kom je ze nauwelijks tegen voor dat geld.

Ik verbaas me over het doorvragen naar iets wat blijkbaar niet kan en het stelselmatig negeren van de mogelijkheid informatie op het juristenforum in te winnen.

Dat, gecombineerd met de eerdere reactie van het hoofdkantoor dat het colbertje zeker nog wel bruikbaar was, doet mij concluderen (en ik ben niet de eerste) dat TS van twee walletjes wil eten, wat resulteert in een gratis colbertje, immers, hij/zij blijft het dragen, maar heeft wel de aankoopprijs vergoed gekregen.

Next item please.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

BW6 artikel 212 schreef:Hij die ongerechtvaardigd is verrijkt ten koste van een ander, is verplicht, voor zover dit redelijk is, diens schade te vergoeden tot het bedrag van zijn verrijking.
Als u en het jasje en de volledige aankoopprijs vergoed krijgt wordt u ongerechtvaardigd verrijkt.
Het jasje heeft immers voor u blijkbaar nog een restwaarde en deze krijgt u bovenop de aankoopprijs . Dat is teveel van het goede.

Overigens zou u de sympathie van veel forumlezers verdienen als u een redelijke reden kunt opgeven waarom u perse een geruineerd jasje wilt terugkrijgen

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door tenormin »

sephora30 schreef:Ja goed idee, bel het juridisch loket, dat was nog niet eerder gezegd :lol:
Tja, ik dacht: TS mekkert zo door, druk dan op de verwijzing van het Juridisch Loket, hoeft ie helemaal niets zelf in te toetsen. :twisted:

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door vroem »

de maatschappij is echt ziek aan het worden.... schade is 100% vergoed, waar hebben we het nog over?? extra voordeel halen, en dat kan niet, ooohhh wat erg... te triest voor woorden dit. :roll:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Ben benieuwd of ts het juridisch loket al heeft gebeld :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

vroem schreef:de maatschappij is echt ziek aan het worden.... schade is 100% vergoed, waar hebben we het nog over?? extra voordeel halen, en dat kan niet, ooohhh wat erg... te triest voor woorden dit. :roll:
Hierin heb je 100% gelijk Vroem.
Schade is 100% vergoed en nog het produkt terug willen hebben, kan zomaar zijn om
het nog ergens te laten vergoeden door 1 of andere vezekering. :shock:

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dit vraagt ook om een reactie van mijn kant. Het weekend was ik weg vandaar dat TS op mijn reactie moest wachten. Excuus daarvoor.

Ik sluit me geheel aan bij vorige schrijvers. Graag wil ik mijn ongenoegen uiten over de moraal van TS. Het kan niet anders of TS is voornemens een slaatje te slaan uit deze situatie. Gezien de bewoordingen van de kapsalon denk ik dat TS ook geen gemakkelijke klant is en dat er al heel wat aan vooraf is gegaan.

TS zou zijn excuses wel eens mogen aanbieden om moreel aangeslagen maar met opgeheven hoofd deze discussie te verlaten.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sephora30 »

Waarom ga je er vanuit dat ts een man is? Ik denk dat ts een vrouw is.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door tenormin »

sephora30 schreef:Waarom ga je er vanuit dat ts een man is? Ik denk dat ts een vrouw is.
't Zal best een vrouw zijn, maar mannen verven tegenwoordig ook hun haar :D
Maar ik zou best eens willen lezen wat haar "moverende" reden nu is om dat verprutste colbertje toch in haar bezit te hebben. Natuurlijk denk ik het wel te weten, maar het zou wel "leuk" zijn het echt te lezen. Keep dreaming, zal geen antwoord op komen.
Laatst gewijzigd door tenormin op 24 sep 2012 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Colbertjes zijn toch een mannending ?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Navraag hier op kantoor leert me dat vrouwen die tegenwoordig ook dragen. (hilarisch gelach hier....)

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door tenormin »

sjoegel schreef:Colbertjes zijn toch een mannending ?
nee hoor sjoegel, vrouwen dragen ook colberts. Sommige vrouwen in de Tweede Kamer dragen er duidelijk een, dus geen mantelpakje :lol:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door Jolijn »

sjoegel schreef:Colbertjes zijn toch een mannending ?
Haren verven een vrouwending.

witte angora
Berichten: 31207
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Schadevergoeding leidt tot bezit product?

Ongelezen bericht door witte angora »

Jolijn schreef:
sjoegel schreef:Colbertjes zijn toch een mannending ?
Haren verven een vrouwending.
Nope. Ook sommige mannen verven hun haar, als het goed is zijn er zelfs producten voor mannen.

Gesloten