LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overheid instantie schendt alle regels en wetten
Overheid instantie schendt alle regels en wetten
Overheid instantie schendt alle regels en wetten, alleen om iemand tegen te werpen?
Mijn verhaal kunt u lezen op de rechtenforum http://rechtenforum.nl/forum/thread/tit ... !/t/37528/
Het gaat niet om een verblijfs vergunning of een paspoort, puur om een visum. Is het niet belachelijk om zoveel moeite te doen om iemand tegen te werpen, en voor wat voor nut?
Het Nederlandse rechtsysteem is zo krom dat het u in een hoek kan stoten dat u geen kant op kan gaan.
Mijn verhaal kunt u lezen op de rechtenforum http://rechtenforum.nl/forum/thread/tit ... !/t/37528/
Het gaat niet om een verblijfs vergunning of een paspoort, puur om een visum. Is het niet belachelijk om zoveel moeite te doen om iemand tegen te werpen, en voor wat voor nut?
Het Nederlandse rechtsysteem is zo krom dat het u in een hoek kan stoten dat u geen kant op kan gaan.
Re: Overheid instantie schendt alle regels en wetten
Hoop dat er iemand hier is die je daarmee kan helpen maar als je op het rechtenforumNewPie schreef:Overheid instantie schendt alle regels en wetten, alleen om iemand tegen te werpen?
al niet je vraag beantwoord kan krijgen ben ik bang dat het hier ook niet lukt.
Maar je weet maar nooit.
-
De reden voor afwijzing lijkt mij duidelijk.
Aangezien de moeder, de kinderen en kleinkinderen van uw moeder hier in Nederland wonen, is haar sociale band met China kleiner.
Het verhuren van woonruimte levert haar geld op, ik neem aan dat zij ook in Nederland bij dit geld kan komen.
Als zij zich slechts eenmaal per jaar hoeft te melden om in aanmerking te komen voor de Chinese gezondheidsverzekering etc. is het niet geheel uit te sluiten dat zij ook maar eenmaal per jaar terug gaat.
Zeker niet als je daarbij optelt dat uw moeder al eens de regels die aan het visum vasthangen heeft geschonden, hoe begrijpelijk de redenen misschien ook zijn.
Is er toen uw oma zo ziek was ook contact opgenomen met het IND of er dingen gedaan konden worden (papieren invullen etc.) waardoor uw moeder wettelijk langer in Nederland kon verblijven?
Of heeft zij de gok gewoon genomen en moet zij nu (helaas voor haar wel terecht) op de blaren zitten?
Aangezien de moeder, de kinderen en kleinkinderen van uw moeder hier in Nederland wonen, is haar sociale band met China kleiner.
Het verhuren van woonruimte levert haar geld op, ik neem aan dat zij ook in Nederland bij dit geld kan komen.
Als zij zich slechts eenmaal per jaar hoeft te melden om in aanmerking te komen voor de Chinese gezondheidsverzekering etc. is het niet geheel uit te sluiten dat zij ook maar eenmaal per jaar terug gaat.
Zeker niet als je daarbij optelt dat uw moeder al eens de regels die aan het visum vasthangen heeft geschonden, hoe begrijpelijk de redenen misschien ook zijn.
Is er toen uw oma zo ziek was ook contact opgenomen met het IND of er dingen gedaan konden worden (papieren invullen etc.) waardoor uw moeder wettelijk langer in Nederland kon verblijven?
Of heeft zij de gok gewoon genomen en moet zij nu (helaas voor haar wel terecht) op de blaren zitten?
Ik weet niet waarom IND zoveel moeite doet om iemand tegen te werpen, terwijl ze achteraf wel beseffen dat mijn moeder terug gaat. Betalen wij daar al onze belasting centjes voor?
Wat heeft dit te maken met onze belasting centjes ?NewPie schreef:Ik weet niet waarom IND zoveel moeite doet om iemand tegen te werpen, terwijl ze achteraf wel beseffen dat mijn moeder terug gaat. Betalen wij daar al onze belasting centjes voor?
Dus u wil mij zeggen dat u later samen met uw kinderen gaan leven ? en niet met uw echtgenoot(e)?VioletPrue schreef:De reden voor afwijzing lijkt mij duidelijk.
Het is al zo moeilijk om een visum te komen bij een keer niet tijdig terugkeer. Ik denk niet dat zij volgende keer kan komen als ze nog een keer telang verblijft. Ze is trouwens zelfstanding teruggekeerd!VioletPrue schreef:De reden voor afwijzing lijkt mij duidelijk.
