LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort om depressief van te worden.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Gosse Ongemak

Telfort om depressief van te worden.

Ongelezen bericht door Gosse Ongemak »

Ik ben halverwege dit jaar overgestapt op Telfort alles in één. Ik heb daarbij vooral ook voor Telfort gekozen omdat ik een digibeet ben en ik verleid werd met de aanbieding "gratis monteur" voor de installatie.
Nou dat heb ik geweten. ten eerste bleek dat ik bij de installatie moest kiezen uit draadloze interactieve tv of bedrade. Weet ik veel. De installateur adviseerde draadloos; kostte wel ca. €60,-- extra voor een draadloze verbindingsset. Onverwachtte en nergens vermelde extra kosten, maar vooruit.
Bij vertrek van de monteur werkte e.e.a., althans voor zover dat op het eerste gezicht zo leek. 's Avonds bleek dat de tv in beeld én in geluid stotterde. Dit werd erger als ik bij een toiletbezoek het licht in de wc opdeed (!!).
Diverse contacten met de klantenservice (á €0,10 p/m excl. telefoonkosten) resulteerden in eindeloos resetten van het modem en van de draadloze verbingsset. Zonder structureel resultaat. Soms is het even goed (nooit langer dan een uur) dan weer heb ik beeld nog geluid als ik 's avonds de tv aanzet. De draadloze verbindingsset zou stuk zijn was op enig moment de conclusie - een nieuwe werd opgestuurd. Resultaat: nihil. Later werd mij verteld dat een draadloze verbingsset geen goede keuze van mij was geweest (ik deed dit op advies van de monteur NB!); ik zou draden moeten trekken. En ja dat moet ik dan zelf doen, daar was de gratis monteur niet voor.
Ook bij de draadloze internet verbinding heb ik problemen: een licht filmpje op YouTube komt alleen stotterend door. Ook Live TV op de laptop valt regelmatig stil. Telefonisch ben ik niet bereikbaar voor sommige mensen die mij via hun vaste telefoon willen bellen. De desktop (bedraad!) is het enige dat goed werkt.
Ik ben hopeloos en moedeloos. De klantenservice wil mij draden laten trekken - op mails wordt niet (meer) gereageerd. Dat ik überhaupt nog tv kan kijken dank ik aan UPC, die tot nu toe mijn analoge signaal niet heeft afgesloten.
Is het nu echt niet mogelijk een goede monteur te sturen die alles naloopt en signalen opmeet om tot een oplossing te komen. Ik ben verleid met een gratis monteur, maar ik inmiddels van weinig beslissingen in mijn leven zoveel spijt dan van mijn besluit om op Telfort over te stappen.

Bob Schurkjens

Re: Telfort om depressief van te worden.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gratis monteur = gratis werkstudent die dit er even bij doet. Of heb ik het mis?

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Gosse Ongemak schreef:ik zou draden moeten trekken. En ja dat moet ik dan zelf doen, daar was de gratis monteur niet voor.
Waar is die monteur dan wel voor? Om de stekker van de modem in het stopcontact te steken? Dat kan zelfs de grootste digibeet nog wel zelf lijkt mij :roll:

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

klaas1978 schreef:
Gosse Ongemak schreef:ik zou draden moeten trekken. En ja dat moet ik dan zelf doen, daar was de gratis monteur niet voor.
Waar is die monteur dan wel voor? Om de stekker van de modem in het stopcontact te steken? Dat kan zelfs de grootste digibeet nog wel zelf lijkt mij :roll:

Tjee hee, wat een reactie, er zijn zat mensen die hulp nodig hebben. TS zegt al dat die een beetje digibeet is.

