LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [Opgelost] Canal Digitaal, Opzeggen per mail kan wel.
[Opgelost] Canal Digitaal, Opzeggen per mail kan wel.
Update 3-10-2012
Oorspronkelijk onderwerp/titel : Canal Digitaal, alg voorw. belangrijker dan de wet!
Abonnement opzeggen per mail kan. En je staat juridisch sterker dan per post of telefoon.
Zie het bericht van 03 okt 2012 15:58 in dit topic
Hallo, nog een onderwerp over Canal Digitaal .
Ik heb sinds eind augustus dit jaar (op 26-8-2012) een abonnement bij Canal Digitaal (CD).
Deze is online afgesloten. Door verkeerde informatie heb in een verkeerde beslissing genomen.
Ik mocht van CD het extra (family)abonnement opzeggen. Dit deed ik dus per mail.....
Tevens zei ik het HD abonnement op. Want ik maak nog gebruik van een 'koekkast' tv. Het HD opzeggen was geen enkel probleem. Echter van het Family abonnement afkomen levert onderstaande mail wisseling op.
De e-mails tot nu toe.
==========
Mail 1 van mij aan Canal Digitaal. verzonden op 27-8
Onderwerp: Geen HD/ verkeerd geïnformeerd 13th street Family abonnement.
Ik voel me aardig beduveld door Canal Digitaal.
Ik heb zaterdag een Family abonnement aangegaan, omdat daar volgens de informatie op de website ook 13th Street bij zit. Maar ik kan het niet ontvangen omdat het al ruim voor die tijd niet meer aangeboden wordt. ECHTER 13Th street werd specifiek vermeld, bij de oude website. Deze website is pas vandaag veranderd.
Tevens wil ik mijn HD abonnement opzeggen, omdat ik niet over een HD apparatuur beschik. Ook dit vind ik een rare manier van doen, dat ik eerst een HD abonnement moet aanvragen en dan pas terug kan zetten naar SD.
Ik laat binnenkort weten of dat ik het family abonnement voortzet of terug ga naar het basis abonnement.
Samengevat:
1. HD abonnement omzetten naar SD.
2. Ben verkeerd voorgelicht door website, vergoeding lijkt mij redelijk, als ik bij een Family abonnement blijf.
DIT IS DUS NOG GEEN VERZOEK OM TERUG TE STAPPEN NAAR BASIS.
Met vriendelijke groet,
Mijn naam
-----
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 1) op 30-8
-----
Geachte heer ,
U geeft aan verkeerd voorgelicht te zijn.
Op uw verzoek hebben we het Hd proef pakket beëindigt u kunt hier gratis naar blijven kijken tot: , ook ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging thuis.
Helaas is het niet mogelijk een tegemoetkoming te geven met betrekking tot het verdwijnen van de zender 13th street, zoals vermeld in de voorwaarden en op de website zelf zijn er geen rechten te ontlenen aan fouten.
Wel is het mogelijk tot 10 September aan ons door te geven dat u naar het Basis pakket wenst over te stappen naar aanleiding van de zenderwijziging.
Het spijt ons u niet anders te kunnen melden.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
======================================================
Mail 2 van mij aan Canal Digitaal op 31-8
--------
Geachte klantenservice,
Bij deze wil graag naar het basis abonnement over wil stappen.
Family abonnement heeft voor mij geen toegevoegde waarde nu 13th Street niet wordt weergegeven.
Mvg
-------
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 2) op 7-9
Geachte heer,
U hebt op 31-8-2012 om 10:34:09 gereageerd op onze e-mail.
Ons antwoord op uw reactie is:
U geeft aan alsnog naar het Basis-pakket over te willen stappen, vanwege de zenderwijzigingen.
Wij raden u daarom aan om voor 10 september aanstaande telefonisch contact met ons op te nemen, zodat wij dit voor u aan kunnen passen.
Dit kunt u doen via onderstaande telefoonnummer.
0900 9323 ( € 0,15 p/m ).
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
===================================================
Mail 3 van mij aan Canal Digitaal verzonden op 7-9-2012
------
Geachte heer, mevrouw van de Klantenservice.
Bij deze deel ik u mede, dat ik GEEN telefonisch contact met u/jullie opneem, omdat hiervoor een onnodig hoog service tarief gerekend wordt.
En ik heb het abonnement via internet aangevraagd (na dec 2011). Dus het kan ook via internet gewijzigd worden, dit is bij wet vastgelegd. ('de wet van Dam')
Smartcardnr xxxxxxxx klantnr xxxxxxxxxx
Ik heb dus op 31-8-2011 aangegeven dat ik naar het basis abonnement terug wil, door foutieve informatie.