Kost aan beide kanten tijd en geld voor onnodige dingens. Het is geen verblijfsvergunning of paspoort! Moet IND al hun "tips en trucjes" uit de kast halen voor een visum die ze achteraf wel beseffen dat die persoon terug gaat?Chocomelk schreef:NewPie schreef:
Wat heeft dit te maken met onze belasting centjes ?
Laatst gewijzigd door NewPie op 23 sep 2012 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Aangezien ik geen van beiden heb, kan ik met 'nee' antwoorden.NewPie schreef:Dus u wil mij zeggen dat u later samen met uw kinderen gaan leven ? en niet met uw echtgenoot(e)?
Hoe uw moeder dat ziet, weet ik niet.
Overigens vergeet u nu haar moeder en kleinkinderen.
Als je een slecht huwelijk hebt en in een ander land zo bij je moeder, kinderen en kleinkinderen kan zijn, is die keuze niet moeilijk.
Reden te meer om op tijd terug te keren, of om actie te ondernemen als tijdig terugkeren niet gaat lukken.NewPie schreef:Het is al zo moeilijk om een visum te komen bij een keer niet tijdig terugkeer.
Dit zijn dus de consequenties van strafbaar gedraag.
Hoewel ik de redenen van uw moeder zeker begrijp, heeft zij in strijd met de wet gehandeld en daarom gaat er nu bij de IND een rood lampje branden als haar naam naar voren komt.
NewPie schreef:Ik denk niet dat zij volgende keer kan komen als ze nog een keer telang verblijft.
En terecht!
Aan een visum zitten regels vast, die moet je niet overtreden.
Wacht even, iemand die de wet overtreed en zich vervolgenbs vrijwillig aangeeft bij de politie blijft toch fout of niet?NewPie schreef:Ze is trouwens zelfstanding teruggekeerd!
Uw moeder is te lang in nederland gebleven.
Ik begrijp de redenen, maar heeft zij voor zij langer bleef contact opgenomen met de IND, of is zij gewoon gebleven en heeft ze de gok genomen dat het niet aan het licht zou komen?
En wat nu als haar moeder dik twee jaar ernstig ziek was gebleven?
Zou zij dan al die tijd zijn gebleven?
-
U doet net alsof een visum een volslagen onnodig papiertje is dat net zoveel waard is als een huis-aan-huis folder.NewPie schreef:Kost aan beide kanten tijd en geld voor onnodige dingens. Het is geen verblijfsvergunning of paspoort!Chocomelk schreef:NewPie schreef:
Wat heeft dit te maken met onze belasting centjes ?
Op de één of andere manier willen ze niet hebben dat u moeder
naar Nederland komt waarschijnlijk omdat ze 'bang' zijn dat ze weer
niet tijdig terug keert en ze maar 1 reden heeft tot terug gaan naar China en
dat is voor haar uitkering/chinese gezondheidszorg.
Klopt dit een beetje NewPie ?
Nu begrijp ik waarom u geen kinderen heeft. Zeker een slechte huwelijk?VioletPrue schreef:Aangezien ik geen van beiden heb, kan ik met 'nee' antwoorden.NewPie schreef:Dus u wil mij zeggen dat u later samen met uw kinderen gaan leven ? en niet met uw echtgenoot(e)?
Als je een slecht huwelijk hebt en in een ander land zo bij je moeder, kinderen en kleinkinderen kan zijn, is die keuze niet moeilijk.
Iemand die hier te lang heb verbleven dan toegestaand krijgt een SIS notering. Dat betekent dat iemand niet voor een bepaalde tijd het land in mag. Voor mijn moeder is het 3 jaren. dus je krijgt wel een straf. Maar ze heeft niemand vermoord of mishandeld , krijgt toch niet eeuwig straf? Je vermoort hier iemand , je krijgt niet eens 7 jaren celstraf!VioletPrue schreef:NewPie schreef:
Reden te meer om op tijd terug te keren, of om actie te ondernemen als tijdig terugkeren niet gaat lukken.
Dit zijn dus de consequenties van strafbaar gedraag.
Hoewel ik de redenen van uw moeder zeker begrijp, heeft zij in strijd met de wet gehandeld en daarom gaat er nu bij de IND een rood lampje branden als haar naam naar voren komt.NewPie schreef:Ik denk niet dat zij volgende keer kan komen als ze nog een keer telang verblijft.
En terecht!
