LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Politie Nijkerk kijkt toe...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Arnold van de Poll

Politie Nijkerk kijkt toe...

Ongelezen bericht door Arnold van de Poll »

Voor de derde keer binnen 1 jaar hebben de plaatselijke junks het voor elkaar gekregen om mijn auto open te breken, de eerste keer hadden ze mijn radio te pakken, de tweede keer alleen de slee (hebben ze niets aan, frontje heb ik nog en er zit een code op) plus een zonnebril, en de laatste keer hebben ze veel schade aangericht uit frustratie dat er weinig van waarde in zat.

En eergisteren kreeg ik voor de derde keer een brief dat het dossier gesloten was Bij gebrek aan aanwijzingen. Ik heb hierop een brief geschreven naar de politie om mijn onvrede te uiten hieromtrent:

Geachte heer/mevrouw,

Welk een aangename verrassing om voor de derde keer binnen één jaar een brief te mogen ontvangen dat er geen aanwijzingen gevonden zijn om mijn zaak op te lossen. het laatste jaar is mijn auto drie keer opengebroken.

De tweede keer had ik vingerafdrukken, maar daar werd volgens de dienstdoende agent niets mee gedaan, ik citeer: "Het is zaterdag vandaag en bovendien levert het waarschijnlijk toch niets op". Dat soort opmerkingen doen mi jde nekharen rijzen.

De derde keer, 26-04-2004, hebik de dienstdoende aggente voorgesteld om mijn auto te laten staan voor een paar dagen zodat de recherche onderzoek zou kunnen doen wanneer het hun schikte. Toen werd mij letterlijk verteld: "dit soort delicten hebben voor de recherche geen enkele prioriteit". Ondertussen ben ik wat autoradio's verder en een hoop schade welke de 5000 euro gepasseerd zijn.

WAAROM krijg ik in vredesnaam wederom een nietszeggende brief van jullie, ook voor de derde keer, over onvoldoende aanwijzingen Als u een beetje eerlijk was, schreef u gewoon dat auto inbraken u geen bibs interesseert, we weten beide dat het junks zijn, en van een kale kip kun je niets plukken, dus besteden jullie je tijd waanzinnig nuttig door een dagje lekker in de berm te staan om automobilisten te flitsen die 3 km/h te hard rijden. Als ik u was zou ik me kapot schamen. Afgelopen week hebben we een andere auto gekocht, daar de junks onze auto kenden, we hebben nu een 206cc gekocht. Ik kan u bij deze verzekeren dat als ik zie dat er een junk aan deze auto loopt te etteren, ik persoonlijk met hem ga "praten", daar jullie het geen zak interesseert, dat wordt een aardig gesprek kan ik u melden. Het bijbehorende alarm zal mij rond die tijd wel wekken. Ik kan niet wachten.

Ik ben sterk van mening dat hier sprake is van plichtsverzuim uwerzijds.

Hopende u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik in afwachting van uw spoedige reactie

Met vriendelijke groet,

Een belastingbetalende burger.

tot zo ver de brief.

Heeft iemand anders ook dit soort fijne behulpzame ervaringen met onze jongens van de flits- en parkeerbonbrigade ?

Groetjes,

Arnold

Gast

Re: Politie Nijkerk kijkt toe...

Ongelezen bericht door Gast »

tja wat wil je nou eigenlijk???? dat ze 24 uur per dag jouw autotje gaan beveiligen????????

doorgedraaid

Ongelezen bericht door doorgedraaid »

nee gast .niet 24 uur de auto bewaken ,wel 24 per dag automobilisten
flitsen die 3 km te hard rijden,of in de tuin een courant in de brand hebben gestoken(ivm barbecue) en dan een bon krijgen.

ook als er een papiertje uit het raam wordt gegooid een bon!

moraal van dit schrijven,alles wat geld oplevert en geen gevaar oplevert voor de hermandad gaat voor ,dus concreto wat dus geen geld oplevert en gevaarlijk is(junks criminelen) wordt wegens andere prioriteiten afgedaan met geen actie.

dus gast ,je bent of een politieagent, of vreselijk naief, of een junk!