Dus dit ik ruimschoots voor de 10 september.
Mochten jullie dan toch zo graag dat het via telefonisch contact gaat, dan ben ik bereikbaar onder nummer 06 41xxxx (bgg: verzoek ik u om het later nog eens te proberen)
Wettelijk gezien, ongeacht of u telefonisch contact met me krijgt, moest vorige mail, en dus zeker DEZE mail voldoende zijn om mijn abonnement terug te zetten
Hoogachtend,
----------
De reactie van Canal Digitaal op mail 3 op 11-9
Geachte heer xx
U hebt op 7-9-2012 om 13:46:14 gereageerd op onze e-mail.
Hartelijk dank voor uw email.
U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst.
Conform onze algemene voorwaarden is het niet mogelijk uw opzegging of zenderwijziging per email te behandelen. Voor nadere informatie over de opzegprocedure verwijzen we u door naar onze algemene voorwaarden. Een toelichting van de procedure vindt u onder artikel B8.
Een kopie van de algemene voorwaarden vindt u op de volgende pagina:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFil ... den-tv.pdf
Tevens is de periode waarin u kon opzeggen naar aanleiding van de zenderwijziging inmiddels is verstreken. Indien u momenteel uw pakket wilt wijzigen of opzeggen kan dat per contract einddatum.
We vertrouwen er op u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
==========================
Email 4 van mij aan Canal Digitaal
--------
Geachte klantenservice,
LET OP: Het beantwoorden (en niet beantwoorden) van deze mail kan grote juridische en financiële gevolgen hebben.
De algemene voorwaarden, waarna u verwijst, zijn in strijd met de wet.
Burgerlijk Wetboek Boek 6 artikel 267 (http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 6/267.html)
En de wet staat boven de algemene voorwaarden van een bedrijf. En het voeren en vasthouden aan deze bepaling in de algemene voorwaarden kan grote gevolgen hebben.
Ik heb mijn abonnementswijziging tijdig aangeven, per mail. En u weigert, herhaaldelijk, om de wijziging door te voeren.
Ik geef u 8 dagen de tijd om wijziging als nog door te voeren.
Zo niet, dan ga ik principieel juridische stappen ondernemen. En tevens melding (laten) maken bij de controleerde instanties over u beleid, welke ingaat tegen de wet.
En dit is niet de eerste keer, dat ik deze stap maak, betreffende deze wettelijke bepaling.
Mocht u binnen de gestelde termijn negatief/ontkennend reageren, dan is dit een directe aanleiding, om juridische stappen te ondernemen en zal de communicatie ook (deels) gedeeld worden met consumenten organisaties. (Vara Kassa, Tros Radar en Consumentenbond enz.)
Tevens geeft u aan dat in uw mail van 11-9 17.07u, ik citeer:' U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst."
Dit is onjuist. Ik heb aangegeven dat ik niet ga bellen naar een betaald service nummer, omdat ik het wettelijke recht heb om de wijziging per elektronische weg te verzoeken.
Indien het per se telefonisch moet, heb ik jullie de mogelijkheid gegeven om mij te bellen.
Hoogachtend,
-------
Nu 30-9 nog geen reactie terug van Canal Digitaal
======================
Zie ik nu wat over het hoofd, of sta ik volledig in mijn recht......
In mail 4 schrijf ik dat ik me eerder heb beroepen op deze wettelijke regeling, dit wat toen bij een telefoonmaatschappij. Zij kozen toen eieren voor hun geld, nadat ik een mail verzonden had, ongeveer gelijk aan mail 4.
Het enige discussiepunt zou kunnen zijn, dat het geen opzegging is. Maar uit hun antwoord van mail 3, verwijzen ze wel naar de algemene voorwaarden met betrekking tot het opzeggen van het abonnement. Dus het is naar mijn mening gewoon een opzegging die ik via de elektronische weg mag doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Oorspronkelijk onderwerp/titel : Canal Digitaal, alg voorw. belangrijker dan de wet!
Abonnement opzeggen per mail kan. En je staat juridisch sterker dan per post of telefoon.
Zie het bericht van 03 okt 2012 15:58 in dit topic
Hallo, nog een onderwerp over Canal Digitaal .
Ik heb sinds eind augustus dit jaar (op 26-8-2012) een abonnement bij Canal Digitaal (CD).
Deze is online afgesloten. Door verkeerde informatie heb in een verkeerde beslissing genomen.
Ik mocht van CD het extra (family)abonnement opzeggen. Dit deed ik dus per mail.....
