LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 okt 2012 22:08
Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Op onze vakantie in de Dominicaanse Republiek van juni 2012 waren wij niet tevreden.
Wij verbleven in het Gran Bahia Principe Bavaro een 18+ hotel op het resort.
Wij zouden een dag na aankomst de reisleiding ontmoeten in de centrale lobby, echter hebben wij daar een uur rond gezocht, maar niemand gevonden.
Op onze hotel kamer hadden wij verschillende aanmerkingen die niet goed waren,
Kapote jacuzzi, schimmel op en in de douche, roest in het grote spiegel lekkende bad kraan waardoor de badkamer blank kwam te staan, enz enz.
Wij hebben getracht om de reisleiding te vinden, te bellen en zelfs op het nood nummer gebeld, iederekeer kregen we weer te horen dat ze zouden komen en met ons aan de tafel zouden gaan zitten.
Wij hebben zelfs ons kammer nummer, telefoon nummer van de kamer en gsm nummer door gegeven.
Maar nooit vernamen wij iets van de reisleiding
Zelfs een afspraak gemaakt, en ook op de afspraak waren ze niet aanwezig.
Via een lokale reis organisatie kregen wij zelfs te horen dat dit regelmatig het geval was dat de "Dames" er niet waren.
Bij terugkomst in Nederland hebben wij via de ANWB, waar wij geboekt hadden, een klacht ingedient,
Als reactie kregen wij te horen dat het hun spijt maar dat de dames wel aanwezig waren of dat we anders maar naar het hoofdkantoor hadden moeten bellen.
Verder lieten ze het hier bij.
Mijn advies is dan ook om nooit via Holland Internationaal, Arke, Arke Fly of Tui een reis te boeken, want service en begrip is er bij deze organisatie absoluut niet.
Ze hebben het geld en thats it.
Een waardeloze service is het gewoon
Wij verbleven in het Gran Bahia Principe Bavaro een 18+ hotel op het resort.
Wij zouden een dag na aankomst de reisleiding ontmoeten in de centrale lobby, echter hebben wij daar een uur rond gezocht, maar niemand gevonden.
Op onze hotel kamer hadden wij verschillende aanmerkingen die niet goed waren,
Kapote jacuzzi, schimmel op en in de douche, roest in het grote spiegel lekkende bad kraan waardoor de badkamer blank kwam te staan, enz enz.
Wij hebben getracht om de reisleiding te vinden, te bellen en zelfs op het nood nummer gebeld, iederekeer kregen we weer te horen dat ze zouden komen en met ons aan de tafel zouden gaan zitten.
Wij hebben zelfs ons kammer nummer, telefoon nummer van de kamer en gsm nummer door gegeven.
Maar nooit vernamen wij iets van de reisleiding
Zelfs een afspraak gemaakt, en ook op de afspraak waren ze niet aanwezig.
Via een lokale reis organisatie kregen wij zelfs te horen dat dit regelmatig het geval was dat de "Dames" er niet waren.
Bij terugkomst in Nederland hebben wij via de ANWB, waar wij geboekt hadden, een klacht ingedient,
Als reactie kregen wij te horen dat het hun spijt maar dat de dames wel aanwezig waren of dat we anders maar naar het hoofdkantoor hadden moeten bellen.
Verder lieten ze het hier bij.
Mijn advies is dan ook om nooit via Holland Internationaal, Arke, Arke Fly of Tui een reis te boeken, want service en begrip is er bij deze organisatie absoluut niet.
Ze hebben het geld en thats it.
Een waardeloze service is het gewoon
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Oh, je gooit voor het gemak maar even 4 organisaties op één hoop?Holland Internationaal, Arke, Arke Fly of Tui
Bij wie van de 4 heb je geboekt? Verder geloof ik er helemaal niets van dat je helemaal niemand van "de organisatie" hebt kunnen vinden, klinkt totaal ongeloofwaardig.
