| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Harense Smid Rosmalen absoluut geen service
-
Petra Mami
Harense Smid Rosmalen absoluut geen service
Drie weken geleden tv naar aankoopfiliaal gebracht omdat tv niets meer doet. De tv is 3 jaar en 2 maanden oud en heeft €1900,- gekost. Bij Samsung wilden ze voor de reparatie maximaal € 274,- vragen en als de tv niet gemaakt kon worden voor dat geld zouden zij een nieuwe tv aanbieden. In overleg met een verkoper uit het filiaal is besloten om de tv naar het filiaal te brengen omdat Harense Smid een eigen reparatiedienst heeft en de reparatie vast voordeliger zou zijn. Als wij beroep zouden doen op ons consumentenrecht zou het wel heel gek moeten lopen als wij voor de reparatie moesten betalen, de tv was immers nog te jong en te duur geweest om na drie jaar zomaar niets te doen. We moesten wel eerst € 55,- betalen om de de tv ter reparatie aan te kunnen bieden. Na een week belt de klantenservice van Harense Smid ons met de mededeling dat de reparatie € 273,- kost! Wij zijn daarmee niet akkoord gegaan en hebben een e-mail gestuurd naar de klantenservice. De service van Samsung was nog beter dan die van Harense Smid. De e-mail werd bevestigd en doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Na een week weer contact opgenomen met de klantenservice waarom we niets meer horen van Harense Smid. De tv is al drie weken bij Harense Smid, maar niemand heeft het fatsoen om telefonisch contact met ons op te nemen. De klantenservice kan de betreffende persoon niet bereiken en zal een e-mail naar haar sturen, maar men kan niet zeggen wanneer we wat zullen horen. Ik bind het een groot schandaal en helemaal geen service van Harense Smid. Wij zullen dan ook nooit meer bij hen kopen want op internet zijn de producten veel goedkoper en de "service" kun je beter bij fabrikant krijgen dan bij de verkoper Harense Smid. Verder zijn we op dit moment door een onbeschofte verkoopster van het kastje naar de muur gestuurd.
Re: Harense Smid Rosmalen absoluut geen service
Ik zou niet zo hoog van de toren blazen. wanneer U uw tv aangeboden zou hebben bij Samsung is het maar zeer de vraag of de kosten maximaal 274 zouden bedragen zoals gezegd door samsung. Een nieuwe TV aanbieden door Samsung is zeker niet dezelfde maar een veel goedkopere ! Ik ken de Harense smid niet anders dan aals een zeer correcte club.
Ik zou zeggen koop lekker bij een internetbedrijf.
Ik zou zeggen koop lekker bij een internetbedrijf.
Waar in het consumentenrecht staat dat u recht heeft op gratis reparatie na 3 jaar ?
En weer wordt een topic starter onderuit gehaald.
Een tv van 1900€ na drie jaar kaduuk dan mag je toch wel
enige coulance verwachten dacht ik zo.Maar nee hoor dit is geen
consumenten forum maar een forum die opkomt voor de
leverancier.Overigens is de Harense Smid een waardeloze zaak wat
garantie aangaat helemaal als het gaat over die garantie die ze hebben
overgenomen van de falliete Meegapool.Menige klachten over gehoord.
Maar de mensen die zo positief reageren moeten het eerst zelf
ondervinden dan piepen ze wel anders.Vind dat TS groot gelijk heeft.
Vind deze kosten nog wel meevallen, hij is tenslotte al meer dan 3 jaar. Garantie heb je niet tot in het eeuwige.Na een week belt de klantenservice van Harense Smid ons met de mededeling dat de reparatie € 273,- kost!
In het kader van "coulance" zou het natuurlijk handig zijn om te weten wat de werkelijke kosten van de reparatie bedragen, en of die 274 euro van Samsung al een korting op de werkelijke kosten in zich heeft. Maar goed, die info hebben we niet.bosse bol schreef:En weer wordt een topic starter onderuit gehaald.
Al met al was het aanbod van Samsung, repareren voor max 274 euro of een nieuwe TV dan toch niet zo gek, dat laatste bood Harense Smit namelijk niet..
En blijkens de woorden van Harense Smit is het dus wél zo gek gelopen dat de reparatie kosten over de 274 euro van Samsung heen gaan, als we de initiële 55 euro onderzoekskosten meetellen, wat voor mij duidelijk maakt dat Samsung duidelijk meer ter zake kundig is, zoals verwacht, en dat de verkoper bij de Harense Smit vestiging de klant maar wat naar de mond liep te praten.
Blijkbaar is het defect dusdanig arbeidsintensief, of vereist het zulke dure vervangende onderdelen, dat dit ~275 euro kost.
Hij was al 55€ kwijt om hem te mogen brengen.ciske schreef:Vind deze kosten nog wel meevallen, hij is tenslotte al meer dan 3 jaar. Garantie heb je niet tot in het eeuwige.Na een week belt de klantenservice van Harense Smid ons met de mededeling dat de reparatie € 273,- kost!
Bovendien meld hij ook dat Samsung goedkoper was.
Een TV van 1900 euro en dan na drie jaar zoveel onkosten.
Weet jouw financiën niet maar vind het toch een behoorlijk bedrag.
Hier gaat het niet om arbeids intensief of maar 273 euro maar het
gaat om coulance bij een TV van zo'n bedrag.