Tevens zei ik het HD abonnement op. Want ik maak nog gebruik van een 'koekkast' tv. Het HD opzeggen was geen enkel probleem. Echter van het Family abonnement afkomen levert onderstaande mail wisseling op.
De e-mails tot nu toe.
==========
Mail 1 van mij aan Canal Digitaal. verzonden op 27-8
Onderwerp: Geen HD/ verkeerd geïnformeerd 13th street Family abonnement.
Ik voel me aardig beduveld door Canal Digitaal.
Ik heb zaterdag een Family abonnement aangegaan, omdat daar volgens de informatie op de website ook 13th Street bij zit. Maar ik kan het niet ontvangen omdat het al ruim voor die tijd niet meer aangeboden wordt. ECHTER 13Th street werd specifiek vermeld, bij de oude website. Deze website is pas vandaag veranderd.
Tevens wil ik mijn HD abonnement opzeggen, omdat ik niet over een HD apparatuur beschik. Ook dit vind ik een rare manier van doen, dat ik eerst een HD abonnement moet aanvragen en dan pas terug kan zetten naar SD.
Ik laat binnenkort weten of dat ik het family abonnement voortzet of terug ga naar het basis abonnement.
Samengevat:
1. HD abonnement omzetten naar SD.
2. Ben verkeerd voorgelicht door website, vergoeding lijkt mij redelijk, als ik bij een Family abonnement blijf.
DIT IS DUS NOG GEEN VERZOEK OM TERUG TE STAPPEN NAAR BASIS.
Met vriendelijke groet,
Mijn naam
-----
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 1) op 30-8
-----
Geachte heer ,
U geeft aan verkeerd voorgelicht te zijn.
Op uw verzoek hebben we het Hd proef pakket beëindigt u kunt hier gratis naar blijven kijken tot: , ook ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging thuis.
Helaas is het niet mogelijk een tegemoetkoming te geven met betrekking tot het verdwijnen van de zender 13th street, zoals vermeld in de voorwaarden en op de website zelf zijn er geen rechten te ontlenen aan fouten.
Wel is het mogelijk tot 10 September aan ons door te geven dat u naar het Basis pakket wenst over te stappen naar aanleiding van de zenderwijziging.
Het spijt ons u niet anders te kunnen melden.
Met vriendelijke groet,
======================================================
Mail 2 van mij aan Canal Digitaal op 31-8
--------
Geachte klantenservice,
Bij deze wil graag naar het basis abonnement over wil stappen.
Family abonnement heeft voor mij geen toegevoegde waarde nu 13th Street niet wordt weergegeven.
Mvg
-------
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 2) op 7-9
Geachte heer,
U hebt op 31-8-2012 om 10:34:09 gereageerd op onze e-mail.
U geeft aan alsnog naar het Basis-pakket over te willen stappen, vanwege de zenderwijzigingen.
Wij raden u daarom aan om voor 10 september aanstaande telefonisch contact met ons op te nemen, zodat wij dit voor u aan kunnen passen.
Dit kunt u doen via onderstaande telefoonnummer.
0900 9323 ( € 0,15 p/m ).
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
===================================================
Mail 3 van mij aan Canal Digitaal verzonden op 7-9-2012
------
Geachte heer, mevrouw van de Klantenservice.
Bij deze deel ik u mede, dat ik GEEN telefonisch contact met u/jullie opneem, omdat hiervoor een onnodig hoog service tarief gerekend wordt.
En ik heb het abonnement via internet aangevraagd (na dec 2011). Dus het kan ook via internet gewijzigd worden, dit is bij wet vastgelegd. ('de wet van Dam')
Smartcardnr xxxxxxxx klantnr xxxxxxxxxx
Ik heb dus op 31-8-2011 aangegeven dat ik naar het basis abonnement terug wil, door foutieve informatie.
Dus dit ik ruimschoots voor de 10 september.
Mochten jullie dan toch zo graag dat het via telefonisch contact gaat, dan ben ik bereikbaar onder nummer 06 41xxxx (bgg: verzoek ik u om het later nog eens te proberen)
Wettelijk gezien, ongeacht of u telefonisch contact met me krijgt, moest vorige mail, en dus zeker DEZE mail voldoende zijn om mijn abonnement terug te zetten
Hoogachtend,
----------
De reactie van Canal Digitaal op mail 3 op 11-9
Geachte heer xx
U hebt op 7-9-2012 om 13:46:14 gereageerd op onze e-mail.
Hartelijk dank voor uw email.
U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst.
Conform onze algemene voorwaarden is het niet mogelijk uw opzegging of zenderwijziging per email te behandelen. Voor nadere informatie over de opzegprocedure verwijzen we u door naar onze algemene voorwaarden. Een toelichting van de procedure vindt u onder artikel B8.