Voor TS, misschien komt Hugo hier nog wel van Telfort en heeft die een oplossing , gratis monteur toegezegd, dan hoort dat ook gedaan te worden.

klaas1978

ciske schreef:Tjee hee, wat een reactie, er zijn zat mensen die hulp nodig hebben. TS zegt al dat die een beetje digibeet is.
Mijn reactie was dan ook geen kritiek op TS maar op de "service" van Telfort ;)

ciske

klaas1978 schreef:
ciske schreef:Tjee hee, wat een reactie, er zijn zat mensen die hulp nodig hebben. TS zegt al dat die een beetje digibeet is.
Mijn reactie was dan ook geen kritiek op TS maar op de "service" van Telfort ;)
:lol: okee,

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

klaas1978 schreef:
Er zijn heel veel providers die regelmatig een gratis monteur aanbieden, maar bij welke provider is het op orde brengen van de achterliggende infrastructuur wel inbegrepen bij die gratis monteur ?
Bij Ziggo en KPN bijvoorbeeld als zij gratis monteur acties hebben, doet de monteur ook alleen maar de boel aansluiten. Het op orde hebben van de achterliggende infra is voor de klant. Meestal kan die monteur bij die bedrijven dat wel doen maar die werkzaamheden en materialen worden dan gewoon in rekening gebracht.

klaas1978

Emmy75 schreef:Bij Ziggo en KPN bijvoorbeeld als zij gratis monteur acties hebben, doet de monteur ook alleen maar de boel aansluiten.
Als de monteur niks anders doet dan de boel aansluiten, iets wat niet meer behelst dan het insteken van een paar stekkertjes, wat is dan überhaupt de meerwaarde van zo'n monteur? :?

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

klaas1978 schreef:
Hier hebben we Ziggo (is de enigste leverancier hier). De gratis monteur kwam destijds ook, maar installeerde alleen het modem en 1 bedraade laptop (dus niet draadloos). De digitale Televisie, de vaste Pc en het draadloze gedeelte van de laptop moest ik volledig zelf doen.

Er waren wat problemen met het draadloze gedeelte (dit was dus nadat de ziggo monteur geweest was) en dus heb ik daar een andere monteur voor moeten huren, terwijl de ziggo monteur mij zei dat zij niets met draadloos deden en dat ook de TV niet onder zijn werkzaamheden thuis hoorden, net als de telefoon. Er was ook een rede waarom hij de vaste PC niet tot zijn werkzaamheden berekende.

Nu was de TV en de telefoon niet zo moeilijk, maar ik vond het toch wel vreemd dat je een gratis monteur krijgt die eigenlijk geen waarde toe voegt (vast internet op de laptop had ik makkelijk zelf voor elkaar kunnen krijgen al snap ik niet waarom je vast internet op je draadloze laptop zou willen).
Wat ook opvallend was, was dat we tijden kregen waartussen hij zou komen. Hij belde echter al een uur voor die tijd met de mededeling dat hij er binnen 30 minuten zou zijn, maar hij stond er al binnen 10 minuten en was 10 minuten later weer weg.

Hier lag de kabel voor de vaste pc er overigens al.

O ja.. Hij maakte ook via onze laptop een mail account van Ziggo aan, maar tja.. dat zei ik van te voren al niet te gebruiken.. Als hij die tijd nu gewoon benut had in het draadloze internet..

grun

Ongelezen bericht door grun »

klaas1978 schreef:
Emmy75 schreef:Bij Ziggo en KPN bijvoorbeeld als zij gratis monteur acties hebben, doet de monteur ook alleen maar de boel aansluiten.
Als de monteur niks anders doet dan de boel aansluiten, iets wat niet meer behelst dan het insteken van een paar stekkertjes, wat is dan überhaupt de meerwaarde van zo'n monteur? :?
Dan heb je iemand om de schuld te kunnen geven als het niet werkt. :lol:

Dat was bij mij het geval. Er moest eerst een andere monteur komen, met hogere bevoegdheid want de eerste was van een contractor, die het signaal qua sterkte wat omhoogdraaide in het kastje op de hoek van de straat, anders wilde de modem niet online komen.
Ik heb niet zelf gebeld maar die eerste monteur laten bellen, daarna stond die tweede ook binnen 30 minuten voor de deur. Viel me niet tegen. Dat is 10 jaar geleden en sindsdien geen rare dingen meegemaakt.
Laatst gewijzigd door grun op 27 sep 2012 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

klaas1978 schreef:

Misschien het gevoel dat er iets gedaan is? :mrgreen:

Ik snap best dat sommige mensen er moeite mee hebben, met aansluiten. Maar beter is een goede buur of een bekende het te laten doen.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

klaas1978 schreef:
Het behelst wel iets meer dan alleen het insteken van stekkertjes, zoals activeren smartcards, instellen TV en zenders en installatie van internet op 1 PC en laptop. Maar goed zo heel ingewikkeld is dat niet. Onze gratis Ziggo monteur boorde ook het modem en een ander kastje op de muur, dus dat hoefde we ook al niet zelf te doen. Dat is inderdaad allemaal net erg moeilijk, maar u zou ze de kost niet willen geven die dat niet zelf kunnen.

