LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paradigit Jammer dan

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
john van kleef

Paradigit Jammer dan

Ongelezen bericht door john van kleef »

Mijn Asus Laptop gekocht bij Paradigit in roermond is na exact 2 jaar en 1 maand kapot,
de HD is door/ verbrand.
Na contact met Paradigit krijg je gewoon te horen dat het jammer is, maar de levensduur van een HD van seagate is 2 jaar.
En als je wilt kijken of er nog iets te redden is moet je maar naar de winkel van paradigit gaan om daar je kapote schijf te laten uitlezen.

Ook hier weer geen service die je verwachten mag van z'n firma.

bprosman

Re: Paradigit Jammer dan

Ongelezen bericht door bprosman »

En als je wilt kijken of er nog iets te redden is moet je maar naar de winkel van paradigit gaan om daar je kapote schijf te laten uitlezen.
Wat wil je dan, dat ze bij je thuis komen ?
Wat harddisken betreft is het gewoon nooit de vraag OF ze kapot gaan maar wanneer. Een vervangende schijf van een paar tientjes en een goede backup doet wonderen in zo'n geval.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Een vervangende schijf van een paar tientjes en een goede backup doet wonderen in zo'n geval.
Precies, maar je blijft altijd klanten houden , die denken dat ze eeuwig garantie hebben.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

A.Mooren schreef:Na contact met Paradigit krijg je gewoon te horen dat het jammer is, maar de levensduur van een HD van seagate is 2 jaar.
Dat lijkt mij erg sterk, omdat de gemiddelde levensduur van harde schrijven over alle merken gemeten acht jaar is.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat lijkt mij erg sterk, omdat de gemiddelde levensduur van harde schrijven over alle merken gemeten acht jaar is
Heb je daar een bron van ?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

alfatrion schreef:
A.Mooren schreef:Na contact met Paradigit krijg je gewoon te horen dat het jammer is, maar de levensduur van een HD van seagate is 2 jaar.
Dat lijkt mij erg sterk, omdat de gemiddelde levensduur van harde schrijven over alle merken gemeten acht jaar is.
Maar helaas worden laptops sneller "te" heet door verkeerde plaatsing.
Dit komt de harde schijf niet ten goede.
Ook krijgen de harde schijven vaker tikken te verduren door het vervoeren/verplaatsen als de laptop aan staat.

alfatrion

bprosman schreef:
Dat lijkt mij erg sterk, omdat de gemiddelde levensduur van harde schrijven over alle merken gemeten acht jaar is
Heb je daar een bron van ?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 37&t=48310

alfatrion

Brainless schreef:Ook krijgen de harde schijven vaker tikken te verduren door het vervoeren/verplaatsen als de laptop aan staat.
Waar en relevant als het gaat om het vraagstuk gebruikersschade.

john van kleef

Het feit is wel dat ik een zakelijke overeenkomst met hun heb, incl pick up and reteurn.
Ik betaal iedere maand mijn premie.
Dat is dus de reden waarom ik de rest van de computers bij Dell heb ondergebracht.
Mijn server lag er uit en binnen 24 uur was de monteur er, hd er uit, nieuwe server, en back in action!!
Dat is service

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Het feit is wel dat ik een zakelijke overeenkomst met hun heb, incl pick up and reteurn.
Ik betaal iedere maand mijn premie.
Dat is dus de reden waarom ik de rest van de computers bij Dell heb ondergebracht.
Mijn server lag er uit en binnen 24 uur was de monteur er, hd er uit, nieuwe server, en back in action!!
Dat is service
Bedankt voor deze post, je zegt hier van de kant van de consument dat er opties zijn voor klanten om betere en/of snellere support te krijgen tegen bijbetaling. Als verkoper heb ik wel eens aangehaald op dit forum dat dit soort opties aanwezig zijn maar denk dat jij de eerste consument bent hier die het nut van dit soort opties aantoont.

Meerdere fabrikanten geven dit soort opties, maar op dit forum en ook in de winkel, hoor ik normaal gesproken eigenlijk alleen maar van mensen die hier niet over na denken. Zoals zakelijke klanten die niet weken lang zonder een notebook kunnen zitten en dus grote problemen ondervinden bij een defect.

john van kleef

Maar dan geef je mij dus ook gelijk dat Paradigit in gebreken blijft.
Als ik iets neem, zakelijk of prive, dan mag ik ook de service daarna verwachten.
Zoals bij Dell dus, binnen 24 uur!!!
geen gezeur, nieuwe Server, klaar.

Gesloten