Een kopie van de algemene voorwaarden vindt u op de volgende pagina:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFil ... den-tv.pdf
Tevens is de periode waarin u kon opzeggen naar aanleiding van de zenderwijziging inmiddels is verstreken. Indien u momenteel uw pakket wilt wijzigen of opzeggen kan dat per contract einddatum.
We vertrouwen er op u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
==========================
Email 4 van mij aan Canal Digitaal
--------
Geachte klantenservice,
LET OP: Het beantwoorden (en niet beantwoorden) van deze mail kan grote juridische en financiële gevolgen hebben.
De algemene voorwaarden, waarna u verwijst, zijn in strijd met de wet.
Burgerlijk Wetboek Boek 6 artikel 267 (http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 6/267.html)
En de wet staat boven de algemene voorwaarden van een bedrijf. En het voeren en vasthouden aan deze bepaling in de algemene voorwaarden kan grote gevolgen hebben.
Ik heb mijn abonnementswijziging tijdig aangeven, per mail. En u weigert, herhaaldelijk, om de wijziging door te voeren.
Ik geef u 8 dagen de tijd om wijziging als nog door te voeren.
Zo niet, dan ga ik principieel juridische stappen ondernemen. En tevens melding (laten) maken bij de controleerde instanties over u beleid, welke ingaat tegen de wet.
En dit is niet de eerste keer, dat ik deze stap maak, betreffende deze wettelijke bepaling.
Mocht u binnen de gestelde termijn negatief/ontkennend reageren, dan is dit een directe aanleiding, om juridische stappen te ondernemen en zal de communicatie ook (deels) gedeeld worden met consumenten organisaties. (Vara Kassa, Tros Radar en Consumentenbond enz.)
Tevens geeft u aan dat in uw mail van 11-9 17.07u, ik citeer:' U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst."
Dit is onjuist. Ik heb aangegeven dat ik niet ga bellen naar een betaald service nummer, omdat ik het wettelijke recht heb om de wijziging per elektronische weg te verzoeken.
Indien het per se telefonisch moet, heb ik jullie de mogelijkheid gegeven om mij te bellen.
Hoogachtend,
-------
Nu 30-9 nog geen reactie terug van Canal Digitaal
======================
Zie ik nu wat over het hoofd, of sta ik volledig in mijn recht......
In mail 4 schrijf ik dat ik me eerder heb beroepen op deze wettelijke regeling, dit wat toen bij een telefoonmaatschappij. Zij kozen toen eieren voor hun geld, nadat ik een mail verzonden had, ongeveer gelijk aan mail 4.
Het enige discussiepunt zou kunnen zijn, dat het geen opzegging is. Maar uit hun antwoord van mail 3, verwijzen ze wel naar de algemene voorwaarden met betrekking tot het opzeggen van het abonnement. Dus het is naar mijn mening gewoon een opzegging die ik via de elektronische weg mag doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatst gewijzigd door mvsbab op 03 okt 2012 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: [Opgelost] Canal Digitaal, Opzeggen per mail kan wel.
Zie hieronder, het hoofdstuk Ontbinding en Opzeggen.
http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/
Op zich heb je gelijk, maar er is nog geen jurisprudentie over. Het lijkt erop dat je juridische stappen moet ondernemen om het af te dwingen.
http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/
Op zich heb je gelijk, maar er is nog geen jurisprudentie over. Het lijkt erop dat je juridische stappen moet ondernemen om het af te dwingen.
Ik zou ook een paar honderd euro advokaat kosten gaan verspijkeren , brieven/mails schrijven, stress om 3 Euro telefoonkosten te besparen. "Den Hollander in optima forma".
CD wil je tegemoet komen , of geeft je gelijk, je moet alleen even contact opnemen met de klantenservice. Hoe moeilijk kan het zijn.. .inmiddels ben je al minstens een uur bezig geweest met op-en-neer mailen terwijl je die tijd ook met een glas bier lekker op een terras had kunnen zitten.
CD wil je tegemoet komen , of geeft je gelijk, je moet alleen even contact opnemen met de klantenservice. Hoe moeilijk kan het zijn.. .inmiddels ben je al minstens een uur bezig geweest met op-en-neer mailen terwijl je die tijd ook met een glas bier lekker op een terras had kunnen zitten.
