LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell laptop.

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Vahys

Dell laptop.

Ongelezen bericht door Vahys »

Beste forumleden,

Ruim een maand geleden ging mijn Dell laptop voor de zevende keer stuk. Dit was nog binnen de garantieperiode van 2 jaar. Ik ben toen met mijn laptop terug gegaan naar de winkel waar ik deze toentertijd heb aangeschaft, en de winkel heeft de laptop opgestuurd naar Dell voor reparatie. In de winkel werd mij verteld dat zij zelf niet meer aan een reparatie zouden beginnen aangezien de laptop al zo vaak stuk is gegaan. Een product hoort beter te zijn dan dat, zo zei men.

Ongeveer 2 weken later was mijn laptop terug in de winkel. De laptop was echter nog net zo defect als hij was voordat hij opgestuurd werd. Alleen was nu wel de garantie verlopen. Vreemde gang van zaken!

Het personeel van de winkel nam hier geen genoegen mee en stuurde de laptop wederom op naar Dell met de eis dat er een nieuwe laptop zou komen. Overigens werd mij verteld dat wanneer een computer een aantal keer stuk gaat, ik meen drie keer, dell verplicht is een nieuwe te leveren. De mijne is, zoals eerder vermeld, nu voor de 7e keer stuk gegaan. Ook al vreemd! Enfin, inmiddels zit ik al anderhalve maand zonder laptop. Dell zegt er nog steeds mee bezig te zijn, maar ik heb niks. Intussen gaat mijn opleiding wel verder, lig ik achter met mijn scriptie, en begin ik deze gang van zaken behoorlijk vervelend te vinden.

Mijn vraag is of er iets is wat ik kan doen. Heb ik niet recht op een betere behandeling van Dell? Kan ik op een of andere manier compensatie verwachten?

Alvast vriendelijk bedankt voor de reacties en met vriendelijke groeten,

Rob

Nicky_The

Re: Dell laptop.

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Helaas is dit voor ons een veel gehoorde klacht. Dell is een merk dat zeer duur in gebruik is (problemen met standaard onderdelen) en zeer snel kapot gaat.

Mijn advies is dan ook om uw aankoopbedrag retour te eisen, eventueel akkoort gaande met de prijs wat hij vandaag de dag nog waard zou kunnen zijn en vervolgens een goed merk te kopen zoals een Toshiba met een intel processor. Toshiba staat bij ons juist bekend als een goed merk, wat weinig mankeert en als het wat mankeert, het een goede service geeft. Bovendien kan een Toshiba met standaard onderdelen onderweg.

Succes..

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

nou wil ik toch even zeggen dat ik eerst een dell had en toen een toshiba en dat die allebei toen ze stuk waren door hetzelfde bedrijf met de zelfde tijd gerepareerd werden.

Dus waarom een toshiba nou perse beter zou zijn als deze stuk gaat (kan best dat het een beter apparaat is, geen idee) is mij een raadsel

Isabel

Nicky_The

Toshiba's zijn idd van een betere kwaliteit. Bovendien krijg je zowiezo het eerste jaar garantie aan huis.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

had ik met dell ook. (maar nog steeds, kan best dat toshiba beter is)

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Toshiba gebruikt iets betere onderdelen, ook de behuizing van de laptop zou van iets beter kwaliteit zijn. Maar elk product kan kapot gaan, of er nou Toshiba op staat of een Appeltje.

Vahys

Hallo,

Allereerst vriendelijk bedankt voor de reacties.

Mijn vraag is evenwel nog steeds of Dell er eigenlijk wel mee weg kan komen een defecte laptop gewoon in dezelfde staat terug te sturen, meerdere malen te weigeren de laptop te vervangen terwijl hier om gevraagd wordt en ik heir recht op zou hebben, en mij uiteindelijk al anderhalve maand zonder te laten zitten, zonder ook maar iets van zich te laten horen.

Met vriendelijke groeten.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Vahys schreef:Hallo,

Mijn vraag is evenwel nog steeds of Dell er eigenlijk wel mee weg kan komen een defecte laptop gewoon in dezelfde staat terug te sturen, meerdere malen te weigeren de laptop te vervangen terwijl hier om gevraagd wordt en ik heir recht op zou hebben, en mij uiteindelijk al anderhalve maand zonder te laten zitten, zonder ook maar iets van zich te laten horen.

Nee

Na 7 keer defect, mag je onderhand wel ontbinding van de koop eisen en daarmee ook de volledige aankoopsom terugkrijgen.
Dit dien je overigens bij de winkel te doen en niet bij Dell.
Laat je daarom niet afschepen in de winkel dat ze eerst bericht van Dell dienen te krijgen.

Vahys

Wederom vriendelijk bedankt voor de reactie.

Geld terug en een nieuwe laptop is ook weer aardig wat gedoe, maar Dell zijn we inderdaad behoorlijk zat. Geld terug vragen zullen we zeker in overweging nemen!

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ten eerste, u heeft niks met dell van doen. Zoals de winkel zelf al aangeeft. Dit hoort niet. Dus, geld terug vragen bij de winkel of een nieuwe laptop en laat de winkel het lekker uitzoeken met dell.

Nicky_The

olaf79 schreef:

Ten eerste, u heeft niks met dell van doen. Zoals de winkel zelf al aangeeft. Dit hoort niet. Dus, geld terug vragen bij de winkel of een nieuwe laptop en laat de winkel het lekker uitzoeken met dell.
En ten tweede? ;)

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Overigens werd mij verteld dat wanneer een computer een aantal keer stuk gaat, ik meen drie keer, dell verplicht is een nieuwe te leveren.
De winkel maakt hier een zootje van. Zoals aangegeven, heb je niets met de fabrikant te maken. De normale procedure die veel winkels hanteren is om bij de 4e reparatie over te gaan tot vervanging. Dit is geen regel maar meer een maatstaaf.

Lijkt er op dat de verkopende partij wel aan jouw kant staat maar niet genoeg stappen zet om daadwerkelijk met een goede oplossing te komen, zet er gewoon meer druk achter en eis een nieuwe notebook.

Ik heb tevens het vermoeden dat de kans erg groot is dat de laptop gekocht is bij een filiaal van hetzelfde concern waar ik voor werk omdat het een Dell betreft. Als dat het geval is, mijn excuses.

Nogmaals, zet er veel druk achter, niet met dreigen of zo maar eis een oplossing en als deze niet snel komt (dan heb ik het over enkele dagen hier) neem contact op met het hoofdkantoor en eis van hun een snelle oplossing. *edit* Eigenlijk, doe dit gewoon gelijktijdig.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Nicky_The schreef:
olaf79 schreef:

En ten tweede? ;)
Ten tweede (dat was de cliffhanger, maakt het spannend), is het sowieso absurd om een apparaat 7x te laten repareren. De verkoper is verplicht de overlast die veroorzaakt wordt door een defect / non conform product zoveel als redelijkerwijs mogelijk te beperken.

Gesloten