Hmm, het probleem komt me bekend voor. Als een tv niks meer doet en niet aan wil, is het in veel gevallen de voeding. En dan met name de condensatoren, er is een serie tv's geweest waarin inferieure types zijn gebruikt met een te lage werkspanning. Als je die vervangt zou het verholpen moeten zijn. Die dingen kosten minder dan een tientje, de rest zou dan arbeidsloon zijn.sjohie schreef:Blijkbaar is het defect dusdanig arbeidsintensief, of vereist het zulke dure vervangende onderdelen, dat dit ~275 euro kost.
Google maar eens op "voeding samsung tv kapot", dan kom je vele pagina's tegen. Bijvoorbeeld deze:
http://tweakers.net/nieuws/80218/samsun ... n-tvs.html
http://www.hobbymods.com/Samsung%20tv%2 ... icking.htm
Zie ook dit bericht over hoe je het zelf kunt doen:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1168042
(disclaimer: alleen aan beginnen als je ervaring hebt en weet wat je doet. In een tv komen zeer hoge spanningen voor die dodelijk kunnen zijn).
Na hoeveel jaar zou dat wel mogen dan ? Kom ik weer terug op mijn oude "stokpaardje'' , misschien heeft TS wel kleine kinderen en heeft dat ding vele malen meer branduren dan bijvoorbeeld mijn ouders in 10 jaar omdat die bij wijze van spreken alleen het 20:00 uur journaal kijken.Een TV van 1900 euro en dan na drie jaar zoveel onkosten.
Ik haal TS helemaal niet onderuit, maar TS claimt (wettelijke) rechten te hebben na 3 jaar, "recht hebben op" en coulance zijn twee verschillende zaken.
274,- Euro op 1900,- Euro is 14% over 3 jaar, vind dat behoorlijk netjes.
@Grun,
Klok-Klepel,
De eerste link gaat over TV's die in de US zijn verkocht.
Dat klopt.
Zo'n beetje alle fabrikanten hebben hier last van, ze kunnen kiezen om meteen deze (duurdere) condensatoren toe te passen maar daardoor gaan de productiekosten omhoog en komt dit ook tot uiting in de verkoopprijs.
Aangezien aankoopprijs bij consumenten een hele grote component is in de beslissing voor een bepaald type/merk TV snijden TV fabrikanten zichzelf hiermee in de winkel.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen bereid zouden zijn 10% meer te betalen voor een TV waarvan de fabrikant aantoonbaar betere componenten gebruikt dan de concurrent of zeggen "we nemen het risico wel".
Vroeger was Marantz bijvoorbeeld zo'n merk.
Klok-Klepel,
De eerste link gaat over TV's die in de US zijn verkocht.
Als een tv niks meer doet en niet aan wil, is het in veel gevallen de voeding.
Dat klopt.
Klopt ook.En dan met name de condensatoren,
Dat klopt niet, heeft niets met een te lage werkspannning te maken maar alles met temperatuur en ESR waarde. Als gevolg van de hoge(re) temperaturen in en om de condensatoren als gevolg van de omgevingstemperatuur in combinatie met de hoge schakelfrequenties gaat de zogenaamde "ESR" waarde van een condensator oplopen tot een punt waarbij deze overlijdt (vaak staan de bovenkanten van de condensatoren dan ook bol). Het vervangen van condensatoren door een zogenaamd "105 Graden" type van een wat duurdere makelij lost dit probleem op.er is een serie tv's geweest waarin inferieure types zijn gebruikt met een te lage werkspanning.
Zo'n beetje alle fabrikanten hebben hier last van, ze kunnen kiezen om meteen deze (duurdere) condensatoren toe te passen maar daardoor gaan de productiekosten omhoog en komt dit ook tot uiting in de verkoopprijs.
Aangezien aankoopprijs bij consumenten een hele grote component is in de beslissing voor een bepaald type/merk TV snijden TV fabrikanten zichzelf hiermee in de winkel.
Ik vraag me ook af hoeveel mensen bereid zouden zijn 10% meer te betalen voor een TV waarvan de fabrikant aantoonbaar betere componenten gebruikt dan de concurrent of zeggen "we nemen het risico wel".
Vroeger was Marantz bijvoorbeeld zo'n merk.
Dat meende ik af te mogen leiden uit de tekst in mijn tweede link. Daarin staat dat de vervangings condensatoren dezelfde capaciteit moeten hebben maar wel een hoger spanningsbereik?bprosman schreef:Dat klopt niet, heeft niets met een te lage werkspannning te maken maar alles met temperatuur en ESR waarde.er is een serie tv's geweest waarin inferieure types zijn gebruikt met een te lage werkspanning.
-
kenjerecht
Beste Petra,
Voor Service zit je bij de Harense Smid echt goed.
Dit is een door Samsung geautoriseerde en Uneto erkend reparatiebedrijf.
Ze handelen volgens de Uneto richtlijnen en volgen het consumentenrecht.
Er zal beslist een reden zijn dat u een prijsopgave heeft ontvangen.
Voor Service zit je bij de Harense Smid echt goed.
Dit is een door Samsung geautoriseerde en Uneto erkend reparatiebedrijf.
Ze handelen volgens de Uneto richtlijnen en volgen het consumentenrecht.
Er zal beslist een reden zijn dat u een prijsopgave heeft ontvangen.
Hoger temperatuurbereik moet dat zijn (105 Graden ipv de standaard ~80 Graden), als je een Elco plaatst met een te laag spanningsbereik vliegt hij je meteen om de oren.Daarin staat dat de vervangings condensatoren dezelfde capaciteit moeten hebben maar wel een hoger spanningsbereik?