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Is inderdaad buitengewoon onprettig. Komt vaker voor dat reisleiding niet aanwezig is, ook als men er wel moet zijn. Het antwoord van de ANWB is correct: met zoveel klachten had u onmiddellijk naar Nederland moeten bellen en klacht rechtstreeks voorleggen. Dan had u echt actie ondernomen en had ANWB uw klacht betreffende afwezige reisleiders/sters zelf kunnen contacteren en terechtwijzen. Was er gelijk uw (telefoon) bewijs. Kortom, nalatigheid van uw kant. Neem wel aan dat u foto's van alle mankementen heeft genomen, die u alsnog kunt laten zien?
-
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 18 sep 2009 18:56
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
@DHC:dhc schreef:Oh, je gooit voor het gemak maar even 4 organisaties op één hoop?Holland Internationaal, Arke, Arke Fly of Tui
Bij wie van de 4 heb je geboekt? Verder geloof ik er helemaal niets van dat je helemaal niemand van "de organisatie" hebt kunnen vinden, klinkt totaal ongeloofwaardig.
TUI is de naam van de organisatie waar Arke, ArkeFly en Holland International onder vallen.
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Neemt niet weg dat deze organisaties zelfstandig functioneren. Ze vallen wel allen onder de vleugel van TUI.Roosje1957 schreef:@DHC:dhc schreef:Oh, je gooit voor het gemak maar even 4 organisaties op één hoop?Holland Internationaal, Arke, Arke Fly of Tui
Bij wie van de 4 heb je geboekt? Verder geloof ik er helemaal niets van dat je helemaal niemand van "de organisatie" hebt kunnen vinden, klinkt totaal ongeloofwaardig.
TUI is de naam van de organisatie waar Arke, ArkeFly en Holland International onder vallen.
Het verweer is blijkbaar dat ze geen mogelijkheden hebben gehad om de klacht lokaal op te lossen. Je moet aantonen dat je alles heb gedaan wat in je macht ligt om de klacht kenbaar te maken bij de organisatie. Hebben jullie bewijs dat jullie contact hebben opgenomen met de lokale reisleider?
Indien je er lokaal niet uit komt met de reisleider is het altijd verstandig om contact op te nemen met Nederland. Ze zullen er dan meteen een dossier van maken zodat ze jullie klacht moeten kunnen terugvinden.
TS geeft wel aan geboekt te hebben via ANWB. De klacht had dus toen TS nog op de Dominicaanse republiek was gemelden kunnen worden bij de ANWB.
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Als de reisleiding niet te vinden dan wel te bereiken is, dan kan je toch altijd nog naar de beheerder van het resort?
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Ook dat, vrienden van me hebben zoiets ook meegemaakt in een ander land, geen reisleiding nergens te bekennen.GJvdZ schreef:Als de reisleiding niet te vinden dan wel te bereiken is, dan kan je toch altijd nog naar de beheerder van het resort?
Hebben een gesprek geeist met de directeur van het hotel/resort, en hebben hem laten tekenen voor alle negatieve punten die ze mee hebben moeten maken + tijdens de vakantie hebben ze contakt opgenomen met het reisbureau waar ze geboekt hebben.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Wat iedereen zegt ,of met hotel moeten praten of zo en zo! Contact met nederland opnemen!!
Je bent zelf beetje in gebreke
Je bent zelf beetje in gebreke
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
Het is heelaas niet alleen Tui, die zijn gasten/klanten in de kouw laat staan.
Neckermann Reizen heeft er ook een handje aan....!
Wij zijn al vaker met Alltours opvakantie geweest.
Alltours is een Duitse touroperator, met vriendelijk host/hosttess.
Neckermann Reizen heeft er ook een handje aan....!
Wij zijn al vaker met Alltours opvakantie geweest.
Alltours is een Duitse touroperator, met vriendelijk host/hosttess.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Holland Internationaal weet van niets!?!?!?!
tui is ook duits...volgens mij neckerman ook valt onder t cook