Er is in de praktijk een grote kloof te vinden tussen recht hebben, en recht krijgen. Dat komt niemand u namelijk aanreiken, maar dient u te hálen, zo ongeveer voor de helsdeuren weg. Ik zou zeggen, toon u van uw meest maatschappelijk verantwoorde kant, en ga het juridische gevecht aan. Met wat geluk, en veel tijd en moeite, komt er dusdanig robuuste jurisprudentie uit voort, dat u de vele andere voor 3 euro gedupeerde klanten het veel gemakkelijker maakt om de door hen geleden financiële en emotionele schade te laten vergoeden door Canaal Digitaal.
bprosman schreef:Ik zou ook een paar honderd euro advokaat kosten gaan verspijkeren , brieven/mails schrijven, stress om 3 Euro telefoonkosten te besparen. "Den Hollander in optima forma".
U geeft hier het klassieke voorbeeld van dansen naar de pijpen van de grote maatschappijen.
Al zeg ik het per brief op.... dan is de brief niet ontvangen.
Doe ik het per aangetekende post... Dan is het toch nog te laat, of de envelop was leeg.... of informatie in de brief was niet toereikend...
Doe je het telefonisch... dan het je ook geen enkel bewijs.
Alleen dat je gebeld heb....,
Dat is dus de rede waarvoor deze wet gemaakt is.
Op het moment dat ik het elektronisch aanvraag, dan is het wel rechtsgeldig...
Maar als ik het opzeg, niet.....?
En ja, dan moet je voor 3 euro op je strepen gaan staan, ik wil dat, en ik doe dat met het oog naar het maatschappelijk belang. Wij hebben ons aan de wet te houden. De 'grote jongens' ook!
Als hier een uitspraak over komt, dan komt er duidelijkheid! En het gaat me om die duidelijkheid en niet om de 3 euro.
Afgelopen jaar diverse abonnementen telefonisch opgezegd en van allemaal netjes via de mail een bevestiging gehad.Doe je het telefonisch... dan het je ook geen enkel bewijs.
Alleen dat je gebeld heb....,
Neu, meer "de weg van de minste weerstand" en mijn kostbare vrije tijd besteden aan dingen die WEL leuk zijn, en tenslotte om onderstaande "Het waren 8 fantastische jaren" te vermijden.U geeft hier het klassieke voorbeeld van dansen naar de pijpen van de grote maatschappijen.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... n#p1655383
Ik voel met prettige bij een maatschappelijke betrokkenheid, dan bij het toe kijken naar hoe 'de grote jongens' alles naar hun eigen toe trekken. Juist daar krijg ik stress van.
En juist bv. een Canal Digitaal die zich van een consument niets aan trekt, mag van mijn part voor de bijl voor 3 euro.
Het gaat hier over een overduidelijk wettelijke regel, niet over een grijs gebied.
En met het handhaven van wettelijke regels worden grijze gebieden ook kleiner.
En vele denken, dat je als gewone consument veel te klein bent om dat te doen.
Denk maar aan een kleine mug, die kan ons mensen ook een hele nacht bezig houden.
En negeer je hem, dan zit je volgende dag onder de bulten. En door jouw bloed, (wat de mug bij je weggenomen hebt) komen er weer een grote hoeveelheid nieuwe muggen.
M.a.w. als deze zaak gewonnen gaat worden. Dan kan dat een voorbeeld zijn voor andere 'grote jongens' (die liggen dan ook 'wakker' van de andere nieuwe muggen)
En juist bv. een Canal Digitaal die zich van een consument niets aan trekt, mag van mijn part voor de bijl voor 3 euro.
Het gaat hier over een overduidelijk wettelijke regel, niet over een grijs gebied.
Denk maar aan een kleine mug, die kan ons mensen ook een hele nacht bezig houden.
En negeer je hem, dan zit je volgende dag onder de bulten. En door jouw bloed, (wat de mug bij je weggenomen hebt) komen er weer een grote hoeveelheid nieuwe muggen.
M.a.w. als deze zaak gewonnen gaat worden. Dan kan dat een voorbeeld zijn voor andere 'grote jongens' (die liggen dan ook 'wakker' van de andere nieuwe muggen)
Ik kan me de reactie van CD goed voorstellen om niet meer te reageren per mail.
Dien gewoon uw contract uit en neem afscheid van deze club indien U het niet samen kunt vinden.
Dien gewoon uw contract uit en neem afscheid van deze club indien U het niet samen kunt vinden.
Ik zou zeggen, voer het gevecht voor de gewone man, de maatschappij zal je er vast dankbaar voor zijn.mvsbab schreef:Ik voel met prettige bij een maatschappelijke betrokkenheid, dan bij het toe kijken naar hoe 'de grote jongens' alles naar hun eigen toe trekken. Juist daar krijg ik stress van.