Aan een visum zitten regels vast, die moet je niet overtreden.Wacht even, iemand die de wet overtreed en zich vervolgenbs vrijwillig aangeeft bij de politie blijft toch fout of niet?NewPie schreef:Ze is trouwens zelfstanding teruggekeerd!
Uw moeder is te lang in nederland gebleven.
Ik begrijp de redenen, maar heeft zij voor zij langer bleef contact opgenomen met de IND, of is zij gewoon gebleven en heeft ze de gok genomen dat het niet aan het licht zou komen?
En wat nu als haar moeder dik twee jaar ernstig ziek was gebleven?
Zou zij dan al die tijd zijn gebleven?
U kunt vergelijken als voorbeeld dat iemand die 5 jaren straf krijgt, maar de agent maakt er 10 jaren van. Is toch niet rechtvaardig? Dat is tegen de wetten en regels in!
Er is trouwens een nieuwe wet , tweede keer te lang verbleven, nooit meer het land in. Dus elke keer jaar steeds melden gaat niet door!!
Laatst gewijzigd door NewPie op 24 sep 2012 04:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Nee dat klopt niet.Chocomelk schreef:Op de één of andere manier willen ze niet hebben dat u moeder
1 ) ze heeft ook familie in china , dus er zijn zeker sociale binding , haar echtgenoot en zus en schoonfamilie wonen daar.
2) Ze heeft echt goed leven daar, ze woont een appartment met prive bewaking , zwembad , tennisveld , etc.
3) Huur wordt persoonlijk opgehaald , omdat ze op een leeftijd zijn dat digitaal niet een optie zijn. Dus mijn moeder kunt hier niet direct de centjes ophalen. wel via , via
4) Ze spreekt de taal niet , waar ze hier afhankelijk zijn van andere
5) tellen vrienden en kennisen ook tot de sociale binding? Ze heeft heel haar leven in China gewoond
Ik kan zoveel opnoemen als ik wel...omdat ik de werkelijk situatie weet. Maar goed , daar kijkt IND niet naar..
Het gaat niet niet zo zeer of ze hier kan komen of niet, maar dat het onrechtvaardig wordt behandeld en daar streef ik naar. Ik vecht voor de rechten van mijn moeder... en daar zal ik altijd voor doen! Ook is het maar een visum!
Laatst gewijzigd door NewPie op 24 sep 2012 00:14, 2 keer totaal gewijzigd.
-
U snapt geloof ik niet wat 'geen van beiden' betekent.NewPie schreef:Nu begrijp ik waarom u geen kinderen heeft. Zeker een slechte huwelijk?VioletPrue schreef:Aangezien ik geen van beiden heb, kan ik met 'nee' antwoorden.NewPie schreef:Dus u wil mij zeggen dat u later samen met uw kinderen gaan leven ? en niet met uw echtgenoot(e)?
En kijk een beetje uit met zinnen als 'nu begrijp ik waarom u geen kinderen heeft'.
Daar kunt u mensen heel diep mee kwetsen.
Waarom toch zo naar persoonlijk worden als iemand het niet per sé met u eens is?
Ik ben constant netjes tegen u en over uw moeder geweest, waarom niet hetzelfde doen?
Beetje kinderachtig!
En ook erg jammer dat u herhaaldelijk de vragen die ik stel, die het handelen van uw moeder duidelijk kunnen maken, niet beantwoord.
U snapt geloof ik niet wat 'geen van beiden' betekent.Nu begrijp ik waarom u geen kinderen heeft. Zeker een slechte huwelijk?
En kijk een beetje uit met zinnen als 'nu begrijp ik waarom u geen kinderen heeft'.
Waarom toch zo naar persoonlijk worden als iemand het niet per sé met u eens is?
Ik ben constant netjes tegen u en over uw moeder geweest, waarom niet hetzelfde doen?
Beetje kinderachtig!
En ook erg jammer dat u herhaaldelijk de vragen die ik stel, die het handelen van uw moeder duidelijk kunnen maken, niet beantwoord.[/quote]
Mijn ouders houden van elkaar. u komt met argument "misschien een slechte huwelijk". kwets je de andere niet ? Ik gebruik uw woorden. en ik zei het ook met een vraagteken!!
-
Ik zou nog eens goed lezen wat ik schreef, want ik schreef niet dat uw ouders misschien een slecht huwelijk hebben.NewPie schreef:Mijn ouders houden van elkaar. u komt met argument "misschien een slechte huwelijk". kwets je de andere niet ? Ik gebruik uw woorden. en ik zei het ook met een vraagteken!!VioletPrue schreef:U snapt geloof ik niet wat 'geen van beiden' betekent.NewPie schreef: Nu begrijp ik waarom u geen kinderen heeft. Zeker een slechte huwelijk?