Gast

grin als alle misdaad die in nederland gepleegd werd opgelost werd, hadden we in nederland geen misdaad meer...........

gasthirihiri123

Ongelezen bericht door gasthirihiri123 »

Heer van der Poll: Politie ??? Praat me er niet van !!! Bij ons hebben ze 18 februari 2002 het stuur uit de auto gejat.Was een oud Opeltje , maar was voor het werk.
20 februari 2002 had ik een brief in de bus dat de zaak zgn.geseponeerd was. d.w.z. niks meer aan te doen.
Het was die dag vriezend weer en bar koud, wij moesten maar ff op bureau komen aangifte doen.Gelukkig was het politiebureau dicht bij, er liep een man of zestien rond.De politie die ons te woord stond moest verschrikkelijk lachen..........................ja ja, een stuur uit de stelen hadden ze nog nooit van gehoord. Maar goed om een lang verhaal kort te maken.In augustus 2002, warm weer, bij ons drie huizen verder, stond politie. Nou...............je begrijpt het: de stoppen sloegen bij mij door.Ik naar politiebureau en gevraagd waarom daar wel en niet bij ons ??? Mooi weer he, opgestroopte mouwtjes, raampje lekker open , ja dan willen ze wel komen.
Nu, 2004, heb ik allerlei brieven van en naar de politie, maar ze houden het op Niet Nodig en is geen halszaak. Wij zaten met een onkostenpost van bijna 900 euro, niks rampenfonds o.i.d.

De politie zie je altijd en overal.............maar als JIJ ze nodig hebt zijn ze er niet.

PS>Zelfs de rechtsbijstand zegt : Met zo'n orgaan als de politie kun je wel naar de rechtbank, maar het duurt jaren en het kost je ontiegelijk veel geld en energie.

Dus we zijn er na bijna twee jaar maar mee gestopt, maar zoals in uw geval: je wordt echt radeloos..................... :oops:

Gast

een stuur van een ouwe opel die je 900 euro kost ?
lijkt me een verhaal op sterk water

Gast

uitsch reageren

Gast

volgens mij ben je toch echt zelf verantwoordelijk voor je spullen, en is de politie er om het te proberen op te lossen....
ooit al eens aan een garage gedacht als je in een iets minder frisse wijk woont?????????

Arnold van de Poll

als er garages waren had ik het gedaan echt waar. Wij laten nu ook nog geen zonnebril meer in de auto zitten, en we hebben nu een extreem goed alarm op de nieuwe auto zitten. Ik heb inmiddels wel een antwoord van de politie. Ze vonden het enigszins onfortuinlijk en er komt een bemiddelingsgesprek tussen beide partijen alwaar ik reikhalzend naar uit zie. Dat je op je eigen spullen moet letten, daar ben ik mee eens, maar als ik slaap gaat dat lastiger. Het is gewoon frustrerend als je bewijzen hebt en daar word niets mee gedaan, vandaar. Als het gesprek geweest is zal ik de uitslag nog wel even doorgeven, ik vond het al heel positief dat ik überhaupt een reactie kreeg. De zaak kan niet meer opgelost worden, dat snap ik ook wel, maar het is wel prettig dat ze een onderzoek gaan opstarten vanuit het hoofdkantoor ten aanzien van de politie beambten in Nijkerk. We wonen op de eerste verdieping van een appartementen complex, tegenwoordig zet ik de auto pal onder het slaapkamer raam. Ik heb al gemeld dat ik er niets over wil horen, of de gemeente / politie moeten eerst met goede parkeervoorzieningen komen. Mijns inziens is dit hard nodig daar we de laatste keer 26 april, met iedereen die zijn auto elders had geparkeerd aangifte stonden te doen. De grote parkeerplaats is namelijk omgeven door bomen en er staan geen huizen in de buurt, alleen een sportveld. Daar de politie in Nijkerk maar een serveilance wagen tot haar beschikking heeft, waarmee ze Hoevelaken en Nijkerk moeten bewaken, is het logisch dat de junks zeker een uur of twee vrij spel hebben. Er is nu niemand die de auto daar neer wil zetten en nu staat de hele straat en stoep volgeparkeerd, dat is toch ook niet de bedoeling.