Maar als je er zo zeker van bent, waarom dan op voorhand hier vragen om een veer in je ..., vraag ik me dan af. Ga naar een advocaat en loop deze in jouw ogen gelopen race, en houdt de eer aan jezelf.
Als dat het geval was, dan had ik mijn naam een toenaam wel neergezet.Maar als je er zo zeker van bent, waarom dan op voorhand hier vragen om een veer in je ..., vraag ik me dan af. Ga naar een advocaat en loop deze in jouw ogen gelopen race, en houdt de eer aan jezelf.
Ik ben van mening dat dit een grote zaak kan worden. En daarom maak ik het (anoniem) publiekelijk.
(Tenzij ik wat over het hoofd zie.... en dat was mijn vraag)
Iedereen moet de mogelijkheid krijgen, om op een wettelijke manier een abonnement op te kunnen zeggen. En dat het bij vele maatschappij wel normaal kan, dat juich ik alleen maar toe. Daar kan ik gelukkig ook wel voorbeelden van geven.
Maar lees ook de vele verhalen over internet het (on)mogelijk opzeggen van abonnementen.
En door de foutieve informatie van de o.a. de website van CD heb ik daar weinig vertrouwen in, dat het per brief of telefonisch wel goed zou gaan.
En dat vraag ik me af waarom er in dit topic zo negatief gereageerd wordt op een nieuw wettelijk recht dat we als kleine consument hebben. Als u het topic niet aanstaat, waarom wordt er dan wel gereageerd?
edit : Ik neem me dan ook voor, om niet meer te reageren. Tenzij het bijdraagt aan dit topic.
U beroept zich, terecht, op de wet van dam. Daarin houd cd zich niet aan de wet om een opzegging aan te nemen. Een opzegging zou inhouden dat alles conform voorwaarden een opzegtermijn van 1 maand met zich mee brengt en dergelijke. Daarnaast op uw herroepingsrecht bij een overeenkomst op afstand. De overeenkomst met cd gaat in na activatie van uw card. Vanaf het moment dat u deze in de ontvanger stopt, vervalt uw herroepingsrecht, deze vervalt namelijk bij het afnemen/gebruik maken van de dienst, wat dus gebeurt op het moment dat uw ontvanger met uw tv aan gaat.
Daarnaast is het juridisch wel mogelijk om een zenderwijziging door te voeren. Dit zouden ze dan wel duidelijk op hun site moeten zetten. Heeft u hier screenshots van het moment dat u de overeenkomst aan ging? Anders is het bewijs ver te zoeken.
Daarnaast is het juridisch wel mogelijk om een zenderwijziging door te voeren. Dit zouden ze dan wel duidelijk op hun site moeten zetten. Heeft u hier screenshots van het moment dat u de overeenkomst aan ging? Anders is het bewijs ver te zoeken.
Niet helemaal waar, TS beroept zich op het recht via e-mail op te zeggen omdat het abonnement ook via het Internet is aangegaan. Volgens CD zijn opzeggingen alleen telefonisch mogelijk.Daarin houd cd zich niet aan de wet om een opzegging aan te nemen.
Dat is ook precies wat ik bedoelde, dank dat je het even wat duidelijker maakt.bprosman schreef:Niet helemaal waar, TS beroept zich op het recht via e-mail op te zeggen omdat het abonnement ook via het Internet is aangegaan. Volgens CD zijn opzeggingen alleen telefonisch mogelijk.Daarin houd cd zich niet aan de wet om een opzegging aan te nemen.
Daarnaast is een opzeging ook de normale geldende procedure welke je volgt als je gewoon je jaarcontract hebt gehad en na dat jaar wilt beëindigen. Wat TS hier wil is ontbinden, dat is niet wat cd in hun voorwaarden hebben staan.
Bedankt voor de serieuze reacties.
@berndv
In mail 1 betreft het verkeerd geïnformeerd zijn. Dit geven ze toe.... of ze geven in ieder geval tot 10 sept de tijd om terug te stappen naar het basis abonnement.
Dus ik geef in mail 2 aan, dat ik terug wil stappen naar het basis abonnement.
Daarop krijg ik, pas op vrijdag 7 sept na 17u een mail dat ik vóór 10 september (dus uiterlijk op 9 september, zondag dus) het telefonisch of schriftelijk moet opzeggen. Dus per brief in onmogelijk.
Mail 3 Vanaf dat moment, ben ik me gaan beroepen op het wettelijk recht dat iedereen heeft, die na 1 dec 11 een abonnement heeft afgesloten, het op dezelfde manier mag opzeggen. (Ik trek dat hier dan misschien iets breder, lees ipv opzeggen, aanpassen)
Het antwoord van CD op mail 3 is vrij vertaald, "zak maar in de st..."