Dan is er nog de groep mensen die het niet zelf wil doen (zoals ik bijvoorbeeld). Ik zou het best wel kunnen maar zou er wel 2x zolang mee bezig zijn dat de monteur die niet anders doet dag in dag uit. Voor degene voor wie dit geen dagelijkse kost is die moet zich door de handleidingen heen werken en volgen "hoe moet het allemaal". Een hoop tijd die een monteur niet nodig heeft. Een verkeerd stekkertje insteken of een verkeerde volgorde en de boel werkt niet, ga dan maar eens onderzoeken wat het is. De monteur was met 20 minuutjes klaar.
Nicky_The schreef:Hier hebben we Ziggo (is de enigste leverancier hier). De gratis monteur kwam destijds ook, maar installeerde alleen het modem en 1 bedraade laptop (dus niet draadloos). De digitale Televisie, de vaste Pc en het draadloze gedeelte van de laptop moest ik volledig zelf doen.
Onze Ziggo monteur installeerde naast de interactieve TV en telefoon (ok gewoon inpluggen) ook het draadloze gedeelte op 1 laptop. Andere laptops moesten we inderdaad wel zelf doen. Maar toen de monteur wegging kon ik direct internetten op mijn laptop zonder nog aan te melden op het netwerk enz. Ook kon ik direct mailen via Outlook want hij had 1 e-mailaccount op outlook ingesteld. Het werkte gewoon. De 2de TV moest ik wel zelf doen.
Nicky_The schreef: (vast internet op de laptop had ik makkelijk zelf voor elkaar kunnen krijgen al snap ik niet waarom je vast internet op je draadloze laptop zou willen).
:lol:

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Emmy75 schreef:
klaas1978 schreef:
Het behelst wel iets meer dan alleen het insteken van stekkertjes, zoals activeren smartcards, instellen TV en zenders en installatie van internet op 1 PC en laptop. Maar goed zo heel ingewikkeld is dat niet. Onze gratis Ziggo monteur boorde ook het modem en een ander kastje op de muur, dus dat hoefde we ook al niet zelf te doen. Dat is inderdaad allemaal net erg moeilijk, maar u zou ze de kost niet willen geven die dat niet zelf kunnen.

Dan is er nog de groep mensen die het niet zelf wil doen (zoals ik bijvoorbeeld). Ik zou het best wel kunnen maar zou er wel 2x zolang mee bezig zijn dat de monteur die niet anders doet dag in dag uit. Voor degene voor wie dit geen dagelijkse kost is die moet zich door de handleidingen heen werken en volgen "hoe moet het allemaal". Een hoop tijd die een monteur niet nodig heeft. Een verkeerd stekkertje insteken of een verkeerde volgorde en de boel werkt niet, ga dan maar eens onderzoeken wat het is. De monteur was met 20 minuutjes klaar.
Nicky_The schreef:Hier hebben we Ziggo (is de enigste leverancier hier). De gratis monteur kwam destijds ook, maar installeerde alleen het modem en 1 bedraade laptop (dus niet draadloos). De digitale Televisie, de vaste Pc en het draadloze gedeelte van de laptop moest ik volledig zelf doen.
Onze Ziggo monteur installeerde naast de interactieve TV en telefoon (ok gewoon inpluggen) ook het draadloze gedeelte op 1 laptop. Andere laptops moesten we inderdaad wel zelf doen. Maar toen de monteur wegging kon ik direct internetten op mijn laptop zonder nog aan te melden op het netwerk enz. Ook kon ik direct mailen via Outlook want hij had 1 e-mailaccount op outlook ingesteld. Het werkte gewoon. De 2de TV moest ik wel zelf doen.
Nicky_The schreef: (vast internet op de laptop had ik makkelijk zelf voor elkaar kunnen krijgen al snap ik niet waarom je vast internet op je draadloze laptop zou willen).
:lol:
Vreemd dat dat dan niet bij ons gebeurde. Blijkbaar wilde hij er gewoon snel vanaf zijn en vroeg naar huis..

