LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon ? Spookfacturen, Gewoon terugzeiken

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
oscarwilde
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 okt 2012 19:53

Nuon ? Spookfacturen, Gewoon terugzeiken

Ongelezen bericht door oscarwilde »

Ik kreeg een rekening van Nuon; € 500,00 of ik even binnen twee weken wilde aftikken. De rekening was alleen aan mijn adres gericht mijn naam hadden ze niet. Ik dacht foutje, dus bel ze even. Gaf het dossiernr. door en mevrouw Nuon zocht het even op. Ah! zei ze wat is uw naam? Mijn naam zei ik. En uw voorletters? Dat schoot mij al gelijk in het verkeerde keelgat. "u weet toch wel aan wie u een rekening stuurt?" Nuon: uuh! ja aan dat en dat adres. Maar mag ik uw voorletters even. Ik: "nee dat mag u niet" Ik bel u om te vragen waarom u mij die rekening stuurt. Ja meneer dat doen wij in opdracht van Liander. Maar mevrouw Nuon, u berekend mij transportkosten. Mag ik van u weten wat u als Nuon dan getransporteerd heeft? Wij berekenen u vastrecht en transport kosten in opdracht van Liander. Nou mevrouw dat vind ik vreemd. Over de periode die u op geeft stond het huis leeg.Zo ging het een tijdje door. Tot ze geirriteerd zei dat ik maar met Liander moest bellen maar dat ik evengoed moest betalen. Ik dacht ik zie het wel en liet de rekening liggen tot er incasso's kwamen. Die incassobrieven heb ik met de zelfde onbeschoftheid, enorme koffiekringen, enorme dossieernummers en rommelige typografie beantwoord. NOOIT MEER WAT VAN GEHOORD!! zie bijlages
Oke wil ik de bijlages bijvoegen is de bestandsnaam weer niet goed
Gewone JPG"s 300KB groot. Ik haat deze digtale wereld Bleeh Laat Maar

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon ? Spookfacturen, Gewoon terugzeiken

Ongelezen bericht door Shine »

U zeikt terug, maar slaat daarmee helaas de plank mis. Wellicht door onwetendheid.
Nuon factureert en incasseert inderdaad tbv netbeheerder Liander de netbeheerkosten. Bij de netbeheerder kunt u zien waaruit die kosten bestaan. Overigens zal dat ook op de rekening staan.
Ook al staat de woning leeg, wellicht te koop (?) en u bent eigenaar, (?) lopen de vaste kosten gewoon door. Kortgezegd, daar waar meters hangen, moet betaald worden. Tenzij er een afsluiting heeft plaatsgevonden. Een afsluiting vindt plaats door de netbeheerder.
Vragen over netbeheerkosten horen thuis bij Liander.

Dee reden waarom de medewerker naar uw naam vroeg heeft vooral te maken met controlevragen. Op die manier wil men controleren of de medewerker wel de juiste gegevens heeft. Uw reactie naar de medewerker vind ik ook erg overtrokken en onheus. Ook al begrijp ik uw ergenis.
Uiteindelijk wordt iemand behandeld zoals hij/zij de ander behandelt.

Mijn advies: bel Liander om u te laten informeren en om duidelijkheid te krijgen. Dit om eventueel erger te voorkomen. Het feit dat nu stilte is wil niet zeggen dat daarmee deze zaak afgedaan is.
Enige verantwoordelijkheid ligt nml ook bij uzelf. En die neemt u op dit moment niet meer.
Zeker niet door incassobrieven e.d. Op de manier retour te sturen zoals u aangeeft te hebben gedaan.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Nuon ? Spookfacturen, Gewoon terugzeiken

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste oscarwilde,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de ontvangen factuur.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, neem ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op om het een en ander voor u uit te zoeken. Kunt u mij hiervoor uw contractrekeningnummer opgeven? Dan kan ik op basis daarvan uw telefoonnummer achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit forum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Ute
Nuon Webcare

Gesloten