Ongeacht of ik nu wel of geen tijd had om het op te zeggen, ben ik van mening de mail (2) voldoende had moeten zijn. citaat mail 2: "Bij deze zou ik graag naar het basis abonnement over wil stappen.
Family abonnement heeft voor mij geen toegevoegde waarde nu 13th Street niet wordt weergegeven."
Vanaf dat moment had ik zo iets van, "He jullie lappen de wet aan de laars en daar mee duperen jullie een/de klant(en), ik zeg op tijd op, ik hou me aan de gestelde termijn en nu doen jullie dit."
Toen heb ik dat in mail 4 dan ook duidelijk te kennen gegeven.
@ Iedereen Voorafgaande aan mijn abonnement, had ik ze een mail gestuurd over de eigendommen van de apparatuur, als ik het via hun liet aansluiten.
Dit was de reactie.
Geachte heer
U geeft aan te willen weten of de ontvanger met opnamefunctie die u wilt gaan nemen bij het FamilieHD pakket van u zelf wordt of in bruikleen is.
De ontvanger met opnamefunctie die u hierbij neemt, zal ondanks dat u hier extra voor betaalt, in bruikleen zijn. Dit houdt in dat bij een defect de ontvanger kosteloos vervangen zal worden. Dit houdt ook in dat de ontvanger na het opzeggen van het abonnement weer retour gestuurd dient te worden.
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal
Probeer dat maar eens op de CD website terug te vinden.
En wist u, dat ook dat het abonnement 5 euro p/m goedkoper kan, door het HD abonnement op te zeggen.
Probeer dat ook maar eens terug te vinden op de website. (ik kan het niet vinden) Maar dat kan wel per mail opgezegd worden.
Door bovenstaande reacties van CD ben ik doorgegaan met voet bij stuk houden. Want Canal Digitaal heeft een monopolie positie in het schotel ontvangst.
@ Bprosman
Ondanks dat het in de algemene voorwaarden staat, dat het telefonisch of schriftelijk moet. Is dit in strijd met de nieuwe wet. En de wet staat altijd boven de algemene voorwaarden. Daar is geen discussie over mogelijk.
En CD verwijst zelf in artikel B8 van hun algemene voorwaarden. Dus zien hun het ook als een opzegging.
En dat wettelijk recht is de basis van mijn bezwaar.
Zie ook Algemene voorwaarden vs Wet http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... nternet-tv
@berndv
In mail 1 betreft het verkeerd geïnformeerd zijn. Dit geven ze toe.... of ze geven in ieder geval tot 10 sept de tijd om terug te stappen naar het basis abonnement.
Dus ik geef in mail 2 aan, dat ik terug wil stappen naar het basis abonnement.
Daarop krijg ik, pas op vrijdag 7 sept na 17u een mail dat ik vóór 10 september (dus uiterlijk op 9 september, zondag dus) het telefonisch of schriftelijk moet opzeggen. Dus per brief in onmogelijk.
Mail 3 Vanaf dat moment, ben ik me gaan beroepen op het wettelijk recht dat iedereen heeft, die na 1 dec 11 een abonnement heeft afgesloten, het op dezelfde manier mag opzeggen. (Ik trek dat hier dan misschien iets breder, lees ipv opzeggen, aanpassen)
Het antwoord van CD op mail 3 is vrij vertaald, "zak maar in de st..."
Ongeacht of ik nu wel of geen tijd had om het op te zeggen, ben ik van mening de mail (2) voldoende had moeten zijn. citaat mail 2: "Bij deze zou ik graag naar het basis abonnement over wil stappen.
Family abonnement heeft voor mij geen toegevoegde waarde nu 13th Street niet wordt weergegeven."
Vanaf dat moment had ik zo iets van, "He jullie lappen de wet aan de laars en daar mee duperen jullie een/de klant(en), ik zeg op tijd op, ik hou me aan de gestelde termijn en nu doen jullie dit."
Toen heb ik dat in mail 4 dan ook duidelijk te kennen gegeven.
@ Iedereen Voorafgaande aan mijn abonnement, had ik ze een mail gestuurd over de eigendommen van de apparatuur, als ik het via hun liet aansluiten.
Dit was de reactie.
Geachte heer
U geeft aan te willen weten of de ontvanger met opnamefunctie die u wilt gaan nemen bij het FamilieHD pakket van u zelf wordt of in bruikleen is.