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Gosse Ongemak schreef:Ik ben halverwege dit jaar overgestapt op Telfort alles in één. Ik heb daarbij vooral ook voor Telfort gekozen omdat ik een digibeet ben en ik verleid werd met de aanbieding "gratis monteur" voor de installatie.
Nou dat heb ik geweten. ten eerste bleek dat ik bij de installatie moest kiezen uit draadloze interactieve tv of bedrade. Weet ik veel. De installateur adviseerde draadloos; kostte wel ca. €60,-- extra voor een draadloze verbindingsset. Onverwachtte en nergens vermelde extra kosten, maar vooruit.
Bij vertrek van de monteur werkte e.e.a., althans voor zover dat op het eerste gezicht zo leek. 's Avonds bleek dat de tv in beeld én in geluid stotterde. Dit werd erger als ik bij een toiletbezoek het licht in de wc opdeed (!!).
Diverse contacten met de klantenservice (á €0,10 p/m excl. telefoonkosten) resulteerden in eindeloos resetten van het modem en van de draadloze verbingsset. Zonder structureel resultaat. Soms is het even goed (nooit langer dan een uur) dan weer heb ik beeld nog geluid als ik 's avonds de tv aanzet. De draadloze verbindingsset zou stuk zijn was op enig moment de conclusie - een nieuwe werd opgestuurd. Resultaat: nihil. Later werd mij verteld dat een draadloze verbingsset geen goede keuze van mij was geweest (ik deed dit op advies van de monteur NB!); ik zou draden moeten trekken. En ja dat moet ik dan zelf doen, daar was de gratis monteur niet voor.
Ook bij de draadloze internet verbinding heb ik problemen: een licht filmpje op YouTube komt alleen stotterend door. Ook Live TV op de laptop valt regelmatig stil. Telefonisch ben ik niet bereikbaar voor sommige mensen die mij via hun vaste telefoon willen bellen. De desktop (bedraad!) is het enige dat goed werkt.
Ik ben hopeloos en moedeloos. De klantenservice wil mij draden laten trekken - op mails wordt niet (meer) gereageerd. Dat ik überhaupt nog tv kan kijken dank ik aan UPC, die tot nu toe mijn analoge signaal niet heeft afgesloten.
Is het nu echt niet mogelijk een goede monteur te sturen die alles naloopt en signalen opmeet om tot een oplossing te komen. Ik ben verleid met een gratis monteur, maar ik inmiddels van weinig beslissingen in mijn leven zoveel spijt dan van mijn besluit om op Telfort over te stappen.
Erg vervelend dat u nog niet probleemloos heeft kunnen genieten van onze diensten. Graag ga ik met u opzoek naar een oplossing. De monteur die wij gratis leveren sluit het modem + netwerk kabels aan, zorgt dat telefonie en internet op 1 computer werkt, stelt de televisie in en geeft een korte uitleg over Interactieve TV. Optioneel kan er een draadloze verbindingsset worden afgenomen en aangesloten.

Wat deze monteur zonder meerprijs niet hoeft te doen is; het leggen van kabels in / langs plinten, trekken van kabels door muren, schachten, plafonds, onder vloeren, het monteren van kabelgoten e.d.

De problemen met televisie die u omschrijft kunnen worden veroorzaakt door het gebruik van de draadloze verbindingsset. Als deze niet goed is aangesloten of als er in uw stroomnetwerk storingsbronnen zijn ziet u dit terug in de kwaliteit van het televisiebeeld. Omdat problemen met internetten en bellen hier niet door worden veroorzaakt ontvang ik daarvoor graag uw postcode, huisnummer en 06-nummer in een privebericht.

Voor de draadloze verbindingsset kunt het beste proberen andere storingsbronnen zoveel mogelijk uit te bannen. Met de volgende controlestappen kunt u de storing proberen op te lossen.