Gast

Tijdens mijn werkzaamheden, werd ik vandaag op de openbare weg, binnen een woonkern (te Coevorden), aangesproken door 2 buitenlands sprekende mensen.
Ze kwamen aangereden in een grote, nieuwe uitziende, bestelbus en vroegen of WIJ Duits of Engels spraken??.
Gelukkig was er ook een collega van een ander bedrijf bij aanwezig en kon je spreken van een verdacht feit en dit met eventueel meerdere getuigen.
Men vertelde ons, dat ze van plan waren om vandaag terug te keren naar Engeland en ons iets aan te bieden hadden.
Ze begonnen over electrische gereedschappen (van een bekent merk), we konden dit voor een prijsje kopen.
De andere collega stapte naar voren en zei: "Oh ik heb hier iets over gehoord, NEE HOOR GEEN BELANGSTELLING en de beiden reden weg.
Bij ons kwam direkt op, om ons burgerplichtsgevoel in te zetten en de Politie te gaan bellen!!
Ik pakte mijn mobile telefoon en draaide het Landelijk nummer 09008844, dit werd eerder gebruikt om direkt te worden geschakeld naar de Politie in de provincie waarin je bent (Drente in dit geval).
Het duurde ongeveer 4 minuten en we kregen een dame, van een callcenter aan de lijn, we vertelden de situatie met het verzoek om ons door te verbinden met de Politie Drente.
Dit doorschakelen heeft al met al, in twee ondernomen pogingen, plus minus 20 minuten geduurd en toen waren deze duistere gasten al ver weg en verdwenen.

We hebben uiteindelijk onze poging om hiervan melding te maken maar gestaakt, want we kregen geen kontakt met de Politie (advies probeert u het later nog eens een keer)!!!!

Ik kan hier nog wel eens enkele voorbeelden benoemen, waarbij je wel direkt te maken krijgt met de Politie, maar dat heeft nu geen enkele zin (en sorry voor onze collega S.Z.)

Dus niet alleen huisartsen, maar ook Politie in bijzondere situatie's niet of moeilijk bereikbaar.
Ze kijken niet alleen in Nijkerk toe!!

Arnold van de Poll

Ik heb inmiddels een bemiddelingsgesprek gehad met de unitchef te barneveld. Als vervolg daarop heb ik vandaag daar een verslag van ontvangen per post, waarin er excuses worden aangeboden voor hun gebrek aan inzet namens de politie organisatie. Die prop ik dus in de auto, mocht er in Nijkerk nog een agent zijn die meent mij te moeten tracteren op een zinloze prent. Naar mijn geld kan ik overigens fluiten.

Gast

je hebt je dus op staan winden voor niks. Je kunt dat beter niet doen, je trekt toch aan het kortste eind. excuses koop je niks voor.

Gast

Hebben ze in Nijkerk nog politie te paard ??

Sexy hetty

Ongelezen bericht door Sexy hetty »

Kijk op de forum verzekeren staat ook zoiets,
Politiemensen zijn aremoeizaaiers en hebben een inkomen een paar eurootjes p/m boven het minimum kunnen ze hun frustraties kwijt met
het uitdelen van bonnen aan argeloze medestumpers zoal jij.

Gast

Whoooooohhhooo, sexy hetty. Ik weet niet waar jij dit vandaan haalt, maar politiemensen krijgen echt wel wat meer, hoor. Terecht ook, want het is een zwaar beroep!

Gast

Sexy hetty staat zeker op de tippelzone. :lol:

sexy Hetty

Ongelezen bericht door sexy Hetty »

heb genoeg politie mensen als klant, armoeistakkers zijn het.

Gesloten