De ontvanger met opnamefunctie die u hierbij neemt, zal ondanks dat u hier extra voor betaalt, in bruikleen zijn. Dit houdt in dat bij een defect de ontvanger kosteloos vervangen zal worden. Dit houdt ook in dat de ontvanger na het opzeggen van het abonnement weer retour gestuurd dient te worden.
Wij hopen u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet, Klantenservice CanalDigitaal
Probeer dat maar eens op de CD website terug te vinden.
En wist u, dat ook dat het abonnement 5 euro p/m goedkoper kan, door het HD abonnement op te zeggen.
Probeer dat ook maar eens terug te vinden op de website. (ik kan het niet vinden) Maar dat kan wel per mail opgezegd worden.
Door bovenstaande reacties van CD ben ik doorgegaan met voet bij stuk houden. Want Canal Digitaal heeft een monopolie positie in het schotel ontvangst.
@ Bprosman
Ondanks dat het in de algemene voorwaarden staat, dat het telefonisch of schriftelijk moet. Is dit in strijd met de nieuwe wet. En de wet staat altijd boven de algemene voorwaarden. Daar is geen discussie over mogelijk.
En CD verwijst zelf in artikel B8 van hun algemene voorwaarden. Dus zien hun het ook als een opzegging.
En dat wettelijk recht is de basis van mijn bezwaar.
Zie ook Algemene voorwaarden vs Wet http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... nternet-tv
Canal Digitaal ziet in dat je toch aan het kortste eind gaan trekken.
Ik ben gisteren gebeld door CD, ze betreuren het 'misverstand' (eerlijk gezegd denk ik dat het (wan)beleid is... maar ja )
En ze geven mij gelijk en hebben onderstaande mail naar mij gestuurd.
Mochten ander ook vast lopen, met het opzeggen per email. Onderstaande mail is bekend bij CD onder kenmerk [#94781]
Mocht daar ook niet op gereageerd worden, dan heb ik nog een naam van de schrijver van onderstaande mail. Echter en moet wel mail wisseling over een soortgelijke kwestie zijn geweest voordat ik deze naam vrij geef.
________
Geachte heer
U hebt op 11-9-2012 om 23:33:27 gereageerd op onze e-mail.
Zoals telefonisch met u besproken willen wij u nogmaals aangeven dat het hier gaat om een miscommunicatie en u gelijk heeft. Sinds 1 december vorig jaar mag een abonnee elektronisch opzeggen als de overeenkomst elektronisch tot stand is gekomen. (en telefonisch opzeggen, als het contract telefonisch tot stand is gekomen). Onze algemene voorwaarden zullen hier overigens nog op worden aangepast.
Wij hebben uw abonnement teruggezet naar het Basis-Pakket van 11,95 euro per maand. Het kosten voor de maand oktober 2012 zijn inmiddels afgeschreven en hebben wij gecrediteerd. Deze juiste kosten zullen opnieuw in rekening worden gebracht wat betekent dat het verschil verrekend zal worden met de komende maand. Nogmaals excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Ik ben gisteren gebeld door CD, ze betreuren het 'misverstand' (eerlijk gezegd denk ik dat het (wan)beleid is... maar ja )
En ze geven mij gelijk en hebben onderstaande mail naar mij gestuurd.
Mochten ander ook vast lopen, met het opzeggen per email. Onderstaande mail is bekend bij CD onder kenmerk [#94781]
Mocht daar ook niet op gereageerd worden, dan heb ik nog een naam van de schrijver van onderstaande mail. Echter en moet wel mail wisseling over een soortgelijke kwestie zijn geweest voordat ik deze naam vrij geef.
________
Geachte heer
U hebt op 11-9-2012 om 23:33:27 gereageerd op onze e-mail.
Zoals telefonisch met u besproken willen wij u nogmaals aangeven dat het hier gaat om een miscommunicatie en u gelijk heeft. Sinds 1 december vorig jaar mag een abonnee elektronisch opzeggen als de overeenkomst elektronisch tot stand is gekomen. (en telefonisch opzeggen, als het contract telefonisch tot stand is gekomen). Onze algemene voorwaarden zullen hier overigens nog op worden aangepast.
Wij hebben uw abonnement teruggezet naar het Basis-Pakket van 11,95 euro per maand. Het kosten voor de maand oktober 2012 zijn inmiddels afgeschreven en hebben wij gecrediteerd. Deze juiste kosten zullen opnieuw in rekening worden gebracht wat betekent dat het verschil verrekend zal worden met de komende maand. Nogmaals excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Bewaar deze mail heel goed.
Zijn ze lekker op tijd met het aanpassen van hun algemene voorwaarden, aangezien de nieuwe regel nog maar 10 maand bestaat.