Waar moet het stroomnetwerk aan moet voldoen voor het gebruik van de draadloze verbindingsset?
  • De aansluiting moet over dezelfde stroomfase gaan. Over algemeen is ieder huis voorzien van maar 1 fase dus dit zou geen probleem mogen leveren.
  • Er mogen geen losse contacten aanwezig zijn.
  • Geen vocht en/of oxidatie
  • Geen kortsluiting.
Naast deze basis is het ook van belang dat de draadloze verbindingsset goed is aangesloten. Hierbij dient u te letten op het volgende:
  • De adapters van de draadloze verbindingsset dienen rechtstreeks op de wandcontactdoos te zijn aangesloten.
  • Er mogen geen apparaten parallel op de draadloze verbindingsset worden aangesloten op de zelfde wandcontactdoos. Deze kunt u met een stekkerblok op de draadloze verbindingsset aansluiten.
  • Zijn er lampen (of andere apparatuur) met dimmers die in de buurt zijn aangesloten van de plek waar de draadloze verbindingsset wordt aangesloten
  • Heeft u een aquarium, probeer deze dan op een andere groep aan te sluiten.
  • Heeft u een vijver met dompelpomp, probeer deze dan op een andere groep aan te sluiten.
  • Heeft u speciale buitenverlichting, probeer het dan eens als deze uit staat.
  • Heeft u apparatuur met tijdschakelaars, probeer het dan eens zonder deze tijdschakelaars in te stellen.
Als ik straks uw gegevens heb ontvangen en uw verbinding blijkt instabiel te zijn dan is dit met een kosteloze KPN monteur op te lossen. Dan heeft u weer goed internet en vast bellen. Wat daar zeer waarschijnlijk niet door wordt opgelost is verstoring van TV bij gebruik van bepaalde verlichting bij u in huis, dat is vermoedelijk gerelateerd aan de draadloze verbindingsset. Als u daarvoor bovenstaande stappen goed heeft nagelopen en het probleem blijft bestaan dan kunt u de draadloze verbindingsset retourneren en krijgt u daar uiteraard het geld voor terug. Mijn excuses voor het ongemak.
Bob Schurkjens schreef:Gratis monteur = gratis werkstudent die dit er even bij doet. Of heb ik het mis?
De monteur die wij bieden is van GUIDION.

Hugo

Bjdejong

Ongelezen bericht door Bjdejong »

Aardige monteur maar flink onder tijdsdruk, toen hij weg was, moest ik alles los halen en opnieuw aansluiten. Anders zou het kastje met kabels op de vloer liggen en een chaos in de meterkast. Kan het zelf een stuk netter en handiger. De monteur heeft alleen de tv gecontroleerd, gewoon snel snel en wegwezen. De tv heeft 2 dagen prima gedraait op internet na met een snelheid van 1,6 mbit/sec.

De tv schokt, hd tv werkt helemaal niet en een internet snelheid van wel 2 tot 4 mbit/sec, terwijl het 30 mbit/sec moet zijn. O ja de telefoon werkt ook niet. Ja leuke reclame, het is veel beloven.
Helpen willen/kunnen ze niet, ja een tip voor snel internet, moet de tv en telefoon uit en alle andere apparaten die evt internet gebruiken moeten ook uit. Nou ja dan haal je wel 4,3 mbit/sec. Dat is zoiets als terug naar een oud telefoon modem. Internet bouwt zich streepje voor streepje op, vette nostalgie. Back to the 90s met Telfort internet. Lijkt me een leuke nieuwe reclame.
Volgende week woensdag zal iemand me bellen van Telfort met nu al de melding dat hij niets kan doen aan de snelheid.
Ik wil het contract wel ontbinden maar dan krijg ik een boete, winnen ze nooit, maar wat een gezeik.
Dus als je een hoop gezeik wilt, geen tv, geen telefoon en heel traag internet, neem dan Telfort back to the 90s.

Wat wel een pluspunt is dat ik steeds maar een paar minuten hoef te wachten op de helpdesk. Helaas heb je niet veel aan hun advies.

Als je je afvraagt hoe ik dit op internet plaats! Nou UPC weer aangesloten.
UPC heeft in het verleden alles netjes aangesloten en zelfs nieuwe kabels getrokken, gratis.

Gesloten