Beetje kinderachtig!
En ook erg jammer dat u herhaaldelijk de vragen die ik stel, die het handelen van uw moeder duidelijk kunnen maken, niet beantwoord.
Er stond 'Als je....' en heel duidelijk en opzettelijk niet 'als uw moeder'.
Ik sprak dus in het algemeen en had het niet over uw moeder.
Vandaar ook dat er 'je' en niet 'uw moeder' stond.
U heeft het hier wel degelijk rechtstreeks over mij.
Dat u suggereert (met een vraagteken) dat ik een slecht huwelijk heb, zal me een rotzorg zijn, u wist immers al dat ik niet getrouwd was.
U weet niet waarom ik geen kinderen heb en ik vind uw opmerking dan ook onder de gordel.
U denkt ook niet echt door... kunt u samen met iemand zoveel jaren leven , als je zo'n slechte huwelijk hebt? Mijn moeder is bijna 60... al zo'n 40 jaren met iemand gewoond.
Zulke reactie verwacht ik niet op de rechtenforum, mensen daar zijn echt geschoold. denken echt door...
U komt met de meest bizarre argumenten ....... dan verwacht je ook bizarre antwoorden terug!
Hoe moet ik weten of u getrouwd of niet getrouwd bent? heeft u me dat ooit verteld?
Zulke reactie verwacht ik niet op de rechtenforum, mensen daar zijn echt geschoold. denken echt door...
U komt met de meest bizarre argumenten ....... dan verwacht je ook bizarre antwoorden terug!
Hoe moet ik weten of u getrouwd of niet getrouwd bent? heeft u me dat ooit verteld?
-
Ja, dat heb ik u verteld, lezen blijft niet uw sterkste punt.NewPie schreef:U denkt ook niet echt door... kunt u samen met iemand zoveel jaren leven , als je zo'n slechte huwelijk hebt? Mijn moeder is bijna 60... al zo'n 40 jaren met iemand gewoond.
Nogmaals, ik had het niet over uw moeder, ik sprak over het algemeen.
Als ik het over uw moeder had gehad, had ik wel neergezet 'uw moeder'.
Niet 'je'.
En overigens is het antwoord 'ja'.
Genoeg mensen scheiden nooit en zijn langer dan 40 jaar getrouwd.
Mijn opa en oma bijvoorbeeld, die waren doodongelukkig en hebben altijd getrouwd samengeleefd.
Maar nogmaals, ik heb niets over het huwelijk van uw moeder gezegd, lees nog maar eens wat ik geschreven heb.
Als u ergens ziet dat ik geschreven heb 'Aangezien uw moeder vast een slecht huwelijk heeft....' quote het dan even, ik lees het graag.
Overigens is dit geen rechtenforum, maar een consumentenforum.
Dat u mijn argumenten bizar vindt is prima (en te verwachten, aangezien u de IND ook al sukkels lijkt te vinden), maar ik ben niet kwetsend geweest.
Ik heb nog vragen gesteld om u dingen beter uit te kunnen leggen, maar antwoord komt er maar niet.
Maar goed, dit was mijn laatste post in dit onderwerp, ik wens u veel succes met begrijpend lezen verder.
Tjia , nu begrijp ik jouw situatie. Nu snap ik jouw perspectief. Sorry voor jouw oma en opa, snap nu helemaal waarom u zo argumenteerd "Misschien een slechte huwelijk". Onze familie heeft een sterke sociale band , mijn ouders en kinderen. Daarom vecht ik voor mijn ouders. Ik hou van mijn ouders, en hun ook van mij. Iemand van een andere leefomgeving, ervaart dingens vanuit hun omgeving. Dus vandaar dat ik niet snap waarom u zo argumenteerd "misschien een slechte huwelijk". Nu snap ik helemaal. Ik wens u veel sterkte (en vooral veel liefde voor medemensen) en ook een gelukkige huwelijk in de toekomst.
Voor op en aanmerking bent u altijd welkom. Alleen heb ik zo'n druk leven, kan niet garanderen dat ik u meteen beantwoord. Ben een paar dagen weg met business trip.
Maar goed , welterusten
Voor op en aanmerking bent u altijd welkom. Alleen heb ik zo'n druk leven, kan niet garanderen dat ik u meteen beantwoord. Ben een paar dagen weg met business trip.
Maar goed , welterusten